yönetmenliğini ridley scott'un yaptığı ve başrollerinde susan sarandon ve geena davis'in oynadığı 1991 yılı yapımı filmdir. 6 dalda oscar'a aday olmuş, en iyi özgün senaryo dalında oscar'ı kazanmıştır.
başrollerinde susan sarandon ve geena davis'in oynadığı, aynı zaman da brad pitt'in baklavalarından ötürü seyircinin de thelma * gibi ağzının açık kaldığı 1991 yapımı kaçış ve kanunsuzluk içeren yol macerası .
çekip gitmekle, ne kadar kaçarsan kendine toslarsınla, hazinen kalbinde, cehennemin zihnindeyle ilgili unutulmaz yol filmi. brad pitt'de kadınları koltuktan düşüren baygın bakışlarını ilk kez bu filmde fışkırtmıştır.
iki kadının kaçışını anlatan, pek çok ünlü oyunucuyu ( michael madsen, harvey keitel, cristopher mcdonald, brad pitt) yan rollerde barındıran, susan sarandon ve geena davis 'in başrollerde harikalar yarattığı, sinema tarihinin en güzel yol filmlerinden biri.
yıllar sonra yeniden izlediğim,susan sarandon'a aşkımı tazelediğim film.
91 yapımı film, sinema teknikleri bakımından çok da parlak sayılmaz. izleyende keyifli bir aksiyon duygusu da yaratabilir, feminizm manifestosu da.(manifesto abartı olur, zira kadın hereketlerinin oldukca zengin materyal birikimi mevcut)kurgu oldukça basit.
adam öldürürler, çünkü tecavüz etmeye kalkmıştır.
market soyarlar, çünkü sevilen bir erkek paralarını çalmıştır.
bir tankeri havaya uçururlar, çünkü şöför yol boyu onları taciz etmiştir.
en sonu (öpüşüp kucaklaşarak) kanyondan aşağı arabalarıyla birlikte uçarlar çünkü cineyetten aranmaktalar ve çevreleri ateş etmeye hazır polislerle çevrilidir-ölüm, dayatılmıştır.
onları sürekli suç işlemeye, erkekler iter. özünde bir isyan duygusu, hayata başkaldırış yoktur.
başlarda tutuk, kocasına itaatkar thelma (geena davis),yol harçlıklarını zampara hırsız brad pitt'e kaptırmanın suçluluk duygusuyla açılır, sürükleyici taraf olmaya başlar.
erkek güzeli michael madsen ve usta oyuncu harvey keitel'ı kısa sahnelerde görebilmek, filme ayrı zevk katıyor.
"hayallerini gerçekleştiremeyen bir tek sen misin?" hadi yollara vur o zaman kendini. yollara. heyt be. yol diyorum yol. ötesi yok. sonucu yok. yoldan çıkarsa da, daha güzeli yok. "vahşilik iç güdüsü!" aynen öyle. öyle aynen.
arkansas asfaltında otomobiller.
ne güzeldir yollaaaarda ooooolmak şimdi...
amerikan toplumunda ve dünyada cinsiyet meselesini, feminizmi ve kadınların sosyal hayattaki tarihsel imajlarını incelemek üzere derslere konu edilen film olmuştur. türünün seçkin örneklerindendir. gerçek bir yol filmidir. geena davis'in ateşli, brad pitt'in daha ateşli olduğu zamanlarda çekilmiştir.
izleyen her kadında ben de basıp gidicem buralardan isteği uyandırır. beklentilerinde üstünde bir filmdir. ben film izlemeyi seviyorum diyip de bunu atlamayın ayıp olur.
şahane bir film. iki kadın karakterin başlarına gelen olayları birer birer atlaması ve bu olaylara erkek karakterlerin sebebiyet vermesi bir yana kapanış sahnesi en nokta vuruşa sahip filmlerdendir. soundtrack'i ayrıca bir başkadır.
film boyunca geena davis'in yaptığı saçma sapan dengesizliklerin susan sarandon tarafından sürekli toparlandığı, brad pitt'in ise film dünyasına kendini yeni yeni gösterdiği eğlenceli yol filmidir. ***
movie smart classic * de an itibari ile henüz başlamakta olan şahane klasik. sırf brad pitt'in çıtır minnoş halini görmek isteyenler için ikinci bir edit yapıcam şekkürler.
Müthiş bir yolculuk filmi. izlediğim en iyi film bile olabilir diye düşünüyorum. Hele ki şu zamanlarda fazlasıyla iyi geldi.
Ayrıca denildiği gibi fazlasıyla feminizm kokan bir film. Her anını her sahnesini ayrı beğendim. Özellikle sonunda ne olduğunu göstermemeleri yukarıda birinin de dediği gibi yolu asla bitirmemeleri müthiş ötesiydi. izlemeyen herkesin izlemesini diliyorum.
Ve son olarak thelma'dan;
I'm wide awake.