bugün

necip fazıl kısakürek in saçma sapan bir sözü. yazar bilmeden şirke girmiştir. müslümanlığı ötekileştirme çabalarının bir meyvesi. tanrı kelimesini putsallaştırma dır. kuran da allah kendisini tanrı olarak tanıtmıştır. allah bütün müslümanların tanrı sıdır.
Aslında ikiside aynı yola çıkmaktadır.
(bkz: bütün tanrıların allah belasını versin)
türklükle sorunu olan arapcıların sözüdür.
herkes inancının ilahına tanrı der ama biz müslüman aleminin tanrısı allah'tır tanrı genel bir kullanım şeklidir.
tanrıdan kasıt zaten Allah olduğundan, pek fazla düşünülmemesi gereken konu.
üstadın ironisidir. ancak anlamak için ince fikirli olmak gerekir. hadi incesini aramayalım, sadece fikir sahibi olmak gerekir.

(bkz: ironik cehalet)
allah ın adlarının içinde tanrı yoktur dolayısıyla doğru söylenmiştir.
allah (cc) 99 isminin arasında tanrı diye bir isim olmadığı için tanrı kelimesinin boş olduğunu düşünenlerin söylediği sözdür.
kavramlara takılıp afallayan söylem.
Askeri operasyonlara çıkılırken edilen, Tanrı sizi korusun ve yüceltsin duası'nın muhattabı da hiç tartışmasız Allah'tır.
fakat,
her dinin kendi din dili vardır. Bu bir başka dinin diline çevrildiğinde o dinin kendine özgü kavramları buharlaşır. Şimdi “Allah” yerine “Buda” ve “God” terimlerini kullandığınızı düşünün. Bunları kullanınca o dinin tanrılarına ibadet etmiş gibi olmayacak mısınız? La ilahe illallah’ı ‘Tanrıdan başka yoktur tapacak’ diye çevirmişler. Bu nasıl bir çeviri? Sadece bir kişi tapacak, o da Tanrı. Fakat kime tapacağı belli değil. Allah yerine Tanrı demek de aynen böyledir. Tanrı, putperest Türklerde tan yeri ilahına verilen isimdir. Karar verin: Biz putperest döneminin ilahına mı tapıyoruz, yoksa Allah’ımıza mı?
Kaldı ki biz Allaha tapmayız, ibadet, yani kulluk ederiz. Tapmak, bilincini kalbederek, istiğrak halinde, (Budistler gibi) kendinden geçerek tapınç nesnesinde kaybolmaktır. Oysa namazda gözünü kapatmak bile mekruhtur dinimizde. Yani bilincini kaybetmeden ibadet edeceksin.
--spoiler--
tanrı (I)
isim, din b. (***)
1. isim, din b. (***) Çok tanrıcılıkta var olduğuna inanılan insanüstü varlıklardan her biri, ilah
Birleşik Sözler (Göster)
Tanrı (II)
özel, isim, din b. (***)
1. özel, isim, din b. (***) Kâinatta var olan her şeyi yaratan, koruyan, tek ve yüce varlık, Yaradan, Allah, Rab, ilah, Mevla, Halik, Hüda, Hu, Oğan
"insanlar Tanrı rahmeti olan yağmurun yüzünü çoktan unutmuşlardı." - N. Araz
--spoiler--

--spoiler--
Allah (I)
özel, isim (Alla:hı) Arapça allah
1. özel, isim Kâinatta var olan her şeyi yaratan, koruyan, tek ve yüce varlık, Tanrı
Atasözü, deyim ve birleşik fiiller (Göster)
Birleşik Sözler (Göster)
allah (II)
özel, isim (alla:hı) mecaz
1. özel, isim, mecaz Herhangi bir işte başarılı olmuş, en üst dereceye ulaşmış kimse
"Amerika'da kaçakçılığın allahları vardır." - T. Buğra
--spoiler--
http://www.tdk.gov.tr/ind...S.4f81fa2d0169a3.05665929
Hayır yok yani biraz mantıklı düşünmek lazım. Öncelikle Allah kelimesi Arapça'dır (al-ilah) amma Arapça'ya da ibranice "eloah" kelimesinden geçmiş. Demek ki Araplar, hıristiyan da musevi de budist de olsa yine Allah diyecek. Kaldı ki ilk Türk-islam devleti Karahanlıların yazmalarında Allah kelimesinden çok Tanrı kelimesini görüyoruz.
Bırakın isteyen istediğini desin. Müslümanlık Allah demekle olup bitmiyor...
önemli olan niyettir.
Tanrı,allah,yaradan..

Nasıl tanımlandırırsan.

Yani sırf allah demedin tanrı dedin diye cehenneme falan mı atarlar seni bu kadar basite indirgemeyin şu olayı...
el ilah sizi korusun tanrı bizi korur.
tartışmaya açık bir konu fakat insan allah'ın birliğine ve onun yüceliğine inanıyorsa kişi için tanrı ya da allah terimlerinin hiçbir etkisini kendisinin üzerinde görmez.
doğru bir tespittir.
müslüman olduğunu özellikle irdelemek isteyen kişi cümlesi.
şekilciliğin allahı olan cümledir.
bu cümleyi kuranın putlar bile belasını verir.
Allahim 99 ismi vardir ve bunlarin icinde tanri yoktur bu yuzden hakli bir soylemdir.
şekilcilikte ve yobazlıkta doktora yapmış bir adamın hazin ve bir o kadarda komik sözleridir. karamizah tadında bir sıçmıktır.
yabancı diziyi fazla kaçıran insan söylemine verilen karşılıktır.
yıl milattan sonra 2013,ilk insandan bugüne gecmis bilmem kac bin yıl ve fakat hala bu tartısmalar...gerenk yok bunlara,öyle olsa ne olmasa ne sıtaylaaa.
Kılıçtan keskin önermedir, doğrudur.