semavi dinlerde tanrı nın her yerde olduğuna, her kulunu ve her eylemi takip ettiğine karşı olarak söylenen söz.
islam daki tanrı ya gelecek olursak, merhametlidir, barışı ve kardeşliği ister. özellikle gayri müslimler ile müminler arası dostluğu tembihlemiştir.
affedicidir. son ana kadar ateist olan bir insan ölmeden 5 sn önce tövbe eder ise cennetine alır onu. sonsuz kudretlidir.
fakat benim sormak istediğim bu sonsuz kudretin olmadığı yerler. uyuya kalmış veya başka işe güce dalmış olduğu vakitlerdir.
sivas katliamı sırasında insanlar diri diri yanar iken tanrı neredeydi?
auschwitz de kullarından sabun yapılır iken tanrı ne ile uğraşıyordu?
mantığın olmadığı,bir sürü cevabı olmayan sorunun olduğu yerdir tanrı nın olduğu yer.tanrı nın olmadığı yegane yerse aklı,mantığı ve cevabı olmayan soruların cevaplarını bulmaya çalıştığımız yerdir.
yeryüzünde ve tüm alemlerde var olmayan yerdir. dini inancımıza göre (bkz: islamiyet), nasıl hayır varsa, onun yanında da şer vardır. bu nedenden dolayı da, hep iyi şeyler görmez hayatında insanoğlu. yine bu sebepten dolayı da, kalkıp da bir iki katliamı örnek vermek de mantıksızlıktır. bu örneklerdeki mantıklara göre depremlerde ölen kişilerin tümü de kötü kalpli, merhametsiz olması gerekir, ama yok böyle bir şey.
henüz keşfedilememiş yerdir. tanrı'nın olmadığı yer yoktur. yalnız tanrı her olaya müdahil olacak olsaydı, insana irade vermesinin bir mantığı kalmazdı. efendim sivas'ta insanları yaktılar tanrı niye gökten yangın söndürücü yağdırmadı; efendim kullarından sabun yaptılar, tanrı niye nazilerin ellerini yakmadı; efendim filistinli bebekler ölüyorken tanrı neden gökten m16 indirip israilli askerleri delik teşik etmedi? böyle sorular olur mu hiç? tanrı'dan bahsediyorsanız o halde islamiyet'in en önemli savaşlarından biri olan uhud'da şehid düşmüş bir hz.hamza niçin kurtarılmadı diye sorulmaz mı? islamiyet ilk yayılmaya başladığında üstüne kayalar konulup eziyet edilen (yanlış bilmiyorsam bilal habeşi idi) o insan niçin kurtarılmadı? ve bunlar böyle uzar gider. bu dünya hesap dünyası değildir; müslümanlık inancının (hatta semavi dinlerin tümümün) temel inançlarındandır ahiret inancı. bu da cezaların çok çok büyük bir kısmının orada verileceğine delalettir. ha kimisi cennet-cehennem yok diyor, tamam o zaman.
nerede tanrı var sorusunu cevaplandırırsak gerçek cevaba da ulaşırız. sömürünün, zulmün, eşitsizliğin, adaletsizliğin, cinsiyet ayrımcılığının, iç savaşların, sürgünlerin, katliamların vs vs bulunduğu her yerde tanrı vardır. geriye ne kaldığını tahmin etmek ise hiçte zor değil. zira tanri her zaman hakim sistemin ürünüdür.
fikrimce ilk olarak amsterdam ve uludağ sözlüktür efendim, neden?
efendiler, sodom ve gomore neden felakete uğradı ahlaksızlaştıklarından. ee bakım amsterdam her türlü ahlaki manyaklıkların sex partilerinin eşcinsellerin takıldığı ver, bura da öyle.
hey gidi tanrı olaydı burda şimdi sözlük çökmüştü lan. amsterdam'da da yanardağ falan. bu arada isme bak lan amsterdam. yazarken fakrettim bende, amla başlatım amla biten bir şehir. yollu bu yollu.
islama göre allah zaman ve mekandan münezzehtir. bu kavramlar onun için geçerli değildir. yaradan yarattığı kurallara tabi değildir. onların mutlak hakimidir. islami açıdan yaradanın olmadığı yer yoktur. o bize şah damarımızdan daha yakın olduğunu bildirmiştir.
sair suçların işlendiği yerler de allah'ın olmadığı yerler değildir, onun imtihanının bir sonucudur. islam allah var, ve bu nedenle hiç bir yerde kötülük olmaz demez. islam, allah var, şüphesiz adaleti ve iyilik yapmayı emreder, fakat her kişi yaptıklarının karşılığını göreceği ilahi bir mahkeme var der. insanlara verdiği cuzi iradenin sonucunda o iradeden mesul tutulacağını belirtir.
aptalca bir tespittir. bunu yazan zaten inançszılığı inkar etmiyor.bir bu doğrusu var. son beş saniye kala affedilir düşüncesi var. görürsün ebeni son beş saniyede. nasıl yaşarsan öyle olürsün. nasıl ölürsen öyle dirilirsin. gelelim, tanrının olmadığı yerler konusuna.
inançlı insanlar için dünya ahirete gitmeden önceki duraktır. burda yapılan iyilik ve kötülüklere göre ahirette cennet ve cehenneme gidilir. şimdi, allah ta ( tanrı kavramına karşıyım ) insana cüzi bir irade vermiş kullansın diye. sınav dünyasıdır. her insanın istediği kadar kötü olsun işine karışsa sınavın ne anlamı kalacak ? herkese beyin vermiş ama bazısı bunu hor hakir kullanıp allah ı suçlamaya bile çalışmış.
bir taktik ki, önce din iyidir güzeldir ama ben şunu anlamadım diyip bombayı pimi çekip halde bırakmak. sonra başlığı canlandırıp pimi tamamen ortaya atmak. planlı ve projeli saldırma psikolojisi. önceden hazırlanmış, hedefte islam dini var. özellikle tanrı lafzı kullanılmış. hedefine ulaşır mı hangi dinsizin ki ulaştık ki bu uılaşsın ? karşınızda inançlı insanlar çin seddi gibi duracak size geçit vermeyecektir.
Tespit son derece saçmadır. kışkırtma ve polemik amaçlıdır. zira ateist bir söylem ise tanrı'ya inanmıyorsun zaten orada olmaz zaten tanrı. eğer semavi dinlerden birinin ağzından çıktıysa bu laf, bu kişinin kader, dualite ve tasavvuf hakkında hakkında bilmesi gerekenler vardır. keza kader inancını yüceler yücesi allah'ın bir oyunu olarak sanabilirler. bu da onların kader konusunda ki basma kalıp fikirlerini, kulaktan dolma bilgilerini ortaya çıkarır.
kısacası yüceler yücesi allah şüphesiz başlığın ilk yazısında belirtilen yerlerdeydi... ancak yine yüceler yücesi allah, hazreti adem'i dünyaya bıraktı. bu insanlığın kaderi. bir yazıda yazıyor ben onu şöyle uyarlayayım. tanrı insanın vicdanıdır, vicdan yoksa tanrı inancınızda yoktur. insanlar dünyada kendi kaderlerini yaşar... yüceler yücesi allah tarihte insanları şirk koşmalarından dolayı cezalandırmıştır, fani dünyada...
kısacası o yazılan konularda nedne yoktu diyorsun ya tanrı. sen bunları yazarken neden yoksa işte ondan yok ! yoksa şüphesiz bahsettiğin konular içinde senin içinde yıldırımlar düşerdi gökten.
gerçekleşmiş kötü olayların, katliamların, cinayetlerin üzerine Allah'ın varlığına şüphe edip, daha doğrusu inançsızlığını "bakın inandığınız allah nerde bunca müslüman ölürken" diyerek meşrulaştırmaya çalışan kişinin tespitidir.
bu tespiti yapan kişinin islami bilgiden ne kadar uzak olduğu ortadadır. aydınlatmak her müslaman gibi vazifemizdir. gerçi anlamayacak olana bu da nafiledir. yine de vazifemizi yerine getirelim.
allah'ın insanlara bahşettiği irade vardır. bu cüz-i iradedir. insan bu cüz-i iradesiyle seçimlerini yapar. ya allah'ın gösterdiği doğru yolda ilerler, ya da diğerinde. şimdi bu kul diğerini seçti diye, Allah dur niye seçtin mi diyecek güzel kardeşim? evet diyecek ama hesap günü diyecek ve bedelini de elbet ödetecek.
dünyada her yaptığımıza müdahale edecek olsaydı, bu seferde ne çok müdahale ediyor derdiniz. sizede yaranılmaz efendim.
not: rumuzludur. tehlikeli metaforlar içinde zikredilen bir önermedir. gençlerin somatik gelişimini etkileyebilir. zira, allah her yerdedir ama münkirin kalbinde değildir.