bu tipler böyledir, bir yandan kadın hakları, özgürlük, öğrenci hakları vesaire edebiyat yaparlar, ama diğer taraftan terörist selahattin demirtaş'a özgürlük isterler.
tatlı su solcuları...yarrak kafalı amipler sizi...
Antalya film festivalinde en iyi kadın oyuncu ödülünü Nihal Yalçın almış, ödülü Tamer Karadağlı vermek için sahneye gelmiştir. Buraya kadar normal. Yani kadınlarla empatisi çok düşük bir karakterle özdeşleşen ve gerçek hayatta da pek zıtlık göstermeyen bir oyuncunun en iyi kadın oyuncu ödülünü vermek için seçilmesi çok tuhaf ya. Neyse.
Nihal Yalçın sahneye gelmeden sunucu konuyu kadınlardan açınca sanki Nihal Yalçın ın odağı dağıldı. Çünkü normal rutin sahneye gelecek, ödülü alacak, bunun üzerine söyleyeceği bir şey varsa söyleyecek şeklinde olması gerekirken Nihal Yalçın ödül almayı atladı.
Yani tamer Karadağlı kendisine bir tavır gösterildiğini düşünmüş bile olabilir. Görmezden gelinmiş gibi. Neden olayı böyle görmüyor kimse?
E sonra da nihal yalçın ın konuşma içeriği üzerinden cepheler oluşuyor falan. Organizasyon rutininde aksayan bir adım var. Tamer Karadağlı da belki iki adım geride takip etmesi gereken bir törende kameraya yakın kalakalıyor. Zaten sözünü kesmiş değil, organizasyonun bir parçası da değil. Yine susturma çabası gibi zoraki mağduriyeti yaratan oymuş gibi tripler yedi adam.
Herkes kendince haklı ama Tamer Karadağlı ya tepkiler bence çok yersiz. Ottan boktan mağduriyet çıkartan anlayışın özünde ne olduğunu 20 yıldır uygulamalı gördüğüm için, bu şekilde ilerleyen hareketlere mesafeliyim. Kadın erkek eşitliğinden yana tavır almayı bekleriz biz, içinde ataerkil düzeni işine geldiği için besleyen kadınların da olduğu bir güruhun yaptıklarına karşı olduğunu söyleyip erkek olan herkese düşmanlık besleyen anlayışı hoş görmem, göremem. Kusura bakmayın.
kişilere dokundurmadan görüşümü açıklamaya çalışacağım, dediğim gibi 40ını da bulunca insan polemiğe girme ihtimalinden bile yoruluyor ki karşındaki pek mağdur. bu ülkede simge olmuş, ismi marka haline gelen sanatçıların genel tavrına bakın, bugüne kadar toplumun belli kesimine seslenme veya belli tip insanları hor görme eğilimine hiç girmemişler. kanımca ajda pekkan - sezen aksu arasındaki fark bundan ileri gelmekte örneğin. siyasi tavır almama eğilimine tepkiler olsa da şener şen ve cem yılmaz da öyleler. zeki müren - bülent ersoy farkı da öyle.
bir de magazin gündemine şu sanatçıya öyle dedi, böyle dedi diye gelen tiplere bakın. bakın hangisinin çok derin birikimi var da mağdur-mağrur olmakta haklı çıkmış.
Tamer Karadağlı da sessiz kalmamış ama. Bence kalsa daha iyiymiş. Yani bu olayı ilgisiz cephelere kim çekmeye çalışırsa kaybedecekti. Ben şu açıklamaya kadar sessiz kalmasını da kişiliğine verdim ve takdir ettim.
Hoş yine böyle başlayacak gibiydi ama Nihal Yalçın ile kendini farklı cephelere koydu ve bitirdi bu kredisini. Bence yediği lincin anlamsızlığından ve Nihal Yalçın ı oyuncu olarak beğendiğinden başladığı nokta iyiydi. Üzerine birlik beraberlik yurttaşlık vurgusu yapmalıydı. Şimdi olaydan popülizm devşirmeye kalkan nihal yalçın ile aynı düzeye düşürdü kendini. Yazık bu ülkeye.
Nedense sanatcı kesim mikrofunu eline alınca kendinden geçiyor ve konuştukca saçmalıyor.
öDülünü al, sonra kime tesekkür edeceksen et. Bu kadar uzatmanın ne anlamı var.
Yalnız Tamer beyin mimikleri efsane.
Videoyu izlemeden once tamer karadagli'yi gommeye gelmistim ama kadin cok bos konusuyor aq. Odulunu al siktir git iste. Tamer karadagli'da sureci hizlandirmis. Ayrica oyle kameralar onunde istanbul sozlesmesi yasatir demek neyi degistiriyor ? Kadinlar icin ne yapiyorsun ?
Ayrica nihal yalcin kim aq ?
Edit: ne var sanki beklese yani diye mesaj atan dalyarak feministler var aramizda. Lan adam sunucu degil bir sey degil. Tamer karadagli da anam degil babam degil. Sikimde bile degil. Adami odul versin diye cagirmislar. Odulunu aldiktan sonra ne bok yersen ye. Adami bos yere tutmanin anlami ne. Hic mi odul toreni izlemiyorsunuz aq? Izlemiyorsaniz bu sizin probleminiz.
ikisi de iticilik abidesi. ikisi de geçimsiz, kavgacı. Hiç sevmem böyle tipleri. ikisi de hem haklı hem haksız. Ama bu olaya cinsiyetçilik üzerinden bakmak, amiyane tabirle fırsatçılıktan başka bir şey değil. Çünkü alakası yok.
Tamer karadağlı sabırlı bile davranmış. Ben olsam ödülü önüne koyar sahneyi terk ederdim.
Ödül konuşması değil sanki ulusa sesleniş konuşması yapıyor. Bir de istanbul sözleşmesi diyerek arkayı sağlama aldı. Kimse eleştiremez de artık. Hayırlı işler.
eğitimi, tahsil hayatı, işi, gelir ve sosyal seviyesi, görevi ne olursa fark etmiyor.
konuyu testis klitoris açısından, olayın içinde rol alanlar için haklı-haksız demek de, bu olaya neden olanlar için de tanımlanacak tek kelime denyoluk olmalı.
unutmadan; bu denyo tabiri kişiye hakaret için değil, durum tarifi olarak söylenmiştir. burada kişiler için değil ortaya çıkan durum açısından bu tabir kullanılmış olup, bazı konulara değinelim.
denyo: çince italyanca rumence vb kökleri olsada genelde sahne sanatlarında bir karakter tiplemesi olarak dilimize girmiştir. başkaları ne için kullanır neden der bilmem ama burada hakaret amaçlı değil de dengesizlik tutarsızlık kabalık şırnaşıklık yaygaracılık için kullanılır.
neyse, konumuza dönersek; kişilerden olaylardan bağımsız olarak bu vb organizasyonlarda sahne ödül seremonilerinde konuşmacı-ödül alan kişi ve kürsü dokunulmazlığına, sunucu ödül veren konuk azami dikkat etmeli.
bazı kriterler vardır. sadeleştirerek anlatalım da kaliteden bi'haber insanlar anlasın.
örn:
kişisel alan minimum 1 kol boyudur.
kürsü dokunulmazlığı için 1 kol boyu, konuşmacı için 1 kol boyu minimum olup, sunucu ve ödül alan kişi arası iki kol boyu (sahneye duruma göre değişir) mesafede olmalıdır.
sunucu ve ödül takdim edecek kişi ödülü alan kişiye karşı ödül alanın hareketi yönlendirmesi olmadan tebrik anlamında tokalaşamaz sarılamaz öpemez bile.
bir organizasyonda ödül töreninde ödülü vermek için önce sunucu konuğu tanıtır ve sahneye davet eder. daha sonra ödülü alacak kişiyi konuk veya sunucu ya da her ikisi birden açıklar. ödülü alacak kişi sahneye davet edilir ve konuk ödülü verir.
artık sahne ödülü alan kişinin olur. ödülü veren konuk konumu görevi temsil ettiği değer ne olursa olsun artık sahnede duramaz ve sahneden iner.
eğer ödül alan kişi yönlendirmesi isteği olursa, örn; ödül almasında katkıları yüzünden ödülü veren kişi sahnede kalabilir.
ödülü alan kişiye ödülü veren konuk (sahnede kalmış ise) ve sunucu ödülü alan kişi konuşma yapmak için kürsüye yanaştığında ödül alan konuşmacının arkasında veya önünde duramaz, ödülü alan konuşmacının odak noktası olmasını bozamaz.
konuşma esnasında sunucu ve ödülü veren konuk, ödül alan konuşmacının yan tarafında sahne kürsü konumuna göre en az iki kol boyu sağ ve sol tarafında ana kamera kadrajına girmeyecek şekilde durur.
ödül alan konuşmacı kürsüde konuşması sırasında, sunucu ve ödül veren konuk kalkıp salonda seyirciyi, yayın-kayıt yapılıyorsa reji odasını, sosyal medyayı ilgilendirecek onların dikkatini çekecek, ödül alan konuşmacının onu dinleyen seyircinin, yayını izleyenlerin dikkatini dağıtacak sözlü müdahale mimik vücut dili ile ödül alan konuşmacıya müdahale edemez.
diyelim ki birine ödül veriliyor.
ödülü alan kalkıp ensest ilişkiyi, çocuk pornosu çocuk evliliği çocuk tacavüzünü, uyuşturucuyu, terörü savunuyor.
orada sunucu ve ödülü veren konuk bile müdahale edemez ki; reji odası sesi keser, sahne görevlileri müdahil olur.
bunu bilmeyen anlamayan görmeyen böyle ortamlarda davetlerde olmamış, sahne gerisine girmemiş benim gibi geri zekalıya bile böyle yap şöyle yap şurada dur böyle davran diye anlatırlar.
bırakın benim gibi geri zekalıyı, ilkokul çocuklarının 23 nisan seremonilerinde bile buna azami dikkat edilir.
sahne sanatları içinde olmasına rağmen, adeta sahne etkinliklerinde adab-ı muaşeret dediğimiz bu kurallardan bi'haber gibi davranan, ödül töreni sahnesini pijama partisine çeviren insanların ortaya çıkardığı çirkin durumları "denyoluk" olarak tanımlanamaz ise ne denir?