zeytin gözlerinin yaşları kalbimde (ne demek olduğu önemli değil, sebze meyve bir şeye benzetelim kalbi, içinde yer almalı)
görmesem de nerdesin bilmesem de ( bir acı olmalı )
duymasam da sesini
bare uzat elini, bare ara bare sor.( sitem kesin olmalı )
vefasızsın, ahlaksızsın, adam mısın. ( hakaret )
sonra dım dım dıstı dıs tııkı dıs gelir.
bizimki hiç adam olamadı, hiç laftan anlamadı ( dinleyiciye şikeyet )
aramadı sormadı.
ben öldüm ama o hiç umursamadı. ( hani ben bittim umursa beni tripleri olmalı)
Normal insanlara pek yararı olmayacak bir kılavuzdur. Buna karşılık, bu kılavuzu ısrarla uygulamak isteyenlerin bünyeleri hasar görebilir *.
--spoiler--
Serdar Ortaç'ın Okyanus adlı şakısını incelersek, şarkıyı yazma anında aklından geçen düşünceler üç aşağı beş yukarı şöyle olmalı.
1) Bir şarkı yazmalıyım, çabuk olmalıyım, geç oldu. Önce yazayım adını sonra koyarım.
2) ilk dörtlük son derece normal olmalı, dur bakayım!
Bırak bana bırak
Ellerini gözlerini
Unut sen de unut
Sakın bilme hislerini
3) Evet evet, hiç de fena olmadı, devam... ikinci dörtlük tuhaf olmalı, kafa karıştırmalı, kolay anlaşılmamalı, zira üst üste iki normal dörtlük olmaz, hadi...
Ayrılık bana yakın değil
Sana uzak ama bana tuzak mı bu?
Taş değil ama ateşlere dayanıyor
Gönlüm bana reva mı bu?
4) Evet harika oldu, devam... Bir tane daha çıkardım mı tamamdır. Dur bakalım.
Seni aşkımızdan, şarkımızdan çok sevdim
Ama tek suçum
Aşkı anlatırken
Tarifi zor bir yol seçtim
5) Ya burada bişey eksik sanki, onu bişeyden daha çok sevmeliyim, iki değil üç şey olmalı, ne olmalı ki, düşün Serdar düşün, sık dişini biraz daha, bitmek üzere... Hah, buldum, okyanus, okyanusss! Şarkının adı da bu olmalı, harikasın oğlum...
Seni aşkımızdan şarkımızdan
Okyanustan da çok sevdim
Ama tek suçum
Aşkı anlatırken
Tarifi zor bir yol seçtim.
6) Nokta, müthiş oldu, gerçi sonuncusu dörtlük değil beşlik oldu ama hiç uğraşamam şimdi, varsın olsun.
--spoiler--
iki düm bir tek melodinin üzerine biraraya gelince hiçbir anlam ifade etmeyen kelimeler sıralamak ve hani ya olur da birinin aklına gelip de 'serdar bey nasıl oluyor da oluyor' diye sorunca 'bu halk dokuz sekizliğin üstüne ne yazarsanız dinler' diyebilecek kadar saygısız olmak..
Unutmadan bu garip karışımı bir de hit yapmak istiyorsanız iki yarı çıplak hatunun orasında burasında ellerinizi gezdirerek klip çekmeniz yararlı olacaktır.
cok zaman oldu bekledim,
fazla sitemkar degilim.
ruhu guzel, kendi guzel,
bir yaz yagmuru gibi gozlerin.
sonra hatun ile yapilacak aktiviteler;
gonullerimiz hos olsun, beraber.
yalanci bahar tadin da, sonsuz a kadar.
ortamlara akalim, tek dalalim.
icelim, icelim ask iksirinden, bozmasin bizi kader.
arkasindan hatunun kelek yapmasi;
gozune dursun, ne yaptin bana zalim,
gelme istemem, yalniz kalsin kabrim.
ben sana minnet etmem, bozulmam uzulmem.
cok uzuleceksin ama cok gec kiridi bir kere kalbim.
en hasar verici darbe "hatun kisiye coktan unuttun seni" tribi;
gittinde ne oldu? boyun mu uzadi?
ben yine alemlerdeyim. senden geriye ne kaldi?
senin gibi on tanesini her gece gotururum.
sen kendi derdine yan. gunumu gun ediyorum.
günlük konuşmalarınız sırasında kullandığınız cümlelerden kimilerini (aklınıza estiği anda) bir kağıda yazın ve katlayıp bir torbaya koyun. bu şekilde zengin bir cümle havuzu elde edin. daha sonra torba içerisinden rastgele seçtiğiniz cümleleri göt göte dizin... nihayet sizin de top 20, pop 30, hop 40 listelerinde haftalarca ilk 10 dan düşmeyecek bir şarkınız var. işin şakası bi yana ben bu adamın şarkılarının sözlü kısımını bu yöntemle oluşturduğundan adım gibi eminim.
sana cacık yapacağım hıyara yazık.
sana şarkı yazacağım kaleme yazık.
sana sakız alacağım bakkala yazık.
sana çöpü attıracağım kapıcıya yazık.
sana poşet alacağım parama yazık.
sana tüküreceğim ağzıma yazık.
sana kafa atacağım saçıma yazık.
sana parmak atacağım tırnağıma yazık.
sana balgam atacağım boğazıma yazık.
sana kontür atacağım parama yazık.
yalvarıyorum artık... radyolar şu şarkıyı çalmasın. ciddiyim, ruh sağlığım yerinde değil.
öncelikle beyni devre dışı bırakarak havaya girilmelidir. sonra bir nesne seçelim kendimize. mesela; pulbiber, kereta, ısırgan otu. sonra seçilen kelime ile kızın özelliği betimlenmeli ve kafiye oluşturulmalı. pulbiber gibisin yaktın beni, kereta ettin beni, ısırgan otu musun sen mübarek, çoktan unuttum seni.
gerek yoktur efendim kılavuza falan, sadece dize sonlarında yarımda olsa bir uyak olsun yeterlidir. hiç bir mana taşımayan söz dizeleri oluşturmak o kadar da zor olmasa gerek.
kasaplar satar eti, ben seni satamam,
ah girdim kalbime yar satırla söksem atamam.
ciğere odaklanmış kedi gibi bakma öyle gözlerime,
etin kilosu oldu 40 lira kusura bakma bir parça önüne atamam...