satrancın haram veya mekruh olması

    5.
  1. kadın karakterinin erkek karakterden daha baskın olmasıyla alakalı bir açıklama olabilir.

    bildiğiniz gibi king yalnızca bir adım ilerleyebiliyor ama quenn önü açık olduğu sürece istediği kadar gidebiliyor. bu da bizim kadın düşmanı suudi kardeşlerimizde bir antipati oluşturuyor ve satranca düşman ediyor. oyunda bile olsa kadınların erkeklerden bu denli ön planda tutulmasına tahammülü yok adamların.

    öyle ki queen'i vezire çevirmişler zamanında.
    5 ...
  2. 14.
  3. Hassiktir ordan.Satranç hint oyunudur.Uzatmayın şimdi ikileyin.
    4 ...
  4. 12.
  5. bunlarda müslüman diyorlar işte kendilerine...
    yahu bırakın bu işleri allahasen.

    düşündüren her şey onlar için günah olduğu için sıkıntı ve onlara göre günah.

    çünkü düşünürlerse dedikleri şeylerin mantık dışı olduğunu anlayacak millet!
    3 ...
  6. 6.
  7. saçmalamakta çığır açmaktır.

    bir bitmediler anasını satayım.
    satranç haram, futbol haram, müzik haram, her şey haram..

    hani onca gerekli konu varken böyle açıklamalar yapıyorlar ya, neyin kafasını yaşıyorlar diye merak etmiyor değilim.
    2 ...
  8. 2.
  9. Suudi Arabistan başmüftüsünün verdiği fetvamsıdır. Dinin böyle bağnazca yorumlanması, islam coğrafyasının asla medeniyetler yarışında bayraktar durumuna geçemeyeceğini göstermekte. Maalesef.
    1 ...
  10. 3.
  11. haram mı mekruh mu karar verilmesi gerekendir. evet.
    3 ...
  12. 11.
  13. Niye senin atinla karsidaki at iliski mi yasiyor.

    (bkz: sacmalik)
    1 ...
  14. 7.
  15. satranç zekayı geliştirir islamda ilim hakikattir bu nasıl bir tezat.
    1 ...
  16. 4.
  17. Mekruh ya da haram olarak fetva vermelerini hadi anladık diyelim de, nedeni ve niçini çok daha önemli olan sorunsal.
    0 ...
  18. 9.
  19. ilgili eleştirilerin şafi mezhebinin mantıklı tutumu da göz önüne alınarak yapılması gereken mevzudur.

    mezheplerin uyuşamadıkları bir konuda "islam böyle istiyor" demek pek haklı bir tutum gibi görünmedi bana...

    sonuçta kuran'da satranç ile ilgili bir ayet yoktur. bu yorum karmaşasına sebep olan ise hadislerdir. tabi hadisler de islam'ın bir parçası olarak kabul edilir ama demek ki mevzubahis konuda hadisler açısından da yeterli bir netlik yok ki imam şafi böyle bir görüş beyan etmiş.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük