arap devleti olmayıp çoğu zaman irânî/farsî bir devlet olduğu söylenen, buna mukâbil safevîlerin (kurucuların) türkmen kökenine dâir (kürt oldukları iddiâsı hâricinde) bir konsensüsün olduğu imparatorluktur. esâsen literatürde türko-farsî (turco-persian/turco-iranian) addedilen devletlerin bir uzantısıdır. bu konu tartışmaya da açıktır. bu yapılanma da ise, hâkim aile ve orduda türkler ağırlıktadır, bürokrasi (ve çoğu zaman resmî yazışma dili) fârisilerindir. safevîlerin daha çok irâni diye addedilmesi ahâlisinin de fârisi olmasından kaynaklanır. şiiliğin yaygınlaştırılması ve bugünkü iran'ın, bilhassa dînî yapısını, safevîlerin oluşturması fârisi bir devlet olarak kimlik kazanmasına ve almasına vesîle olmuştur.
Bazı ergenlerce tarihteki en ihtişamlı ve büyük Türk devletidir... Yersen!
Birde Osmanlı mezhepçiyse ve mezhepçi olduğu iddiası ile sevilmiyorsa safeviler Osmanlının iki katı mezhepçidir. Sırf şii itikadına girmiyor diye Özbek diyarının hükümdarı şeybak hanı öldürtmüş ve küstahça kafatasından kadeh yapmışlardır.
Bugün afgani bölgesi olan diyardan Türkleri zulümle süren katledende safevilerdir. Mezhepçi anlayışı eleştirecekseniz bunları da görün eleştirin ki adam desinler.
Başka başlıkta "safefiyler çoyk guzeyl" diyen ergen atlamış!
Bunlardaki ezberde şu "efendim şia lık üzerinden düşmanlık yapıyorlar efenim yoksa safevilerin mezhepçi bir tutumu yok"... Dingilsiniz lan hakikaten!
Safevileri kötülemiyorum safevi hanedanının kökenleri Türk'tür inkarda etmiyorum ama sen hem diyeceksin ki "osmanlının bektaşi ocakları vardı yiğitler şiaydı" bilmem ne sonra "yavuz alevi kesti" diyeceksin! Yani kendi mezhebinden olanı "mezhepçilik yapmadı" diye pohpohlayacak ancak senin mezhebinden olmayanı mezhepçi diye taşlayacaksın! Ne güzel tehran dimi hizbulşeytan seni. Gb...
islam içerisinde en mezhepçi akımı başlatan Ortadoğu'yu şii hilali için alev alev yakan şii ler mezhepçi değil ama Sünniler hep mezhepçi.
Ha unutmadan başka başlıkta bektaşi kültürünün safevi-Şiiliği ile uzaktan yakından alakasız olduğunuda tartışırız kapasiteniz yeterse.
akkoyunlu devleti'nin yerine doğu anadolu ile iran ve çevresinde kurulan türk devleti. 1502'de şah ismail tarafından kurulan, şiiliği siyasi propogandaya dönüştüren devlet. yavuz selim ile şah ismail arasındaki rekabet,iskender pala'nın "şah sultan"adlı eserine konu olmuştur.
turk devletidir, safevilerin de turk devleti oldugu kabul edilmelidir. turkiyede milliyetcilik bu nedenle secim kazanamiyor. turk milliyetcilerini vatanseverlik kavrami veya ulkeye baglilik kesmiyor illaki ummet tutkusu da olmali. bu durum da onlar gibi ulkesine gercekten bagli alevileri veya ataturkculeri dislamalarina neden oluyor. turk milliyetciligi bir an evvel muhafazakar laik vs. diye ayirmadan ulkesini seven herkesi kapsayacak bir sistematige kavusmali. yoksa iktidar gormeleri zor.
Sadece iran ve doğu Anadolu'dan değil;
Hem Anadolu, hem iran'da yaşayan afşarlardan,
Maraş'ta yaşayan Dulkadiroğullarından,
Kozan'da yaşayan varsaklardan destek görmüşlerdir.
Varsak beylerinden cüneyd bey safevilere destek için doğuya sefere çıkmış ve Kemah kalesini zapt etmiştir.
Varsaklar tarihte pek çok kez Kozan'dan Adana'ya, Kayseri'ye, Antep ve Halep'e yürümüşseler de doğuya yürüdükleri tek istisna (Kemah) Safeviler için gerçekleşmiştir.
Kozanoğulları ve varsakların afşarlar, Karamanoğulları ile birlikte kardeş gördüğü bir diğer devlettir safevi.
Varlık amacı islam düşmanlığı ve müslüman öldürmek olan iran'ın geçmiş sürümü. Bu safevi devleti'nin varlık amacı da osmanlı imparatorluğu ne zaman kafirle savaşmaya gitse onu arkasından vurmak veya alevi çetelerini destekleyerek anadolu'da isyan çıkarmaktır.