zamanında bir üstteki entry e cevap vericem diye kendi nicki altına ''hem de çok büyük'' diye bir entry girmiş, cevap verdiği entry silinince de sap gibi ortada kalmış olan yazardan ne beklenir ki? *
iyi bir yazar. fikirlerini beyan etmesine hayranım. her ne kadar tamamen zıt görüşleri öne sürsekde ( yine aynı temelde ama farklı kollarda ) yazılarını beğeniyorum. atatürk'ü eleştirmek ayrı bir olay, atatürk'e düşman olmak ayrı bir olay. bazıları henüz eleştirmenin ne demek olduğunu bilmiyorlar dostum. bilemezler onlar. o yuzden takma kafana. seni daha nelerle yaftalıyacaklar, neler diyecekler sana. çünkü onlar, onlar kör bir kuyunun içindeki su gibidir. elbet birileri onları o karanlıktan çeker dostum.
bir eleştiri ; atatürk müslüman değildi başlığına yazdıklarını an itibariyle okudum. esefle karşıladım. dehşete düştüm. atatürk müslüman olsa ne olur olmasa ne olur? üstelik, müslüman olması seni ne bağlar? sen nasıl karar verebilirsin, müslüman değildir? diye bilirsin. sen allah'mısın? değilsin bildiğim kadarıyla. ayıptır bu yaptığın. ayıp ayıp. rab senin gibi ne şekle bakar, ne eyleme bakar, ne nutka bakar ne de başka birşeye, o ancak ve ancak gönüllere bakar, hükmü oradan verir. o şüphesiz bilendir işitendir. sen değil. o yüzden dostum, yürüyecek çok yolun, yiyecek çok ekmeğin, görecek çoook yaftan var.
(#8021286) nolu entrysinde karanlığın içine düşmüş yazardır. devir mustafa kemal devri değildir diyor. doğru, devir mustafa kemal devri değildir. peki kimin devridir? kimin borusu ötüyor? ihaleler kime gidiyor? bunları görmek gerek. yazar (#8021286) nolu girisin de açık ve net olarak '' artık mustafa kemal ve devrimlerinin zamanı geçmiştir, ilerici düşünce tarihe karışmıştır. '' diyor. ( mustafa kemal kastedilmiştir )
dikkat edilmesi gereken konu; kemalizm'i eleştirirken gazi'ye laf dokundurma isteğidir. kemalizmin asıl önem verdiği nokta bilimdir. bilime düşmanmış gibi görünüyor (#8021286) nolu entrysinde. şu haliyle 28 şubat'dan önce 8 yıllık mecburi eğitime karşı çıkan dinci şahıslar gibi algılıyorum kendisini.
bir diğer iletmek istediğim husus; tarihi yargılarken düşünülmesi gereken o devrin mevcut durumuna göre düşünülmesidir. şimdi, sen istiklal mahkemelerine bıdı bıdı yapıyorsun eyvallah. bişey dediğimiz yok lakin, (#8021286) entryinde dediğin şu yola çıkıyor;
fatih istanbul'u feth ederken bazuka kullanmadı. bu aptallıktır oysa bazuka kullansaydı şehir daha erken feth edilirdi.
bazuka, son yüzyılda icat edilmiştir, istanbul 15. yy feth edildi yani bazuka yoktu. bu ne sikim bi tarih anlayışıdır hacı ? derler adama.
tıpkı istikal mahkemelerinde dediğim gibi; bu ne biçim bir tarih anlayışıdır?
aynı söylediklerim tek parti zulmü dediği şey için de geçerli. yeni kurulmuş bir devlet var, imzalanan kurucu bir anlaşma var. bir sistem oturtulmaya çalışılıyor, bugün göt yırtılan demokrasi oturtulmaya çalışılıyor, orta da karanlık beyinler var ve sen tek parti zulmü diyorsun.
vay aq, işe bak. asıl zulüm , tarihi sizin gibi yorumlayan hastalıklı beyinlerde.
tarihten az buçuk anlayan hadi anlamasını geçtim, lise 1 de öğretiyorlar tarih'in ne olduğunu, nasıl yorumlandığını.
yakın tarihi kadir mısıroğlu'ndan okursanız, sabribey gibi olursunuz. çünkü o da ideolojik tarih, bu da , resmi tarihde. geçmiş hakkın da konuşmayacağım artık. yeni bi karar aldım. nasılsa bir şey değiştiremiyeceğiz. sen de değişmeyeceksin, ben de hatta kemalizm de hatta bu ülke de.
değişen sadece insanlar, geri kalan hep aynı şeyler. o yüzden seninle tartışmanın manasızlığını yeni farkettim. ne yaparsan yap, ne yazarsan yaz. umrumda bile değil. ben sadece okuyacağım ve katıla katıla güleceğim. belki hüzünlerim de. bilemezsin ki.
üç entrysinden birisinde atamıza laf söyleyerek dikkat çekmek isteyen yazarımsı. ulan yatarken allah a şükür edin atatürk türk diye oysa siz atamızı her lafınızda kötülemeye çalışıyorsunuz.
not: basın lan akepe sempatizanları eksilere. bir de şimdi ayar falan vercem diye kasma kendini bir daha bu sayfaya bakmıycam bile yobazlardan pek hoşlanmam çünkü.