osmanlı türk değildir

entry171 galeri2 video1
    48.
  1. "senin baban x(burdaki x kafanizi karistirmasin herhangi bir isim) degil, gercek baban adem" tadinda baslik.
    0 ...
  2. 49.
  3. çanakkale'de bal gibi yenildik zihniyetinin bir açıklaması gibi duruyor. öyle değilmiş ama.
    1 ...
  4. 50.
  5. "1923'den önce ki, sonra ki mi?" sorularıyla beraber düşünülmesi gerek durum.

    emevi arab mıydı?
    abbasi arab mıydı?

    yahu bizim meksika neydi? aztec mi?

    osmanlı da türk müydü?
    acaba.

    yaylanmak lazım. özgür olmak lazım. türklük, osmanlı, falan. bunlar gereksiz. bana pluralist hümanizm lazım. günler güneşler değil.

    ne fark eder ki? adamın teokratik ortaçağ öncesi imparatorluğunu ulusal diye nitelendirmekle meşgulken.
    3 ...
  6. 51.
  7. osmanlı turk olması sorunsalı ile zerre alakasız olmama ragmen turkiye'yi osmanlı devletinin devamı olarak gorenlere diyecegim bir cift lafım var:
    (bkz: hassttr lan ordan)
    1 ...
  8. 52.
  9. 53.
  10. 54.
  11. Türk değilse , bizans hiç değildir..Rum da değildir ..macar veya germen hiç değildir ..peki osmanlı nedir ? osmanlı bir millet çeşidi midir ?osmanlıyı kuranlar türktür.tarihimizden utanmamız mı gerek ?
    2 ...
  12. 55.
  13. (bkz: divanü lugati t türk/#1764135)

    (bkz: kaşgarlı mahmud boşa yazmış bilsek burdan öğrenirdik)*
    0 ...
  14. 56.
  15. 57.
  16. turkleri sadece savas gucu olarak gormustur osmanli yonetimde onem vermemistir bize .. ayrica en guclu devrinde savasmayi secmis bilimle ilgilenmesiyse sadece laftadir. ayrica fransa kralina o zamanlar tiyatronun yeni yapilandigi donemde tiyatroyu durdurmasi icin gonderdigi mektupla benim icim bitmistir. neyseki bagimsizligimizi osmanlidan en son kazanan millet olarak tarihe altin harflerle gectik.
    1 ...
  17. 58.
  18. "osmanlı türk değildir" diye yenilmez yutulmaz bir cümlenin sarfedilmesi için ilk kalemde; *

    * "rum" , "rum diyarı" sözcüklerinin "anadolu" için kullanılan eski bir sözcük olduğu ;
    "rumeli hisarı" istanbul'un hangi yakasındadır ya da daha istanbul fethedilmemişken yunus'un yazdığı "gezdim urum ile şamı / yukarı illeri kamu" dizelerinde bahsettiği " rum" kavramının "anadolu" olduğunun

    * osmanlı devletinde hukukun şer-i hükümlere dayanması münasebeti ile devletin resmi dilinin arapça olmasının doğallığının,

    * anadolu selçuklu devleti döneminin en güçlü ailelerinden olan "karamanoğulları" ailesinin beylikler döneminde yayınladığı türk diline hassasiyet gösterilmesi hususuna ilişkin gayretlerinin bilinmesinin,

    * osmanlı devleti döneminde "türki -i basit" gibi edebi akımlarla türkçe şiir yazımına ilişkin çalışmaların da bulunmasının

    * türklerin tarihsel süreçlerinde kurdukları devletlerin çoğunlukla merkezi yönetime yakın diğer türkler tarafından iki veya daha fazla parçaya ayrılması nedeniyle osmanlıların merkezi idareden türkleri uzaklaştırma gayretlerinin anlamlandırılmasının

    * çok uluslu bir imparatorluğun idaresinde belli bir milletin diğerlerine nazaran üstün tutulması ya da yakın bulunmasının yaratacağı tehlikenin

    idrak edilmesi gerekir.
    2 ...
  19. 59.
  20. türk degilde ne s.k.mdir dememize neden olan sacma cümle.
    4 ...
  21. 60.
  22. osmanlı sadece türk değildir diyerek tartışma sonlandırılabilir. bir çok milletten bir çok dinden insan vardı osmanlı bünyesinde. çoğunluk, azınlık, hükmeden diye ayırmazsak, olayın özü budur.
    2 ...
  23. 61.
  24. tarih kitaplarında öğretilenden başkasını kafası almayan, yoksun beyinlerin araştırırlarsa ulaşabilecekleri sonuç olabilir. amma ve lakin eksiktir, yarımdır, hatalıdır.

    osmanlı, tarih boyunca cok büyük bir toprak parçasına hükmetmiştir. hükmetmemiş midir? hükmetmiştir. bunun doğal sonucu olarak da, cok farklı milletten cok farklı insan birarada yaşamıştır. ya da siktiğimin entel tabiriyle kozmopolitik bir yapısı vardır. ee doğal olarak, o dönemde insanlar umduğunu değil, bulduğunu yemiştir. slav'ı olur, rus'u olur, rum'u olur ya da her ne olursa işte. tuttuğuyla evlenmiştir, yiyişmiştir. haliyle de çok uluslu bir millete dönüşmüştür. bu onu türklükten çıkarmış mıdır?. hayır. ne alakası var ki. yine geleneği, örfü, adeti bazı yanardönerlikler olsa da aynı kalmıştır. hatta padişahı bile döneminin en güzel hurilerini götürmüştür, haremi de doldurup taşırmıştır. ama yine padişahtır işte.

    o zaman ne boş bir iddiadır bu. evet. tam türk değildir belki ama osmanlılar türk değildir demek de saçmalığın daniskasıdır. nedir bu eziklik anlamadım ki. kabul edin. olsun bitsin.
    0 ...
  25. 62.
  26. osmanlı beylik olarak türkmen soylu otman tarafından kuruldu, büyüdü ,gelişti , imparatorluk oldu, halifeliği ele aldı, kurucusu gariban türkmenleri unuttu, ihtişam sona erince gemiyi terkeden farelerin ardından sike sike türkmene geri döndü, önce çanakkale arkası istiklal harbi, elde yine eski dost kaldı.
    4 ...
  27. 63.
  28. osmanli'da harem gercegi osmanli'nin her zaman bilinen bir parcasi olmus ve bu osmanli'nin ozellikle de yonetici kesiminin neslini belirlemede buyuk rol oynamistir. ilk entryler tam olarak dogru olmasa da inkar edilemez, ve de her zaman bilinen harem gerceginden vucut buldugu da bilinir.

    turk milleti'nde asil olan ve asil onemli olan turk millet ruhudur, turk ruhudur. turklerin tum tarihinin basindan sonuna kadar irklarinda ve yasadigi yerlerde her daim degisme ve gelismeler olsa da turk olma, turk ruhu ve turk milleti bilinci hep sabit ve yok ol(a)maz bir sekilde devam etmistir.

    bir de anayasamizin 66. maddesine bakalim. bakarken de turk milleti'nin mozaik yapisini akildan cikarmayalim:

    "Türk Devletine vatandaşlık bağı ile bağlı olan herkes Türktür.
    Türk babanın veya Türk ananın çocuğu Türktür.
    Vatandaşlık, kanunun gösterdiği şartlarla kazanılır ve ancak kanunda belirtilen hallerde kaybedilir.
    Hiçbir Türk, vatana bağlılıkla bağdaşmayan bir eylemde bulunmadıkça vatandaşlıktan çıkarılamaz.
    Vatandaşlıktan çıkarma ile ilgili karar ve işlemlere karşı yargı yolu kapatılamaz."
    3 ...
  29. 64.
  30. türklüğü içten çökertmek adına yapılan sayısız dolantadan biridir. böyle safsata belgelerle demogoji sanatını üst safhada kullanarak başka milletlere sempati duyan insanları türklükten daha fazla uzaklaştırmaya sebebiyet vermeye çalışan dökümanlardır.

    kızılderililerin türk olmasıyla dalga geçen zihniyet bu tip belgelerle ermeni soykırımı, kürt soykırımı, v.b. iddialara da inanan kitledir.

    (bkz: AB ve ABD'nin "kemalizm zararlıdır uzaklaşın" demesi)
    (bkz: türk'ün gücünü görmemizi sağlayan kaynakları unutturma çabaları.)
    (bkz: emperyalist millet yalakalarına gün doğar.)
    2 ...
  31. 65.
  32. 66.
  33. sadece türk değildir diyerekten düzeltilmesi gereken önerme. çok kültürlü (ulusu, dinli, mezhepli, ...) bir ülke nasıl tek bir aidiyetten bahsedilebilinir ki zaten.
    0 ...
  34. 67.
  35. 68.
  36. 69.
  37. o senin dediğin asma kabağı, o da bu mevsimde bulunmuyor diye karşılık verilesi safsata. osmanlı türk değildi. orktu ork.* hala da ork'uz biz. barbarız, yamyamız. seni de yicez biz ama senden cacık olmaz.*
    2 ...
  38. 70.
  39. saçma bir iddiadır. şöyle ki;

    "Osmanlı hiç bir zaman Türkçe konuşmamıştır. Osmanlıca Arapça ve Farsça karışımı dildi. Bilinenin aksine Osmanlıca denen yapay Türkçe değildir. Türkçede çok fazla Arapça ve Farsça kelime olduğu için böyle sanılıyor."

    bu cümleyi sarfeden birinin daha sonra söylediklerine bakmam ben. çünkü osmanlıca diye "konuşulan" bir dil yoktu. osmanlıca sadece yazıda var olan bir dildi. yani sadece karakter farklılığı vardı. ben bugün ağzımla "bir" deyip bunu b, i ve r harfleriyle yazıyorken, osmanlı zamanında aynı kavram için "vahid" veya "yek" denmiyordu. yine "bir" deniyor ve bu be, ye ve re harfleriyle yazılıyordu.

    osmanlı'da şiirin etkisi oldukça büyüktür. yazılı metinlerin yarısından çoğu, hatta tamamına yakını divanlarda yer alan şiirler idi. divanlar bu derece çok iken şiirin konuşmaya etkisi elbette yadsınamazdı. bu sebeple şiirlerde çok sık bulunan arapça, farsça tamlamalar konuşmaya da geçecekti.
    şiirlerde neden bu kadar çok arapça ve farsça tamlama veya kelime kullanılmıştı? çünkü arapça ve farsça kelime yapısı bakımından şiire yatkın iki dildir. öyle ki arapçada basit bir cümle bile, ahenk bakımından bir şiire oturtulabilir. ayrıca şeri hukuk ile yönetilen osmanlı devletinde arapçanın etkin olması elbette gerçekleşecekti. bu sebeple şiirde bu denli arapça ve farsça kelime kullanılmış ve bu da dili etkilemiştir. fakat kimse diyemezki, osmanlı devletinde "osmanlıca" diye bir dil kullanılıyordu. hayır efendim, osmanlı devletinde -resmi belgelerin bir kısmı hariç- türkçe kullanııyordu ve türkçe konuşuluyordu. kurulan türkçe kelimelerin içinde arapça ve farsça kelimeler vardı. şimdiki cümlelerimizin içinde bolca ingilizce kelime olması gibi. değil mi?

    daha çok bilgi edinmek isteyen arkadaşlar için hayati develi'nin osmanlı'nın dili adlı kitabını tavsiye ederim. üç harf yayıncılıktan çıkmıştır.
    2 ...
  40. 71.
  41. "türk evladı, ecdadını tanıdıkça daha büyük işler yapmak için kendisinde kuvvet bulacaktır."

    mustafa kemal atatürk
    4 ...
  42. 72.
  43. sadece ve sadece osmanlı devlet armasına bakılıp kolayca anlaşılabilecek hede.

    kan kırmızı bayrak ortasında ay-yıldız

    http://www.bilecik.gov.tr...imiz/osmanli/yeniarma.JPG

    daha sorusu olan var mı ?

    osmanlının türk olmadığını iddia edenlerin mantığına göre hareket edersek ; eğer ki osmanlı türk değilse şu an bizim kullandığımız bayrağa göre bizde türk değiliz osmanlıyız öyle değil mi ?
    2 ...
© 2025 uludağ sözlük