o çocukları

entry149 galeri35
    98.
  1. filmi izlerken bi an, komedisi de olan trajedi türünde klasikleşmiş bir türk dizisi izliyorum hissine kapıldım. ama anlam veremediydim. sonra film bitince müziklerin kıraç'a ait olduğunu görüp anlamın kralını verdim.

    lan kıraç sinema sektörüne de el atma! neyleyimli!, aman ölüyomlu! sensiz ömürlü!, tıngırdayan gitarlı müzik istemiyoz; ne lan bu? kendimi atv izliyomuş gibi hissetmek istemiyorum!
    1 ...
  2. 97.
  3. gösterime girdikten neredeyse 1 sene sonra izleme şerefine nail olduğum filmi beğendim. müziklerini beğendim, oyuncuların hepsini beğendim. ( özellikle mahallenin deli karısını okkalı küfür savurmuşum farkında olmadan). Eleştirilerin hepsi doğrudur. Özgü Namal'ın italyancası sırıtmıştır, mantık hataları olabilir ancak anlamadığım neden bu kadar detaycı oluşumuz. bence orospu cocukları en az eskiya kadar dram filmidir ve türüne göre oldukça iyidir. kıraç'a ayrı selam ederim güzel bir cover yapmış.
    2 ...
  4. 96.
  5. filmin en can alıcı sahnelerinde araya giren müzik, tüyleri diken diken yapar... kıraç'ın arabeske yanaştığı bir şarkıdır:

    Sahibi olduğum dizim tutmuyor,
    Dünyayı gösteren gözüm görmüyor,
    Ömrümün baharı solmuş gidiyor,
    Canıma kastım var yaşamam artık.

    Arayan dostlarım beni bulmasın,
    Doğmasın güneşim sabah olmasın,
    Kuytu bir köşede ömrüm son bulsun,
    Canıma kastım var yaşamam artık.

    Neşesi olmayan ömrü neyleyim,
    Rüzgarda savrulan yaprak gibiyim,
    Böylesi hayatı nasıl seveyim,
    Canıma kastım var, yaşamam Artık...
    0 ...
  6. 95.
  7. demet akbağ ve özgü namal'ın performansı için izlenesi filmdir. güzeldir, hoştur.
    0 ...
  8. 94.
  9. izlenesi bir filmdir. sarp apak bilinenin aksine, ciddi tavırlı bir delikanlı karakterini, demet akbağ ise; her zaman ki gibi süper bir rol canlandırmış.
    fazlasıyla argo kelime içermesine rağmen, konusu ve gerçekte de böyle hayatların var olması, insanı daha da etkilemektedir. filmin sonu da gerçekten güzel ve beklenmedik bir son bulmaktadır. gerçekten güzel bir senaryoya sahip bir film yapmışlar.
    0 ...
  10. 93.
  11. Hayattan alınan gerçeğe yakınlığı tartışılr filmdir. Duygusal tatlarla bezenmiş güldüren, hüzünlendiren, eğlendiren filmdir. insanın bir anda sahi lan böyle hayatlar da varmış diyebilieceği filmdir.
    0 ...
  12. 92.
  13. --spoiler--

    -mevlam seni güzelliğinin zekatını ödemen için buraya göndermiş.

    --spoiler--
    2 ...
  14. 91.
  15. turk max'te 17.20 itibariyle tekrardan izlenebilinecek film.

    (bkz: feliçita)
    2 ...
  16. 90.
  17. sonunun havada kalmasına rağmen oyuncularla güzelleşen, ayrıntılara gizlenmiş diyaloglarla beni benden alan filmlerden biridir.
    öyle sahneleri var ki; insan resmen can çekişiyor.. madam despina tadındaki demet akbağ ın meyhanesi eksik kalmış bir. masa süsleri, çiçekleri de çocuklarıydı işte. güzel yürekli kadın, dağ gibi kadın; "kadın gibi kadın".. gerçekten de öyle..
    özgü namal ın ellerine hayran kaldığım sahnelerde çabucak geçilmemeli. o nasıl bi eldir ki dokunduğu her yerde parmak izi ezberletiyor. asil fakat bir o kadar da hafif meşrep kadın rolünü nasıl böylesine içine alarak yapıyor anlamış değilim. zıt kadın; zıtlığın olduğu her şey güzeldir..
    herkese çıt çıt çekirdeğini paylaşabilcek ruhu sakin insanlar rastlasın dileğim.
    bana göre; bazı şeyler görmezden gelinirse ve oyunculara odaklanılırsa, olmuş film.
    4 ...
  18. 89.
  19. "orospu çocuğu" küfrünün ne kadar boş, ne kadar manasız, ne kadar "küfür olmayan" bir küfür olduğunu yüzümüze vurmuş film. konusu itibariyle çok başarılı. özgü namal'ın güzelliği hat safhada ancak italyancası pek iyi olmamış. yine de elinden geleni yapmıştır muhakkak. demet akbağ hayran bıraktırıyor kendine. sarp apak da rol için uygun aslında ama yine de çok iyi bir oyunculuk göremedik. ipek tuzcuoğlu'na da diyecek yok, bu kadar iyi bir seçim olamazdı.

    filmin geneli ise güzel olmasına rağmen sonu pek iyi olamamış maalesef. hazan'ın babasına ne oldu mesela? biraz havada kalmış olaylar. bir de böyle bir filme daha vurucu bir son beklerdim şahsen.
    2 ...
  20. 88.
  21. 87.
  22. özgü namal'ın oyunculuğunu ve güzelliğini bizlere bir kez daha sergilediği yapıttır. sarp apak gibi gereksiz bir oyuncu sırıtsa da iyi filmdir.
    0 ...
  23. 86.
  24. sadece oyunculuğu alkışlanabilecek bir film. demet akbağ başta olmak üzere, sarp apak, özgü namal, ipek tuzcuoğlu o kadar güzel oynamışlar ki, fakat senaryosunda acaip boşluklar var. özellikle filmin finalinde ciddi bir hayal kırıklığı yaşıyorsunuz.

    (bkz: bir film bu kadar saçma bitebilir)
    2 ...
  25. 85.
  26. herşeyi geçtimde o çocuklar nasıl geçti gitti türkiye den italya ya ? anlayan varsa beri gelsin. bir de şuna değinmeden edemeyecem ; o kadar çok dona nın memelerinden bahsedildi ki kesin bir yerde çıkacak diye düşünmeden edemiyor insan meğer sadece orospu muhabbetine benzesin diye yerleştirilmiş diyaloglarmış , hayalkırıklığı olmadı denemez.
    1 ...
  27. 84.
  28. bilgisayarda yada ona benzer bi alette izleniyorsa ileri sarma yöntemiyle izlenmesi gereken film. aynı zamanda kıraç'ın o 80'leri anlatmaya çabalayıp amelie'nin soundtrack'ini yakalama çabasındaki (çabalamış dikat çekilir bu tarafa) müziklerindede ses kısılırsa film birşeye benziyebilir.
    halbuki konu itibariyle orjinal, harika üzerinden senaryolar çıkarılabilecek olmasına rağmen boşa geçen 1 saati boşa harcadık denilesi film..
    0 ...
  29. 83.
  30. demet akbag' i cikardiginiz da bi seye benzemeyecek olan vasat turk filmi. senaristin, yapim ekibinin sansli zamanina denk gelmis herhal yoksa boyle kopuk senaryoya boyle kaliteli tiyatrocularin da eslik etmesi her zaman mumkun olmaz. ha para icin oynamistir diye dusunenler de olacaktir ama sanmiyorum ki cok cogu boyle zayif, yetersiz bir senaryoyla kariyerini zedelemek istemez. neyse oturduk izledik ama sahsen ulen keske baska bisey izleseymisim diyen tek ben degilimdir diye dusunmuyor degilim hani.

    edit> ha bu arada filme felicita' yi koyanlar her kimse gozlerinden opuyorum. *
    1 ...
  31. 82.
  32. 81.
  33. özgü namal adeta sigaranın bir bayana nasıl da yakışabileceğini göstermiştir. kızlar sigaraya başlıyormuş o sahnelerden sonra, ama olmuyor, olmuyor. beceremiyorsunuz.
    o nasıl parmaklar, o sigarayı nasıl da tutuyorlar. o nasıl bir ağza götürüş, içe çekiş. o nasıl bir yüz ifadesidir, o nasıl bir yandan yandan üfleyiş...
    o neydi hakkaten lan!
    1 ...
  34. 80.
  35. 79.
  36. dikkat entry spoiler icerebilir...

    senaryosu delik desik olan film. film'i izlerken kendi kendime sordugum birkac soru:

    - özgü namal, yani donna nasil bu kadar iyi ve aksansiz türkce konusabiliyor? tamam babasi türk anladik, ancak bizim almanci diye adlandirdigimiz genclerin hem annesi, hem babasi türk. yine de bu kadar iyi türkce konusamiyorlar anasini satayim.

    - demet akbag nasil ve hangi parayla bu kadar cocuk ve orospu gecindiriyor? parayi orospular kazaniyorlar demeyin, o kadar para, bu kadar cocuga yetiyorsa türkiye'de normal kadin kalmaz.

    - film'in sonunda cocuklar nasil oluyorda ne pasaport sorgusu, ne de baska bir problem cikmadan ucaga binip italya seferine cikiyorlar? eger olay bu kadar basit ise, bu fikir nasil hic bir dingil'in aklina gelmez??

    - felicita sarkisi 1982 yilinda cikmasina ragmen, nasil oluyorda 1981 yilinda cocuklar tarafindan söyleniyor?

    - darbe döneminde kac tane 7 yasinda cocuga iskence yapilmistir?

    ne diyeyim, film'in en komik sahnesi, bence özgü namal'in film sonunda bülbül gibi sakiyip, opera söylemesi olmus. o kart sesin birden narin sese dönüsmesi cok komikti gercekten. geriye kalan hic bir sahne komik degildi. gülemiyoruz kardesim artik sirf küfüre. biraz daha calistirin beyninizi. daha iyi espriler yapin, film ile alakasiz espri yapmayin. cocuklarin birisinin adi sue ellen, diger cocugun adi sakip'mis. ahahah cok komik (!).

    ayrica film'in son'u cok kötüydü. film bütcesi yetmemiste, hemen palas pandiras bitirmisler film'i gibi geldi bana.

    kisacasi bok gibi film. zamanima yazik oldu.
    0 ...
  37. 78.
  38. ikincisinin "a koduklarım" olarak vizyona girmesini umduğum sinema filmi.
    1 ...
  39. 77.
  40. "o çocukları bir yakalarsam çok fena yapacam" gibi bir cümlenin içinde, asabi bir bakkal amca tarafından kullanılabilecek bir söz.
    0 ...
  41. 76.
  42. x: kız arkadaşıyla sinemaya gelen adam, y: gişe görevlisi

    x: o. çocuklarına iki bilet lütfen
    y: o. çocuklarında kalmadı, g.tü skiklerde yer var, vereyim mi?
    x: siktir lan!
    y: y.raaaaakkk... (buraya bi de nota falan çizmiş hey allahım ya)

    (bkz: yiğit özgür)
    3 ...
  43. 75.
  44. --spoiler--
    -kusura bakmayın
    +kusur görendedir kızım.
    --spoiler--

    güzel bir sözü peydah etmiş sıkmayan filmdir.
    1 ...
  45. 74.
  46. izledikten sonra pişman olmayacağınız film.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük