bugün
- galatasaray'ın ünlü bir hakemle anlaşması15
- sözlük erkeklerinin fotoğraf atmaması15
- kuresele yavsayan gotler tam liste15
- 4 israilli rehine için 274 filistinli ölmesi10
- arkadaşlar sizce bu bana yakışır mı10
- beyler moralim bozuk yardımcı olur musunuz9
- türbanlı bacımızın milletin ortasında öpüşmesi22
- bizi tanrı değil bilim kurtaracak23
- aydinoglu bombala22
- bik bik kiraz yerken siz fakirler ne yapıyorsunuz15
- erkeklerin çoğunun yalnız olması11
- anın görüntüsü13
- kürt milliyetçiliğinin çok komik olması10
- bir kızın sizi sevip sevmediğini anlama yöntemleri9
- tebliğcilerin insanların giyimine karışması15
- üstteki yazar sevdiği ve sevmediği iki şey11
- allah'ı seven insan9
- vatanınızın kıymetini bilen diyen gurbetçi16
- ramazanda anne sütü içmeyen oruçlu bebek12
- atatürk'ün yabancılarla evliliği desteklememesi14
- tehlike içermeyen köpeği götüreni durdurmak15
- ellerim bos gonlum hos10
- ağzı göt gibi kokan erkek8
- 3 çarpı 3 çarpı 38
- gideon reid morgan jj30
- lise mezuniyet törenleri11
- hapistekiler birbirine mi basıyor sorunsalı8
- sözlük bir tımarhane olsa doktoru kim olurdu12
- sokak köpekleri11
- magnum un 2 tl olduğu yıllar10
- erkekleri aşağılayan kadın9
- ali koç12
- sözlükten hatun kaldırmak24
- rte türkiyenin geleceğinin garantisidir15
- amerikan film klişeleri13
- magicovento14
- meral akşener9
- kuduz karantinası olan bölgeden 35 köpek almak13
- çağırılan yere gitmemek için bulunan bahaneler17
- en sevmediğiniz sözlük yazarları16
- herkesle iyi geçinmek13
- uzay pornosunun adı ne olmalı17
- cinlerin musallat olma sebepleri21
- hangi yazar hangi burç14
- kur koruma ne demek14
- kalp krizi8
- yalnguk oglu10
- 25 yaşındaki kız 38 yaşındaki erkek ilişkisi15
- kız arkadaşı yüzünden kendini asan genç8
- özgür özel8
ben sanırdım halk içinde hiç bana yer kalmamış
ben, beni terk eyledim gördüm ki ağyar kalmamış
ben, beni terk eyledim gördüm ki ağyar kalmamış
Tafsilatlı bilgi için:
http://www.irfanokulu.net/niyazi.html
http://www.irfanokulu.net/niyazi.html
(bkz: buhari)
Bir dem gelir, birisi sizi odasına çeker, açar kırmızı kapaklı, saman kağıtlı bir divan ki her sayfası aşk dolu, ilham dolu, hüzün dolu, cezbe dolu, keşf dolu, idrak dolu, tefekkür dolu, daha neler neler dolu bir ummana daldırır. daha küçüksünüzdür de aklınızdan "bu da neyin nesi böyle dersiniz!" kelimeler o kadar yabancıdır ki size, sizden olmasına rağmen.iki kişisinizdir güya ama var olan tek kişi "şair" olmuşluğunun verdiği bir güçle tarihe meydan okuyan ve hala var olan, elinizdeki "şiirin" sahibidir. malumunuz, o niyazi mısri'dir. her gönlün tatması gerekenleri dile getirir. iman, ihsanla tamam olurmuş ya nfk da "şair odur ki renk, çizgi, ses, ahenk, hacim, pırıltı, ışık, buud, hareket, eda, mana, her tecelliyi şiir, şiiri de allah için bilir. " der ya işte tam o misal bir insan-ı kamildir o, deryadır o.
yok yok insan-ı kamilliğini ben değil kendi anlatsın.
hak ilmine bu alem bir nüsha imiş ancak
ol nüshada bu adem bir nokta imiş ancak
ol noktanun içinde gizli nice bin derya
bu alem bu deryadan bir katre imiş ancak
adem demini her kim bulduysa odur adem
yohsa görinen suret bir gölge imiş ancak
bu zevke yiler herkes bulmaz veli her na-kes
iren ana anda bir fırka imiş ancak
kim ol deme buldı yol vasl oldı niyazi ol
naci dinilen fırka bu zümre imiş ancak
mef'ulu mefa'ilun mef'ulu mefa'ilun
ademde olan esrar bu demde imiş ancak
şükür ki tanıştırılmışız kendisiyle ve hala tanımaktayız şu anki "dünyaya" inat. * *
yok yok insan-ı kamilliğini ben değil kendi anlatsın.
hak ilmine bu alem bir nüsha imiş ancak
ol nüshada bu adem bir nokta imiş ancak
ol noktanun içinde gizli nice bin derya
bu alem bu deryadan bir katre imiş ancak
adem demini her kim bulduysa odur adem
yohsa görinen suret bir gölge imiş ancak
bu zevke yiler herkes bulmaz veli her na-kes
iren ana anda bir fırka imiş ancak
kim ol deme buldı yol vasl oldı niyazi ol
naci dinilen fırka bu zümre imiş ancak
mef'ulu mefa'ilun mef'ulu mefa'ilun
ademde olan esrar bu demde imiş ancak
şükür ki tanıştırılmışız kendisiyle ve hala tanımaktayız şu anki "dünyaya" inat. * *
emine ışınsu hanımefendi'nin niyazi mısri için yazmış olduğu bukağı adlı bir roman çalışması vardır.
Derman arardım derdime, derdim bana derman imiş,
Burhan arardım aslıma, aslım bana burhan imiş!..
Sağı solu gözler idim, DOST yüzün görsem deyu,
Ben taşrada arar idim, ol can içinde CAN imiş!..
Öyle sanırdım, ayrıyam; DOST ayrıdır, ben gayriyam
Benden görüp işiteni, bildim ki ol canan imiş!..
Savm-u salat hac ile sanma biter zahid işin,
iNSAN-I KAMiL olmaya, lazım olan iRFAN imiş...
Mürşid gerektir bildire, Hak'kı sana hakk-el yakın
Mürşidi olmayanların bildikleri güman imiş
Her mürşide dil verme kim yolunu sarpa uğratır
Mürşidi kamil olanın yolu gayet asan imiş.
işit Niyazi'nin sözün, bir nesne örtmez Hak yüzün
Hak'tan açık bir nesne yok, gözsüzlere pinhan imiş!
Burhan arardım aslıma, aslım bana burhan imiş!..
Sağı solu gözler idim, DOST yüzün görsem deyu,
Ben taşrada arar idim, ol can içinde CAN imiş!..
Öyle sanırdım, ayrıyam; DOST ayrıdır, ben gayriyam
Benden görüp işiteni, bildim ki ol canan imiş!..
Savm-u salat hac ile sanma biter zahid işin,
iNSAN-I KAMiL olmaya, lazım olan iRFAN imiş...
Mürşid gerektir bildire, Hak'kı sana hakk-el yakın
Mürşidi olmayanların bildikleri güman imiş
Her mürşide dil verme kim yolunu sarpa uğratır
Mürşidi kamil olanın yolu gayet asan imiş.
işit Niyazi'nin sözün, bir nesne örtmez Hak yüzün
Hak'tan açık bir nesne yok, gözsüzlere pinhan imiş!
malatya da cadde ismi.
her yeri hüsnün gülistan eylemiş
her tarafta bağ-u bostan eylemiş
ziynet etmiş zir-ü pes esvaf ile
her sıfattan zatın ilan eylemiş
bunca evsaftan görünen bir cemal
bir cemali bunca elvan eylemiş
hep kitabı-ı haktır eşya sandığın
ol okur kim şeyr-i evtan eylemiş
hüsnün izhar eder bunca sıfat
zatına insanı burhan eylemiş
hakkı istersen yürü insana bak
şems-i zat yüzünde rahşan eylemiş
hak yüzü insan yüzünden görünür
zat-ı rahman şeklin insan eylemiş
"bir cemali bunca renkle süsleyerek suretlerde gösteren o dur.çünkü bütün tanrısal güzellikler mezahirle görünür. hakkın zatına insan delildir. hakkı görmek istersen insana bak, zira zatın güneşi insan yüzünde parlamaktadır." diyen büyük mutasavvıf, kuvvetli şair, yetkili vaiz, çoşkun bir sofi, mükkemmel mürşit ve büyük veli...ne mutlu ışığından faydalananlara..
her tarafta bağ-u bostan eylemiş
ziynet etmiş zir-ü pes esvaf ile
her sıfattan zatın ilan eylemiş
bunca evsaftan görünen bir cemal
bir cemali bunca elvan eylemiş
hep kitabı-ı haktır eşya sandığın
ol okur kim şeyr-i evtan eylemiş
hüsnün izhar eder bunca sıfat
zatına insanı burhan eylemiş
hakkı istersen yürü insana bak
şems-i zat yüzünde rahşan eylemiş
hak yüzü insan yüzünden görünür
zat-ı rahman şeklin insan eylemiş
"bir cemali bunca renkle süsleyerek suretlerde gösteren o dur.çünkü bütün tanrısal güzellikler mezahirle görünür. hakkın zatına insan delildir. hakkı görmek istersen insana bak, zira zatın güneşi insan yüzünde parlamaktadır." diyen büyük mutasavvıf, kuvvetli şair, yetkili vaiz, çoşkun bir sofi, mükkemmel mürşit ve büyük veli...ne mutlu ışığından faydalananlara..
gül-bülbül
Gül müdür,bülbül müdür şol zar u efgan eyleyen?
Ten midir,ya dil midir,hem Arş'ı seyran eyleyen?
Nar u bad u ab u hak'in gel haber ver aslını
Kim buların her birini emre ferman eyleyen?
Ateşin germiyyetinin sırrını duygur bize
Ki hılaf üzre anı kimdir gülistan eyleyen?
Yelde kimdir geh geh nesim ü geh saba zevkin veren
Gahi hışmiyle nice büldan'ı viyran eyleyen?
Kimdir anı,bana göster,şol sularda durmayup
Ruz u şeb yüz üstüne aşkile cevlan eyleyen?
Hak ne ma'dendir,biter andan maadin,geh nebat
Kim dir anı gahi hayvan,gahi insan eyleyen?
Gül müdür,bülbül müdür şol zar u efgan eyleyen?
Ten midir,ya dil midir,hem Arş'ı seyran eyleyen?
Nar u bad u ab u hak'in gel haber ver aslını
Kim buların her birini emre ferman eyleyen?
Ateşin germiyyetinin sırrını duygur bize
Ki hılaf üzre anı kimdir gülistan eyleyen?
Yelde kimdir geh geh nesim ü geh saba zevkin veren
Gahi hışmiyle nice büldan'ı viyran eyleyen?
Kimdir anı,bana göster,şol sularda durmayup
Ruz u şeb yüz üstüne aşkile cevlan eyleyen?
Hak ne ma'dendir,biter andan maadin,geh nebat
Kim dir anı gahi hayvan,gahi insan eyleyen?
mezarı limni adasındadır.
deli olduğu gerekçesi ile idamdan son anda yırtmıştır.
daldığı mistik aşkla yanar, fakat tekkede aşıkları yakan bu ateşin, sonunda ibrahim'in ateşi gibi gül bahçesine dönüşeceğini söyler..
"bunda uşşakı yakan akıbet
nar-ı ibrahim gibi gülzar olur..."
"bunda uşşakı yakan akıbet
nar-ı ibrahim gibi gülzar olur..."
Çün sana gönlüm mübtelâ düştü
Derd ü gam bana âşinâ düştü
Zühd ü takvâya yâr idim evvel
Aşk ile benden hep cüdâ düştü
Guzel bir yorum ile dinlemek icin [http://www.youtube.com/watch?v=a4ueN9IobmQ ]
Derd ü gam bana âşinâ düştü
Zühd ü takvâya yâr idim evvel
Aşk ile benden hep cüdâ düştü
Guzel bir yorum ile dinlemek icin [http://www.youtube.com/watch?v=a4ueN9IobmQ ]
halk içre bir âyineyim herkes bakar bir ân görür,
her ne görür kendi yüzün ger yahşi ger yaman görür.
(halk arasında bir aynayım herkes bakar bir ân görür, her ne görürse kendi canından ya güzellik, ya kötülük görür)
beyti şerh edelim,
niyazi mısri kendisini âyineyim derken, diğer insanlar karşısında kendisini edilgen kılmaktadır. benliğini, kibrini boşa çıkarmaktır ki, bu hal ona karşı yapılan düşünce ve fiiliyatın ilk sonucu olan bakmak fiiline de ulaştırır. her insan bakar, baktığı sadece bir ândır. insan ân müddetince yaşar ve ölür. zamanda sadece ân hükmedersin. geçmiş ve gelecek dahi ândan ibarettir. görmek ise bakış sonrasında kalpte olan hakikati aşikar kılar. insan kalbi güzel ise güzele tabii olur, kötü ise kötü nefsi mertebesince kötü görür.
daha yazardım, belki sonra editlerim niyazi mısri'nin kendisini daha iyi anlayabilme şerefine nail olursam.
her ne görür kendi yüzün ger yahşi ger yaman görür.
(halk arasında bir aynayım herkes bakar bir ân görür, her ne görürse kendi canından ya güzellik, ya kötülük görür)
beyti şerh edelim,
niyazi mısri kendisini âyineyim derken, diğer insanlar karşısında kendisini edilgen kılmaktadır. benliğini, kibrini boşa çıkarmaktır ki, bu hal ona karşı yapılan düşünce ve fiiliyatın ilk sonucu olan bakmak fiiline de ulaştırır. her insan bakar, baktığı sadece bir ândır. insan ân müddetince yaşar ve ölür. zamanda sadece ân hükmedersin. geçmiş ve gelecek dahi ândan ibarettir. görmek ise bakış sonrasında kalpte olan hakikati aşikar kılar. insan kalbi güzel ise güzele tabii olur, kötü ise kötü nefsi mertebesince kötü görür.
daha yazardım, belki sonra editlerim niyazi mısri'nin kendisini daha iyi anlayabilme şerefine nail olursam.
güncel Önemli Başlıklar