toplumsal kulturun kapsadigi bir konu olup .. bulundugu kulture gore degisim gosteren bir kavramdir. kimine gore kisilik adabi namus sayilir. kimine gore kac kisiyle yatip kalktigi . kimine gore birisiyle yattımı yatmadimi davasidir.
baska bir bakisla bu devirde 2 bacak arasinda olmadigi icin bulunmayan. bulunamadığı için aranmamaya baslanandir.
türk dil kurumu'na göre; "bir toplum içinde ahlak kurallarına karsı beslenen bağlılık " ve "dürüstlük, doğruluk" olarak tanımlanmıştır.
namus; toplumsal baskı ve geçmişte yaşayan toplumların düşünce gücü ile ortaya çıkardığı mantık, sezgi, kişilik özgürlüğü gibi kavramları baskı altında tutan kavramdır. dolayısıyle namus kavramının neremizde olduğu değil, nereden geldiği konusunu düşündürten bir önermedir.
namus; korunması gereken en değerli şeylerimize verilen isimdir.
asker için kep, polis için silah, hacker için msn şifresi, sevdiğiniz kadının cinselliği, erkeğin kendi götü, millet için vatan, yazdığını bilen yazar için entryleri, devlet için rejim, chp için ataturk ilkeleri, ateist için nietsche gibi ateizm öncüleri, musluman için kuran ve allah, ahmet necdet sezer için anayasa kitabı, milliyetçi için türkçülük veya kürtçülük, demokrat için insan hakları vb.
edit: burda halkın sadece bacak arasında demediğini uzun örneklerle anlattım. hala aklı bacak arasında olan insanlar halkın namus sadece bacak arası dediğinde diretiyorlar. bu halk vatanını namusum diyerek savaşmıştır. sen klavye başında bacak arasi bala bla demeye devam et. halk namusunu * gayet iyi bilir.
her bok bitti bu sefer de namus üzerinden yürüyüp bok atayım minvalli bekir coşkun yazısı.
şunu anlarım, hükümeti beğenmiyor olabilirsin bok atarsın lafım yok. zira ele gelen yanları olduğu gibi elle tutulamayacak yanları da mevcut.
keza ülkedeki cahil deyu sınıflandırıp itin götüne sokmaktan geri durmadığın lakin balık verip tutmaktan bi haber bıraktığın kesimi her zaman yaptığın gibi itin götüne de sokabilirsin bunu da anlarım veya anlayışlı olmaya çalışırım falan fıstık.
lakin olay öyle karmaşık bir hale getiriliyor ki aslında ne denildiğini kimsenin anlaması pek mümkün değil. hükümete mi bok atarsın, cahil cühela kesime mi, cami cemaatlerine mi, badem bıyıklı dediğin devlet kadrolu personeline mi?
bi karar ver bekir coşkun, tutup bunu namus neremizde deyu kıvırtarak söylev haline getirme. köşen var işte ne güzel yazıyorsun. var ise şayet beğenmediğin yaz yazabildiğince. kalemine güvendiğin, maçanın yediği kadar.
ama reca eylerim böyle dansözvari eylemlerle insanları kendinden soğutma. üslûbunu severim fikriyatından genellikle haz duymasamda. saygım vardır yazarlığına. evvelden sözünü sakınmayan biriydin ne oldu sana?
namus mevzusuna gelince;
namus konusunu kişinin ne olarak algıladığı ile değişkenlik gösteren göreceli bir konudur.
marangoz için keser'dir testeredir, kasap için satır'dır bıçak'tır, türk orospuluk kritelerine göre göt'tür. namus kimseye peşkeş çekip adını lekeletmemen gereken senin bir parçandır. bu bazen bıçak olur, bazen keser bazen adı herneyse.
değişir. kiminin beyninde, kiminin makatında *, kiminin bacak arasında, kiminin cüzdanında, kiminin ise vicdanında. herkesi tek bir kefeye koymak zordur ve namus gibi her topluma hatta kişiye göre değişiklik gösteren bir olguyu bir kalıba sığdırmak yanlıştır. **