maalesef küffar ve onun yerli işbirlikçilerince kötü gösterilmeye çalışılan, nakşilikle uzaktan yakından alakası olmayan grupları sanki nakşi imiş gibi yamamaya çalışanlar ve küresel islam düşmanlığını her fırsatta gösterenlerin müslümanları soğutmaya çalıştığı kutlu yol.
kökenini önce hz peygamber ardından hz ebubekirden alan ve ardı ardına silsile halinde devam eden tarıktır. tasavvufta hafi(gizli) zikir usülünü uygularlar. aslında araştırınca, özünü islamdan alan bu yolun, ahlaki ve felsefi öğretileri insanı şaşırtır.
bir dönem araştırmıştım. meşhur 11 esasları vardır, silsiledeki abdulhalık gücdüvaninin belirlediği. nakşibendiliğin 11 esası şöyle:
1- huş der dem: alınan her nefeste hak ile birlikte olmak.
2- nazar ber kadem: yürürken ayak uçlarına bakmak.
3-safer der vatan: dünyada daima sefer halinde yaşamak, bu bilinçte olmak.
4-halvet der encümen: halk içinde hak ile beraber olmak.
5-yad-kerd: daima allahı anmak.
6-baz-geşt: allaha dönmek, yönelmek.
7-nigah-daşt: kişinin allaha yönelmesine engel olan her şeyden sakınması, korunması.
8-yad-daşt: allahı zikrederken gerçek bir bilinçle zikretmek.
9-vukuf-i zamani: akıp giden zamanın geri gelmeyeceğini idrak etmek ve o şekilde hareket etmek.
10-vukuf-i adedi: zikirde belirli olan sayıya riayet etmek.
11-vukuf-i kalbi: kalbin hallerini bilmek, değişken bir yapıya sahip olan kalbi daima allaha ait kılmak.
burdaki her esasın tek cümle ile açıklanmayacak kadar uzun açıklaması vardır. ilgilenenler araştırabilir, ben kısaca değindim.
Türkiyedeki islam anlayışı ve tarikatlar ile yakından ilgilendiğim bir dönemde kulaktan dolma değil de elle tutulur bilgiler edinmek için bunların adıyamandaki dergahına gitmiştim. Öncelikle şunu söylemeliyim ki nur cemaatindeki gibi maddi bir beklenti içinde olmamaları tek artıları. Başka hiçbir mantıklı tarafı yok. internetten açıp öğrenebileceğiniz tarihi bilginin dışında gözlemlerimden bahsedeyim, dergah aşırı kalabalık ve büyük bir bahçe kadın erkek olarak bölümlere ayrılmış durumda. Bu bahçenin içerisinde de gavs dedikleri kişinin kendisinin, oğullarının ve kızlarının evleri var. Gelen insanların yatması için bir bina var fakat oraya sığmadıklarında bahçede yatıyorlar. iki türlü de değişen bir şey yok yerde yatılıyor. Kürtler çoğunlukta fakat yurt dışından bile gelen var. Uzun yıllardır toplumun her kesimine nüfuz etmiş durumdalar. gavsın gelinleri ve kızları yani anne dedikleri kişileri hiç sevmedim. Bahçenin içinde büyüklene büyüklene bi yürümeler bi suratsızlıklar. Günde 1 kere miydi yoksa daha mı fazlaydı emin değilim ama en az 1 kez herkese çorba ve ekmek dagıtılıyor. Ekmekler normal marketlerdeki ekmeklerden değil sanırım dergahta yapılıyor. Zaten bunları yapacakları tüm malzemeleri kendi tarlalarına ektikleri ürünlerden sağlıyorlar. Alırken herhangi bir ücret talep etmiyorlar.
Diğer tüm cemaatlerde olduğu gibi bunda da abuk subuk bir sürü durum vardı gözümde. Siyasetle uğraşmadıklarını söylüyorlar ama bu kadar nüfuzlu bir cemaatin siyasette elinin olmaması mümkün değil. Muhsin yazıcıoğlu nun buraya tabii olduğunu duymuştum.
Adıyamanın menzil ilçesinin kahta köyünde dargahı bulunan, gavslarının peygamber soyundan geldiğini iddia eden cemaattir.
şeyhten "medet" ummak doğru değildir.
sekeratta şeyhin imanı kurtarmaya geleceğinin de islam kaynaklarında yeri yoktur.
Gavslık, kutupluk makamları en az genel müdür, daire başkanı gibi makamlar kadar ilahi kökenlidir.
Bu inanışlar ne Kur'an ne de sünnet kökenlidir.
bana sıkıntılı geliyor bu meseleler.
şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır demek ise en hafifiyle safsatadır. islamiyette zorunlu bir ruhban sınıfı yoktur.
Urvet-ül vuska isteyen Kur'an okusun.
ekle: eksi veren adam, insansa açıktan yazsın, tartışalım. gerçi yemez!
ekle2: namert sevenleri olan oluşummuş demek ki! "yazamadı"
en eski tarikatlardan biridir en büyük koluda menzil cemaatidir. ve menzil cemaati hem siyasetten uzaktır hemde halk cemaatidir yani halka yöneliktir. oraya gidenlerin cebinden 5 kuruş çıkmıyordur. umarım herkese gitmek nasip olur gidin bi görün derim. allah dostlarını ziyaret etmek gerek.
osmanlı devleti'nin temelinde falan da yatmaz. osmanlı devleti'nin kurucuları türkmen'dir ve inançları günümüzdeki aleviler'le hemen hemen aynıdır. ancak gerek bu nakşibendilik bokuna duyulan saygı, gerek devşirme sisteminden, gerek haremin hep türk olmayanlardan kurulması ve gerekse hilafet için el ezher'den istanbul'a getirilip din işleri teslim edilen mollalar nedeniyle kendisini kuran türkmenler'e düşman olmuş bir devlettir.
türkiye'nin son 40 yılında her taşın altından çıkan, her yanlışın altında yatan sayıklama.
türkistan'da doğmuş olmasına karşın türk değildir. türkler'i zorla islamlaştırmak için bölgeye gönderilen arap valiler kurmuşlardır. başarılı da oldukları için daha sonraki türk devletleri'nde saygı görmüşlerdir. bu saygıyı da çoğu zaman suistimal etmişlerdir.
anadolu'ya girdikten sonra da benzer bir yöntem izlemişlerdir. türkiye cumhuriyeti'nin kuruluşundan sonra uzun süre sinmiş olarak varlıklarını sürdürmüşler, kötü hükümetler ve politikaları ile yavaş yavaş eski güçlerine kavuşmuşlardır. özellikle 1970 sonrasında cia pompalamasıyla başa gelen turgut özal ve recep efendi bu tarikatın üyeleridir. bunlar devlet kademelerine de kendi adamlarını sokmuşlardır.
önemli adamlarının tümü etnik artıklardır. kürtler baskın unsurdur. bu nedenle dinci kürtçüler arasında büyük ağırlıkları vardır. 2000'e kadar çatışma hâlinde olan dinci-seküler kürtçüler recep efendi'nin büyük gayretleri sonucunda birbirlerine en azından tahammül eder olmuşlardır.
Öncelikle belirtmek isterim: allah dostlarına düşmanlık ve hakaret etmemek gerekir.
kim çıkarıyor güneş'in gavs hazretleri'nin emriyle (haşa) döndüğünü ha! yok öyle bir şey. hiçbir sofi ona tapmaz, tapana da sofi denmez zaten. sadece allah'ın rızasını kazanmak amacıyla yol göstermesi için bağlanılır bir mürşide, dünyevî menfaatlar uğruna değil!
ey iman edenler! allah'tan korkun ve sadıklarla beraber olun.
-tevbe 119.
Edit: Bir ayete takılıp kalmamak gerekir. Ayet ve hadiste salih kulları ve alimleri öven birçok delil vardır.
En kadim tarikatlardandır. Hacegan Yolu adıyla anılan koldan gelir. Piri Bahaüddin Nakşibendî'dir.
Anadoluya gelişi ilk dönemlerindedir. Hafi zikri usul olarak benimsemiştir. imam Rabbani, Halid-i Bağdadi, Şeyh Esad Erbili, Molla Cami gibi zatlar bu tarikin müntesibidirler.
Günümüz Türkiyesinde genellikle Halid-î Bağdadi kolundan gelişen Nakşibendi tarikinin kolları mevcuttur. Diğer kolun (Buhara Ekolü) son temsilcisi Özbekler Tekkesidir.
sofi liği benimseyen tarikattır ki , türklerin benimsediği ve dünyaya yaydığı sistemdir.
islam terbiye biçimi. laikleri zamanı itibari ile ve hala çok rahatsız ettiği bilinir.
dış güçlerin ve türkiye de ki ülkeyi savunduğunu zanenden laik , kemailst, ateist gibi unsurların dağıtmaya çalıştığı biliniyor.
tekke ve zaviyelerin kapatılmasındaki en büyük hedef , mevleviler ve nakşilerdi.
atatürk ünde üzerinde çalıştığı meselede budur , kapatılamayan bu tarikatlar , günümüzdeki varlıklarını dalga dalga büyüterek dinin yaygınlaşması ve ülke insanının disizleştirilmesi ve ya paganizm inancını yayılmasını önlama gibi misyonları da vardır.
türkiye deki en büyük tarikattir ve Muhammet Bahaeddin Nakşibendi'nin 1318-1389 de kurduğu islam terbiye biçimidir.
ülkemizde " yobaz " olarak bilinen kesimin çoğunluğunu temsil ederler.
gerici olarak aşşağılanırlar , dinlerine sahip çıktıklarından tüm ülke içinde mihraklar ve dış güçlerin hedefindedir.
sayısı tam olarak bilinmesede ülkenin yarısının gönül verdiği tarikattir. allah daim etsin.
''facebook'da dövmesini göstermek adına şekilden şekile girerek fotoğraf çektiren bir çok gencimizin artık dergahımıza girebilmesi için ekstra çile çekmesine gerek yoktur. bilgilerinize arz ederiz.''