bugün

vito corleone'nin en kucuk oglu. abisi santino corleone'nin oldurulmesinden sonra veliaht olur ve karismamaya soz verdigi aile meselelerinin yavas yavas icine girmek zorunda kalir. buyur, cok buyuk olur. ama kaderin hic bir zaman insanin ellerinde olmadigini, onu degistirmenin mumkun olmadigini gec te olsa anlar. guclu ve bir o kadar da zayif yonleri bulunan harika bir karakterdir.
the godfather serisinde al pacino tarafindan canlandirilmiş karakter.
(bkz: tony montana)
The godfather'ın filminde değilde kitabında, insanın gözünde daha bir başa canlanıyor. Aslında, çok zayıf bir karakter. Karısı kay'in suratına kapıyı kapatması onun zayıflığının ispatıdır.
Ayrıca Michael Corleone'nin the godfather 3'teki günah çıkarma sahnesi tamamen bir razalettir. Onlarca cinayetin azmettiricisi olan, milyarlarca dolarlık kara parayı yöneten bir adamın papaz karşısında bu şekilde davranması çok gülünçtü. Ne kadar güçlü olursa olsun, kızının ölümünü engelleyememiştir. Ne kadar güçlü olursa olsun ailesini bir arada tutamamıştır.
Ancak yinede sinema tarihine giren en muhteşem karakterlerden biridir. Şahsi listemde ilk beş'e rahatlıkla girer.
Michael aslında filmde bir askerdi.2.dünya savaşında amerikan ordusunda kendine hatrı sayılır bir yer edinmişti.Zaten gerçekte aile işlerinden nefret ediyordu.Ama babasına olan suikast girişiminde zor zamanlarda zor kararlar verir sözünü uyarak aile işlerine katılmaya başladı.Babası ve ailesi uğruna kendi idaellerinden vazgeçti.Michael zorlu yıllar geçirdi.
Onu en iyi anlatan sahne bence corleone kasabasında geçmişe flashback yapıp 2 karısıyla dans ettiği günleri görüşü ve acısından yere düşüşü...
baba filmlerinde don corleonenin oğludur. çok karizmatik bir kişiliktir. sinema tarihinin en önemli karekterlerinden biridir. baba 2 filminde karısının suratına kapıyı kapattığı sahne ile hafızalara kazınmıştır. insanlara mafyanın içinde de iyi insanların olduğunu gösteren bir karekterdir
don vito corleone ve santino corleone öldükten sonra corleone ailesinin başına geçen, al pacino tarafından tarifi mümkün olmayan bir biçimde canlandırılan, efsanevi karakter.. santino corleone nin en küçük kardeşidir..
part 1'deki michael'i gördükten sonra, part 2'de geçirdiği değişimle resmen "oha" dedirten, ilk ve ikinci bölümdeki michael'ların birbirinden neredeyse tamamen farklı olduğu ve al pacino'nun olağanüstü bir biçimde canlandırdığı karakterdir.

ayrıca özellikle dikkat ettim; filmde, bu michael corleone'nin yaktığı sigaralar ya çok az duman çıkarır, ya da hiç çıkarmaz. benim bildiğim sigara dumanı salına salına ortalığı sarar, en azından şöyle bir görünür, belli olur. kısacası, içtiği sigaraların dumanının -benim anlam veremediğim bir şekilde- çok ince çıkan veya hiç çıkmayan ve sigara içtikten sonra da dumanı komple yutan bir karakterdir.
Vito'nun oğulları arasında en aklı başında olandır.Sonny(santino)öfkesine yenilmiş bir oğuldur.Tom Hagan çok yararlıdır ama gerçek oğul değildir.Fredo bir s*ke yaramaz.Michael hem eğitimli hem de aklıselim sahibi bir insan olarak Don olmayı haketmiştir.
(bkz: gönüllerin donu santino) *
mario puzo'nun kendinden esinlendigi aile olgusunu 1970 ' li yıllarda amerikan kültüründeki yansımasını gösteren özellikleri ve söyleyecekleri saymakla bitmeyecek bir aile-mafya babası.
PiŞMAN DEĞiLSEM GÜNAH ÇIKARMANIN NE ANLAMI VAR!

(bkz: KALBiMi KIRDIN FREDO) *
aile kavramında ihanetin yeri olmadığını benimsemiş mafya babası. kendi doğruları içerisinde yaşadığı paradokslardan sıyrılamamış, gücün getirdiği yalnızlık içerisinde kaybolmuş bir adam. bu dünyaya özgü katı kurallarıyla belki ailesini korumuş ama yavaş yavaş kendisini yiyip bitiren vicdan terazisinde hep aşağıya doğru inmiş birisi. sinema tarihine 70`lere damgasını vuran genç aktör al pacino nun dünyaca tanınmasını sağlayan erkeklerin idölü olan karakter.
polat ın ilham kaynağı.
aileyi koruma içgüdüsünün nasıl psikopatlığa dönüştüğünü, cehennemde yanmak kadar acı verici olsa bile bazı ilkelerden nasıl geri adım atılmadığını gösteren, annesinin cenazesinde barışmak için kendisine sarılan kardeşi fredonun ölüm emrini; al neri'nin gözlerine bakarak verdiği sahne ile ilahlaşan sinema karakteri.

edit: ayrıca bu şahsı gerçekten izleyip sevenlerin hiç biri kurtlar vadisinin tek bir bölümünü bile izleyememiştir. ferrari'den in eşeğe bin.. ı ıhh.
the godfather part 3'te dikkatimi çeken bir özelliği vardı michael'in. kötü adam kimliği geri planda kalsın, insanların gözünde iyi bir adam imajı oluşsun diye kiliseye ve yardım derneklerine yığınla para ödüyordu. ama karısı ve arkadaşları da dahil herkes michael'in yaptığı tüm bu iyiliklere rağmen içinde kötü adam olduğunu biliyordu. bana şu son dönemde adı iddia olunan ergenekon terör örgütü'yle anılıp darbecilikle suçlandıktıktan malum holdinglere bağlı basının "iyilik meleği, bakın binlerce öğrenciye burs veriyor nasıl darbeci dersiniz" diye savunduğu hatta ertuğrul günay'ın hakkında "o suçlu bile olsa görmeyiverin" diye beyanlar verdiği kişileri hatırlattı. kafamda ne kadar çok tilki dolaşıyor lan.

(bkz: hayat ne garip vapurlar filan)
Part 2'de karısıyla ettiği bir kavga sahnesi vardır ki, Pacino'nun oyunculuğunu tekrar tekrar izlemek gerekir.
al pacino dışında hiçbir aktörün canlandıramayacağı karakterdir.
aile işlerine bulaşmak istemedikçe, yaşadıkları onu yeni baba yapmaya kadar getirecektir. genelde soğukkanlıdır. ağabeyi santino gibi deli değildir. bunun en güzel örneklerinden birini de clemenza ve babasını öldüren o kişiyi öldürürken görüyoruz.

--spoiler--
beni en etkileyen sahnelerden biri de baba vurulup hastanede korumalar eşliğinde güven içinde yatıyor sanılırken, aslında yalnız ve öldürülmek üzere savunmasız yattığı andır. michael corleone'nin babasına karşı duyduğu sevgi başka hiç kimseninki gibi olmadığı için, herkes otururken, o babasını ziyarete gider. ve hastanenin bomboş olduğunu fark ettiği anda durumu kavrar ve babasını başka bi odaya taşır. babası 5 kurşun yediği için kendini savunamayacak kadar bitkindir, ancak bilinci açıktır. michael babasına "merak etme baba, ben burdayım" gibi bi şey söyler. ve baba'nın gözünden bir damla yaş süzüldüğünü görürüz. o sırada hastaneye ailenin fırıncısı enzo gelir. elinde bir demet çiçekle baba'yı ziyaret edecektir.!: bakar mısınız nası tertemiz bir adam! michael enzo'yu farkeder ancak onu tanımamaktadır. enzo kendisini tanıtınca, michael ona kendisini dışarıda beklemesini söyler. enzo söyleneni yapar. deaha sonra michael, hastanenin girişinde, basamaklarda, kendisini beklemekte olan enzo'nun yanına gelir. enzo'nun trençkotunun yakalarını kaldırır. elindeki çiçeği fırlatıp atar. daha sonra enzo'ya sanki belinde silah varmışçasına elini trençkotunun içinde tutarmış gibi yapmasını söyler. az sonra hastanenin önüne bir araba yaklaşır. içinde 4 kişi vardır. araba tam hastanenin önüne gelince iyice yavaşlayarak durur ve içindekiler basamaklarda duran enzo ve michael'a bakarlar. bu sırada michael yavaş hareketlerle elini cebine doğru götürür. sanki silahına davranıyormuş gibidir. oysa ki michael da enzo da silahsızlardır. araba basamaklarda 2 kişi beklediğini görünce hızlanarak uzaklaşır. araba uzaklaştıktan sonra enzo cebinden sigara paketini çıkarır. bir sigara içmek istemektedir. ancak öylesine korkmuştur ki elleri tir tir titremektedir. enzo güç bela sigarayı paketinden çıkarıp, ağzına götürmeyi başarsa da, çakmağı titreyen elleri yüzünden bir türlü çakamamaktadır. michael corleone durumu farkeder ve soğukkanlılığını bozmadan enzo'nun elinden çakmağı alır ve tek çakışta yakarak, enzo'nun sigarasını ateşler.
--spoiler--

işte michael corleone ve fırıncı enzo baba'nın hayatını böyle kurtarırlar.
Mario puzo'nun zaten mükemmel yarattığı bu karakter Al Pacino'nun oyunculuğuyla efsane olmuştur.Ancak baba-3 te
bizi hayal kırıklığına uğratmıştır.
yalnız ölen adam. üç filmin hepsinin sonlarında tüm düşmanlarını temizledi ama bu yolda hemen hemen tüm ailesini kaybetti ve öldüğünde yanında bir köpek, elinde bir portakal vardı.
ikili ilişkilerdeki tavırları ders nitelindedir ders. adama elini öptürür. idolüm olmuştur. lakin yalnız ölmüştür o ayrı.
Eski kurtlar vadisinde necati şaşmaz adlı oyuncunun , polat alemdar rolüyle çakmasını oynamaya çalıştığı ama beceremediği efsane karakter.
gerçek yaşamda frank sinatra'dır aslında bir insanın hem bu kadar cool hemde bu kadar karizma olduğu halde böyle şarkılar yapması da cabası onu çekici kılan çok şey sinatra reissss.
çoluğunu çocuğunu ailesini mafya sevdası uğruna dağıtan pis insan.