insanın kendisini, el ya da çeşitli aletlerle**** tatmin etmesi ve bu yolla boşalmayı sağlaması olan masturbasyon yaşamın her döneminde ve her cinsiyet için yadsınamaz* bir gerçektir.
Evli - bekar, kadın - erkek, büyük - küçük her insanın yaşamının herhangi bir evresinde muhakkak denediği bu yöntem hakkında maalesef çok fazla spekülatif söz ve yargı dolaşmaktadır.
Bu söz ve yargıların geneli, maalesef kuvvet kazandırma amacıyla din ve özellikle de islam jargonuyla verilmeye çalışılmaktadır.
Araştırmaya ve okumaya maalesef kapalı olan toplumumuz ise her sakallıyı hacı her külahlıyı alim sanmak hastalığından henüz tam olarak kurtulamadığından olacak, bu spekülatif söz ve yargılara hemen inanmakta ve yaşamının büyük bir bölümünü "vicdan azabı" ve "kendinden utanma" duygularıyla geçirmektedir.
"Masturbasyon" ya da daha doğru bir deyişiyle: "Elle boşalma" olarak ifade edilen yaşamsal gerçeklik Kur-an'ı Kerim'de yasaklananlar arasında yoktur. Sahih hadislerde de bu konuya değinilmemiştir.
Kur-an'ı Kerim'de, bir prensip olarak emirler ve yasaklar konusunda genel sınırlar belirtilir ve ötesi insanın aklına bırakılır.
Fert, toplum ve ötesi için* faydalı ve zararlı bâzı ayrıntılara girilse de genel kaide budur.
Elle boşalma konusunda da aynı kaide geçerlidir ve Allah, Kur-an'ı Kerim'de masturbasyona doğrudan atıf yapmamıştır.
Ancak şunları bilmek gereklidir:
1) insanın aşırı derecede masturbasyon yapması, cinsel organında ağrıya ve tahribe neden olabilir. Bu ise insanın kendi bedenine zulmetmesidir. Allah ise zalimleri sevmez! ( Allah'ın zalimleri sevmemesi ile ilgili bkz: Al'i imran/57)
2) insanın ruh ve bedensel sağlığını sıkıntıya sokacak bir durum olan masturbasyon saplantısı aşırıya gitmektir. insan masturbasyonu bir ihtiyaç durumunda tercih etmelidir. Onu bir keyif ve eğlence aracı haline sokmak aşırıya gitmektir. Allah ise aşırıya gidenleri sevmez! (Allah'ın aşırıya gidenleri sevmemesi ile ilgili bkz: Maide Suresi/87)
3) Masturbasyonu oyun ve eğlence haline getiren kişi, kendisi farkında olmasa da zaman, su, elektrik gibi konularda israfa girmektedir. Allah ise israf edenleri sevmez! (Allah'ın israf edenleri sevmemesi ile ilgili bkz: En'am/141)
Ayrıca Mü'minun suresinin ilk ayetleinde belirtildiği üzere Mü'minler abes işlerle meşgul olmamalıdırlar.
Bu ve bunun gibi genel kaideler çerçevesinden ve bilimin de insanlara sunduğu güvenilir bilgilerden yararlanılarak; bir oyun ve eğlence haline getirilmemek kaydıyla, ihtiyaç giderilmesi adına masturbasyonun haram olduğu yanılgısına dikkatleri çekmiş olduk.
--alıntı--
Elle tatmin, âlimlerin çoğuna göre caiz değildir. Haram sayılmaktadır. «Onlar ki ırzlarını korurlar. Ancak hanımlarına ve sahip oldukları cariyelerine karşı münasebetleri müstesnadır. Çünkü onlar bu helâl olanlarda kınanmazlar. Kim de bu helâlden başkasını ararsa, işte onlar haddi aşanlardır» 4 âyetini delil getiren Şafiî, Mâliki âlimleri ve imam-ı Nesefî, istimnanın haram olduğuna hükmetmişlerdir.5
Eğer caiz olsaydı, Hz. Peygamber tarafından bir yol gösterilirdi, demektedirler. imam Ahmed bin Hanbel ve îbni Hazm'a göre «meni, vücudun, dışarı atmaya muhtaç olduğu bir şeydir, onu eliyle atan kan aldıran gibidir ve caizdir.» Hanbelî âlimleri bu caiz oluş şeklini iki şarta bağlamışlardır: Kişinin zinaya düşme tehlikesi, Evlenmeye gücünün ve imkânının bulunmayışı.
Hanefî mezhebinin görüşlerini nakleden ibni Âbidin, bu hususta bazı âlimlerin görüşlerine yer vermektedir. Kişinin şehveti baskın gelir, kalbini meşgul edecek derecede fazla olur, bekâr bulunur veya evli olup da bir özürden dolayı hanımına yaklaşamazsa, şehvetini teskin etmek isteyen kimse için Fakih Ebulleys, «Böylesine bir vebal olmayacağını umarım» demektedir. Ama sırf şehvetini celbetmek, kendisini zorla tahrik etmek için yaparsa günahkâr olur.6
Yine Hanefî âlimlerinden Şürünbilâli, «Bekâr kimse harama gireceğinden korktuğu zaman şehvetini teskin için istimna caizdir. Bu işinden dolayı ne sevap, ne de günah kazanır. Fakat sırf lezzet almak için yaparsa günahkâr olur» 7 görüşündedir.
Harama düşme tehlikesiyle karşı karşıya gelen bir kimse, haram olan zinayı işlememek için ehven-i şer olan istimnayı yaparsa ve buradaki niyeti de haramdan kaçınmak, namusunu korumak olursa, caiz gören âlimlerin içtihatlarına göre mümkündür. Ama istimnayı alışkanlık haline getirmek makul bir insana yakışmayan çirkin bir iş olur. Zaten fazla (sû-i istimalat) kişide zekâ ve hafıza kaybına sebep olmaktadır.
Böyle anormal durumlara düşmemek için sık sık imanî eserleri mütalâa etmek, aklı ve kalbi devamlı îslâmî hizmetlerde çalıştırmak, ulvî şeyleri düşünmek, lezzetleri kıran ve acılaştıran ölümü çok sık hatırlamak, harama nazardan sakınmak ve müstehcen yayınlara iltifat etmemek lâzımdır.
--alıntı--
masturbasyon yapmadığınız zaman, eğer düzenli bir seks hayatınız yok ise, gece görülen fantastik erotik rüyalar sonucu meni dışarı atılır, vücut tarafından çoğu insanda. o meni sikin dona yapışmasına sebebiyet verir. bu sebebiyet siki çok fena acıtır. ne yapalım arkadaşım ? hollanda'da yaşamıyoruz ki, s.tiğimiz önümüzde. s.mediğimiz yanımızda bekliyor olsun ?
yobazlara kalırsa her halt günahtır. adam günah diye helaya sol ayakla girecek kadar kafayı yemiş. böyle bir sığıra ossbir günah mı diye soruyorsun. zaman kaybıdır.
din gibi mistik olgularda önemli olanın niyet olduğu düşünülünce, masturbasyonun da günah olarak değerlendirilmesi muhtemeldir.
eğer önerme "masturbasyon yapılmalı mı?" şeklinde bir soruyla ortaya çıksaydı, cevabı kesinlikle "yapılmalı" olurdu(tabi sağlıklı düşünen kişi bu cevabı verirdi).
ancak günah, sevap, mübah gibi kavramlar din felsefesinin ürünü olduğundan konuyu din çerçevesinde ele almak gerekiyor.ve başta da belirttiğim gibi eğer önemli olan niyetse(ki din açısından genelde öyledir), masturbasyon günahtır.
Şöyle bir açıklama yapmıştı hocanın bi tanesi bi tarihte:
--the spoiler--
Efendiler, mastürbasyon; işin ucu zinaya gidecek ise günah değildir, daha büyük bir günahtan korunmak amacıyla yapılmış bir eylemdir.
--the spoiler--
Bu ve benzeri hurafeler yüzünden gizli saklı alelacele yapılan mastürbasyonlardan dolayı erkeklerin %80'inde prematüre ejekulasyon yani erken boşalma problemi vardır. ilginçtirki tedavi olarak yine mastürbasyon önerilmekte ancak acele etmeden kişinin kontrolünde süreyi uzatarak yapılması önerilir.
bu konuda herhangi bir yasak yoktur. herşeyin aşırısı sakıncalı olduğundan sık yapılmasının onaylanmadığı söylenebilir ve bunun için öyle yazılı bir şey aramaya gerek yoktur. haram olduğunu düşünenler müslümanlar içinde çokça bulunan aşırı tedbirci kişilerdir. ciddiye almaya gerek yok.
sürekli cünüp gezmiyoruz herhalde haftada 1 falan ama illede bir kural koyacaksanız ve uygulanmasını istiyorsanız, arabistanda ki gibi mastürbasyon (elizabet, 31) çekmenin cezası idam olsun.
Ben insanın kendisinin ya da başka insanların beden ve ruh sağlığına zarar vermeyen şeylerin günah kategorisine girdiğini düşünmüyorum. Mastürbasyon da abartılmadığı takdirde beden ve ruh sağlığı için zararlı değildir. Hatta faydaları bile olabilir. Kur'an-ı Kerim'de bu düşüncemi çürüten benim gözden kaçırdığım şeyler varsa bilenler anlatabilir.