müslüman ile ateist arasındaki farklar

entry238 galeri4
    13.
  1. biri sorgulamaz sorgulanır; biri hem sorgular hem de sorgulatır.
    9 ...
  2. 12.
  3. ateistin inancını belirlemede bir kolektivizm söz konusu değildir. yani kitle tarafındaa inancı belirlenmez[genel anlamda]. ama dinler içersinde bireyin silikleşmesi gerçekleşebilir. aynı şekilde salt din için demiyorum ideolojilerde de olabilen bir gerçeklik bu.

    bunu yanında müslüman olan insanın iç dünyası daha dingindir daha rahattır. çünkü sırtını dayayabilecği bir tanrısı söz konusudur. insanın öyle ya da böyle içerisndeki sonsuzluk ihtiyacın karşılayabilen ve eline kesinlik verebilen bir inançtır. ateist için bu zor bir olgudur arayışlar ve tecrübelerle buna ulaşmaya çalışır[bahsettiğim salt tanrı değil sonsuzluğuı ifade edebilecek bir gerçeklik]

    ama aynı şeyi ateist için söylemek zor olsa gerek. sürekli bir kıvranma ve arayış içersinde olabilir bu da ruhsal yapısını ister istemez etkiler. bilincini de uyuşturma ihtiyacı içersine girebilir. aslına ateizm zor olandır. ama değişime de daha açık olan gerçi bu olgu biraz da kişide biter. ama hayatını şekillendirmesi gereken sonsuz değişim halindeki kurallar bütünü ile değişimi yakalayabilir belki de kendinde doğru olduğuna inandığı gerçekliği!

    bir diğer nokta 'dogma kavramı''dır. aslında dogma çok fazla bir ayrım olmayabilir. ''Belli bir konuda ileri sürülen bir görüşün sorgulanamaz, tartışılamaz gerçek olarak kabul edilmesi'' olgusu olan dogma ateizmde de gerçekleşebilir. ama dinde daha belirgin gibidir. sonucunda doğuştangelelen ve sorgulanmayan bilgiler bütünlüğü olarak düşünülebilir din. sorgulama aşaması vardır fakat; çok kişi tarafındna gerçekleştirlimez.[taklid-i iman ve tahkik-i iman meselesi] ateizmde de bu tür olgular olabilir ama çok değil. çünkü militan materyalistler olduğu gibi o fikre tüm gücüyle sarılmış sorgulama kabul etmeyen insanlar bulunabilir ama dindeki kadar fazla değil..
    9 ...
  4. 11.
  5. teki anne ve babasını peygambere feda etmek ister.*.. tekinin peygambere ihtiyaci yoktur zaten.

    teki inançlarını belli kalıplara sokmuştur, yaratıcısına belli kurallar çerçevesinde inanır. teki istediğine inanır, herhangi bir şey tarafından zorlanmaz.
    4 ...
  6. 10.
  7. ateizm acaba ilk olarak ne zaman ortaya cikti sorusunu akla getiren, düsüncenin modernligi vakitle ölcülüyorsa, ateizm ne kadar moderndir sorusunun tartisilmasi gerektigini düsündürten basliktir kendileri..
    ha modernlik iyi birsey midir, modern ne demektir, bu tip sorularda baska baslikta insallah..
    7 ...
  8. 9.
  9. "tanrıya inanıyorsanız ve tanrı yoksa pek birşey kaybetmiş sayılmazsınız. fakat tanrıya inanmıyorsanız ama tanrı varsa, işte o zaman gerçekten kaybettiniz demektir." * * *
    15 ...
  10. 8.
  11. eger müslüman olan kişi gercekten islamın sartlarını harfiyen yerine getiren bi kişi ise o kişi mantelite olarak zaten normal modern bir insanın 1400 yıl gerisinde bir arap gibi yasamaktadır ama lafta müslüman olanlar türkiye nin yaklasık %60-70 i kadar, bir ateisten fazla farkı yoktur tabi ki bir ateist kadar gercekci ufku acık olamaz ama o kadarını da mazur görmek lazım
    39 ...
  12. 7.
  13. birisi müslüman diğeri ateist.
    9 ...
  14. 6.
  15. 5.
  16. teki allah korkusuna yapmaz bazı şeyleri; teki insan olduğu için, içinden geldiği için, kendi istediği için..
    12 ...
  17. 4.
  18. dinlere gore birisi oldukten sonra cennet e gidip gunu gun edecektir digeriyse cehennemde cayir cayir yanacaktir..
    3 ...
  19. 3.
  20. biri her namazı kılabilir birisi mecburiyetten sadece cenazı namazı kılar
    4 ...
  21. 2.
  22. 1.
  23. *
    birisine göre;
    her şey belli bir amaç için yaratılmış birer mahluktur ve kendisi de bu dünyaya bir imtihan için gönderilmiştir; iyi işler yaparsa cennete, kötü şeyler yaparsa cehenneme gidecektir. hiç bir şey tesadüf değildir. her şeyin bir sebebi ve sonucu vardır. bilemediklerinde de mutlaka bir hikmet vardır.

    birisine göre;
    her şey tesadüftür. ölüm sondur, yok oluştur. yaşam muammadır. hayat düşününce ızdıraptır, düşünmezsen her şey hoştur ama boştur.
    36 ...
© 2025 uludağ sözlük