bugün

gaspar noe filimleri insanı eşekten düşmüş karpuza çevirir, akılda ne seks kalır ne bi şey, sadece şahit olduğunuz dehşet anlarını hatırlarsınız.
- dünyanı en iyi threesome sevişme sahnesini barındıran,
- efsane soundtrackleri olan,
- başı sonu olan bir film olarak değil; ama sahne sahne, özellikle estetik sevişme sahneleri için izlenmesi gereken,
- elektra rolünü oynayan isveçli aomi muyock'un tanrıça mertebesinde oyunculuk sergilediği,
- değişen duygu durumlarının, çiftlerin seks hayatına nasıl etki ettiğini merak edenlerin izlemesi gereken,
gaspar noe filmi
özellikle sonu insana tokat gibi çarpan, beni bugüne kadar en etkilemiş gaspar noe filmi.
Çok tuhaf zamanlar sonrasında izleme fırsatı bulduğum için bende apayrı bir yeri olan Gaspar Noé filmi.

Nedense kendimi Murphy'nin yerine de oldukça rahat bir şekilde koyabileceğim bir dönemdeydim.

Filmin son sahnesindeyse ciddi anlamda kocaman cüsseme rağmen gözlerimden birkaç damla gözyaşı süzülmüştü.

Daha öncesinde hiçbir filmde böyle hissetmemiştim ama hala acaba kendimi rahatlıkla Murphy'nin yerine koyabilecek bir dönemde olduğum için mi yoksa ne nedenle olduğunu anlayamadım bu durumun.

Onca yaşanmışlığa, kırgınlığa rağmen hala sevgi kırıntılarıyla Murphy'nin Electra'nın gözlüklerini çıkardığı sahnede geçmişe gitmeleri ve o ilk masum zamanlarını göstermeleri çok çarpıcı olmuştu benim için.

Murphy: Secrets make you stronger.
Electra: No. Secrets make you darker.

-------

Victoire: if you fall in love, you're the loser.

-------

Electra: Let's try to prtotect each other.

https://www.youtube.com/watch?v=3c_RU2NcJ9c
düşüşü daha beter.
is an ecstasy that never ends.
2015 yapım aşkın gasper noe tarafından yorumlanmış hali. normalde aşk konusu işlendiğinde cinsellik ya geri planda "olur" veya geri plana "atılır". gasper noe ise özellikle cinsellik tarafını ön plana çıkarmış adeta gözümüze sokmuş. hatta pornografi gibi eleştiriler de vardır. çünkü erotik filmlerin geneline baktığımızda cinsellik gerçekten yaşanmaz seyirciye öyle gösterilir ve cinsel bir organ olan penis de gösterilmez, gösterilse bile ya penis iniktir ve pubik kıllarının arkasına saklanmıştır.

gosper noe aykırı tarzını ortaya koymuş ve bu yazılı olmayan kurallara meydan okumuştur. filme dönecek olursa zaman çok belli değil. birden şimdiki zaman, geçmiş zaman oluyor ve kafa karıştıyor. bu yüzden olay örgüsünü iyi anlayamıyorsunuz. bu da bilerek yapılmış bir şey aslında. ama sizi bir süre sonra sıkıyor.

bir süre sonra filmde açık ilişki gibi bir şeye dönüşüyor hatta seks fantezilerine de giriyorlar ama direkten dönüyorlar. aşk dediğimiz şey baya tartışılır ama ne bu filmdeki gibi ne de diğer filmlerdeki gibi olmadığı kesin. gasper noe imzasını atmaya çalışmış, farkını koymaya çalışmış ama olmamış. 5/10.
Keşke şu adamın (gaspar noe) ailecek seyredebileceğimiz bir filmi olsaydı.o kadar güzel filmler çekiyor ki birisine izlettirmek istiyorum ama sapık damgası yemekten korkuyorum.
görsel
netflix dizisi. sanırım izlediğim bir ilişkiyi en gerçekçi ele alan diziydi. karakterlerin hataları dahi o kadar gerçekçi ki. Saçma sapan romantik dizilerden veya fazla uçarı serseri tiplerden uzak. Bitirdiğim halde dönüp tekrar izlediğim bölümler var. Özellikle bir replik var unutamıyorum ‘sen iyi biri değilsin, iyi biriymiş gibi yapıp karşındakine vicdan yaptırıyorsun. Bu da seni çok kötü biri yapıyor’.
Ps: cümle tam olarak doğru aktarılmamış olabilir.
https://www.youtube.com/watch?v=UbQqsNyFIhQ
Bir gaspar noe filmi.

görsel
Bir gaspar noe filmi.

görsel
kasmadan etmeden, basit olaylarla örülü sıradan gündelik hayatımızda ilişkileri en doğal haliyle anlatan dizi. komik, eğlenceli, "var öyle karakterler hakkaten", "sanki gus aynı ben" dedirten bi dizi.
Elin saksonyalısının irregular verb dediği bi dalgadır love mevzusu. Ek almaz, eğilip bükülmez. Kağıt üzerinde dosdoğru olmasına rağmen pratikte başı götü ayrı oynar yalnız.
(img:#1670072)
muazzam keyifli bir netflix dizisi. her bölümünde mutlaka efsane komik bir sahnesi oluyor. aşırı doğal, hayatın içinden bir dizi. 1. sezon 5. bölümünü geride bıraktım, sıkılmadan devam ediyorum.
izlerken efsane keyif aldığım netflix dizisi, normalde bir şeyler izlerken başlarda keyif bile alsam hemen sıkılır bırakırım, tek başıma izliyorsam bir filmi bitirdiğim nadir görülmüştür, karakterim böyle, ancak bu diziye başlamamla bitirmem bir oldu, kurgu çok basit ancak olaylar çok hayattan çok bensel, gillian jacobs da muazzam güzel, ne yazık ki 2 sezon çekilmiş hemen bitiverdi, allahtan 3. sezon onayı alınmış, en son friendsi bitirdiğimde böyle yıkılmıştım.
görsel
izlediğim ilk gaspar filmi.

izlerken kızıla boyandım. boğuldum. neyse ki hiç sevmediğim yeşil dost geldi. kırmızıya kılıç çekti ara sıra da olsa ve nefes aldım.
çok yoruldum. hala çok yorgunum. etkisini üzerimde taşıyorum.

pornografi olarak görmedim. porno yoktu filmde. Tamam yarısından fazlası sansürsüz sevişme sahnelerinden oluşuyor ama bu porno değil. porno kavramsal olarak başka bir şey. filmde salt aşk/tutku ve aşık olma hatta yenice aşık olma hali vardı. yenice aşık olma halinin heyecanı, ağırlığı ve kaygıları ile çepeçevre bir dünya gördüm.

kadın olgun aklı başında ama rahat ve pervasız. adam genç ve tecrübesiz. üstelik gevşek. hem aptal. diğer yandan kadın dünyanın içini yemiş dışında geziyor, adam farkında değil. adam dünyasını o kadın ile sabitlemiş içini yemekle meşgul. dışına daha çok yolu var. ha ne zaman ki dünyasını şaşıyor o zaman eski kendi hayatına/dünyasına dönüyor. bal kabağına dönüşüyor "pussy is pussy" deyip yollara düşüyor.

belki üçüncü bir karakter yok. o grup sahnesindeki kadın, aynı aşkın tarafları olan bir kadınla bir adamın farklı beklentileri, kaygıları ve korkulandan vücuda gelen bir tehdit. ama tatlı ve sinsi, tecessüsle, yani şeytani bir merakla bulanmış çekici, kışkırtıcı bir varlık. o bebek ise tüm bu kaygılardan doğan bir heyula. adından da belli zaten. adam son sahnede o çocuğa sarılarak pişmanlıklarını çaresizlik içinde kusuyor. o çocuk banyoya gelmeden önce kapı sesi duyuluyor yani annesi olan o kadın yani o filmin başında ikisinin de ortak fantezisi yani korkusu olan o sarışın kadın imgesi olan o anne, evi terk ediyor ve çocuk öylelikle giriyor ağlayarak banyoya. haliyle aşklarını bir yandan çekici hale getiren bir yandan da parça parça boğan o kaygıların ve endişelerin; şüphelerin ve korkuların vücut bulmuş hali olan sarışın kadın artık bir ilişki kalmamış olması dolayısıyla otomatik olarak ortadan kalkıyor kendiliğinden. çünkü onu var eden dinamikler artık yok olmuşlar. giderkense, geriye tüm bu acıların acı hatırası olan o heyula bebeği bırakıyor ve adam artık elinde kalan en son ve tek şeye, o aşkının telaffuz ettiği ada sahip olan o bebeğe sarılarak ağlıyor.

yönetmen, filmde hiçbir şeyin olayın önüne geçmesini istememiş. oyuncular ve diyaloglar dahil. kurgu bile olayın altında ezilmiş. özellikle kaçınılmış. rgb olarak tasarlanmış ama blue dahi yok sayılmış. r ve g yani tüm renkleri doğuran ana palet bile kısır tutulmuş. filme girecek fazladan bir sesin yahut rengin bile ahengi bozmasına müsaade edilmemiş. oyuncular bile doğal olanı doğal şekliyle yaşamışlar. rol yapılmamış. müzikler bile son derece sessizdi. yönetmen herşeyin herkesin susmasını yalnızca olaya odaklanmamızı o kadar çok istemiş ki, bir yandan en güzel müzikleri yaptırmış/seçmiş bir yandan da bencillik edip seslerini kısmış namussuz pezevenk.

diğer yandan çekim açıları son derece dar tutulmuş. teknik bakımdan yakın ve çok yakın çekim metotları uygulanmış. her alan en dar şekliyle aktarılmış. en can sıkıcı anlardan gelen sevişmeler bile dar alanlarda gösterilmiş. adamın telefonla konuşma anları iki kolonun arasında geçmiş, en üzücü ve sıkıntılı telefon konuşmalarında adam iki kolonun arasında sıkışıp yok olmuş. ve aynı sahnelerde fonda hem kırmızı hem yeşil aynı anda gösterilmiş. çünkü eğer electra ölmüşse adamın aklını alan kadın da yok olmuş olacak. Eğer yaşıyorsa koşup onda yok olabileceği kadın da hala hayatta olmuş olacak.

polislerin tavsiyesi üzerine gittikleri seksçi mekan tam manasıyla bilinçaltını sembolize ediyor. hatta en derin bilinçaltı. burası karşılıklı olarak en büyük korkularının barındığı yer. orası tam bir rüya sahnesi, kabus dairesi. oraya kendiliğinden değil de son derece basit bir şekilde alakasız ve lüzumsuz bir polisin saçma sapan alakası sonucu gitmeleri ise tam manasıyla toplum baskısı ve çevrenin çok konuşan kesimini sembolize ediyor. zira insanın bilinçaltının en rezil en pis en iğrenç yerleri hep bu alakasız ve münasebetsiz çok bilmiş yavşak insanların yorumlarından dedikodularından ve pis kalplerinden doğar. en büyük şüpheler hep böyle alakasız yerlerden, alakasız insanların pis kalplerinden peydah olur. yoksa oraya kendiliklerinden de giderilirlerdi ve biz de ya orayı nereden biliyorlarmış demezdik yani.

Sonuç olarak film öyle alelade yapılmış bir film değil. bir meşazı var. kendine özgü bir söylemi var. Yani rocky balboa'nın onca kanlı dövüş sahnesi içinde bir meşazının olması gibi burada da çetin sevişme sahneleri üzerinden bir söylem geliştirilmiş. filmde çok az diyalog olmasına rağmen fazlaca metafor/ ya da metafor olarak yorumlanabilecek sahne kullanılmış. Haliyle çok yorucu bir film. Yalnızca anlam ve söylem bakımından değil, kurgu, montaj ve çekim tarzı bakımından da izleyici yoran, insanın kafasını takla attıran bir metotla çekilmiş. yazılacak çok şey var aklıma geldikçe eklerim.

eyyorlamam bu kadar.

tavsiye eden arkadaşıma da özellikle teşekkür etmek isterim buradan.
bir rafet el roman şarkısı.
https://youtu.be/j_w6CtdxpFw
love sevmek demektir birisini sevmek . istediyinde I love you demelisiniz . anladinizmiiiiiii aaa anlayin lan anlayin laaaan aaaaa
Yeni nesil erotik film.

Piyasanın erotizm ihtiyacını karşılamak amacıyla pazarlanmastir.

Mamafih bir Christian değildir.
(bkz: overrated)

Yüz vermeyin şuna, şımarıyor.

Bir duygu.
gaspar noe nun sınırları aştı denen filmi.

ben ise diyorum ki;

o sınırları yıllar evvel rocco siffredi aştı.

muhtemelen izlediğim konusu en güzel +18 kategorisinde film. başlangıcında oha bu ne diyip kapatmazsanız, gideri var, ancak belirteyim, tek izlemeye çalışın, ve eğer filmlerde çıplaklıktan hoşlanmıyorsanız yine yakınına bile yaklaşmayın.

ancak, her ne kadar size sahneler porno film gibi gelse dahi, burada porno söz konusu değil. bir insan eşiyle nasıl cinsel ilişkiye giriyorsa, hiçbir sansür olmadan bu filmde sahnelenmiş. tabiki arada baya bir zıvanadan çıkan sahneler oluyor, ama onların da film içerisinde gideri var.

bir başka konu, film 2 saat ise, rahat 45 dakikası, belkide daha fazlası, seks sahnesi. ona göre kendinizi ayarlayın, öyle izleyin.