8. yüzyıl başlarında kendini göstermeye başlayan yeni eğilimlerin, yeni yönelimlerin sanatsal uzantısıdır. Levni’nin kişiliği ve sanatsal yeteneğiyle dönemin özel koşulları, birbirini karşılıklı olarak etkilemiş. Osmanlı sanatında yeni bir betimleme anlayışına yol açmıştır. Ancak Levni, hiçbir zaman bilinçli olarak Batı sanatını taklit etmemiş.
bir halk ozanı olmasına rağmen ününü daha çok ressamlığı ile kazanan halk şairidir. edebiyatımızda bedri rahmi eyüboğlu ile birlikte ressamlığı ile tanınan şairlerimizdendir.
surname'de yer alan bir minyatüründe geçit töreni yapan elemanların bazıları bildiğiniz süt kardeşler filmindeki gulyabani tadında dev bir manken taşımaktadırlar. yalnız mankenin başı yarısı bir yöne bakan erkek kafası, yarısı öbür yöne bakan kadın kafası şeklindedir.
türk resim tarihinde ayrı bir yeri olan levni' nin eserlerinde çizgi ve şekil güzelliği ile o zaman kadar görülmeyen bir renk ahengi mevcuttur. en önemli minyatürleri arasında 3. ahmet' in çocukları için yapılan sünnet düğünlerini anlatan surname adlı eseri sayılabilir. o dönem kıyafetleri ve sosyal hayatı hakkındada buradan bilgi edinilebilir.
osmanlı dönemi minyatür sanatçısıdır.dönem hakkında bilgi edinmek için en geçerli ve gerçekçi minyatürleri yapmıştır. abdülcelil çelebi gerçek ismidir fakat eserlerini levni rumuzyla imzalamıştır.
Her şeyin bir rengi vardır bilirsiniz
Özgürlüğün rengini bilir misiniz ya umudun
Korkuya boyanmasın yüzünüz
Bulaşmasın yılgınlığın karası üstünüze
Sevincin rengini hatırlayın bir
Hatırlayın çocukluğun şeker pembesini
Delikanlı günlerin nar çiçeğini
Hayata ısındığımız turuncuyu ve şehveti
Sonra kızılın hüzne karıştığı yer
Şimdi uzak bir ülkedir nefti hiç gidilmeyen
Sarı sarhoştur daima ve yılgındır hep
Durmadan tükenmenin şarkısını söyler
Eski bir sevda yaşar limonküfünde
incecik bir sızı yayılır damarlara
Sessizce sezersiniz haki ölümün rengidir
Hüznün rengini biliriz zulmün rengini
Kahrın rengini biliriz adımız gibi
Adımız gibi biliriz inancın rengini *