kesinlikle olmayandır. büyük ihtimal kürtleşmiş türkmenlerdir ya da alevi kimliğine sığınan ermenilerdir. aleviliğin özü türk kültüründen gelmektedir. kürt alevileri chp'ye doluşarak, chp'yi cexâp'a dönüştürmüşlerdir. ayrıca d-hkpc'ye bol bol militan verirler.
buradakiler kürtleşmiş türkmen ve katliamdan kurtulmak için kimlik değiştiren ermenilerden oluşur. ha bizim için farketmez ben kürdüm diyorsa kürttür o ayrı. türkiyedeki kürt aleviler marjinal sol örgütlerin temel insan kaynağını oluştururlar.
gerçekten kürt olan aleviler de vardır. iranda yaşar yarsan alevisi adıyla bilinirler.
insanları bu şekilde ötekileştiriyor ve ayırıyorsunuz bir herşeye bir isim takıyor bir yere ayıt olmalarını istiyorsunuz farklı bir şey olunca kendinize benzetmeye yada yok etmeye çalışıyorsunuz unutmayın o azınlık siz olabilirdiniz biraz beyninizi kullanın düşünün üşenmeyin ınsan olmak vicdanli olmak o kadar da zor değil.
Tuncelilidor isin garip tarafı akp nin azili muhafazakar secmenleri Alevi maras ta Çorumda Sivas da Yakmalarına ragmen Adam lardan oy istiyolar
Bu nasıl bi yüzsüzluktür Aq
Omurgasızlık da Sülügü geçtiniz Eyyy
Akapkliiler.
kürtler sunnidirler. müslüman olduklarında bu meshepteydiler. şia çok çok sonraları anadoluya yayılmaya kalktı. şah ismaile kadar hep sunni idi buranın halkı. bir de tecritten kaçan ermeniler kürdüz diyemediler çünkü kürtler kabul etmezdi. aleviyiz diyemediler çünkü aleviler kabul etmezdi. kürt alevisi kimliğine büründüler. sonradan kürtleşen türk aleviler harici ermeni kökenlidirler.
birincisi, ırk kavramı yarı bilimsel bir kavram. bu işlerlerle uğraşanlar insanları renklerine göre veya kafaya yapılarına göre ayırmışlardır. ama mesela boylarına göre ayırmamışlardır, ya da kulak memesine göre ya da burun uzunluğuna göre. bu işte de bir yorumsallık var. etnisite ise tamamen yapıntıdır, kültürel olarak şekillenir, bundan ikiyüzyıl önce insanların zihinlerinde etnisite kavramı yoktu, kimliklerini belirleyen temel öğe dindi. dolayısıyla örneğin müslümanlığın yaygın olduğu bir yerde ermenice konuşan bir kişi müslüman olmuşsa, zamanla mensup olduğu dini kabul eden insanların dilini konuşmaya başlayacaktır. herhangi bir kayıt da yoksa bu insanın torunlarında ermenilikle ilgili her hangibir hatıra bulunmayacaktır. sonuç olarak kendisine kürt diyen birinin ataları pekala geçmişte türkçe konuşuyor olabilir, ya da tersi. kişi kendisini türk hissediyorsa türktür kürt hissediyorsa kürttür ermeni hissediyorsa ermenidir.
ikincisi alevi kelimesi alevden gelmez, bu kelime türkçeye 19yy da girmiştir, ondan öncesinde bu kelime arapçada vardır ve hala kullanılmaktadır,oralarda HZ. Alinin soyundan gelenleri nitelemek için kullanılır.
üçüncüsü, selahattin eyyübinin atalarında türkçe konuşan insanlar vardır, kürtçe ya da farsça ve arapça konuşan insanlar da vardır. selahattin etnik olarak melez bir insandır. hem kürtlerin hem arapların hem türklerin sahiplenmesi bundandır. şimdi o budur demek o şu değildir demek saçma bir yargıdır. Mevlana çoğunlukla farsça yazmıştır. ve farsilerin çoğunlukta olduğu yerden gelmiştir, büyük ihtimalle de farsidir ama türk olabilme ya da atalarından birisinin türklerle akraba olabilme ihtimali de vardır.
dördüncüsü, kızılderililerin atalarının orta asyadan amerikaya gittiği şu andan bilim camiası açısından kanıtların başka bir bölgeyi işaret etmediği bilimsel bir gerçektir. aksi ispatlanana kadar. bu ataların neslinden gelenlerin bir kısmı da avrupaya gitmiştir. bir kısmı da orta asyada kalmaya devam etmiştir. tabi o zamanlar insanların zihninde harhangi bir etnik kavram yoktu, oluşmamıştı.
beşincisi etnisite olgusu insanları ayırıyor, ve nefreti körüklüyorsa saçma bir kavramdır ve bir insan böyle davranıyorsa saçmalığın içinde debeleniyor demektir. Değilse ne ala insan oğlunun yaşamında bir çeşnidir.