Soylu Cins arap atı. (Gözü sürmelidir)
yunus özyavuz adıyla ve sagopa kajmer mahlâsıyla anılan zatın ikinci mahlâsıdır. bunun üçüncüsüde mevcuttur. onada "kaf kef" denmektedir.
at sahibi kişilerin kendi atlarına genel hitap şeklidir;
- benim küheylanı alır gelirim...
son düzlükte atağa kalmasıyla meşhur arap atıdır. Çok hızlıdır.
mehmet ali erbil'in medya maymunu olmadan evvel, geleceğin en büyük oyuncularından biri dedirtten rolünü oynadığı tiyatro oyunu. aynısı tolga çevik'e de olmuştur.
ayrıca barış manço'nun çok güzel ve eski bir şarkısıdır.
barış manço'nun olan şarkı için (bkz: kalk gidelim küheylan)

sagopa kajmer'in bir pesimistin gözyaşları albümünden nadide eser ayrıca.
--spoiler--
Sokaklar Artık Boş Birer Dünya, Ne Bir Sigara Ne De Bir Kola Kutusu Yukarıda Sis Bulutu Ve Umudu Taşıyan Kimse Yok, Yumuldu Gözüm, Derinden Gelen Ses Boğuk, Tek Başınayım Dünyada, Hiç Kadarım, Adımlarım Kadar Yaşadım Yeah, Ayakkabılarımın Aşınan Ayakları Serseri Vücuduma Kefil Ben Yürüdüm, Tarihim Geçti Çürüdüm, Kendimi Sürüdüm, Dün Büyüdüm, Bugün Sanki Ölüyüm, Aklıma Konuk Olan Görüntülerde Siz Iliklerimi Sıktınız, Ben Gözlerimi Kıstım Ve Tılsım Kalbime Indi Ve Surat Yazıtıma Kazıdım Kollarımda Kalan Izleri, Yeniden Içime Attım O Gizleri, Gizlerin Odası Derinde Kilitli, Adaletin Sırtı Dönek, Yirmi Beş Senelik Beni Gömek, Elimde Mezara Kürek.

Ayaklarım Yılların Çelebisi Ve Ben Küheylan, Ceylan Kaçarken Yoruldu, Kaptı Kaplan, Yolumuz Uzun, Kısa Vücudum Emanet Ayaklarıma, Duasız Bir Yolcuyum, Adaletin Sırtı Dönek, Yirmi Beş Senelik Beni Gömek, Elimde Mezara Kürek, Hadi Gidelim. (2x)

Yo Hadi Gidelim Ve Beni Gömelim, Yolumuz Uzun Kısa, Bu Kıssada Bir Hisse Yoksa Yanına Al Ve Kendini Tokatla, Ağlayan Sana Sor Ve Öğret Dersini, Kendine Zırhını Giy Ve Savaş Kendinle Ve Barışı Bekle, Çatışmalarda Onurunu Koru Ve Sık Tetiği Ve Gururun Katilin Olsun, Sen Sana Kıy Barış Masasında Nöbet Yok, Bir Yığın Insan Gördüm Günlükleri Dolabında Gizli Saklı, Kendiyle Mektuplaşan Ya Da Kendiyle Konuşan, Dününü Unuttu Hepsi, Günler Günlüklere Küstü Ya Da Günlük Yazara Kara Kara Önlük Giydi, Son Mektup Kalbine Sıktı, Aklı Maçaya Gelen Görüntülerde Çalmıştınız Kalbimi, Kırmıştım Annemi Dahi. Bir Özür Vahi, Bir Ömür Fani, Ödemem Zor Bu Bedeli Ve Ebedi, Buruk Döndü Kalbin Bir Selamsız Deşti Kendini, Ben Bendimi Yardım Ve Yardım Eden Olmadı, Tek Kaldım, Kazıdım Surat Yazıtıma Gerçeği, Dostun Adı Var Kendi Yok Ve Herkes Sadece Vatandaş Ve Deki Hisler Gerideki Hatalarım, Düştüm Her Kuyuda Bir Canavar Tanıdım, Korktuğum Vakit Elini Sıktım, Ben Bir Anıyım, Yirmi Beş Sene Kendimle Yaşadım, Yetti.

Ayaklarım Yılların Çelebisi Ve Ben Küheylan, Ceylan Kaçarken Yoruldu, Kaptı Kaplan, Yolumuz Uzun, Kısa Vücudum Emanet Ayaklarıma, Duasız Bir Yolcuyum, Adaletin Sırtı Dönek, Yirmi Beş Senelik Beni Gömek, Elimde Mezara Kürek, Hadi Gidelim. (2x)
--spoiler--
Sagopa' nın en iyi albümlerinden birinin en iyi şarkılarından biri.
Yakın zamanda izlediğim mükemmel bir oyundur. Psikolojik yönü ağır basan, sıkılmadan izlenebilen şahaser. Şu sıralar oyun bir
Yakın zamanda izlediğim mükemmel bir oyundur. Psikolojik yönü ağır basan, sıkılmadan izlenebilen şahaser. Şu sıralar oyun birçok yerde oynanmaktadır. Bir tanesi de Kocaeli Şehir Tiyatroları'nda mevcutur. Aynı zamanda bu harikulade eserin sinema versiyonları da çekilmiştir.
küheylan soylu bir arap atıdır. farklı bir özelliğe sahiptir. bu atlar yorulduklarını bilmezler ve çatlayana kadar koşarlar. çatlayacaklarını anlamazlar. ancak durdukları an çatlar ve ölürler.
sen koşmana bak küheylan,
çatlarsan, doğuran kısrak utansın..
seklinde tamamını hatırlamadığın bir şiire de konu olmuştur.
sagopa kajmerin bir pesimistin gözyaşları albümünün en güzel parçalarında biridir. sözleri söyledir;

Sokaklar Artık Boş Birer Dünya.
Ne Bir Sigara Ne De Bir Kola Kutusu
Yukarıda Sis Bulutu Ve Umudu Taşıyan Kimse Yok.
Yumuldu Gözüm, Derinden Gelen Ses Boğuk,
Tek Başınayım Dünyada. Hiç Kadarım, Adımlarım Kadar Yaşadım (Yeah)
Ayakkabılarımın Aşınan Ayakları Sersefil Vücuduma Kefil Ben Yürüdüm, Tarihim Geçti
Çürüdüm, Kendimi Sürüdüm. Dün Büyüdüm, Bugün Sanki ölüyüm.
Aklıma Konuk Olan Görüntülerde Siz Iliklerimi Sıktınız, Ben Gözlerimi Kıstım Ve Tılsım
Kalbime Indi Ve Surat Yazıtıma Kazıdım Kollarımda Kalan Izleri, Yeniden Içime Attım O
Gizleri.
Gizlerin Odası Derinde Kilitli, Adaletin Sırtı Dönek.
Yirmi Beş Senelik Beni Gömek. Elimde Mezara Kürek.

Ayaklarım Yılların Çelebisi Ve Ben Küheylan.
Ceylan Kaçarken Yoruldu, Kaptı Kaplan.
Yolumuz Uzun, Kısa Vücudum Emanet Ayaklarıma.
Duasız Bir Yolcuyum, Adaletin Sırtı Dönek.
Yirmi Beş Senelik Beni Gömek. Elimde Mezara Kürek, Hadi Gidelim.

Yo Hadi Gidelim Ve Beni Gömelim.
Yolumuz Uzun-Kısa, Bu Kıssada Bir Hisse
Yoksa Yanına Al Ve Kendini Tokatla.
Ağlayan Sana Sor Ve Öğret Dersini,
Kendine Zırhını Giy Ve Savaş Kendinle Ve Barışı Bekle.
Çatışmalarda Onurunu Koru Ve Sık Tetiği Ve Gururun Katilin Olsun.
Sen Sana Kıy Barış Masasında Nöbet Yok.
Bir Yığın Insan Gördüm Günlükleri Dolabında Gizli Saklı,
Kendiyle Mektuplaşan Ya Da Kendiyle Konuşan.
Dününü Unuttu Hepsi.
Günler Günlüklere Küstü Ya Da Günlük Yazara Kara Kara Önlük Giydi,
Son Mektup Kalbine Sıktı.
Aklı Maçaya Gelen Görüntülerde Çalmıştınız Kalbimi,
Kırmıştım Annemi Dahi. Bir Özür Vahi, Bir Ömür Fani,
Ödemem Zor Bu Bedeli Ve Ebedi.
Buruk Döndü Kalbin Bir Selamsız Deşti Kendini,
Ben Bendimi Yardım Ve Yardım Eden Olmadı, Tek Kaldım.
Kazıdım Surat Yazıtıma Gerçeği.
Dostun Adı Var Kendi Yok Ve Herkes Sadece Vatandaş
Ve çöplükteki isimLer Gerideki Hatalarım.
Düştüğüm Her Kuyuda Bir Canavar Tanıdım,
Korktuğum Vakit Elini Sıktım. Ben Bir Anıyım,
Yirmi Beş Sene Kendimle Yaşadım, Yetti.

Ayaklarım Yılların Çelebisi Ve Ben Küheylan.
Ceylan Kaçarken Yoruldu, Kaptı Kaplan.
Yolumuz Uzun, Kısa Vücudum Emanet Ayaklarıma.
Duasız Bir Yolcuyum, Adaletin Sırtı Dönek.
Yirmi Beş Senelik Beni Gömek.
Elimde Mezara Kürek, Hadi Gidelim.
evliya ve küheylan muhteşem bir ikiliydi. tıpkı rap ve sagopa gibi. ilkokulda her çarşamba ders günü bitimi eve geldiğimde televizyonda yayın halinde bulduğum en güzel çocuk programlarından biriydi. evliya anlatırdı feyz alırdım kendimce. küheylan ben, ayaklarım yılların çelebisi yani evliya oldu. hüzünlü bir şarkı oldu. oysa ki ben o hikayeleri dinlerken hep gülerdim.

-sagopa kajmer-
"sen koşmana bak küheylan,
çatlarsan, doğuran kısrak utansın.."

Necip fazıl'ın şiiridir.
Devamı:
Tohum saç, bitmezse toprak utansın!
Hedefe varmayan mızrak utansın!

Hey gidi küheylan, koşmana bak sen!
Çatlarsan, doğuran kısrak utansın!

Eski çınar şimdi noel ağacı;
Dallarda iğreti yaprak utansın!

Ustada kalırsa bu öksüz yapı,
Onu sürdürmeyen çırak utansın!

Ölümden ilerde varış dediğin,
Geride ne varsa bırak utansın!

Ey binbir tanede solmayan tek renk;
Bayraklaşamıyorsan bayrak utansın!
(bkz: kalk gidelim küheylan)
"ey küheylan koşamana bak sen
çatlarsan doğuran kısrak utansın." ('utansın' şiiri'nden)

[necip fazıl]
(bkz: equus)peter shaffer'in yazdığı oyun. şu ara trump towers ta sergilenmeye başladı yeniden. çarşamba galası yapıldı. görsel efektler kullanılarak güzel bir iş çıkarılmış. aksaklıklara rağmen* ana karakterlerden alan'ı canlandıran arkadaş* karakterin katatonik ruh halini izleyiciye çok iyi yansıttı. tamer levent'in usta oyunculuğuyla psikolojik gerilim türündeki oyun oldukça başarılıydı. müzikler ve doktorun rüya sahnelerinden de bahsetmeden geçemeyeceğim. **
bir gencin bir gecede 6 atın gözlerini oymasıyla başlayan hikayede, psikolojik tedavi sürecindeki alan'ın bunu neden yaptığını,neler yaşadığını doktor martin' le paylaşmasını, yaşadığı psikolojik travmayı izliyoruz. dindar bir annenin çocuğu üzerindeki etkisi, babanın yasakları, çocuğun yaşadığı travmatik olayların etkilerinin doğurduğu sonuçlar ve bu süreci takip eden doktorun hayatındaki tutku eksikliğini farketmesiyle ilginç bir hal almakta. sonuçta "tutku yok edilebilir ama asla yaratılamaz."
evliya çelebi'nin atının adı. ayrıca çok güzel bir sagopa kajmer şarkısının da ismidir.
nakarattan:

"Ayaklarım Yılların Çelebisi Ve Ben Küheylan.
Ceylan Kaçarken Yoruldu, Kaptı Kaplan.
Yolumuz Uzun, Kısa Vücudum Emanet Ayaklarıma.
Duasız Bir Yolcuyum, Adaletin Sırtı Dönek.
Yirmi Beş Senelik Beni Gömek.
Elimde Mezara Kürek, Hadi Gidelim. "
adana devlet tiyatrosunda bu sezon izlenebilir. eser performans dekor muhteşem.
argoda penis. Yani öyle değil mi? Penis olmak zorunda.