kuran in tanri tarafindan gonderildigine inanmamak

entry49 galeri0
    1.
  1. kurani tanri gondermedigini insanlar tarafindan yapildigina inanmaktir.
    7 ...
  2. 2.
  3. tanrının mükemmel bir yaratıcı olduğu gerçeği göz önüne alınırsa, hata yapma payının olmamasını düşünerek, neden müslümanlık gibi gerçek, mükemmel ve mutlak bir dinden önce, diğer dinleri gönderdiği konusunda çıkmaza düşen insanların düşünebileceği bir hadisedir bu. çünkü tanrının sıfatlarından biri olan geleceği ve geçmişi bilme özelliği, bu durumla örtüşmemektedir.

    madem tanrı geleceği biliyordu, neden diğer dinler ve kitaplar gönderildi diye sorabilir insanlar. ya da neden bazı dinlerde alkol yasakken, bazılarında kutsal ayinlerde kullanıldı? ya da neden bazı dinlerde kırmızı et yasakken, bazılarında serbest? diye sorarlar adama.
    11 ...
  4. 3.
  5. inanamaktir. cunku eger kuran tanri tarafindan gonderildigiyse hem edebi yonden hemde mantik acasindan cogu kitaptan ustun olmasi lazimdir. ama boyle bisey yoktu kuran edebi acidan guclu olmayan ve mantik hatalari olan bir dile yazilmistir. buda insanlar tarafindan yapildigi ihtimalini guclendirir.
    8 ...
  6. 4.
  7. bir insanın aynı ahenk ve muhteşemlikte bir kitap yazdığında ancak inanabileceğim durum.

    (#1502816)
    2 ...
  8. 5.
  9. 6.
  10. 7.
  11. her birey kendinden sorumlu olduğuna göre, kişiye özel bir meseledir. konuyla belki alakadır diyerek bir ömer hayyam şiiri yazacak olursak;

    beni özene bezene yaratan kim?sen!
    ne yapacağımı da yazmışsın önceden.
    demek günah işleten de sensin bana:
    öyleyse nedir bu cennet cehennem?
    5 ...
  12. 8.
  13. 9.
  14. boşverin olm. takılmayın siz moda düşkünü geyikçilere. bunlar babalarının kuşağındaki aşklara da , ucu yanık aşk mektuplarına da inanmadılar. gülüp de geçtielr. bırakın kereste gibi yaşayıp gitsinler hödük hayatlarını.size ne a.k
    7 ...
  15. 10.
  16. tamamen kisinin kendi gorusudur. allah in var olmadigina inanan bir kisi bu ihtimale de gayet tabi inanacaktir.
    1 ...
  17. 11.
  18. (Birbirleriyle kavuşmak üzere iki denizi salıverdi. ikisi arasında bir engel vardır; birbirlerinin sınırını geçmezler.)
    (Rahman Suresi, 19-20)
    kuranı madem allah göndermedi bu kitabı yazan bu iki denizin birbirine karışmaması olayını nerden biliyodu.
    (Gökyüzünü korunmuş bir tavan kıldık;
    onlar ise bunun ayetlerinden yüz çeviriyorlar. )
    (Enbiya Suresi, 32)
    hadi onu biliyodu diyelim peki atmosferi işret eden bu ayeti nerden biliyodu. kuranda bunun gibi onlarca mucize bulunabilir.
    4 ...
  19. 12.
  20. inkar edenler ve inanmayanlar için kur-an'da neler yazıldığını bazen bilen *,bazense haberi bile olmadan herşeyi reddetme,üçüncü durum olarak da:
    "Tanrı diye biri var,ama kitap yazmakla,yazdırmakla,göndermekle neden uğraşsın" şeklinde düşünmek.

    Bunu düşünenlerin peygamberler hakkında genellikle değişik düşünceleri de vardır. En basiti hepsinin politikacı olduğunu düşünebilirler,bazıları onların şizofren olduğunu,bazıları da çok farklı hastalıklara sahip olduklarını düşünmüşlerdir. Politika olarak düşünenler ayrıca şunu da düşünmelidirler ki eğer kutsal kitaplar bir politikayı belirtmek için var oldularsa içerikleri toplumların yararına mıdır yoksa zararına mıdır?
    0 ...
  21. 13.
  22. bu,sorgulamak ya da sorgulamamakla ilgili bir durumdur.din dogmadır ve hiçbir şekilde sorgulanmadan kabul edilmelidir.eğer sorguluyorsanız reddetmiş sayılırsınız. *
    2 ...
  23. 14.
  24. hz muhammedin yazdığına dair görüşede inanabilir bunu diyen şahıs. aslında hiç te mantıksız değildir. uzun uzun anlatmak istedim ama gerçekten gerek yok. aslında artık kimseyi başkalarının inanması veya inanmaması ilgilendirmemesi gerekiyor. inançlı olup olmamasına göre insanları sınıflandırmamak gerekiyor sanki.. sen yıllarca kardeşin olarak gördüğün, herkese ballandıra ballandıra anlattığın can yoldaşın arkadaşının ateist olduğunu öğrendilkten sonra ne değişir allah aşkına..en iyisi boşverelim bu dini savunmayı, tanrı nın yokluğunu kanıtlamayı..
    3 ...
  25. 15.
  26. Kur'an-ı Kerim'i bir kere dahi anladığı bir dilde okumamış kişilerin inanmamasıdır.
    Kimseye anlatacak halimiz de yok elbet burada.Kulaktan dolma bilgiler edineceğinize açın okuyun Kur'an-ı Kerim'i ondan sonra tekrar gözden geçirin fikirlerinizi.

    Anlayacağınız gün elbet gelecek ama o günü siz belirleyin.
    2 ...
  27. 16.
  28. 17.
  29. bir çeşit "ya varsa", "ya doğruysa" endişesinden kaynaklanan inanç çeşididir. her birey inancında özgürdür ama inanmayan bireyin inananınkini ulu orta eleştirerek rencide etme hakkı yoktur. inanmıyorsan senin bileceğin iş, ama benim inancıma laf söyleyemessin, nasıl ki ben senin inanmama özgürlüğüne laf demiyorsam ve seni inanmaya zorlamıyorsam.
    0 ...
  30. 18.
  31. kuranın mucize olmadıgının en acık kanıtı birdenbire degil parca parca "teblig" edilmis olmasıdır. bu muhammedin gayet siyasi hareket ettiginin de bir gostergesidir. ben allahın yerinde olsaydım tek seferde "zönk" diye emirlerimi yollardım, parca parca ugrasmazdım. kuranın butun kurgusu,dili, bilgisi çöle-çöl kültürüne aittir. buna ragmen isa nın ogretisi isanın olumunden sonra derlenerek incil haline getirilmistir. zaten isaya gonderilmis bir kitap da yoktur. bir de soyleye soyleye dilimde tuy bitti allah ve tanrı kavramı birbirinden farklıdır, aynı sey degildir. islam inancına gore allah cinsiyetsizdir ama tanrı kavramı erildir. bu durum aynı zamanda dogulunun ve batılının dunyaya bakısının ve yasayısının farklılıgını ortaya koyar.
    8 ...
  32. 19.
  33. şimdi diğer kutsal kitaplarla kıyaslanma hadisesine baktığımızda;

    incilin aslının bozulduğunu biliyoruz. bu konuda uzmanlık derecesinde bilgim yok ama incilin şu anki haline insanlar tarafından getirildiğini biliyoruz ki hz.isa henüz öldüğünde bile havarilerinin ve havarilerinin arkadaşlarının yazdığı dört incil mevcuttu...

    (bkz: matta)
    (bkz: marcos)
    (bkz: luca)
    (bkz: yuhanna)

    tabi bunlar iznik'te bir konsey tarafından seçilmiş olan inciller. bu da demek oluyor ki bunlardan başka da inciller mecvut imiş vakt-i zamanında. özellikle ortaçağda dinin, halkın cehaletiyle doğru orantılı olarak istismar edilmesiyle beraber bu incil sayısı da artmıştır. öyle ki her klisenin mevcut incili kendi çıkarları doğrultusunda değiştirdikler bilinmektedir.

    (bkz: ortaçağ karanlığı)

    yani konuyla bağlarsak, kur'an-ı kerim'in diğer kutsal kitaplarla olan bazı uyuşmazlıklarını "hani Allah göndermişti bütün kitapları, bir dediği bir dediğini tutmuyor" diye yorumlamak yersizdir. biliyoruz ki aslı bozulmamış tek kitap kur'an-ı kerim'dir.

    asıl konumuza geldiğimizdeyse, zaten din kavramıpeygamberler tarafından insanlara anlatılmaya başlandığında da aynı problem hep karşılarına çıkmıştır. insanlar hep bir somut örnek istemişlerdir peygamberlerden. gerektiğinde kendi yaptıkları putları göstermişlerdir bahsedilen tek yaratıcıya karşılık olarak. inanmaları için Allah tarafından peygamberlere verilen mucizeleri büyücülük olarak tanımlamışlardır...

    günümüze ise yaygın olan düşünce peygamberlerin aslında peygamber olmadığı ki aynı kesim Allah'a da inanmamaktadır, bu kişilerin akıllı, zeki ve toplumu kullanmasını bilen insanlar olduklarıdır. sonuçta bu olayların yaşandığı çağa gidemeyeceğimiz ve ölmeden önce bu konuda somut bir bilgiye sahip olamayacağımız ortadadır. bu yüzden iş her zaman olduğu gibi inanç konusuna geliyor.

    diyeceğim şudur ki; hiç birimiz aklını kullanamayan, düşünemeyen insanlar değiliz. herkes gereken araştırmalarını yapar, kur'an-ı kerim'i de incili de okur. ister müslüman olur, ister hristiyan... o kişinin bileceği iştir. ama inanç konusunda kimsenin kimseye inandığı ya da inanmadığı konular dahilinde hakaret etmeye hakkı yoktur. elbette herkes yaptıklarının ya da yapmadıklarının cezasını veya mükafatını görecektir. belki inananlar inandıkları yaratıcının olmadığıyla karşılaşırlarsa bir şey kaybetmezler. aksine iyi bir ahlak edinmiş olurlar ama eğer ki inanmayanlar öldüklerinde kutsal kitaplarda adı geçen ogularda yüzleşirlerse...!!!!

    (bkz: senin dinin sana benim dinim bana)
    1 ...
  34. 20.
  35. türkçe çevirilerinin çarpıtılarak insanlara sunulmasıyla, nur suresi 31. ayette geçen ve günümüzce tartışma konusu olan başörtüsünün normalde sadece örtü olarak yazılmış olması lakin türkçe çevirilerde götünden uydurma halde başörtüsü şeklinde yazılması buna örnektir, ortaya çıkan düşüncedir. doğrudur, kişi önüne verilmiş saçma çevirileri okursa bi boka inanası gelmez ki zaten o türkçe çevirilerin çoğuna da inanılmamalıdır.. halbuki verin adama saf çevrilmiş kuranı, yasakların cirit atmadığı, insanı dinden soğutmayan olanını, böyle kaygılar silinip gidebilir.
    0 ...
  36. 21.
  37. 22.
  38. çok da imkansız olmayan durum. hazreti muhammed çok zeki bir insandı. bu kitabı insanlığın hayrı için düşünerek kendisi yazmış olabilir.
    1 ...
  39. 23.
  40. 24.
  41. 25.
  42. tanrının pek umrunda olmayacak durum.
    cehenneme kütük lazım.
    5 ...
© 2025 uludağ sözlük