bugün

aslında doğru söylüyorlar; namaz yok, 'salat' var.

(bkz: hadisleri reddediyorum) diye açtığım başlıkta hadislerin kur'an ve mantık ile çeliştiklerini ve hatta kendi içerisinde bile tutarlı olmadıklarını kanıtladım. buna karşın bana yöneltilen tek bir soru oldu: ''e her şey iyi güzel de, hadisler olmadan namazı nasıl kılacağız?'' sorusu. https://www.uludagsozluk.com/e/33095412/

kuran'da her şey açıklanmıştır. bunu ben demiyorum, kur'an diyor. hayatınızda hiç kur'an okumamışsınız ki bunları bilesiniz...

kuran'da bize gereken her şey açıklanmıştır.

hadislere ve mezheplere göre namaz kılabiliyorsan olağanüstü yeteneklisin demektir. çünkü sadece elini nereye koyacağınla ilgili 120 küsur hadis var.

sen hangisine uyuyorsun?

hangi mezheptensin ve neden o mezhebe uyuyorsun?

peki neden bu yeteneğini kuran'a göre namaz kılmak için kullanmıyorsun?

hem de apaçık bir şekilde anlatılmışken...

bu arada, kuran'da ''namaz'' kelimesi de geçmez; 'salat' geçer. salat ise kuran'da apaçık bir şekilde anlatılmıştır.

kuranda namaz olarak da tercüme edilen salat kelimesi bağlantı kurmak, dua etmek gibi anlamlara gelip kulun allah ile bağlantı kurması anlamında da kullanılır. salat kelimesi ikame fiiliyle beraber namaz kılmak anlamında kullanılır. çünkü kuran'da allah'ın bize emrettiği namaz ibadeti bütün detayları ile ayetlerde ifade edilir. kuran'a göre namaz allah`ı zikretmek için yapılan bir ibadettir (20 – taha suresi – 14). kuran’da bununla beraber (2-bakara suresi – 45) sabırla, namazla allah’tan yardım dilemek geçer. kuran’da ayrıca hareketli ibadet manasında üç kelime geçer. bunlar;

1. “kıyam (ayakta durma)” (2 – bakara suresi – 238, 26 – şuara suresi – 218)
2. “rüku (eğilme)” (2 – bakara suresi – 43, 5 – maide suresi – 55, 48 – fetih suresi – 29)
3. “secde (yüz üstü yere kapanma)” (22 – hac suresi – 77, 48 – fetih suresi – 29, 39 – zümer suresi – 9) dir.

kuran’da namazın, vakitleri belirlenmiş bir farz olduğu geçer (4-nisa suresi – 103). korku zamanında bile namaz kılınmasını açıklayan kuran, hiç şüphesiz farz namazlarının vakitlerini de eksiksiz olarak açıklamıştır. kuran`ı kerim inananlara günlük olarak sabah namazı (11 – hud suresi – 114, 24 – nur suresi – 58), akşam namazı (11 – hud suresi – 114, 24 – nur suresi – 58, 17 – isra suresi – 78) ve orta namazını (2 – bakara suresi – 238) farz kılmıştır. ayrıca tüm inananlara, erkek – kadın ayrımı yapmaksızın, cuma namazını (62 – cuma suresi – 9-11) farz kılmıştır.

kuran'da namaz öncesi abdest (5 – maide suresi -6) ve boy abdesti (4 – nisa suresi – 43) konuları da detaylı olarak aktarılmıştır. tüm bunlara ek olarak kuranda kıbleye dönmek, savaşta namaz, korku anında namazı ve cenaze namazı gibi konularda da allah inananları aydınlatmıştır.

tüm bu ayetlerden hareketle ne kuranda namaz ibadetinin olmadığı ne de dini sadece kuran'dan öğrenmemiz durumunda namaz kılamayacağımız iddiası doğrudur. kuran'da, öncesinde abdest almamız gereken, vakitleriyle farz kılınmış ve ayakta durarak, eğilerek ve secde ederek allah'ı anmamız şeklinde bir ibadet olmadığı düşüncesi kurana uygun değildir. bu olsa olsa kurandan allah'ın emirlerinden beğenmediklerini, uygulayamadıklarını ya da uygulamak istemediklerini yok saymaya çalışmaktır.

dini sadece kuran'dan anlamamız durumunda namaz kılamayacağımız düşüncesi de yanlıştır. gelenekçi, mezhepçi din anlayışındaki uydurmalarla dolu, namazın huşu gibi çok önemli bir kavramından uzaklaştırırcasına bir yığın detaylara boğulmuş namazın kuran'da olmadığı doğrudur. ancak allah kuran'da gerçek dinindeki namazın nasıl kılınacağını detaylı bir biçimde açıklamıştır.

namaz konusuyla daha da iyi anlaşılmaktadır ki dini sadece kurandan anlama yaklaşımı, dini insanlara sempatik göstermek için kolaylaştırmak, modern değerlerle ve modern hayatla dini uzlaştırmak ve dini sadece insanların kalplerinde olan iyilik, sevgi gibi kavramlara indirgemek için yeni bir dini anlayış geliştirmek değildir. dini yalnızca kuran'a has kılmak peygamberin ölümünden yüz yıllar sonra uydurulmuş olan hadisçi, mezhepçi din anlayışından peygamberimizin de uyguladığı allah'ın emrettiği din olan gerçek dine dönüştür.
kur an da namaz yok diyenlerin yalanını ortaya koyar.
ihsan eliaçık iddiası.
Allahın ilk emri oku olduğu halde kuranı bir kez bile okumamış adama gel de kuranı ve kuran da namaz değil salat kavramının olduğunu anlat.

Zor iş valla,