hinduların upanişadlarındaki ayetlerdir efendim. üstelik milyonlarca hintli ve meşhur felsefeci Arthur Schopenhauer ve de sufilerin alayı da benimle aynı fikirdeler.
malum, kuran'da, kuran'ın mucizevi olduğunun ispatı için, öyle olduğunu düşünemeyenlere "benzerini getirin" çağrısı yapılır. söz konusu çağrının neden mantıksız olduğunu şurada izah etmiştim: (bkz: kuran ın kendisinin mucize olması/#28200524)
fakat dindarlar inatla "benzerini getir" diye tutturdular!. ben de benzerinden de öte, daha üstünlerini ortaya koymaya karar verdim ve de hinduların upanişadlarını ileri sürdüm. upanişadlardan bazı bölümler için:
diyorum ki bu ayetler kuran ayetlerinden üstündür... sufilerin sonradan islam'a ekledikleri malum görüşlerinin temelini oluşturduklarına göre sufiler de benimle aynı görüştedir.
buyurun buradan yakın... şimdi, neye göre kuran ayetlerinin daha üstün olduğunu iddia edeceksiniz?
not: "sen upanişidları neye göre daha üstün ilan ettin?" diyecek olanlara vereceğim yanıt "şahsi beğenime göre"dir. ortaya başka bir kriter konulabilir mi? konulabilirse buyurun koyun...
şahsi beğenimize göre üstünlük iddia edebiliriz elbette. bunda sorun yok. sorun bunları nesnel bir temelden hareketle ortaya atıyormuş! gibi görünmekte.
ikinci sorun da ; iddiayı doğru gibi göstermek için veya iddiayı güçlendirmek için schopenhauer gibi tanınmış isimlerin de sizinle aynı fikirde olduğunuzu söylemeniz. dünyaca ünlü bir filozofun bir eseri yüceltmesi , o eseri nesnel olarak yüce yapmaz. o, yüce bularak doğru bir karara varmış değildir.siz de yüce bularak doğru bir karara varmış değilsiniz. değer ifade eden durumlar görecelidir.
bu arada kur'anın " haydi bir benzerini getirin" meydan okuması ; benzer bir kitap yazın gibi bir söylem değildir. bu kur'an insan yazımıysa ve insanları böylesine etkileyebiliyorsa o halde siz de bir olun ve sureler yazıp insanları etkileyin maksadındadır.
edit: yani buradaki vurgu " etkileyebilmeyedir" parşömene satır satır ayet yazıp aha ben de yazdım demek değil.
üstün olduklarını, nesnel bir temele dayanarak iddia etmediğim ayetlerdir. yahu "şahsi beğenim böyle" diyorum, beğenisi benzer olan milyonlarca hintliyi ve de schopenhauer'i örnek gösteriyorum ama hala "nesnel temel"den bahsediyorlar!..
üstelik ana tezim, böyle bir iddia için ortaya nesnel bir temel konulamayacağı, dolayısıyla iddianın mantıksız olduğu halde!...
son olarak "insanları etkileme" tezini ortaya atmışlar! iyi işte, upanişadlar da milyonlarca hintliyi etkiliyor. şimdi ne yapacağız?
"son olarak "insanları etkileme" tezini ortaya atmışlar! iyi işte, upanişadlar da milyonlarca hintliyi etkiliyor. şimdi ne yapacağız?"
hiç bir şey yapmayacağız . ne yapmamız gerekiyor ? * ha diyorsan ki islamdaki gib ibir etkileşim oldu,hayır bu doğru değil. islama kitlesel geçişin olduğu gibi bir geçiş söz konusu mu hintlilerde ? hint metinleri şuanki hintlileri etkiliyor. kur'an 14 asır önce putperestlik dininden olanları etkiledi. kur'anın "haydi benzerini getirin" diye meydan okuduğu kişiler 14 asır önce yaşamış olan mekkeli müşriklerdir.yani atalarının dininden olan kişilere hitap ediyor bu ayetlerde. çünkü onların iddiası kuranın insan uydurması olduğudur.yani kuran zaten müslüman olanları değil ,tamamen başka bir dinden olanları etkiliyor. aradaki fark bu sanırım. olaylara daha tarihsel bakmakta fayda var.