bugün

sarısın sevimli kız
mütemadiyen gıcırdayan kapılar
kuyu
uzun siyah saçlı küçük kızın aslında piskopatın önde gideni olması .
şimşekler ve sağanak yağmur.hen hen türü gerilimli müzikler.
sessizlik ve karanlıktan sonra birden ortaya çıkan kafası kesit vucut ve hemen yanında vucudu kesik kafa.

(bkz: olsa da yesek)
şişman ve obur olan önce ölür
sürüden ayrılanı kurt kapar, merakın sonucu ölümdür, banane yaa desen yaşarsın aslında
genellikle korku filmlerinde bir grup insan varsa ilk olarak zenciler ölür.
sallanan sandalyede oturan yaşlı amca.
şişman ve gözlüklerin önden gitmesi
çocukların oynadığı topun açık olan bodrum kapağından aşağı düşmesi.çocukların tırsımalarından sonra,gaza gelen zenciçocuk aşağı iner.kapağın kapanmasıyla çığlık sesleri ve zencinin kaybolması
katili vurabilecek , öldürebilecek alet edevata sahipken, dokunaklu konuşma yapayım diye silahın katil tarafından alınması...
şişman ve gözlüklü olanların sadece önden gitmeyip, ilk ölmesi...
evde mutlaka elektrik kesilir.o evlerin öyle bir ipneliği vardır.telefon çalar ansızın.göt tavana vurur.
en sivilceli, gözlüklü ve telli kimse o ölür..(cem yılmazdan)
heyecan dozunun arttığı zamanlarda tencere gıcırtısına benzer korku efektleri.
katili yere düşürüp bayılttıktan sonra kaçmak.
(bkz: scream)
(bkz: korku filmi kiliseleri)*
katilin bir kapı arkasında olduğunu sanarak tırsmadan kapıyı açan baş roldeki karının kapıyı kapatmasından sonra birden bire katilin belirmesi. (yani kapalı kapının arkasında diilde kapalı kapıya bakarken katilin açık kapının arkasına gelmiş olası her filmde vardır. yoktur. bunda yok diyen varsa göstersin bileğimi keserim... keserim derken bunun farklı versiyonlarıda var tabi yani katilin umulduğu yerde diil bulunduğu yerde olması ooff ...). ve katilin görünmesinden sonra çok gıcık duyunca bile korkutan şiddetli bi müziğin girmesi.
*her zaman için kaçan kişiden daha yavaş koşan katilin kurbana yetişmesi.
*eğer katil ile ev içinde karşılaşılmışsa kurbanın önünde duran kapıdan dışarı çıkmak yerine merdivenlerden yukarı çıkması.
*öldü sanılan katilin mutlaka son bir hamle yapması.
*ölüleri, kötü ruhları uyandıran bir salağın her filmde bulunması.
nedense amerikan gençlerinin çok cesur olması!?!
idiotcesika-ay bilmem kaç yüzyıldır bilmem kaç kişi öldürülmüş hadi burda doğum günü kutlayalım(bir binanın 13. katı olabilir mesela)
sonsuzbüyükaptalşörli-hadi ayrılıp bi oda beğeneliiimm(teker teker daha rahat ölürüz)
kaslıamapaslıcordın-lan olm akılfakiriceyms cesi'yi lime lime etmişler!!
akılfakiriceyms- ben söylemiştim abi tek takılalım diye!(hööö??)
kaslıamapaslıcordın- tamam ulen! şimdi birimiz sağ kalıncaya kadar diğerlerini arıcas hadi yürü!
akılfakiriceyms-abi madem öyle madem ölcek dierleri süslüpakizeee , seeen , beeen kaçıp gitsek ha abi? sonra amerikan damarımız tekrar tekrar kabarsa biz geri dönüp ölsek!(de izleyenler artık sevişme faslına geçse:P)

diye olabilir mesela bu klişeler de böyle dibine vurdurulabilir.
ayna sahnelerinin başını çektiği klişeler silsilesidir. esas oğlan ya da esas kadın yüzünü çalkalamak için lavaboya eğilir. başını kaldırıp aynaya baktığında mutlaka ama mutlaka bir anormallik görür. ya arkasında bir zombi ya da ekmek bıçaklı bir sapık görür. veyahut yüzünü kan falan bürümüştür. bence bu tip sahneler klişelik açısından (bkz: créme de la créme)dir.
bir kızın çığlık atması, arka planda da tiz olarak "dırın dırın dırın" şeklinde müziğimsi bir ses efekti olması.
evin köpeği ölürse herkes ölür.