bugün
- en çok sevişmek istediğin kimse10
- 1 haziran 2024 borussia dortmund real madrid maçı25
- siyasal islamcıların aslında kötü olmaması17
- arda güler10
- icardi190511
- jose mourinho52
- ateistlerin zeka seviyesi düşüktür17
- jose mourinho nun fenerbahçe ye transferi13
- nihavend longa20
- fethullah gülen öldü mü sorunsalı13
- şu an ihtiyacım olan şey8
- true nickli yazar8
- bir erkeğe nasıl aşık oldunuz13
- uzun entry giren erkek12
- en objektif siyasi parti9
- sokak kedilerine örgütlü saldırı başlayacağı gün16
- türkiye akp lidir akp'li kalacaktır13
- kadir mısıroğlu'na bir söz bırak14
- amında oyalanmak istiyorum12
- anın görüntüsü10
- kizil kara17
- kadir mısırlıoğlu seven mhp'li sorunsalı15
- 1 metre 55 santim balonu ağzına alan kız12
- eskorta 220 bin lira gönderen adam9
- barbara palvin'in aldatılması15
- albay kemal16
- tecavüz ettiği kızlarını müge anlı da arayan baba18
- magicovento cesurluğu17
- aşkım kapışmak8
- erdoğan'ın mülteci sevdası19
- enes kanter'in cemaate 110 milyon dolar vermesi27
- beli açıp kot şort giymek10
- ahmet uğurlu16
- ismail kartal9
- sözlüğün en güzel kızından aldığım iltifat11
- ağızdan çiş kokusu gelmesi15
- sağlık bakanının suriyeli rakamları12
- fenerbahçe seneye sistemi yenebilecek mi13
- galatasaray'ın en son kırmızı kart gördüğü derbi10
- kılıçdaroğlu'nun kuracağı partiye isim önerileri10
- dinci zekası8
- magicovento38
- cennette ergenliğe yeni giren eşleriniz olacak30
- ben 76 yaşındayım beni tahrik ediyorsun15
- avrupalılar niye mülteci istemiyor sorunsalı10
- sözlük kızları sözlük erkeklerine yazıyor mudur17
- pedofiller niye uyutulmuyor sorunsalı8
- bir erkeğin bir kadına çicek alması16
- almanyada hilafet gösterisi9
- 99 098 146 tl satılan saat12
ingilizce bir terimdir.turkce karsiligi, guc sahipleri nezdinde sivrisinege tekabul eder ki ureyip,kisa surede cogalmamalari icin goruldugu yerde ezilmeye calisilir.bu hasare cinsinin farkli turevleri icin
(bkz: demokratik sosyalist)
(bkz: anarsist)
(bkz: demokratik sosyalist)
(bkz: anarsist)
"en en asil duygunun insanı" gerisi yalan...
yirmili yaşlarda komunist olmayan aptaldır, kırklı yaşlarda komunist olan aptaldır.
robotların hayatımıza daha çok girmesiyle yok olacak bir ideolojiye inanan, bu ideolojiye inandığı için çok acı çekmiş, milyonlarcası bizzat kendi liderleri tarafından yok edilmiş insan.
komünizm diye bir ideolojiyi takip eden, sözlük ortamlarında klavyeşörlük yapan, insanların iyiliğini teorikte isteyen ama pratikte ancak vandallık yapan kişilerdir. sözlükte gösterdikleri enerjiyi gerçek hayatta gösterseler çoktan devrim olurdu.
aya gidilecek
daha da ötelere,
teleskopların bile görmediği yere.
ama bizim dünyada ne zaman kimse aç
kalmayacak,
korkmayacak kimse kimseden,
emretmeyecek kimse kimseye,
yermeyecek kimse kimseyi,
umudunu çalmayacak kimse kimsenin?
işte ben komünistim bu soruya karşılık
verdiğim için
Nazım Hikmet Ran 26 Ağustos 1959
daha da ötelere,
teleskopların bile görmediği yere.
ama bizim dünyada ne zaman kimse aç
kalmayacak,
korkmayacak kimse kimseden,
emretmeyecek kimse kimseye,
yermeyecek kimse kimseyi,
umudunu çalmayacak kimse kimsenin?
işte ben komünistim bu soruya karşılık
verdiğim için
Nazım Hikmet Ran 26 Ağustos 1959
karınca bütün yaz çalışır evini, yiyeceklerini hazır eder.ağustos böceği de yan gelir yatar ve karıncayla alay eder, vur patlasın, çal oynasın yazı geçirir.ve kış gelir.karınca sıcacık yuvasında karnı tok bir şekilde kışı geçirirken,ağustos böceği bir basın toplantısı düzenleyerek:
- etrafta onca aç ve üşüyen varken, karıncalar nasıl bir vurdumduymazlıkla sıcacık yuvalarında yasayabiliyorlar' diye olayı kamuoyunun vicdanına sunar. atv, kanal d, star zavallı aç ve açıktaki ağustos böceği ile karnı tok sırtı pek karıncanın resimlerini yan yana yayınlayarak tarafları tartışmaya davet eder.türkiye olayın şokunu yasamaktadır. nerededir bu devlet? ybkd (yeşil böcekleri koruma derneği) 'den bir temsilci atv'deki teketek programına çıkarak otuz yıldır çektikleri sefaletin tek nedeninin sırf yeşil renkli olmalarından kaynaklandığını anlatır. dünyanın en tanınmış nobel ödüllü yazarımız orhan pamuk ve tanınmış aydınlarımız olayı avrupa düzeyinde protesto ederek türkiye'yi kınarlar. konu bakanlar kurulu'nda tartışmaya açılır ve başbakan kanal d ye verdiği özel demecinde:
- daha önceki hükümetler tarafından bunca yıldır sorunları göz ardı edilen değerli ağustos böceği kardeşlerimizin bundan böyle huzur ve refah içerisinde yasamaları için gerekenler yapılacaktır. der.diğer yandan reha muhtar karıncayı canlı yayına çıkararak:
- reklâmını yapmak için zavallı bir ağustos böceğinin içler acısı durumundan yararlanmaya utanmıyor musun?' diye bir güzel haşlar. ertesi akşam teke tek'te ise 'ağustos böceğinden yürüttüğün para ve yiyecekleri nereye akladın, öt çabuk' diye fatih altayli' dan dan bir güzel dayak yer.
karınca en sonunda çareyi yurtdışına kaçmakta bulur.ve ağustos böceği onun evine yerleşir, yiyeceklerine konar, eşyalarının üzerine yatar ve refah içerisinde gül gibi yaşar gider. *
- etrafta onca aç ve üşüyen varken, karıncalar nasıl bir vurdumduymazlıkla sıcacık yuvalarında yasayabiliyorlar' diye olayı kamuoyunun vicdanına sunar. atv, kanal d, star zavallı aç ve açıktaki ağustos böceği ile karnı tok sırtı pek karıncanın resimlerini yan yana yayınlayarak tarafları tartışmaya davet eder.türkiye olayın şokunu yasamaktadır. nerededir bu devlet? ybkd (yeşil böcekleri koruma derneği) 'den bir temsilci atv'deki teketek programına çıkarak otuz yıldır çektikleri sefaletin tek nedeninin sırf yeşil renkli olmalarından kaynaklandığını anlatır. dünyanın en tanınmış nobel ödüllü yazarımız orhan pamuk ve tanınmış aydınlarımız olayı avrupa düzeyinde protesto ederek türkiye'yi kınarlar. konu bakanlar kurulu'nda tartışmaya açılır ve başbakan kanal d ye verdiği özel demecinde:
- daha önceki hükümetler tarafından bunca yıldır sorunları göz ardı edilen değerli ağustos böceği kardeşlerimizin bundan böyle huzur ve refah içerisinde yasamaları için gerekenler yapılacaktır. der.diğer yandan reha muhtar karıncayı canlı yayına çıkararak:
- reklâmını yapmak için zavallı bir ağustos böceğinin içler acısı durumundan yararlanmaya utanmıyor musun?' diye bir güzel haşlar. ertesi akşam teke tek'te ise 'ağustos böceğinden yürüttüğün para ve yiyecekleri nereye akladın, öt çabuk' diye fatih altayli' dan dan bir güzel dayak yer.
karınca en sonunda çareyi yurtdışına kaçmakta bulur.ve ağustos böceği onun evine yerleşir, yiyeceklerine konar, eşyalarının üzerine yatar ve refah içerisinde gül gibi yaşar gider. *
çok pis marxist, leninisttir bu adamlar. maocu olanlar da görülmüştür ama en pisleri taksimde bildiri dağıtan metalci elemandır aralarında. o kadar pis bir insandır ki metalcilik gibi kutsal değerlere saygılı, dinini/imanını bismillahirrahmanirrahim gözeten bir güruha ait olup komunist olmayı ve ayrıca bildiri dağıtmayı seçmiştir.
kendisini petrucci'ye olmadı bari biraz testament dinlesin diye alex skolnick'e havale ediyorum.
alex söz sende.
kendisini petrucci'ye olmadı bari biraz testament dinlesin diye alex skolnick'e havale ediyorum.
alex söz sende.
bu insanlara yemek verdiğim zaman bana aziz diyorlar.. peki bu insanlar neden aç dediğim zaman bana komunistsin diyorlar..
komünist isminde bir parti* kurmak hala yasak iken ve bu ülkede komünistlerin başına pekde hayırlı şeyler gelmez iken bu düşünce sistemini bir kız tavlama aracı olarak gördüğünü söyleyen insanlara şaşırdığım başlık.
edit: ana yasanın sisyasi partiler yasası 96. maddesinin son fıkrasında "komünist isimli bir partinin kurulamayacağı açıkca yazılmıştır"
tkp nin bu günkü varlığının ana nedeni toplumsal meşruluğudur.
edit: ana yasanın sisyasi partiler yasası 96. maddesinin son fıkrasında "komünist isimli bir partinin kurulamayacağı açıkca yazılmıştır"
tkp nin bu günkü varlığının ana nedeni toplumsal meşruluğudur.
kafa s.kmeyi marifet sanan insanlara verilen en genel ad.
ben-oğlum ben allahın sistemine inanırım, gerisi hikaye
kom-öyle deme, marks din insanlar için afyondur demiş
ben-marks kim a.q. benim gibi insan değil mi. beni marksmı yarattıkı onun dediğini yapacam
kom-yobazsın sen
ben-yobaz s.ksin seni emi
kom- oysa ne aydınlar var ülkede
ben-doğrudur
ben-oğlum ben allahın sistemine inanırım, gerisi hikaye
kom-öyle deme, marks din insanlar için afyondur demiş
ben-marks kim a.q. benim gibi insan değil mi. beni marksmı yarattıkı onun dediğini yapacam
kom-yobazsın sen
ben-yobaz s.ksin seni emi
kom- oysa ne aydınlar var ülkede
ben-doğrudur
seksen beş tane kutbun arafında olandır. kimseye yaranamaz, dışlanır, taşak mevzusu olur...
ormanda yaşamalıdır aslında. ama kulübe yapmamalıdır çünkü yapacağı klübe için kullanacağı aletler amerikan-ingiliz ortak yapımı olabilir. bu yüzden sarmaşıklardan, taşlardan ve çalı-çırpıdan yararlanmalıdır. beslenmek için avlanmalı fakat bunu da tamamen komünist usullere göre yapmalıdır. fabrikasyon silah kullanamaz çünkü o silah da alman-fransız ortak yapımı olabilir...
yama: aldığım uyarılara göre komünistin avlanması da caiz değilmiş. doğanın sömürülmesi falan...
ormanda yaşamalıdır aslında. ama kulübe yapmamalıdır çünkü yapacağı klübe için kullanacağı aletler amerikan-ingiliz ortak yapımı olabilir. bu yüzden sarmaşıklardan, taşlardan ve çalı-çırpıdan yararlanmalıdır. beslenmek için avlanmalı fakat bunu da tamamen komünist usullere göre yapmalıdır. fabrikasyon silah kullanamaz çünkü o silah da alman-fransız ortak yapımı olabilir...
yama: aldığım uyarılara göre komünistin avlanması da caiz değilmiş. doğanın sömürülmesi falan...
az çok mürekkep içmişleri-yalamışları değil, onlar cahil-çoğunlukla; milliyetçilik, faşist, kürt sorunu, burjuva jakobenizmi, burjuva faşizmi, dogmatik, tabu, sınıf toplumu, sınıf çatışmaları, eşitlik, devrim, devrim uzantıları başlıkları altında toplanmış görüşlerin sahibidirler. kendi içlerinde farklı fraksiyonlara/kliklere ayrılmış komunist ortak ismi ile anılan bu topluluk neredeyse aynı basmakalıp sözlerle başlıkları haliyle doğan ortak tarzla irdelerken bilgi tekrarı ve bir nevii bozmak niyetlisi olduklarını belirttikleri ezberi uygularlar.
ana mal das kapital ve diğer materyaller belli. ancak öncelikler sıralaması faydalanılan eserlerin kendi içinde sistem klasiğini öznel hassasiyetler sebebiyle bozar. bir bölümü afyon addettiğiyle uğraşmaktan diğer marxist kuramları es geçmek neticesinde unutur. egalite afyondan sonra bilinçlenme neticesinde halledilmesi gereken bir mesele halini alabilir misal. veya sınıf toplumunun temelinin din olduğu savlanır yanlış olsa da. kendi içlerinde kendilerinden kopanlara temelde aynı madde başlıklarında reddiyeleri vadır. bazı liderler ve yönetimleri marksist ve sosyalist kabul edilmez. anarşizm yanlısı/aydınlanmacı/totaliter/uzlaşmacı vd. türler ihtiva eden bu temel tanımın parçalarının kendi içlerinde özenle tetkiki sonucu anlaşmazlıklara düştüğü açıkca görülebilir.
liderden destekli avant garde tutum/görüşlar neticesinde şekillenmiş ve uyarlanmış, toplamda bütünün parçası gibi görünen uygulama anlayışlarında şiddetli ayrılıklar sunan bu yeni oluşumlar; yukarıda sıralanan komunistin ilke ve şiarlarında biraraya gelip devrimi gerçekleştirmesine engel teşkil eder. yol farklılıkları izmin varlığının tümden bir zarara uğratılmasına sebebiyet verir.
islam dininde de teşbihle bakarsak aynı sorunlar gözlenmektedir denilebilir. fakat, diğer tüm izmlerle farklılaşılan noktalar tek bir açıdan dahi olsa ele alındığında iki farklı yönetim/idare şeklinin bibirinden ve birinin diğer tüm yollardan ayrıldığı basit bir muhakeme ile ortaya konur. islam dini ilke ve şiarlar bütününün teville/içtihadlarla merkezden kaydırılmasına izin vermez. bu noktada özgürlük sunmaz.
özgürlük sunmamasının en mantıklı nedenini de; 125 yıllık bir kitaptan sonra vuku bulan ayrılıklar ve daha birçok izmden doğmuş diğer tali nazariyerlerin birçok parçaya ayrılmaya sebep vermesi ve ana temadan uzaklaşılmış olması örnekleri ile meşrulaştırır. çoğulculuğu ve nasslar üzerinden tevil ve değişiklikleri reddeden bu anlayış farzlar konusunda göstermediği tavizle bütünü parçalanmaktan korur. izin vereceği ölçü en fazla nasslara bağlı kalarak görüşlerin mezhep adı altında anılması olabilir. kur'an ı kerim müteşabih ayetler vasıtasıyla da bu noktada sınırlı bir özgürlük vaadeder.
emir ve yasaklar bütünü insanın hayatını kabul etmediği esaret altına alıyor gibi görünse de; insanı insana rağmen yaşatan sistemi korumak üzerine bina edilmiş ve özgürlüğün kesin tanımının sadece karşı tarafta duran tarafından yapılabileceği çelişkili durumunu da nisyani donanıma sahip yaratılmış üzerinden biçimlendirerek yaşanır bir dünya kılmanın rehberi haline gelir. insan verileni saniyesinde tüketip daha fazlasına kesif talepkarlık gösteren bir canlıdır. zaafları, vurdumduymazlığı, aymazlığı vd. bütün eksikleri ile bir bütünün parçası kurallara tabi tutulması gerekliliğini ispatlamıştır.
görüşü/davranışları/istekleri sabit kalmaya muktedir olmayan bir yapı arz eden bu canlıya yetkiyi verdiğinde şeytanlaşır. şeytan da bu sebepten yeryüzünde gerekli insani barkodlar kendisine sunulmuş olarak müsait altyapıyı tetiklemekle insanı baştan çıkarabileceği iddiası ile ruhsatlandırılmış ilk asidir. asi kelimesinin bile zihinde uyandırdığı hoş fonetiğin müsebbibi odur. allah'a isyani teşvik için "kula itaat et" der. lütfen dönüp taptığınız liderlerinize tekrar bir bakınız.
bu bağlamda; mini etek, tümelin varlığının korunması ve tikelin kendisini yitirmemesi için, erkeği baştan çıkarmak ve iffetini sarsmakla görevli bir unsur olduğundan yasaktır diyebiliriz.
ana mal das kapital ve diğer materyaller belli. ancak öncelikler sıralaması faydalanılan eserlerin kendi içinde sistem klasiğini öznel hassasiyetler sebebiyle bozar. bir bölümü afyon addettiğiyle uğraşmaktan diğer marxist kuramları es geçmek neticesinde unutur. egalite afyondan sonra bilinçlenme neticesinde halledilmesi gereken bir mesele halini alabilir misal. veya sınıf toplumunun temelinin din olduğu savlanır yanlış olsa da. kendi içlerinde kendilerinden kopanlara temelde aynı madde başlıklarında reddiyeleri vadır. bazı liderler ve yönetimleri marksist ve sosyalist kabul edilmez. anarşizm yanlısı/aydınlanmacı/totaliter/uzlaşmacı vd. türler ihtiva eden bu temel tanımın parçalarının kendi içlerinde özenle tetkiki sonucu anlaşmazlıklara düştüğü açıkca görülebilir.
liderden destekli avant garde tutum/görüşlar neticesinde şekillenmiş ve uyarlanmış, toplamda bütünün parçası gibi görünen uygulama anlayışlarında şiddetli ayrılıklar sunan bu yeni oluşumlar; yukarıda sıralanan komunistin ilke ve şiarlarında biraraya gelip devrimi gerçekleştirmesine engel teşkil eder. yol farklılıkları izmin varlığının tümden bir zarara uğratılmasına sebebiyet verir.
islam dininde de teşbihle bakarsak aynı sorunlar gözlenmektedir denilebilir. fakat, diğer tüm izmlerle farklılaşılan noktalar tek bir açıdan dahi olsa ele alındığında iki farklı yönetim/idare şeklinin bibirinden ve birinin diğer tüm yollardan ayrıldığı basit bir muhakeme ile ortaya konur. islam dini ilke ve şiarlar bütününün teville/içtihadlarla merkezden kaydırılmasına izin vermez. bu noktada özgürlük sunmaz.
özgürlük sunmamasının en mantıklı nedenini de; 125 yıllık bir kitaptan sonra vuku bulan ayrılıklar ve daha birçok izmden doğmuş diğer tali nazariyerlerin birçok parçaya ayrılmaya sebep vermesi ve ana temadan uzaklaşılmış olması örnekleri ile meşrulaştırır. çoğulculuğu ve nasslar üzerinden tevil ve değişiklikleri reddeden bu anlayış farzlar konusunda göstermediği tavizle bütünü parçalanmaktan korur. izin vereceği ölçü en fazla nasslara bağlı kalarak görüşlerin mezhep adı altında anılması olabilir. kur'an ı kerim müteşabih ayetler vasıtasıyla da bu noktada sınırlı bir özgürlük vaadeder.
emir ve yasaklar bütünü insanın hayatını kabul etmediği esaret altına alıyor gibi görünse de; insanı insana rağmen yaşatan sistemi korumak üzerine bina edilmiş ve özgürlüğün kesin tanımının sadece karşı tarafta duran tarafından yapılabileceği çelişkili durumunu da nisyani donanıma sahip yaratılmış üzerinden biçimlendirerek yaşanır bir dünya kılmanın rehberi haline gelir. insan verileni saniyesinde tüketip daha fazlasına kesif talepkarlık gösteren bir canlıdır. zaafları, vurdumduymazlığı, aymazlığı vd. bütün eksikleri ile bir bütünün parçası kurallara tabi tutulması gerekliliğini ispatlamıştır.
görüşü/davranışları/istekleri sabit kalmaya muktedir olmayan bir yapı arz eden bu canlıya yetkiyi verdiğinde şeytanlaşır. şeytan da bu sebepten yeryüzünde gerekli insani barkodlar kendisine sunulmuş olarak müsait altyapıyı tetiklemekle insanı baştan çıkarabileceği iddiası ile ruhsatlandırılmış ilk asidir. asi kelimesinin bile zihinde uyandırdığı hoş fonetiğin müsebbibi odur. allah'a isyani teşvik için "kula itaat et" der. lütfen dönüp taptığınız liderlerinize tekrar bir bakınız.
bu bağlamda; mini etek, tümelin varlığının korunması ve tikelin kendisini yitirmemesi için, erkeği baştan çıkarmak ve iffetini sarsmakla görevli bir unsur olduğundan yasaktır diyebiliriz.
halk dilinde ''gomünis''
yine halkın ürettiği bir kelime olarak; (bkz: faso) aslı hepimizin bildiği gibi faşodur.
yine halkın ürettiği bir kelime olarak; (bkz: faso) aslı hepimizin bildiği gibi faşodur.
en okumuşunun da en uyuklayananın da hakkında bir görüşü vardır. çoğunluğun allah'ın gomünisti diyerek farkında olmadan ironi yaptığı kitledir. inançlısı dinsiz der, ekonomisti imkansız der, alakasız komşu, özenti genç kız yakışıklı che guevera der, derler, denir.
edit:imla
edit:imla
amaçları sınırsız ve sınıfsız bir toplumdur.komünist kişiler için bir ütopya değil kaçınılmaz bir sondur.
(polislerin, komünistleri örgüt evlerine baskın yaparak topladığı dönem)
-poliiiiiis, kıpraşmayın sizi tevkif ediyoruz.
ama, ama beni neden götürüyorsunuz ki, benim komünizmle hiç bir alakam yok, "ben anti komünistim."
-olsun! biz komünizmin her türlüsüne karşıyız!!
-poliiiiiis, kıpraşmayın sizi tevkif ediyoruz.
ama, ama beni neden götürüyorsunuz ki, benim komünizmle hiç bir alakam yok, "ben anti komünistim."
-olsun! biz komünizmin her türlüsüne karşıyız!!
Milli suurdan nasibini almamis, Genellikle icinde yasadigi ulkenin asli unsurundan olmayan yani yabanci soylu, gulunc insanlardir. Karakterlerini komplexleri sekillendirir. Hayatlari boyunca " ozgurluk, ozgurluk " diye ciyaklarlar. Omru boyunca ozgurluk diye ciyaklayan bir bunye tum yasami boyunca kendisini kole gibi hissetmis demektir. bunun dogal sonucu da komplexli bir kisiliktir. Dunya goruslerini aciklamaktan bile aciz olduklari icin bunu dis gorunumleriyle ifade etmeyi yeglerler kiclarina kadar sac uzatarak ve incik boncuk takip takistirarak. Okumazlar, Okurlarsa bile 1920'lerin marxist dergilerini okurlar. Tum dunyanin birlesecegine inanirlar da Tum turk'lerin birlesecegine inanmazlar. Kimliksiz, kisiliksizdirler. Bir yahudinin iktisadi doktirinin siyasi bir dusunce olduguna inanacak kadar da saftirlar.
ne gulunclerdir ne de kompleksli kendi dusuncelerinin arkasindan giderler dayakta yerler hakkarete kimseye batmamasi gerekir bu insanlarin. *
dünyada bir avuç zenginin saltanatına karşı çıkan, yoksulun ve ezilenin yanında olan milli şuur gibi palavralara değilde insan olma şuuru üzerinde yoğunlaşmış kişi, her türlü toplumsal eşitsizliğe ve baskıya karşı çıkan, ezilen cinsin haklarını savunan ve doğanın kapitalist sistem tarafından tahribine karşı mücadelesini veren kişilerdir. dünya türk olsun gibi ırkçı, faşist bir düşüncedense, insanlığın sınıflı toplumların yarattığı sömürü ve baskılardan kurtuluşu, kendi kendisinin efendisi olabilmesi, doğayı kapitalizmin yıkıcı etkisinden kurtarıp uzun vadeli çıkarlarıyla uyumlu biçimde egemenliği altına alabilmesi, kısacası özgürlüğe kavuşabilmesinin ancak sosyalist bir dünya devrimiyle* mümkün olacağının bilincindedir, reisinin peşine takılan az gelişmiş faşist yumurcaklarından daha çok okurlar, insanın dil,din, ırkına önem vermedikleri gibi dış görünüşüne önem vermezler.***
dünyanın gıpta ettiği atasını bir kenara bırakıp elin arjantinlisini lider olarak gören şuursuz insan.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar