senaryosunu ihsan yüce'nin yazdığı, yönetmenliğini atıf yılmaz'ın yaptığı, başrollerinde ise kemal sunal, şener şen, ilyas salman, müjde ar ve adile naşit'in oynadığı süper mi süper olan filmdir. köy kızlarının ve erkeklerinin aralarda atışma kıvamında söyledikleri türkülü maniler de enfestir.
gülo ile işi pişirecekken oğlunun ağlaması üzerine;
eee eee eee eee
uyu ula eşşoğlu eşek
ananı becerecem boş duruyi döşek
meme emip duriysen
başka bi bok bilmiysen
uyu ula eşeğin oğli
biraz da biz emişek
gece vakti yine güloyla işi pişirecekken, anasının zırıldaması üzerine;
ne garazın var bana
uyu da zıbar ana
hasret kaldım avrada
bi tadam kana kana
uyku girdi bedene
içim geçti be ana
içine ettin işin
ağzına sıçam aney
bir komedi filminden ziyade siyasi hicivdir. kayınbaba kapitalizmi, maho ağa ise faşizmi simgeler. baba para olmadıkça kızını kocasının yatağından çıkarabilecek kadar para düşkünü, ağa ise kendine karşı gelen, otoritesini bozan feyzoyu kövden kovarak sadece benim dediğim olur düşüncesine karşılık gelir.
kemal sunal ve şener şen in en iyi oyunculuklarından birisidir bu film. komedi filminden ziyade siyasi hiciv olarak izlerseniz daha çok keyif alırsınız.
filmin en önemli özelliği hiçbir sahnede hakimi görmememizdir. film bu anlatım tarzıyla farklılık gösterir, feyzo başından geçenleri hakime anlatmaktadır ve hakim aslında filmin izleyicisidir. karar vermesi beklenen de yine filmin izleyicisidir. politik mesajların çok ince ince işlendiği film aynı zamanda genel geçer ahlak anlayışıylada dalgasını geçer. başarılı ve farklı bir yeşilçam klasiğidir.