özellikle son filmleri izlendiğinde daha rahat anlaşabilecek gerçek. zamanında sadece tipi komik diye gülünen bir adamdı, yani çok güzel hareketlerdeki ersin kadar çapı vardı. daha sonra bir kaç filmde üçüncü adam ikinci adam oynaya oynaya üzerine şaban diye bir tip yapıştı ve otuz kırk yıl o yapışkanın ekmeğini yedi. ve kendisinden kat be kat yetenekli adamlar, şener şen, halit akçatepe bu yeteneksizin yanında ikinci adamı oynayıp onu daha da yüceltiler.
şimdi şunu iyi anlamak lazım, şu anda günümüzde dahi hala pek çok komedyene ihtiyaç var bu memlekette, memleketimizde ki komedyen sayısı çok çok az, bundan 30-35 sene önce de çok değildi, komedyenlerimizin hemen hepsi birbirinden kıymetli oyunculardır, zaten hepsini toplasan bir elin parmaklarını geçmezler, türk sinemasına, tiyatrosuna ve komedisine gönül ve emek vermiş bir insan olarak kemal sunal toplum gönlünde ve hafızasında yer edinebilmiş bir fenomen haline gelmiştir, bu durumu görmezden gelemeyiz, küçümseyemeyiz, özetle kemal sunal oyunculuğa bir ömür vermiş bu işten ekmeğini iyi bir şekilde kazanmış, rollerinin üstesinden gelebilmiş, sanatsal ruhunu ortaya koyarak alkış alabilmiş bir sinema sanatçısıdır, balon olmasına imkan yoktur, olsa bu kadar yıl başarılı bir şekilde ismi hala yad edilmezdi.
Yoksulmavi boncukzübükpropagandaöğretmen gibi filmlerindeki performansından haberi olmayan yazar söylemidir. Evet üzerine şaban diye bir tip yapışmıştır ancak bu onun ne kadar isteğiydi o tartılşılır. Zaten ölümünden önce de üzerine yapışan bu rolü atmak için farklı karakterleri oynamayı tercih etmiştir. Ne yazık ki ömrü yetmedi. Allah uzun ömür verseydi de oyunculuk nasıl olurdu bu söylem içinde olanların gözüne soksaydı.
kibar feyzo filmini izlememiş ya da bi tarafıyla izleyip o filmde verilen mesajları, sistemin ve düzenin olağanüstü bir şekilde eleştirildiğini görememiş zihniyetin sıçışıdır.
evet efem, sıçışıdır! kemal sunal'a balon diyen kişi sıçmıştır, hatta sıçtığıyla ilgilenmiştir.
toplumun içinden çıkan rolleri oynayan bir oyuncu olması insanların kemal sunal'a ayrı bir sempati duymasını sağlamıştır. filmlerinde çok seviyeli bir espri olmayabilir ama güldürür. izlenebilecek filmleri olmasına rağmen bazılarını belli bir yaştan sonra tekrar tekrar seyretmek kendi zeka seviyenize de hakaret olur. kendisine bundan fazla paye verince şişirilmiş balon olur.
sanatı ve sanatçıyı çok iyi tahlil ettiğini sanan kişi ukalalığıdır. ne yaptı Kemal Sunal acaba bu kadar kuyruk acısı verecek? diye şüphe uyanır kafalarda.
bir şarkı ile popüler olunan günümüz dünyasından çok çok öncelerinde, türlü imkansızlıklarla çekilen ama her biri baş yapıt olan yoksul, çöpçüler kralı, düttürü dünya, deli deli küpeli gibi şaheserler de başrol oynadığı için balondur demek çok yanlıştır. oyunculuğuna tek tip de diyemeyiz. örneğin düttürü dünya'daki karakter ile çöpçüler kralı'ndaki karakterin ezilmişlik dışında ortak yönü yoktur. doğrudur bazı filmlerde inek şaban tiplemesi üzerinden oynamıştır ama bu durum kendi tercihi değil zamanının yeşilcam gerçeğidir. en azından seks filmleri furyasına girmemiştir. 1990'lardan sonra yaptığı işlerde tad vermemesi de bence doğru değildir. star'daki dizileri iyi değildi ama bence onlar yanlış projede olmasından kaynaklanan bir durumdu. çünkü aynı dönemde çekilen propaganda'daki oyunculuğu harikaydı. diğer tarafta örneğin zübük'te ezilmiş harici bir karakteri de başarı ile oynamıştır. adam daha ne yapsın?
şahsi fikrime göre ise en iyi oyunculuğu, beni en çok etkileyen oyunculuğu düttürü dünya'dakidir. o çaresizlik, o hayatın ucundan tutma mücadelesi, o aile reisi olma sorumluluğu, o kendi kaybetmiş ama çocuklarının kaybetmemesi için karakterine ters bile olsa mücadele eden baba imajı çok çok başarılı idi. bir de şimdi ismini hatırlayamayacağım* bir filmde ev sahibi bunları kapı dışarı etmek için üst daireyi halk oyunları ekibine veriyordu da, kemal abimiz karısının zoruyla adamlara fırça atmaya gidiyor ama davul-zurnanın şehvetine kapılıp o da ekiple birlikte oynamaya başlıyordu. o sahnede ki oyunculukta müthiştir.
bir devri elinde bulunduran. ve komiklik konusunda gerçek hayatta hiç beceremeyen buna rağmen ustalığını konuşturan büyük üstat. ama bunu göremeyen liseli ergenlerin elinde basit bir malzeme olmuş...
Komik bile olmayan bir tuhaf iftiradır. Natuk Baytan, Kartal Tibet, Ertem Eğilmez size yetişip sorsalardı keşke bu adam nasıl, iş yapar mı diye. "Ben aralarına sonradan katıldım, ben o gruba girdiğimde Münir Özkulllar, Adile Naşitler, Kemal Sunaller gibi dev oyuncular vardı" diyen Şener Şen'de keşke önceden size bir danışsaydı. "Dünyada kameranın o an nereyi çektiğini bilip ona göre pozisyon alan bir Kemal Sunal vardı. Keyifli olduğu gün hep birlikte oynamasını seyrederdik" diyen Kartal Tibet'i de kötü yakaldın, mahçup olmuştur. Tabi Münir Özkullar, Şevket Altuğlar, Ayşen Grudalar, Halit Akçatepe'ler senle aynı fikirde değil değil ama olsun, biz de arada kalmıştık, seni bekliyoduk son kararımız için.
Neticede kendisinin oyunculuğu ile ilgili yorum yapmak it köpekten ziyade bu isimlere kendi ayarında oyunculara düşer. Bu isimler de yorumlarını yapmış zaten.
Şener Şen'i büyük oyuncu kabul ediyorsak onun karşısında oynayan birinci adam o filme ismini veriyosa bari kendini rezil etme. Tosun Paşa, Davaro, Kibar Feyzo bunların hepsi Kemal Sunal filmidir, Şener Şen'in müthiş oyunculuğuna rağmen. Ayrıca Kemal Sunal Şener Şen gibi bir oyuncuya ne kadar aptalsın Lütfü tokatını doğaçlama çakabilen tek oyuncudur.
ayıptır, günahtır, ee* dir... türk sinema tarihinin en büyük ve güzide ustalarından biridir. bunu yazarken insanın vicdanı sızlar. bir dönem bu insanla büyümüştür. tamam şener şen, münir özkul, halit akçatepe ve bunun gibi bir çok mükemmel insan da aynı dönem içinde insanlara hizmet vermiştir ama bunları karşılaştırmak çok doğru bir düşünce olmayacaktır...