müslüm gürses şarkısı.
Gözlerimi sende açtım
Neler gördüm, neler duydum
Şu yalancı dünyanın
Her haline şahit oldum
Binlerce mutlu insan
Milyonlarca ağlayan
Gece kahkaha atan
Çilekeşler, sarhoşlar
Hepsi sende birleşti
Yaşayan tüm insanlar
işte bende dertliler kervanında gezerim
Aleminde sürüklenen garibin biriyim
Öyle bir dünyasınki ne ararsan içinde
Doğmasaydı insanlar olmasaydı bu çile
Neyine güveneyim kalleş dünya
Neyine güveneyim sahte dünya
Neyine inanayım kalleş dünya
Neyine inanayım sahte dünya
dinlenildiği anda kontrolden çıkaran başyapıt bir müslüm gürses parçası. söz ve müzik üstad bayram şenpınar a ait. sözleri çok derin ve manalıdır. insanı alır götürür içki içilen, ortamda kesinlikle dinlemek sakıncalıdır.
Müthiş makam örgüsü ve perde geÇkileri ile, arap müziğinin derin etkilerini barındıran hicaz makamında eserdir. Baskılar arap baskısıdır. Dik kürdi perdesi biraz daha dik, nim hicaz perdesi biraz daha pesttir.
Sözü ve müziği bayram şenpınar’a ait olan bir eserdir. Anti-emperyalist söylemler ile manifesto edası taşır. Dikkatinizi çekmek isterim ki bu eserin orkestra şefliğini yavuz taner yapmıştır. 80’li yıllarda beste fabrikası bayram şenpınar bu eseri çoğunda olduğu gibi müslüm gürses’e de okutmuştur.
Bu eseri pek dikkate almamın sebebi şu;
Eser hicaz makamında usul usul ilerlerken rast ve mahur makamlarına da gidip geliyor. Bunu yeterli kulağı olmayan ya da eğitim almayan birinin söylemesi çok zor. Arap ezgileri taşısa bile türkiye’de ki arabesk kültürü arap müziği ile çok farklı.
Bu tip arap ezgili şarkılar dönemin varoşlarının büyükşehirlere akın etmesi ile patlayan şarkılardır. O dönemde varoş/burjuva kesimlerinin kutuplara fazlasıyla çekilmesi ile her köşebaşında, takside, dolmuşta, gazinoda bu şarkılar dillerden dillere dolaşmaya devam etmiş. Ben bu tip ustalık ve titizlikle hazırlanmış eserleri dikkatle dinliyorum. Hepsi aylarca emek harcanarak ortaya çıkarılmış.