bugün
- kızılcık şerbeti dizisi10
- herkesin merak ettiği o piç erkeğim soru alayım8
- öpüşme ile bulaşan hastalıklar8
- namuslu erkek bulmanın çok zor olması11
- şampiyonluk için yanak okşatmak47
- en nefret edilen yazarlar9
- sevdiğiniz sözlük yazarları12
- hangi sözlük yazarı ile uyumak isterdin14
- kaç yaşındaki insan evde kalmıştır14
- keesuzaadefool8
- anın görüntüsü16
- larisalisa21
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri16
- sütyen takmaktaki inanılmaz mantık hatası9
- aç karnına poğaça yemek11
- karşı cinse giyim önerileri14
- otoyol ve köprü geçiş ücretlerinin zamlanması20
- jose mourinho29
- nişanlı kalmanın saçma olması8
- iyi bir insan olmak için ne yapmam lazım13
- en dindar özelliğiniz37
- 13 yaşındaki kıza tecavüz eden 28 kişi29
- chat sitesi kurmak9
- yaz aşkı varda kış aşkı neden yok11
- embesil yazarlar9
- 19 mayıs 2024 galatasaray fenerbahçe maçı27
- doğum gününde hatırlanmamak19
- düşün ki o bunu okuyor8
- en taşaklı kızların bizim sözlükte bulunması16
- en havalı erkek meslekleri16
- her erkeğin unutamadığı bir kadın vardır10
- burçlara inanmak9
- kezo dili ve edebiyatı8
- zall beceremiyorsan bırak git24
- sözlüğe yeni gelen masum erkek12
- bugün hangi kadın yazara ne diksem15
- hayatınızda kaç kere reddedildiniz19
- kahverengi gözlü olmanın hiç bir işe yaramaması14
- sözlük erkeklerini evire çevire pataklamak8
- şort diken müzisyen motorcu uzun boylu yazar11
- icardi1905 ile jakuziye girmek10
- kimsenin okumadığı sözlükte yazar olmak17
- ali koç9
- günahların takımı galatasaray13
- ayetullah hamaney'in mini etekli torunu20
- bir erkekle kız arkadaş olabilir mi sorunsalı8
- erkekler seks yapamayacağı kadınla arkadaş olmaz11
- bik bik için diktiğim şort21
- toplu taşımalardaki müzisyen sorunsalı8
- üstteki yazar gözünde nasıl canlanıyor13
2007 yapımı, ingiltere deki isci sorununa egilen iyi bir ken loach filmi.
filmin konusu soyledir:
ingiltere ye yurtdısından isci bulmaya calısan bir sirkette calısan angie adındaki bir kadın, bir gun is sırasında ugradıgı taciz nedeniyle gorevinden ayrılır. daha sonraki gunlerde kendi ayakları uzerinde durmaya karar verir ve kendi isletmesini illegal yollardan kurar.
buraya kadar her sey iyidir hostur. ancak paranın gelmesiyle angie nin degisimi de kacınılmaz olmustur nedense. iste bu noktada ken loach ingiltere yi kendine cıkıs noktası secerek sınıf farklılıkları, para ve sermayenin getiri/goturuleri, kapitalizm ve isci hakları gibi konulara deginiyor. tabii bunu yaparken kendi uslubunu kullanarak "sol" cerceveden bakarak yapıyor. bunu da angie ile babasının konusması dısında rahatsızlık vermeden yapıyor. zira bu konusma sahnesi filme az da olsa didaktik bir hava katmakta. (gerci soz konusu ken loach sa, boyle sekanslara rastlamak pek sasırtmaz insanı)
onun dısında zaman zaman loach dilini sivrilestiriyor. zaten konusuyla michael haneke nin caché siyle benzesen film, zaman zaman anlatım bicimiyle de kesisiyor.
--spoiler--
ozellikle cocugun kayboldugu sahneler ve kadının suratına hic beklemedigimiz bir anda yedigi yumruk bu kanıyı uyandırabilir bunyelerde, ki bende ziyadesiyle uyandırdı.
--spoiler--
tum bunlar cercevesinde, kendine bir dert edinmiş ve o dert uzerine yogunlasırken catallı yollar izlemeyerek ilerleyen bir film. gunumuz toplumundan ve sistemden rahatsız olan bir yonetmenin elinden cıkmıs ve bir cok kişinin de derdini dile getirmiş olmasıyla, muhtesem olmasa bile kalburustu bir film olarak nitelendirilebilir bu eser.
ingiltere ye yurtdısından isci bulmaya calısan bir sirkette calısan angie adındaki bir kadın, bir gun is sırasında ugradıgı taciz nedeniyle gorevinden ayrılır. daha sonraki gunlerde kendi ayakları uzerinde durmaya karar verir ve kendi isletmesini illegal yollardan kurar.
buraya kadar her sey iyidir hostur. ancak paranın gelmesiyle angie nin degisimi de kacınılmaz olmustur nedense. iste bu noktada ken loach ingiltere yi kendine cıkıs noktası secerek sınıf farklılıkları, para ve sermayenin getiri/goturuleri, kapitalizm ve isci hakları gibi konulara deginiyor. tabii bunu yaparken kendi uslubunu kullanarak "sol" cerceveden bakarak yapıyor. bunu da angie ile babasının konusması dısında rahatsızlık vermeden yapıyor. zira bu konusma sahnesi filme az da olsa didaktik bir hava katmakta. (gerci soz konusu ken loach sa, boyle sekanslara rastlamak pek sasırtmaz insanı)
onun dısında zaman zaman loach dilini sivrilestiriyor. zaten konusuyla michael haneke nin caché siyle benzesen film, zaman zaman anlatım bicimiyle de kesisiyor.
--spoiler--
ozellikle cocugun kayboldugu sahneler ve kadının suratına hic beklemedigimiz bir anda yedigi yumruk bu kanıyı uyandırabilir bunyelerde, ki bende ziyadesiyle uyandırdı.
--spoiler--
tum bunlar cercevesinde, kendine bir dert edinmiş ve o dert uzerine yogunlasırken catallı yollar izlemeyerek ilerleyen bir film. gunumuz toplumundan ve sistemden rahatsız olan bir yonetmenin elinden cıkmıs ve bir cok kişinin de derdini dile getirmiş olmasıyla, muhtesem olmasa bile kalburustu bir film olarak nitelendirilebilir bu eser.
dördüncü uluslararası işçi filmleri festivali kapsamında gösterilen işçi filmidir. festival kapsamında ilk olarak 29 nisan'da ankara üniversitesi iletişim fakültesinde gösterilmiş ve ardından doç. dr. ahmet gürata ile birlikte ken loach sineması üzerine tartışılmıştır.* ilkini kaçırmışlar için ikinci gösterimi 4 mayıs tarihinde ankara baro'sunda* yapılacak olan filmdir.
Güzel ve sade bir işçi filmidir, aynı zamanda şöyle bir düşünce izleyeli baya bir oldu ve baya sahneyi iyi kötü hatırlıyorum, demek ki etkileyicidir de.
sömürgeleşmeyi nesnel bir bakış ile incelemiş olan başarılı bir ken loac filmi.
işçiler birgün olur da işveren olursa, neden zamanında onlara yapılan zulümleri unutup yürekli biri halini alsın ki? işte bunun cevabı.
özgürlük kavramının ne denli içinin boşaltıldığını ve her insanın bencilliğine göre şekillendiğini görürüz.
işçiler birgün olur da işveren olursa, neden zamanında onlara yapılan zulümleri unutup yürekli biri halini alsın ki? işte bunun cevabı.
özgürlük kavramının ne denli içinin boşaltıldığını ve her insanın bencilliğine göre şekillendiğini görürüz.
kararında bir film. ken loach filmi. ne eksik ne fazla... abartıya kaçmadan akıp gidiyor, belki ikinci kere izletmeyebilir kendisini ama söylemek istediğini yeterince ifadeliyor.
--spoiler--
angie'deki parayla gücü ele aldıkça insanlıktan çıkma, uzaklaşma ve her halta ortak olmasına rağmen rose'un son yapılandan sonra angie'nin insanlığından uzaklaşmasını vurgulaması ve böylece angie'den kopması film içi manidar sahnelerdendi. buna rose'un eve göçmen aileyi alan angie'ye bu tarz aile çok herkesi evine alamazsın söyleminin angie'nin değişimiyle nerelere gittiğini göz önüne aldığımızda insandaki değişimin kestirilemez boyutta olabileceği ve paranın gücün insancıllığı yok ettiğini sorgulayabiliyoruz.
--spoiler--
10 üzerinden 7!
--spoiler--
angie'deki parayla gücü ele aldıkça insanlıktan çıkma, uzaklaşma ve her halta ortak olmasına rağmen rose'un son yapılandan sonra angie'nin insanlığından uzaklaşmasını vurgulaması ve böylece angie'den kopması film içi manidar sahnelerdendi. buna rose'un eve göçmen aileyi alan angie'ye bu tarz aile çok herkesi evine alamazsın söyleminin angie'nin değişimiyle nerelere gittiğini göz önüne aldığımızda insandaki değişimin kestirilemez boyutta olabileceği ve paranın gücün insancıllığı yok ettiğini sorgulayabiliyoruz.
--spoiler--
10 üzerinden 7!
güncel Önemli Başlıklar