bizde dünyada bir tek türkler yaşasın, gerisi ölsün demiyoruz. diyen var mı? yok.
sadece komşumla aynı evi paylaşmak yerine, öz kardeşimle aynı evi paylaşmak istiyorum.
yardımsever dahi olsa komşusunu öz kardeşinden çok seven var mı?
felsefeyi, yani mutluluk veren bilgiyi ararsan, kuran sana saçma gelir, ama gerçek bilgiyi ararsan, baştan arap masalı demeden, önce evrenden, dizayndan, arzulardan bir şekilde bir mutlak/vacib varlığın varlığına ulaşıp, ondan sonra kuranı ilahi bir öğretiymiş gibi okursan tek mantıklı ve gerçek olanın olduğunu görürsün. akıl nedir bilgi nedir bilmeden nasıl kendinden bu kadar emin olabilir ki insan.
t: kuranda ırkçılık yoktur. inanan ve inanmayanın bir olmamasının nesi garip.
halen din kuşaktan kuşağa aktarılır diyenler var. kuşaktan aktarılan din, insanın hayat felsefesi olamaz. bi akıllı sorgulayan sizsiniz. eğer bir insan din konusunda emin olma ihtiyacı duymuyorsa yeterince önemsemiyor demektir.
müslüman olan ve olmayanı ayırmak bir ırkı bir ırkı ayırmaktan farklı bir şey. laf cambazlığını ne de çok seviyosunuz amk. bir insanın verdiği bir karara göre ayırmak, doğuştan sahip olduğu şartlara göre ayırmaktan çok farklı.
müslümanlar önce dinlerinin bizzati kitapta yasak ettiği zina, faiz, kul hakkı vs gibi ağır suçları bitirsinler sonra bu konulara gelsinler. önerme ise anakronizm içerdiğinden zırvadan öteye geçmez. ki öyle olmasa bile, 70lerde sağa sola muhammed'in piçleri giremez yazan adamları reyleri ile meclise sokan kabileye düşman olmak bir yerde cihat vazifesidir. ayık olun.
Öyledir veda hutbesinde de söyleniyor “Ey insanlar!.. Rabbiniz birdir, babanız da birdir. Hepiniz Âdem’in çocuklarısınız. Âdem ise topraktandır. Arabın Arap olmayana, Arap olmayanın da Arap üzerine üstünlüğü olmadığı gibi, kırmızı tenlinin siyah üzerine, siyahın da kırmızı tenli üzerine bir üstünlüğü yoktur. Üstünlük ancak takvada, Allah’tan korkmaktadır. Allah yanında en kıymetli olanınız Ondan en çok korkanınızdır.”
Irkçılık olsa bu kadar yayılamazdı. bunun yerine islam adı altında arap kültürü serin ve sakin bir şekilde enjekte edildi.
islamda ırkçılığın yasak olmasının bir başka sebebi de milletin yerinde zaten din kardeşliği koymuş olmasıdır.
islam dini ümmetçi'dir. Irk ve milliyet kavramlarının bu anlamda islam'da olmaması gerekir. gerekir diyorum çünkü; araplarla başlayan süreç çok farklı evrelerle yoluna devam etmektedir. bu anlamda musevilik karşıtlığı kurgusuyla kuran bu konudaki temel ayrımı zaten koymaktadır. islamın bu yanı komünist'lerinde ortak paydasını taşır. Orada da Enternasyonalizm yaklaşımı bu niteliği içermektedir. sosyalistler ve müslümanlar ne yazık ki yaşanan süreçlerde milliyetçilik, vatanseverlik, yurtseverlik gibi yaklaşımlarla gerek ümmetçiliği ve gerekse enternasyonalizmi delmeyi ve arka plana almayı başarmışlardır. popüler olanın, ulusal olanın yerel olanın öne çıkması bu dejenarasyonu hızlandırmış ve hızlandırmaktadır. sonuçta vatanseverlik,yurtseverlik yaklaşımları altında ulusalcılığa, milliyetçiliğe, ırkçılığa kapı açan müslümanlar ve sosyalistler ne yazık ki bunun bedelini ağır ödemişler, ödemeye de devam etmektedirler. Vahabi desteğiyle mücadele eden çeçenlerin suudi arabistan yetkilileri ve putin görüşmesinin arkasından kesilen destekle nereye düştükleri acı bir örnek ve acı bir derstir. ulusal çıkarlara teslim olan özgürlük, ulusal çıkarlara teslim olan vahabi islamı. ayrıca istanbul'un fethi meselesi de ilginçtir. kendi kendini reddedip yerine yeni ayetlerin geçerli kılındığı kuran inme sürecini iyi kavramak lazımdır derim.
ilk bakista "aman ne ulvi bir is yapmislar" izlenimi verse de aslinda dogasina uygun bir tavirdir. soyle ki; eger ben insanligi bir modele gore bolmek istiyorsam (mesela "din"), dogal olarak diger ayrimlari yok saymak zorundayim. eger diger ayrimlara da pay verirsem benim yaptigim ayrimciligin farki nasil anlasilacak? digerlerini sahte olarak ilan edecegim ki benimki on plana ciksin, oyle degil mi?
islamda ırkçılık yasaktır, milliyetçilik değil. ırkını, kanını üstün görmeyle, bir birlik oluşturma arasında fark vardır. ayrıca millet ve milliyetçilik kavramına karşı olan bir dinin peygamberinin istanbul'un fethini bir türke müjdelemesi de pek olası bir durum değil.