bugün

islam'ın en güzel yaşanan ülkelerden biri olmasına rağmen, türkiye'de şeriat isteyen zihneyete bir cevaptır.

(bkz: allah ve kul arasına girmeyen ülke)
şarkının tümü için ;

canın şeriat isterse canım,
iran a git iran a.
seni saklar vermez ele canım
seni saklar vermez ele..
türkiyeyi bölmek isteyen şeriatçı kara zihniyetin özlemini çektiği, insanların bellerine kadar gömülüp taşlanarak öldürüldüğü irana , laik, demokratik türkiye ; (bkz: allah ve kul arasına girmeyen ülke)'den insanları alıp hayalllerine ulaştırma fikridir.
müslümanların kurduğu bir ülkede * islamı yaşayamayadığını düşünenlere güzel bir öneri.
para ver para şeklinde yanıtlanası. malezya da olur bak. ya da miami daha uygun lan.
iran'da olup bitenin bir islam devrimi olduğunu zannedip,şia'dan,sünni'likten bi haber kuru kalabalıkların Müslümanlara kin kusma ifadelerinden sadece birisidir.

nitekim bu ifade,her dönemin politik konjonktürüne uygun bir şekilde kılık değiştirmektedir.bir zamanlar "iran'a git"diyenler,zamanında "suudi arabistan'a git"diyenlerin ya çocukları,ya da dostlarıdırlar.aynı şekilde,bugün "malezya'ya git"diyenler de,"iran'a git"diyenlerin çocukları ya da ahbaplarıdırlar.bu durumda;"arabistan'a git"diyenler,"malezya'ya git"diyenlerin dedesi-ninesi ya da aile dostu olabilirler.

tanzimata kadar gidecek olursak,orada da "din terakkiye manidir"diyen "aydın"lar vardı,amma ne gariptir ki bunlardan birinin torunu(cevdet paşa'nın)katolik rahibesi,diğer meşhurlardan birinin oğlu(fikret'in)da protestan papazı olmuştur,demek ki "terakki"nin yolunu bulmuşlardır(!)
iran televizyonunda şeriat hukukuna göre yargılanıp canlı yayında idam edilenleri gören milimum yobazların, acaba türkiye`de de böyle insanları ne zaman sallandıracağız hevesiyle gitmeleri pek mümkün görünmüyor.
adam olması gerekenlerin adam etme dersleri verdiği bir memlekette duyulması pek de şaşırtmayan bir sözdür ayrıca.

sözlükler iyi ki var."görünür rütbe-i aklı eserinde" diyor ya şair,bütün rütbeleri görme şansına erişiyoruz.

ama kendisine,toplumuna,değerine bigane kalmaları ayrıca üzüntü konusudur,lakin kendilerine üzülmeyip adamlık hocalığı yapanlara bizim kahrolmamız birşey değiştirmez,zira her koyun kendi bacağından asılır.

ama asılan koyunların kötü kokusu bütün memleketi sarar zaman geçtikçe,demek ki mesele sadece koyun'un asılmasından öteye gider.
gidilmesi halinde hiç de beklenmeyen sonuclarla karsılasıp kalmayı dusundurebilecek onermedir.lakin iran bildiginiz gibi degildir.
(bkz: iran ı bilmeden sallamak)
(bkz: sözlükteki iranlılar rahatsız)
kendi gibi düşünmeyen herkesi şeriatçı sanan lakikliği tam kavrayamamış kendini laik sanan faşist zihniyet söylemi.
(bkz: hadi al ananı da git burdan)
gönderilmek istenenlerin itiraz ettiği tekliftir. ülkede sürekli birilerini bir yerlere yollamaya çalışmaktadır. bunun kötü tarafı artık insanların birbirlerine tahammülü kalmadığını ve ülkeye sığamadığını göstermesidir. evet bir kısım ülkenin iran benzeri bir yer olmasını istemektedir, e bunu da inkar edecek halleri yok herhalde. savunmaları da çoğunlukla ' ama iran çok güçlü bir ülke oldu' gibi uyduruk bir şeydir. yemişim gücünü yasakladıkları her şey kapalı kapılar ardında döndükten sonra ne işe yarar onun gücü. tabi ki baştakilere yarar. halk yine sürünür ya cahil kalır ya da fakir en tepesi tıkabasa doldurur cebini. halk iyice mallaştırıldığından da kimsenin ağzını açacak gücü kalmaz. oh ne güzel hadi birlikte sinelim. bu iran teklifine kızan kesim aynı zamanda, zamanında iktidarı eleştirmeye kalkan herkesi ülkeden kovmaya kalkan kesimdir. kimsenin kimseye zerre kadar kızma hakkı yoktur.
herkes oturup ne zaman bu hale geldiğini düşünmelidir. aradaki bu uçurumu kimlerin yarattığına ve kimlerin bu bölünmüşlükten nemalanacağını bulmalıdır.
(bkz: müslüman olmayan bir ülkede yaşamak)
(bkz: şeriat ın gayri müslimlerin ağzına peleseng olması)
(bkz: anlamını bilde gel gülüm)
bir musluman nereye gitse gider, calisir, iş bulur da iran'a gitsin diye kovan adamin turkiye olmazsa gidecegi yerde yok. nereye gitse sen inanclilarin yasamasina, inanclarinin geregini yapmasina izin vermiyorsun diye iş'te vermezler, acindan geberir, kurtulur dunya.
diyelim ki okudu buyuk adam oldu. gitti yurt disina bir hastane muduru yada rektor olarak calisiyor;
almanya'dayiz. hac takan elemanlar koridorda geziyor.
-sen burda hac takamazsin.
-ne.
-haç takmak siyasi simge.
-sen kimsin de benim inancim geregi taktigim seye karisabiliyorsun. gonderin bu ne oldugu belirsiz adami.
arkadasi fransa'ya yollarlar.yine ayni olay. bir cok hristiyan ulkesinden kovulan arkadas hindistan'da iş bulur.budist rahipler hastanede calismaktadir.
-sen budist gibi sacini kazitmişsin, carsafla geziyorsun, bu kocaman tesbih te ne?
yine laik arkadasimiz sutlanir. arkadas hristiyan ve felsefi inacli ulkelerden uygun bir yer bulamaz. israil'e gider.
-vay sen takke ile nasil gezersin hastanede.
-ben yahudiyim. inancim geregi kullaniyorum.
-yasak kardesim burasi laik bir ulke
-hassittir.

aklima ulke de gelmiyor nereye gondersem bu laik arkadaslari? himm bir arastiralim bakalim laik bir ulke buluruz belki..ben bulamadim. bizim gibi laik bir ulke bilen varsa özel mesaj atsin.* *

edit:derin arastirmalar sonunda buldum.
173 devlet anayasasından sadece 21'i lâiklik ilkesine anayasasında yer vermiştir.bu 21 lâik ülke de kendi içinde dört alt gruba ayrılabilir:

i) birinci alt grup: komünist veya komünizmden yeni kurtulmuş ülkeler.- arnavutluk, angola, kazakistan, kırgızistan, rusya, tacikistan ve türkmenistan olarak üzere toplam 7 devletin anayasasında lâiklik ilkesi açıkça kabul edilmiştir. görüldüğü gibi, bunlar halen komünist (angola) veya eski komünist ülkelerdi

ii) ikinci alt grup: fransa ve fransa'nın eski sömürgeleri .- fransa ve eskiden fransız sömürgesi olmuş ülkelerden benin, brundi, merkezî afrika, çad, kongo, guinea, guinea-bissau, mali, madagaskar, mozambik, senegal, togo, zaire olmak üzere toplam 14 adet devlet, anayasalarında açıkça lâiklik ilkesine yer vermiştir. eski fransız sömürgesi olan bu ülkelere laikliğin fransa'dan bir miras kaldığı söylenebilir. bu arada belirtelim ki, günümüzde fransa'nın lâikliği de hukuken şüphelidir. zira, 1958 anayasanın gönderme yaptığı ve dolayısıyla fransız pozitif hukukunun bir parçası olan 1789 insan ve yurttaş hakları bildirgesinin başlangıcı tanrı'nın varlığını kabul etmekte ve şöyle demektedir:
"millî meclis, yüce varlığın (etre suprême ) huzurunda ve himayesinde aşağıdaki insan ve yurttaş haklarını tanır ve ilân eder. dolayısıyla fransız hukuk siteminde tanrı'nın varlığı düşüncesi, pozitif hukuk tarafından da kabul edilmiş bir düşüncedir. bundan yola çıkarak thibaut celerier, 1958 fransız anayasasının laik değil, deist(déiste) bir anayasa olduğunu iddia etmektedir

iii) hindistan.- hindistan lâiklik ilkesini anayasasında kabul etmiş bir ülkedir. muhtemelen bu ilkenin hindistan anayasasında kabul edilmiş olmasının sebebi, bu ülkede 150 milyon müslüman ve 600 milyondan fazla çeşitli dinlere ve inanışlara mensup insanın bulunmasıdır. dinsel bakımdan bu şekilde parçalanmış bir ülkede lâiklik muhtemelen bir çözüm yolu olarak görülmüştür

iv) türkiye.- lâiklik ilkesini benimsemiş son bir ülke de türkiye'dir. türkiye'nin durumu ilginçtir. yukarıdaki belirtilen hiçbir alt-gruba girmemektedir. üstelik türkiye yukarıda belirtildiği gibi 1937 yılında bu ilkeyi anayasasına koymuştur. 1937 yılında yeryüzünde lâik olan sadece üç ülke vardı: fransa, sovyetler birliği ve türkiye

kemal gözler, türk anayasa hukuku, bursa, ekin kitabevi yayınları, 2000, s.137-05-153 (http://www.anayasa.gen.tr/laiklik.htm, 15 kasım 2005).
son zamanlarda şeriat propagandası yapanlara söylenilmesi gerekilen söz. taliban var orayada gidebilirsiniz. irticacı, gerici zihniyet ''go iran!''
türkler iran'dan geleli bin sene oldu, gözleri roma'da.
kimileri bunu tokat gibi bir cevap falan sayıyor küçük akıllarinca. "aman ne güzel göt ettim dinciyi" falan diye gidip evinde osbir falan çekiyor belki; bilemiyorum.

ama beğenmediği, alışamadaği, özümseyemediği, kısaca kendinden farklı saydığı herkese kapıyı gösterme hakkının olduğunu zannediyor bazıları. ulan hadi kapıyı kendinin sayıyorsun da, "...'ya git!" dediğin yerdeki adam isteyecek mi bakalim gönderdiğin adamı???

öyle olmuyor işte bu işler.

şimdi:

dinciye: "iran'a git",
ibneye: "hollanda'ya git",
komüniste: "çin'e git",
moda tutkununa: "fransa'ya git"

deme hakkının hiç kimseye ve hiçbir zümreye ait olmadiğini anlamak lazim. bu ülke hepimizin olduğuna göre istesem de istemesem de, beğensem de beğenmesem de, sevsem de sövsem de; s.ke s.ke bu adamlarla aynı ülkede yaşayacağim/yaşayacaksın/yaşayacağız.

ister zenginlik diyelim, ister bokluk diyelim ama bunun kovmakla, sövmekle, itelemekle çözülemeyecek bir problem olduğunu görmemiz lazim.