Adana'da 14 yaşındaki kızı taciz ettiği öne sürülerek öldürülen imamın taciz ettiği iddia edilen kız çocuğu F.A., “Kıyafet almak için beni dışarı çıkartıp arabasında elimi tutup öpmeye başladı, buralardan gidelim” dedi.
iranlı mollaların türk versiyonu. hiçbir emek sarf etmeksizin, hiçbir değer, mal üretmeksizin kendileriyle aynı ideoloji, siyasi görüş ve kültürü paylaşmayan yurttaşların alın teri üzerinden geçinirler. namaz kıldırıp karşılığında para alırlar. hem de tüsiad ve müsiad patronları adına vaaz verirken, komedi gibi ülkeyiz.
amacım hakaret etmek falan değil ama her 5 kişiden 2 si öğretmenlere kusuyor.
bu adamlar ise emekli olana kadar beleşten maaş alıyor.
vaiz maaşları neredeyse 6000 lira, imam maaşları ise 3600. toplasan günde 2 saat bile çalışmıyorlar.
[Bildiğimiz kadarıyla Sonuncu Peygamberin makamını göz önünde tutarak imamları Peygamberler gibi tanımlamamız için hiçbir sebep yoktur.Aklımız da (aynı şekilde) imamet ve Nübuvvet arasındakı farka erememektedir.
2. Şeyh Müfid “Evailul Makalat” s .45 de yazıyor:
8 – القول في الفرق بين الرسل والأنبياء عليهم السلام
واتفقت الإمامية على أن كل رسول فهو نبي وليس كل نبي فهو رسول، وقد كان من أنبياء الله عز وجل حفظة لشرائع الرسل وخلفائهم في المقام، وإنما منع الشرع من تسمية أئمتنا بالنبوة دون أن يكون العقل مانعا من ذلك لحصولهم على المعنى الذي حصل لمن ذكرناه من الأنبياء عليهم السلام.
[ 8- Resüller ve Nebiler arasında fark
[imamiyye ittifak etmişdir ki,her Rasül Nebidir lakin her Nebi Rasül değildir.Allah Azze ve Cellenin Nebilerinden öyleleri olmuştur ki,(kendinden önceki) Resüllerin şeriatını korumuş(tebliğ etmiş) ve onların o makamda halifeleri(varisleri) olmuşlardır.Şeriat bize imamlarımıza Peygamber dememizi yasaklamaktadır gerçi Akıl buna mani değildir çünkü onlar(imamlar) Nebilerin(a.s) zikrettiğimiz tüm özelliklerini elde etmişlerdir (sahibtirler)
3: Peygamberlerin lehine belirtilmiş tek küçük fark
El Kafi 1/176 # 1 Meclisi Sahih saymıştır:
محمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد، عن الحسن بن محبوب، عن الاحول قال سألت أبا جعفر عليه السلام عن الرسول والنبي والمحدث، قال: الرسول الذي يأتيه جبرئيل قبلا فيراه ويكلمه فهذا الرسول، وأما النبي فهو الذي يرى في منامه نحو رؤيا إبراهيم ونحو ما كان رأى رسول الله صلى الله عليه وآله من أسباب النبوة قبل الوحي حتى أتاه جبرئيل عليه السلام من عند الله بالرسالة وكان محمد صلى الله عليه وآله حين جمع له النبوة وجاءته الرسالة من عند الله يجيئه بها جبرئيل ويكلمه بها قبلا، ومن الانبياء من جمع له النبوة ويرى في منامه ويأتيه الروح ويكلمه ويحدثه، من غير أن يكون يرى في اليقظة، وأما المحدث فهو الذي يحدث فيسمع، ولا يعاين ولا يرى في منامه
3) RESUL, NEBi VE MUHADDES ARASINDAKi FARK BABI
l-…Zurare şöyle rivayet etmiştir:
Ebu Cafer (Muhammed Bakır aleyhisselâm)’a Allah azze ve celle’nin “O bir resul, nebi idi.” (Meryem, 54) âyetiyle ilgili olarak bir soru yönelttim ve dedim ki: “Resul nedir, nebi nedir?”
Buyurdu ki: «Nebi, rüyasında gören, sesi duyan ve melekle bizzat karşılaşmayan kimseye denir. Resul ise sesi işiten, rüyasında gören ve bizzat melekle karşılaşan kimseye denir.»
Dedim ki: Peki, imamın bu bağlamdaki mertebesi nedir?
Buyurdu ki: «imam ses işitir; ama rüyasında görmez ve melekle bizzat karşılaşmaz.» Sonra şu âyeti okudu: «”Senden önce hiçbir resul, nebi (ve muhaddes) göndermedik ki.” (Hac, 52)»]]
Hadise göre Resül,Nebi ve imam(Muhaddes) arasındakı farkı kısaca şöyle özetleyebiliriz:
-Resüller: Uykudayken veya uyanıkken Meleyi duya ve görebilirler
-Nebiler: Meleyi sadece uykudayken göre ve duyabilirler, Lakin uyanıkken sadece duyabilirler
-Imamlar: imamlar sadece sesleri duyabilirler.Uyanıkken veya uykudayken meleyi göremezler
işte şianın 12 imamı nebilerle aynıdır. Vahiy alıyor ama sadece vahiy alırken Meleyi göremiyor sadece duyabiliyor. imamlara peygamber dememek için de bir neden bulamıyorlar, imam ve peygamber arasındakı farkı akıl derketmiyor
islamihakikat.wordpress.com
Bizim mahallenin çocukları için Muhammed'in kısaltılması.
Muhammed'i kisalt Mami.
Tersten oku. imam.
Bundan sonra senin adın imam aaaaağğg imam bu imam imam.
Ya da ben zamanında sordum la sana niye imam diyorlar diye. Arkadaş da beni böyle kandırdı ben de inandım. Napiiim
öğretmen gibidir en ücra köşelerdeki köylerde bile bulunur. mesai saati azdır lakin dağınıktır, misafirliğe gitmek için yatsı namazını kıldırmış olması gerekir. yazın camiye gönderilen 15-50 arası çocuğa kuran öğretmeye çalışır.
Sıradan bir meslek haline geldi.
itibarsızlaştı. Eskiden çok eskiden güzel imamlar rahmetliyi defnederken tabuta kafa atma sesini -asıl ölümün bu kafa atma sonucu gerçekleştiği söylenir- duyduklarını söylerlermiş.
3 sene evvel dedem vefat etti. Mahallemizin imamını çağırdık yıkasın kefenlesin diye. Neyse yıkadı kefenledi çıktı arabadan. Evden uğurlamadan evvel dua okunacak helallik verilecek. O imam müsveddesi babamın kulağına eğilip dua edecek miyiz diye sordu. Yani diyor ki taksi metre çalışıyor.