ibni teymiyye

entry50 galeri2
    50.
  1. içki içeni, namaz kılmayanı, oy kullanan insanları, saçı açık kadınları, bilumum günahkar insanları kafir ilan etmeyi bir halt sanan selefi(!) zihniyetin fikir babasıdır!

    büyük alim olmakla beraber eselerinde bir kaç hususta hata ettiği düşüncesiyle
    ülkede ehli sünnet akaidince kendisine pek itibar edilmez.
    bu kişiyi sahiplenen kesim bellidir. bunları bilen iyi bilir, teferruata gerek yok.
    1 ...
  2. 49.
  3. kuran düşmanı azılı bir gelenekçi müşrik.
    cehennem odunu.
    0 ...
  4. 46.
  5. işid vb. Örgütlerin fikir babasıdır. Yaşadığı dönemde fikirleri yüzünden defalarca hapse girmesine rağmen şii düşmanı olduğu için bırakılmıştır.
    3 ...
  6. 45.
  7. islam âlimleri buyuruyor ki:
    (Allahü teâlânın, sapıtmasına ilmini sebep ettiği kimsedir.) [ibni Hacer-i Mekki - Fetava-yı hadisiyye]

    (ibni Teymiye öyle bir kimsedir ki, bozuk sözlerine ve çürük vesikalarına, büyük âlimler cevap vermişler ve düşüncelerinin çirkinliğini ortaya koymuşlardır. [Şam, Mısır ve Kudüs’de kadılık yapmış olan şafii fıkıh ve hadis âlimlerinden Muhammed] izzibni Cemaa, onun için, Allahü teâlânın dalalete sürüklediği, azdırdığı ve zillet gömleği giydirdiği kimsedir. islam âlimlerine ve bilhassa Hulefa-i raşidine karşı ahmakça itirazlarda bulunmuştur demiştir.) [ibni Hacer-i Mekki - El-cevher-ül-munzam]

    (ibni Teymiye’nin sözlerinin kıymeti yoktur. O, dalalettedir ve Müslümanları dalalete sürüklemektedir. Müslümanların icmasından ayrılmış, bid’at yolunu tutmuştur. islam âlimleri, onun dalalette [sapık] olduğunu, sözbirliği ile bildirdi. Kutbüd-Berdiri, Şerhi Muhtasarda, bunu uzun yazmaktadır.) [Tahir Muhammed Süleyman - Zahiretül-fıkhil-kübra]

    (Kitab-ül Arş onun en çirkin kitaplarındandır. Ona Şeyh-ül-islam diyenin kâfir olacağını söyleyen âlimler vardır.) [imam-ı Sübki] (Nebras haşiyesinde bildiriliyor.)

    ibni Teymiye, Kitab-ül Arş isimli eserinde, “Allah Arş'ın üzerinde oturur, kendisi ile beraber oturması için Resulullaha da yer bırakır” diyor. Essırat-ul-müstekim kitabında da, ibni Abbas gibi büyük sahabilere kâfir demiştir. (Keşfüzzunun)

    El-ubudiyyet kitabında ise, Allahü teâlânın ismini zikretmenin bid’at ve dalalet olduğunu bildirmekte ve tasavvuf âlimlerine çirkin iftiralar yapmaktadır.

    (Arş kadimdir) diyor. (Akaid-i Adudiyye şerhi)

    (Şam camiinin minberinden inerken “Allah gökten yere, benim indiğim gibi iner” dedi.) [ibni Battuta -Tuhfetünnüzzar tarihi]

    Abduh’un yetiştirdiklerinden olup, onun yolunda giden Abdürrazık paşa bile diyor ki:
    (Vehhabilik, bir bakımdan ibni Teymiye’ye bağlı olduğu gibi, son asrın müceddidi denilen Abduh’daki dinde reform fikirleri de, ibni Teymiye’ye bağlıdır.)

    (Kaza namazı kılmak lazım değildir) derdi. Halbuki dört mezhepte de farzdır.

    Cehennem azabının sonsuz olmadığını söylerdi. Kâfirlerin Cehennemde sonsuz kalacaklarına dair bir çok âyet-i kerime vardır. (Bekara 81, Ahzab 65, Fussilet 28, Zuhruf 74)

    (Ömer çok yanılmıştır) diyerek, imam-ı Ahmed’in bildirdiği (Allahü teâlâ, doğru sözü, Ömer’in dili üzerine koymuştur. [O hiç yanılmaz]) hadis-i şerifine karşı gelmiştir. Eshab-ı kiramın çoğu, ictihad ile anlaşılacak işlerde yanılmış olsa da, onların yanılmaları, ictihadi mesele idi. ictihadda müctehidin yanıldığı bilinemez. Çünkü ictihad ictihad ile nakzedilmez. Bunun için, müctehid olan o büyükler tenkit edilemez. Dört mezhebin ictihadları farklı olduğu halde, benimki doğru diyerek biri ötekini tenkit etmemiştir.

    Sadreddin-i Konevi, ibni Arabi hazretleri gibi tasavvuf büyüklerine de saldırmıştır. “Gazali’nin kitapları uydurma hadis ile dolu” derdi. (Hadika)

    imam-ı Şarani hazretleri buyuruyor ki:
    (ibni Teymiye, tasavvufu inkâr eder, evliyaya, ariflere dil uzatırdı. Kitaplarını okumaktan, yırtıcı hayvandan kaçar gibi kaçmalıdır.) [Tabakat-ül-kübra]

    imam-ı Süyuti hazretleri buyuruyor ki:
    (ibni Teymiye kibirliydi. Kendini beğenirdi. Herkesten üstün görünmek, karşısındakini küçümsemek, büyüklerle alay etmek âdeti idi.) [Kam-ul Muarıd]

    Muhammed Ali Bey; Hitat-uş-Şam kitabında diyor ki:
    (ibni Teymiye’nin hedefi, Luther adındaki papazın hedefine benzer. Fakat, Hristiyanlığın reformcusu muvaffak oldu. islamınki olamadı.)

    ibni Hacer-i Askalani hazretleri buyuruyor ki:
    (ibni Teymiye; “Kabri Nebeviyi ziyaret için sefere çıkmak haramdır. [Hazret-i] Ali iman ettiği zaman çocuk olduğu için Müslümanlığı sahih olmadı. [Hazret-i] Osman malı çok severdi” diyerek eshab-ı kiramın büyüklerine dil uzattı.) [Ed-Dürer-ül-Kamine]

    ibni Hacer-i Mekki hazretleri buyuruyor ki:
    (ibni Teymiye, Peygamberlerin masumiyetini (günahtan korunmuş olduklarını) reddetmiştir. Halbuki, masumiyet Peygamberlerin sıfatlarındandır.
    Başta Peygamber efendimizin kabri şerifleri olmak üzere eshab-ı kiramın, velilerin, âlimlerin ve salih Müslümanların kabirlerinin ziyaret edilmesine karşı çıkmış, bunları şefaate vesile kılmayı da haram saymıştır.) [Fetava-i Hadisiyye]

    Mezhepsizler, imamları olan ibni Teymiye’nin görüşlerine uyar ve onun usulüne uyup Kitap ve Sünnetten ahkam çıkarmaya çalışırlar. Bunu da gayet normal sayarlar ve buna münezzel din derler.

    Biz de mezhep imamımız olan imam-ı a'zam hazretlerinin hükümleriyle amel edince, onun usullerine uyunca, Allah’ın gönderdiği din ile değil, mezhep imamlarının çıkardığı din ile amel ettiğimizi söylerler.

    ibni Teymiye’ye uyup Kitap ve Sünnete el ve dil uzatan mezhepsizler, bizim de imam-ı a'zama uymamıza ne hakla karşı çıkarlar ki?

    http://m.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=815
    1 ...
  8. 44.
  9. Merak ettim kimki bu adam fikri katliamlardan ola birde müslüman.ne diyor mesela?
    0 ...
  10. 43.
  11. itibaren edilmemesi gereken bir kişi.
    0 ...
  12. 42.
  13. yaşadığı döneme damgasını vurduğu gibi günümüzde de etkileri sürmekte olan, selef düşüncesinin önde gelen siması ibn Teymiyye de mensubu bulunduğu çizginin Allah'ın zatı ve sıfatları konusundaki görüşlerinin yılmaz bir savunucusudur.
    1 ...
  14. 43.
  15. Selef alimlerdendir kendisi itikadda eşarilerin müteahhirun dönemindedir Gazali sonrası olması nedeniyle akla önem verir o yüzdendir bir çok alim tarafından eleştiri yağmuruna yani reddiyeye tutulmuştur israiliyyatı islama sokan odur demek tarihi gerçeklerle yanlışlanabilir ama eserlerinde israiliyyat söz konusudur
    Kısacası islam fikir tarihi için önemli bir mihenk taşıdır.
    2 ...
  16. 41.
  17. islam dinini en doğru haliyle tanıtmış şahıstır, kendi dininden bihaber olanlara dert olur.
    2 ...
  18. 41.
  19. selefi bir alim(!)dir. benimsediği tevkif metoduna göre;

    --spoiler--
    allah ın iki eli, iki gözü, iki ayağı, yüzü vardır, arşa istiva etmiştir, ama bunların nasıl olduğu konusunda görüş beyan etmek ve insanların uzuvlarına benzetmek, arşa istivasının mahiyeti konusunda söz söylemek doğru değildir. *
    --spoiler--
    2 ...
  20. 40.
  21. 39.
  22. tarihte onun kadar çok yazan, onun kadar ilimle uğraşan biri yeryüzüne gelmiş midir, bilinmez.

    saçları baya uzunmuş iki yandan saçlarını arka tarafına bağlar, olaki uykusu gelir başı önüne düşerse saçları çekildiğinden hemen uyanır yazmaya devam edermiş. 24 saatin sadece 2 saatini uykuyla geçirdiği rivayet edilir.

    allah günahlarını affetsin. cennetiyle müjdelesin.
    2 ...
  23. 38.
  24. itikatta ehli sünnet dışı yanlış ve aykırı pek çok sakat görüşe sahip olmakla birlikte, ibni teymiye Kendisi hanbeli bildiğim kadarıyle. Sözde kendisini takip ettiklerini ileri süren ve ibni teymiyyeyi kullanan Suudun maaşlı türkiye selefileri ise ehli sünnetin 4 mezhebini beğenmeyen, canlarının istediği gibi kafalarına göre içtihad eden, kutub u sitte içindeki bir takım hadisleri reddeden, imamı azamı beğenmeyen, laf söyleyen, hatta bazı aşırı giden tayfası da onu bunu tekfir eden zihniyetin önüne koydukları kişi. Daha ilerisi de var. Harici zihniyetli ışıd militanları.

    Bu heriflerin tabiin dönemi selef alimleriyle uzaktan ve yakından alakası yok. Başlarındaki kişilerin banka hesaplarını açsınlar görün inceleyin. Nereden emir talimat ve maaş aldıklarını görün. Hodri meydan...

    Tabi o kadar cesaretleri varsa...
    2 ...
  25. 37.
  26. Ehli sünnet dışı bidat sahibi bugünkü vehhabilerin fikir babası, ayrıca hz.nuh kuranla sabit 950 sene kavmine tebliğ etti uzun yaşatan Allah bunda şaşılacak bir şey yok.
    1 ...
  27. 36.
  28. Vahabiliğin fikir babası. Orta çagda yaşamasına rağmen fikirleri sonradan benimsenmiştir. Yaptığı tek olumlu faaliyet moğol istilası esnasında bölge insanını bilinçlendirmektir. Ibn i batutanın seyehatnamesinde islam inancina göre küfr sayilan bir tesbihi olduğu geçmektedir.
    2 ...
  29. 35.
  30. Orta Asya kökenli Türklere dert olmuştur.
    Bunlar iran ve Suudi Arabistan'a gitse ya...
    1 ...
  31. 34.
  32. http://m.uludagsozluk.com/e/36850415/

    ibn teymiyye bizzat kendisi teşbih inancına sahip olduğunu söylemiştir. Beyanu telbisil cehmiyye kitabında şöyle diyor:

    "Allah'ın kitabında, rasulunun sünnetinde, sahabe, tabiin ve tebe-i tabiinin sözlerinde ne müşebbihe ne de allah teala'yı mahlukata benzetmek zemmedilmiştir, teşbih mezhebini reddeden bir ifade yoktur. Müşebbihe'yi kötüleme cehmiyye'den gelmiştir."

    Bu sözler bizzat ibn teymiyye'ye ait. Merak edenlere cilt ve sayfa numarası da verebilirim.

    Ayrıca aynı eserinde "Allah ademi kendi suretinde yarattı" hadisinin sahih olduğunu söylüyor. Bu rivayete ibn teymiyye'den başka sahih diyen yok.

    Bu sözleri ehl-i sünnet vel cemaate nasıl sığdırabilirsiniz? Daha arşa istiva ile ilgili yorumuna hiç değinmedim.

    Ayrıca yukarıda Bir şii salyalarını akıtmış cevap vermeye değer görmüyorum. Siz muharrem'de şu zincir bıçak işkencelerinizi arttırıp komple telef olsanız ya ne güzel olacak.

    ibn teymiyye birçok açıdan eleştirilir gerçekten de akîdevî yönden çok sıkıntılı görüşleri vardır lakin bu şia fitnesini sağlam şamarlamıştır. Minhacus sünne hâlâ şii dinine mensup şahısları tir tir titretir. iran'da minhacus sünne yakmak gibi bir adak olduğu söylenir.

    Şeyhul islam lakaplı islam bilgini.
    1 ...
  33. 33.
  34. Hz.ebubekire laf atan şia pisliği damlamış hemen ulan pislik daeşla hz.ebubekiri bağdaştıracak kadar akıl yoksunu nasıl oldunuz ? Bu nasıl bir düşmanlık başınıza taş yağsa ondan bileceksiniz

    Bu arada ibni teymiyye ehli sünnet akidesinin dışında bir inanç üzere olan biridir.
    1 ...
  35. 31.
  36. Yahudilerle tartışmak için tevratı öğrendiği ve ibranice'yi 30 günde öğrendiği rivayet edilir. Çağının en büyük alimidir.
    2 ...
  37. 30.
  38. Tüm eserlerini okudum. Özellikle el akidetül vasıtiyye eseri müthiş bir kibrin eseridir. Kendisi batınilerden tasavvuftan haklı olarak okadar tiksinmiştir ki aşırı zahirci olmuştur. Tevil tahriftir demek zordur. Tamam genellikle tahriftir. Ama bazı meselelerde yanlış anlamalara yol açar. Sığ bir kafayla değil objektif yaklaşmak lazım. Kuran ın bir üslubu da var. Göz ardı etmemek gerek.

    Ancak ibnül arabi isimli sapığı iyi ifşa etmiş tüm rezilliklerini ortaya koyup insanların çoğunu korumuştur bu melundan. Bu bile ona yeter. Kibir konusunda allah affederse eğer muvahhid bir müslümandır. Tasavvufçular karışmaya korkarken Moğolla savaşmış bir mücahiddir aynı zamanda.
    1 ...
  39. 29.
  40. ibni teymiyye'ye bakıyorum haklı ibn Arabi'ye bakıyorum o da haklı.
    0 ...
  41. 28.
  42. islam'da fitne fesatın büyümesinin en büyük sebebi.
    3 ...
  43. 27.
  44. 26.
  45. ibne teymiyye diyenlerde vardır bugün vehhabilerin fikir babası gibi bir şey bu.

    yakarak adam öldürmenin fetvasını vermiş bu sapık.

    allah goktedir diyerek allaha mekan isnat etmiştir.halbuki göğü yaratanda allah göğü yaratmadan önce nerdeydi diye sorarlar sonra error verir bunların beyinleri.
    1 ...
  46. 25.
  47. Allah gökden yere benim indiğim gibi iner deyip kürsüden aşağı inmiştir. daha birçok sapıklığın daniskası olan enaniyet sahibi ve kibirli bir alimdir.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük