bu kadar karısı olmasını anlarım o zamanın arabistan'ın da normal karşılanıyordu, ama neden o öldükten sonra karılarıyla başka kimse evlenemiyor onu anlamıyorum, karıları da mı kutsaldı.
düşünmeyen aynı zamanda boş konuşan insan cümleleri.
sana her ne istiyorsan verelim yeter ki şu davayı bırak diyen mekke ileri gelenlerine bir elime ayı bir elime güneşi de verseniz bu davadan vazgeçmem deyip imkanı varken çoğu zaman aç gezen bi insanın bu kadar imkan içerisinde yapmış olduğu stratejik evliliklere (ki 2 tanesi dışında hiçbirisinden çocuğu yoktur) dil uzatıp algılarını kapatacak kadar düşman olan zavallı insan nüsvettesi sözleri. menfaatleri için bir davanın peşinde koşan bir insan muamelesi yaparak bu ithamlarda bulunmak ahmaklıktan başka bir şey olamaz.
hakaret ederse başına gelecekleri bildiğinden lafı saman altından yürütmeye çalışan açık açık konuşamayan korkak cahil insan nüsvettesi sözleri.
günümüzde insanların 50 kişiyle flört etmesine medeniyet olarak bakarak nikahlı eş edindi diye yobaz yaftası niteleyecek zavallı insan nüsvettesi sözleri.
vb.
hayır da inanmadığın bir davanın sürekli eleştirisini yapmak onu aşağılamak için çaba göstermek gayesi nedir onu anlamış değilim. sizin gibi hadsizler ineğe tapan insanlarla bile bu kadar uğraşmıyor bu kadar aşağılama yalanlama çabası içerisine girmiyor. dünya üzerinde düzinelerce din dururken sadece islam ile uğraşmanız sizin derdinizin bilime gerçeğe ulaşmaya çalışmak ya da onu ispatlamaya çalışmak değil ne denli alçak insanlar olduğunuzu gösterir. yanılgıda olduğunuz düşüncesini baskılamaya çalışma çabasıdır bunlar.
bir çoğunu himaye etmek kapsamında kendine eş olarak seçtiği söylense de akla yatmaz...
millete 50 tane kadınla evlilik olmaz. maksimum dört kadınla evlenebilirsiniz ama yine de sizin için uygun olan, daha hayırlısı tek eşliliktir diye de ekler.. fakat kendisi kapsam dışıdır...
ben bunu yanlış buluyorum...
peygamber de olabilirsiniz, kral da. şu hayatta insanın tek bir kadını olabilir... tek bir tane evet..
bu kendine ve kadınlara saygının temelidir.
kadınlar bizimle eşittir. eşit haklara sahiptir. insanın gönlünde tek bir kadın olmalıdır. ve erkek o kadının duygularına, arzularına, güzelliklerine tabi olmalıdır.
kadınlar her şeyin en güzelini hak ederler.
mehir parasini odemeden aldigi kadinlar ne lan? mehir kadini alirken odenen bir sey degildir ki?
kadinla bosandiktan sonra, hayatini en azindan bir sure idame ettirebilsin diye nikahlanirken soz verilmis ucrettir. ( islamda kadina yer yok diyen sikiklere girsin bu da)
daha anlamini bilmiyorsunuz kullandiginiz kelimenin, minicik beyninizle gercekleri cikarmaya calisiyorsunuz.
peygambere yakışmayacak bir hayatın belgeleri. kimi katledilmiş kabileleren esir edilmiş, kimi köle. kimi hediye. burada eş anılmışlar, bu da hikaye. evlilik hayatı bambaşka bir şey oysa.
içlerinde en çok hata ve günaha giren ebubekir'ın kızı aişe olmasına rağmen en çok sevilen ve övülen O'dur. Halbuki ümmü seleme annemiz gibi çok değerli eşleri vardır.
18liklerin olduğu liste. Yakışır.
Ummeti_muhammed.exe.
Dna transfer completed.
Now you can access all chicks and milf.
"Biz sana halalarını, teyzelerini, onların kızlarını helal kıldık."
peygamberle evlendikleri sırada yaşları şöyle olan hanımlar:
hz. hatice 45 yaşında (peygamberle 25 sene boyunca tek eşli yaşamıştır.)
sevde 53 yaşında, dul
hz. ayşe 18 yaşında (hz. ebubekir'in kızı)
hafsa bint-i ömer 22 yaşında (hz. ömer'in'kızı)
zeyneb bint-i huzeyme 50 yaşında, dul (evlendikten 2 ay sonra vefat etmiştir)
umm i seleme 65 yaşında, dul + 4 çocuklu
zeyneb bint-i cahş 35 yaşında (peygamberin halasının kızıdır)
habibe bint-i cahş 55 yaşında, dul (peygamberin halasının kızıdır)
cuveyriye bint-i haris 20 yaşında
safiyye bint i huyey 20 yaşında
hz. mariye ?
hz. meymune 60 yaşında, dul.
sevgili hz muhammed peygamberimiz sav ın eşleridir.
o kadar çok olduğundan yazılamayacak aşklardır.
bu sebeple c p yapılmıştır.
a) Hz. Hatice: Hanımlarından ilki olan Hz. Hatice Kureyşli Huveylidin kızıdır. Hz. Muhammed onunla peygamber olmadan önce, Hatice kırk yaşında iken evlendi. Bu hanımı ölünceye kadar bir başkasıyla evlenmedi. Zira bu hanım, peygamberlik görevinde Hz. Muhammede yardım eden, onunla birlikte üstün gayret gösteren, canını ve malını onun yoluna koymuştu. Hicretten üç sene önce vefat etti.
b)Hz. Sevde: Resûlullah, Hz. Haticenin vefatından günlerce sonra Kureyşli Zema'nın bu kızı ile evlendi. Hz. Sevde Hz. Peygamberle geceleme hakkını Hz. Aişeye devretmişti.
c)Hz. Aişe: Hz. Ebû Bekirin kızıdır. Hicretin birinci senesinde Hz. Peygamber onunla zifafa girdi. Ondan başka bâkire ile evlenmedi. Hanımlarının en fakihi/anlayışlısı ve kendisine en sevimlisi idi. Sahâbenin pek çoğunun fetvâ kaynağı idi. (Ona iftira atıldığında) suçsuzluğu vahiy ile tespit edildi.
d) Hz. Hafsa: Ömer b. Hattâbın kızıdır. Ebû Dâvûd, Hz. Peygamberin onu boşadığını fakat daha sonra ona geri döndüğünü zikretmektedir.
e) Hz. Zeyneb: Kays kabilesinin Hilâl b. Amiroğullarından Huzeyme b. el-Hârisin kızıdır. Hz.Peygamberin bu hanımı, evlendikten iki ay sonra vefat etmiştir.
f) Hz. Ümmü Seleme Hind: Kureyşli Mahzûmoğullarından Ebû Ümeyyenin kızıdır. Ümmü Seleme, Allah Resûlünün en son ölen hanımıdır.
g) Hz. Zeyneb bt. Cahş: Esedoğullarındandır. Bu hanım, halası Ümeyyenin kızıdır. Şu âyet onun hakkında inmiştir: Zeyd o kadınla beraberliğini sona erdirdiğinde onu seninle evlendirdik.Bu âyet nedeniyle Hz. Peygamberin diğer hanımlarına karşı övünerek şöyle derdi: Sizi aileleriniz evlendirdi. Beni ise yedi kat ötesinden Allah evlendirdi! Hz. Ömerin hilâfetinin ilk zamanlarında vefat etti.
h) Hz. Cüveyriye: el-Hârisin kızıdır. Bu hanım Mutsalikoğullarından esir alınanlar arasında idi. Hz. Peygambere gelerek ondan kölelikten azât sözleşmesi (mükâtebe) ile yardım istedi. Hz. Muhammed onun adına kölelikten kurtulma parasını ödedi ve onunla evlendi.
i) Hz. Ümmü Habîbe: Kureyşin Emeviler kolundan Ebû Süfyânın kızıdır. Abdullah b. Cahş ile evli iken, birlikte Habeşistana hicret etmişlerdi. Abdullah orada hıristiyan oldu, Ümmü Habîbe ise müslüman olarak kaldı. Bunun üzerine Hz. Muhammed, Necâşîye bir heyet göndererek Ümmü Habîbeye talip oldu. Necâşî, Hz. Muhammedle onu nikahladı. Necâşî, Hz. Peygamber adına Ümmü Habîbeye mehir verdi. Bu olay hicretin yedinci senesinde meydana geldi.
j) Safiyye: Nadîroğullarının reisi olan Huyey b. Ahtabın kızıdır. Hârûn b. imrânın soyundan gelmektedir. Bu hanım, Hz. Peygambere Safîden bir câriye olarak gelmişti. Allah Resûlü onu azât etmiş ve azâdını mehri saymıştı. Böylece bu durum ümmet için sünnet/ gelenek oldu. Buna göre, kişi câriyesini azât eder ve azâdını onun mehri kabul ederdi.
k) Hz. Meymûne: Hilâloğullarından el-Hârisin kızıdır. Bu hanım, Hz. Muhammedin evlendiği en son kadındır. Hz. Peygamberin bu hanımla evliliği, Mekkede kaza umresi sırasında ihramdan çıktıktan sonra gerçekleşmiştir.
Peygamber efendimizin Hz. Mariye'den ibrahim adlı çocuğu dışında diğer bütün çocukları Hz. Hatice'dendir.
Diğer eşlerinden çocuğu yoktur.
Eşleri arasından yalnızca Hz. Aişe ile bakire iken evlenmiş, zaten ondan çocuğu yoktur.
Neden peygamber kadınları korumak amaçlı evleniyor madem de o zaman neden çocuk yapıyor diyip köşeye çekilmek, bir din kültürü ahlak bilgisi öğretmeninden din alimi muamelesi beklemekte akıllara durgunluk veren bir harekettir ve gülünçtür.
Misal: bir tanıdık ücretli öğretmen olarak kamu yönetimi bölümü mezunu olduğu halde din kültürü ahlak bilgisi öğretmenliği yaptı. Hem din kültürü öğretmenliği yapmamış olsada kendini yetiştiren bir insandan da bu suallerin cevabı alınabilir. Ayrıca günümüzde internetin varlığına rağmen hala bu konuların bu şekilde gündeme gelmesi geri kalmışlığın en temel göstergesidir.
gerçekten cahile laf anlatmak insanı yorar.
http://www.sorularlaislamiyet.com sorun varsa buyur, yaz. orada search bölümü var, yazıyorsun cevabı bulunuyor. hepsi kaynaklarla sabit cevaplar. cevap veren yazar kadrosunuda inceleyebilirsin. mouse ve klavyeyi kullanıyorsun bunlar için.
-----------------------------------------------
Bu hanımlardan Hz. sevde'ye yukarıda anlatıldığı üzre diğer ashabtan kimselerde talip olmuşlardır. ama kendisi rasulullah ile nikahlı olmak istemiştir. Yine örneğin Hz. Ümmü seleme'ye ebu bekir ve ömer hz. leri de talip olmuşlardır ama kabul etmemiştir. hz. aişe hariç hepsi duldur. örneğin hz. zeynep binti huzeyme efendimizle evlendiğinde 55 yaşındadır.
hz muhammed'in dünya kadınlarını koruma politikası izlediğinin kanıtıdır(!) muhtemelen o dönemde kızlar çok güzelmiş kaptırmayayım demiş.
hepsini ben koruyacağım, kanatlarımın altına alacağım felsefesidir.
harem taa o zamanlara dayanıyormuşta haberimiz yokmuş!
yalnız koruma amaçlı ise bu eylem, neden çocukları oluyor diye düşünmeden edememişimdir ve lisede din kültürü hocasına sormuşumdur.
cevap güzel ve aynen şöyle: "kim olursa olsun, sonuçta erkekti."
vay be!
edit: bir din kültürü öğretmenine elbette inanacak değilim, arada ki ince eleştiriyi anlayamayanlar için söyleyeceğim tek şey "klozet deliğinde olan şeylere inanırım daha iyi"den ileriye gitmeyecektir.
edit2: muhammed bey için söyleyeceklerim bu kadar.