hz muaviye

entry200 galeri1
    25.
  1. peygamberimizin torunu imam hasan'ı zehirletmiştir. diğer torunu hz hüseyin'i ve ailesini de 3 yaşındaki çocukları da dahil şehit eden yezit'in babasıdır. şu anda islamda ayrılık bozulma olumsuz olan ne varsa bunlardan gelir.
    peygamberin emanatini hiyanet etmek için 40 yıl bile dayanamamışlardır.
    10 ...
  2. 26.
  3. ülkemizdeki siyasal islamın derinindeki kişidir. iktidar için masum insanları katletmek bir yana analarını bile satarlar allah, kitap, muhammed diye bağıra bağıra...
    7 ...
  4. 27.
  5. ebu süfyan adlı, kuran'ın şeytan diye lanetlediği kafirin oğlu.

    hazreti ali'nin katili.

    hz. hüseyin'in katili yezit denen delinin babası.

    edit: hazreti hamza'yı, parayla tuttuğu bir köleye öldürtüp sonra ciğerini çiğneyen, şehit hazreti hamza'nın burnunu, kulağını kesip mekke'de putperestlere kolye yapan hind adlı karının oğlu. kısacası *
    17 ...
  6. 28.
  7. ebu süfyan [r.a.] oğlu. [bilmeyenler için ebu süfyan mekkenin feyhi esnasında müslüman olmuştur.
    hz. ali {r.a.] la aynı zamanda süikaste uğramış fakat sağ kurtulmuş ashab.
    4 ...
  8. 29.
  9. 30.
  10. şehir içi dolmuş hatlarında şoförün yardımcılığını yapan, para toplayan, yolcu indirip bindiren bayan çalışan. ülkemizde pek görülmediği için bu tanım bilinmez, ancak muavinin dişisine muaviye denir.
    5 ...
  11. 31.
  12. hz. aliyi namaz kılarken şehit eden lanet olası varlık.sadece şiiler ve aleviler değil,sünniler de nefret eder bundan.zira hz. muhammed(s.a.v) muaviyeye;kıyamete kadar benim neslimin senin neslinden çekeceği var buyurmuştur.muaviyenin oğlu yezid de babası gibi vahşi ve kan içici olmuştur.
    5 ...
  13. 32.
  14. öncelikle hz ifadesi kendisi için kullanılamaz.

    senelerdir içimde kanayan bir yaradır. bu adamın adının anıldığında yüreğimin yandığını fark etmek. sevemedim ben bu adamı hayatım boyu. hz. hüseyin in şehadeti akıllara geldikçe insan daha da üzülüyor.
    6 ...
  15. 33.
  16. bu adama hazreti denir mi?

    şahsen ben demem.

    Gerçi ben peygamber olmayanlardan Ali'den başkasına da hazreti demem pek de.

    Ama bu adam olmasa büyük ihtimal islam devleti yok olur veya gereğince büyüyemezdi. Herkes saldırıyor ya "islam devletine saltanatı getirdi, baskıları getirdi zart zurt" Arkadaş imparatorluğa doğru giden bir islam devleti 4 halife dönemindeki gibi bedevi geleneklerinin içerdiği demokrasi gibi görünen ama olmayan ilkel düzenle mi yönetilecekti? devlet devleşmişken o çağda demokrasimsi zaman kaybettirecek güç kaybettirecek yönetim şekilleri olmaz. Ha dersiniz ki Hasan ve hüseyin efendilerimize yaptıkları çok büyük yanlıştı, günahkardır bu açıdan. evet yanlıştı ve günahkardır hatta cehennemlik de olabilir. Keşke iktidarı başka şekilde eline alabilseydi. Lakin o devir için siyaset başka bir şeydir Etik başka bir şeydir. Yavuz Sultan selim han'ın tahta geçmek için yaptığı şeylerin fenalığını da hatırlamak lazım. Bu yavuz'un siyasi ve askeri dehasını görmemizi engelliyor mu? Şahsen benim sevmemi de engellemiyor. Ha Muaviye'yi sevmeme olasılık yok çünkü arabın teki. Lakin bu başka mesele.

    Adamın ordusu başında yezit varken istanbul'u feth etmeye çıkmış. bunları iyi görmek lazım. Kıçı kırık bedevi topluluğundan Doğu Roma'nın gözdesi istanbul'ı feth etmeye yeltenebilecek kadar sistemli bir devlete.

    ha ama sonuçta nere bağlayalım. Sonuçta Araptır, Keşke o devirde Emevilerin başkentini işgal edip, günlerce yağma edecek sonra da halkını vergiye bağlayacak bir Türk devleti olsaydı.
    3 ...
  17. 34.
  18. hz ali'den katbekat iyi olan yüce efendimiz.
    3 ...
  19. 35.
  20. allahın ayetleriyle direk kendisini ve peygamber eşlerinden biri olarak defaatle övdüğü müminlerin annesi münafıkların meydana çıkmasının vasıtası hz.ayşeye dil uzatanların hz.muaviyeye galiz küfürler etmesi şaşırtıcı değildir...

    hz. muaviye;hz. osmanı katleden barbarlara karşı kısas olarak tüm isyancı zümrenin katlini öngörmüş...hz. ali ise yalnız katledenlerin katlini uygun görmüşsede katledenlere cezayı tesis edememiş buda hz. muaviyeyi kendi adalet anlayışına göre hz. osmanın vasisi olarak mücadeleye sevk etmişdir...

    hz. muaviye iran milliyetçilerinin müslümanlara kaktırmaya çalışıp kısmende başarılı olduğu gibi bir elinde şarap kadehi ve diğerinde üzümü mazlumlar kırbaçlanırken zevkle seyreden bir diktatör değildir...

    bu var edilmeye çalışılan imaj saçma sapandır...emevilere bütün olarak küfredip takva sahibi olunacağını düşünmek dangalakçadır...emevilerin islam medeniyetine büyük katkıları aşikardır...islam bu kadar geniş coğrafyaya yayılmış ve medreseleriyle dünyanın aydınlık feneri olmuşsa buna emeviler vesile olmuşdur...heleki endülüs emevilerle ne kadar iftihar etsek azdır...fakat bu demek değildir ki her emevi adeta bir melektir...tabloyu bütünüyle görmek gerekir...elbette kabileci davranışları doğru değildir...ama toplamda faydaları daha fazla olmuşdur...

    fars milliyetçilerinin siyasi propagandalarının islamla alakası bulunmamaktadır...
    5 ...
  21. 36.
  22. ebu bekir'in oğlu muhammed'i öldürmüş bunun adamları. bir eşeğin derisini yüzüp içine muhammed bin ebu bekir'in naaşını tıkmışlar, adamcağızı o şekilde gömmüşler. ayşe* de kardeşinin maruz kaldığı bu vahşetten sonra bir daha et yiyememiş.

    hz wikipedia'da öyle yazıyor yani, ben bilmiyorum işin aslı nedir. gerçi başlığı hz muaviye olarak açan zihniyet inanmaz herhalde. bana kalırsa öyle anaya* böyle evlat derim.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Muawiyah_I

    ha bir de şu var: (bkz: benimle akraba olanlar cehenneme girmez)
    4 ...
  23. 37.
  24. hakkında şii uyduruklarının fazlasıyla olduğu ashabdan fazilet sahibi şahıs.

    sünniliğin kurucusu falan değildir.sünniliği sistematik mezhep haline getiren imam caferin üvey oğlu imam ı azam ebu hanifedir.ebu hanife emevi yönetimiyle ters düşmüş bir alimdir.fakat bu ters düşüş biz sünnileri islam medeniyetine büyük katkı sağlayan emevilere garez beslememize sebep olmamaktadır.emevi anlayışı hz. osman taraftarlığına dayanıyordu.sünnilik ise ne bu anlamda osmancı ne bu anlamda alicidir.

    sünni anlayışta 4. halife hz. alidir,hz.muaviye değil. hz. muaviye vahşice katledilen hz.osmanın hesabının sorulmadığı ve halifenin varisinin kendisi olduğu iddiasıyla hz. alinin halifeliğini tanımamışdır.eğer ehl-i sünnetin kurucusu hz. muaviye olsa idi hz. alinin hilafetinin ehl-i sünnete göre gayrı meşru ilan edilmesi gerekirdi.

    bu arada türklerin çoğunluğu islamı haccac operasyonu ile araplardan değil o dönemde çoğu sünni olan iranlılardan öğrenmişdir(iranlıların tümünün şiileşmesi yüzyıllar sonradır).elbette türkler için talas savaşıyla araplarla yakınlaşarak islamı öğrenenlerde,müslümanlara karşı (islamdan bihaber olarak)-tıpkı arap müşrikler gibi- savaşıp, mücadele edip yenilerek zamanla müslüman olanlarıda olmuşdur.ama genellikle islam sünni iranlılardan öğrenildi.hatta bu sebeple türklerin yaşadığı islamda tasavvuf yoğunken araplarda bu yoğunlukta değildir.
    3 ...
  25. 38.
  26. hz. ebubekirin oğlu muhammed konu edilmiş.bir şii nin bir kaynağa bir bilgi eklemesi o bilgiyi meşru,hakkaniyetli veya doğru yapmaz.hz. muaviye ekseninde muhammed bin ebubekire dair şunu demekte fayda var.

    1. muhammed bin ebubekir ali taraftarlarının en ileri gelenlerindendir.ne ilginç değil mi kendini imam aliye nispet eden fırkalar hz. ebubekir hz. alinin hakkını yedi derken.oğlu; müminlerin annesi kızkardeşi hz. ayşe; müslüman bir grubun liderliğini yaptığı halde onla beraber değil hz. aliyle hareket etmişdir.cemel vakasında ayşe taraftarlarıyla mücadele etmiş bir ali taraftarıdır.

    2.muhammed bin ebubekir. hz. osmana isyan edenler arasındadır. hz. muaviye içtihatına göre tüm isyancılar yok edilir. hz. ali nin içtihatı ise daha farklıdır. ona göre sadece hz. osmanı katledenler katledilir isyan edenler değil. hz. muaviye kendini şehit hz. osmanın varisi ilan ederek isyancı muhammed bin ebubekire kısas yapmışdır.kısasda ölçü kaçmışmıdır.şii iddiasına göre öyledir.sünni kaynaklarca doğrulanmış bir bilgi değildir bu. ama hz. muaviye içtihatı açısından yapılış biçimi bir kenara kısas yapılması garip değildir.
    0 ...
  27. 39.
  28. muaviyeye hz demek bile ne kadar islamın özünden uzaklaşıldığının göstergesidir. hz hamzayı savaşta katledip ciğerini çıkarmak ve yemek isteyecek kadar canileşmiş annesinin hatırasını devam ettirip, hz. hamzanın mezarına bile tahammül edemeyip mezarının yerini değiştiren, en büyük sahabelerden ebu zeri türlü entrikalarla çöllerde ölüme terkeden, peygamber torunlarının katline kapı açan, kur'an ve paygamber mirasının işine gelenin alıp gelmeyeni örten bu kişi saltanata ve şatafata düşkünlüğüylede tanınır. yüzlerce işçiyi saray yapımında çalıştıran bu dünyaperest kişiye hz. ebu zer ' 'ey muaviye bu sarayı kendi paranla yaptırıyosan israf, halkın parasyla yaptırıyosan ihanettir.''demiştir.ve karşılığında çöllere sürülmüştür. dine karşı olan uydurulmuş saltanat dininin ilk hükümdarlarındandır. peygamber mirasının ve evlatlarının katline varan bu yolu açan en önemli kişidir. peygamberizinde (s.a.v) dediği gibi münafığı müminden ayırtemenin en önemli yolu parayla ilişkisine bakmaktır.bu anlamda münafıklığı her yerinden akar bu tip kişilerin. islama açıktan saldıramadığı için müslüman görünüp islamın altını oymak bu tip kişiler için bir sanat olmuştur. sorun muaviyede değil hala onu yani islamın özünü karanlığa boğmaya çalışan ve bin yıllık saltanat islamını kur'an islamına bela eden bu kişiyi hz diye ananlardadır.ehli sünnetiz diye geçinen bir kısım sünni zevatın sünniliğin en önemli kolu olan hanifiliğin kurucusu imamı azam ebu hanifeninde aynı saltanat dini tarafından zulmedilip katledildiğini bilmemeleri tam bir ironidir. kur'anın ruhunu ve manasını görünce öcü görmüş gibi olan saltanat islamının dünya müslümanlarını ne hale getirdiği ortadadır. yunus suresinde dediği gibi ''allah aklını çalıştırmayana pislik atar.''
    6 ...
  29. 40.
  30. resul(a.s),hz. hamzayı katleden köleyi bile islamlığa kabul etmişdir. islam geçmişe yönelik garez besleme dini değildir. allahın hidayetiyle insanları kurtuluşa erdirme dinidir. resul(a.s) hz.ebu süfyanıda zevcesinide oğlu hazreti muaviyeyide memnuniyetle elçiliğini yaptığı allahın dinine kabul etmişdir.hz. ebu zerre gelince kendi isteğiyle terki diyar etmiş,normal bir ölümle vefat etmişdir.hatta beni ümeyye yönetimi merhum sahabenin evlatlarına sahip çıkmışdır.elbette islamın en örnek idarecisi hz. muaviyedir iddiasında da değilizdir.ama hz. muaviye ve emevilerin(endülüs dahil) islam medeniyetine katkıları emsalsizdir.

    konuyu hz. hüseyinin yezide,yezidin hz.hüseyine yazdığı mektupla bağlayalım.

    hz. hüseyin...

    ''Dedem dedenden,annem annenden,babam babandan,bende senden üstünüm hilafete e hak olan benim . '' der

    yezidin cevabı...

    ''Dedenki resulullahtır onun sadece dedemden değil tüm insanlardan üstün olduğuna bütün müslümanlar inanır....annenin üstünlüğüne gelince resulullahın kızıdır ve annemden üstündür...babanın babamdan üstünlüğüne gelince ikiside ahirettedir hesapları allahadır...senin benden üstünlüğüne gelince(yezit burda ayet okur)allah mülkü dilediğine verir''

    evet gerek emevilerin gerek haşimilerin uluları ahirette ve hesapları yalnız allaha.müslümana düşen tarihsel anlaşmazlıkları fitneye sebep olmadan irdelemek ve ders almaktır.takım tutar gibi alicilik,osmancılık yapmak değildir.
    3 ...
  31. 41.
  32. arapların 4 büyük dahisinden biri. hilimli sahibi ve iyi yöneticiliğiyle ünlüdür. Arap milliyetçiliğini çok iyi kullanmıştır. en büyük hatası, oğlu yezid'i veliahd olarak göstermiştir.
    0 ...
  33. 42.
  34. islam dinini eski şirk dinine dönüştüren müşrik ulusu, müşrikler babası zat.

    bu zalimin adı başına hazret geliyorsa ben peygamberime bundan sonra sadece muhammed diyeceğim.
    5 ...
  35. 43.
  36. dini siyasete alet etmenin "fikir babasıdır".
    buna hazreti diyenin ya gram aklı ve vicdanı yoktur, ya da çakma müslümandır.
    6 ...
  37. 44.
  38. 45.
  39. hz ünvanını haketmeyen kişidir. dini ilk istismar edenlerden biridir.
    5 ...
  40. 46.
  41. islam'ın gördüğü ilk firavun. müslümanlık onun müdahaleleri ile çehre değiştirdi, kendi iktidarını daim eylemek için parayla hadisler uydurttu, yanına yahudi ajanı kaab'ı ve sahtekar ebu hureyre'yi alarak yaptı bu işi. böylece adı islam aslı şirk olan bir din çıktı ortaya. babası ebu süfyan'ın hazreti muhammed'e olan yenilmişliğini o muhammed'in dinini iğdiş ederek telafi etti.

    devrinde fitne merkezi olarak karargah kurduğu şam hakkında o'nu mekke ve medine ile eş tutan hadisler çıkarttırdı ortaya. hazreti imam ali'ye 80 küsür sene camii minberlerinden lanet okuttu.

    muaviye'nin sahabe olduğu filan yazılır, hatta vahiy katipliği ettiği söylenir. bu adam müslüman olduğunda vahiy zaten sona ermek üzereydi, neyin katibi olacak o zaman?

    sahabeleri peygamber gibi günahsız bilmek hatta peygamberi gören herkesi sahabe kabul etmek muaviye'nin şirk dininin işidir. bu mantıkla ebu cehil bile sahabe o bile hazret.

    islam'ın başına musallat olan bu ilk firavundan sonra müslümanlar kendilerini firavunların hakimiyetinden kurtaramadılar. emevi, abbasi derken osmanlı yönetimi altında insanlar kula kul edilerek yüzyıllarca sömürüldüler.
    5 ...
  42. 47.
  43. kendisine hazret diyen "ümeyye neslinin" sözlükte fink attığı şeytani figür.
    4 ...
  44. 48.
  45. beni ümeyye den yani emevi olması suçmuş gibi gösterilen sahabe...

    bu anlayış düpedüz faşizmdir...

    üstelik o beni ümeyye ki...resulullahın iki kızını birden verdiği hz. osmanı,allahın kılıcı hz.halid bin velidi ve daha nice islama hizmet etmiş bünyeleri içinden çıkarmıştır...

    iran milliyetçileri olumsuz siyasi ve kavmiyetçi propagandaları, emevilerin medreseleriyle islam medeniyetine tarih boyunca en fazla hizmet etmiş olmasını...insanlığa ciddi katkı sunmalarını...islamın etki alanını rakipsiz biçimde genişletmiş olmalarını gözlerden kaçırmıştır...

    emeviler, saltanatçılıkla tenkit edilir...

    güzel ama halife hz. hasanda yezit bin muaviyeye karşı hilafet iddia eden hz. hüseyinde hz. alinin oğluydu...(hz. hüseyin in şehadeti sonrası beni haşimi taraftarlarının daha sonra biat ettiği muhammed el hanifiyye de hz. ali hz. fatımadan olmayan bir dieğr oğluydu)

    emeviler devlet yöneticilerini akrabalarından seçmekle eleştirilir...hz. ali nin valilerinin hemen hepsi beni haşimiden yakın akrabalardı...

    dolayısıyla emevi eleştirilerinin içi boştur...çifte standartlıdır...

    o bazılarının lanet ettiği yezit bin muaviye allah resulunun yaşayan ashabını ordusunda bulundururak islam adına fethe çıkmış muzaffer bir kimsedir...öyle ki...eyüp sultan istanbul seferinde şehit düşünce...bizansı bu peygamber mihmandarının mezarına ilişmesi halinde islam ülkesindeki tüm kiliseleri tuz ile buz etmekle tehdit etmiştir...

    görüldüğü üzre yezit dahi islamı dava etmiş bir kimsedir..

    hz. hüseyin şehadetine maddi katkısı yoktur...

    hz. muaviye hz. hüseyine ilişmemesi için yeziti uyarmıştır...

    hadise şudur...

    hz. osman beni ümeyyedendir yani emevidir...

    halife iken mısırlı bir grubun öncülüğünde kendisine isyan edilmiş...

    susuz bırakılmış ve haince şehit edilmiştir...

    hz. muaviye ordularıyla bu hainliği önlemek istemişsede yetişememiştir...

    hz. ali masumsada isyancı grup hz. ali taraftarı gibi gözükmüştür...hz. muaviye tüm isyancıların kellesini istemiş...hz.ali ise yalnız katli gerçekleştirenlere kısas yapılacağını söylemişsede bunu gerçekleştirememiştir...isyancılardan birinin ki adı muhammed bin ebubekirdir....bu zat vali yapılınca tüm ipler kopmuş savaş kaçınılmaz olmuştur...

    işte emevilerden bazı komutanlar yıllar sonra akıllarınca hz. osmanın intikamını almak için hz. hüseyini susuz bırakıp şehit ederek kerbela faciasını gerçekleştirmiş...yezit o komutanları ödüllendirmemiş hapsetmiş...hz. hüseyin oğlu zeynelabidini şamda misafir etmiş...hediyelerle uğurlamıştır.

    yani bilinen ezberlerden bambaşkadır hadiseler....
    1 ...
  46. 49.
© 2025 uludağ sözlük