Düne ladar kimse doğru düzgün kendi yaşini bilemezken 1400yıl önceki insanların yaşlari maaşallah full biliniyor hatice 40 yaşindan sonra 6 doğum yapiyor peygamber o toplumda 25yaşina kadar bekar durup 40 yaşindaki dul bir kadınla evleniyor ki dune kadar 20 yaşina gelmiş herkez evlenirken o dönemde 25 yaşına kadar bekâr kalması imkansiz gibi bisey yani özetle bunların hepsi yalan bu şeriatcilar sırf kendi cinsel sapıklıkları için peygamber öyle böyle yaptı diyerek bahabe buluyorlar olabilir.
arkadaşa katılıyorum kendi emelleri için islamın en büyük şahsiyetlerine savaş açmıştır. islamın içindeki fitneyi hızlandırarak milleti gruplara böldürerek birbirlerine kırdırmıştır. pek masum bir kadın olduğunu söylemem.
Osman'dan hiç hazzetmez, bunak derdi. Ali ile davasının ise Osman'ı katillerini dert etmesiyle ilgisi yoktur. Zaten katillerden birisi kendi kardeşidir. Onunla sorunu ifk hadisesinde ali'nin peygambere "bu kadar üzülmene değmez. Boşa o zaman" demesinden kaynaklanır.
Şu cemel savaşında iki tarafın da kabahati yoktu, anlaşacaklardı, ortalığı yahudiler karıştırdı yalanı da pek kokuşmuş bir yalandır.
Ayşe'nin ordusu cemel Savaşı'ndan önce basra'da neler yaptı ve kimleri öldürdü biliyor musunuz?
Ya adları şu özenle gizlenmeye çalışılan "Osman' ın katilleri" kim biliyor musunuz? Sakın çoğu anlı şanlı sahabeler olmasın?
Hayır, olaylara bir bakın... Aktarıma göre mısır'dan gelen, ne idüğü belirsiz, birkaç bin muhalif islam halifesini Medine'de 40 küsur gün kuşatıyor ama Arabistan'daki dünya fatihlerinin gücü bunlara yetmiyor öyle mi? Sonuçta Osman'ın evine en fazla 20, 30 tanesi dalıyor, halifeyi kesiyor ama sonra kıyamet koptuğu halde ali bunları kısasen öldürüp, düşmanlarının elindeki kozu almıyor, onun yerine her birinde binlerce kişinin öldüğü savaşlar yapmayı tercih ediyor! Üstelik Osman'ın katillerini öldürmek yeni halife olarak dini görevi olduğu halde!
Ne iş? Olayların bu yalan deryasında anlatıldığı gibi olduğuna hangi aklı başında kişi inanır?
Hayır, ali gerçekten çok önemli kişileri koruyordu. Fakat isimleri özenle gizlendi. içlerinden birinin Ebubekir'in oğlu olduğu biliniyor. Bir diğerinin ammar bin yasir olduğu ima ediliyor ki Osman'ı öldürmek için herkesin bildiği, şahsi bir sebebi de vardı. Fakat ya diğerleri?
düşünce özgürlüğü diye bir şey var. saygı duyacaksın. fikrinin ne önemi var ne demek? bu ne saygısızlıktır. ben yorumda bulunuyorum. fuhuş yaptı diye bir kelime kullanmadım. iftira atmak istemiyorum ama böyle bir olay patlak verdi diyorum. ayrıca herkes herkesi sevmek zorunda değil. aişeyi sevmiyorum. bu net. ortalığı karıştıran bir insanı neden seveyim. saygı duyarım o ayrı.
sanki hz ayşe komşusuymuş da tanıyormuş gibi ateş olmayan yerden duman çıkmaz, iftira atmak istemiyorum ama hazzetmem falan diyor. Reis yüzlerce yıl önce yaşanmış olaylarda senin fikrinin ne önemi var
bir çok müslüman kendisini pek sevmez. ortalığı çok karıştırmış olan isimdir. tutup ilmin kapısı hz.ali ile savaşmış ve 10 binlerce müslümanın ölmesine sebebiyet vermiştir. sen kimsin ki imam ali'ye savaş açıyorsun? allah bilir ali'nin zehirlenmesinde de bu kadının parmağı vardır. belki de şuanda devam eden alevi - sünni gibi tartışmalarının kaynağı bu kadın yüzündendir. islam içi kışkırtmalar yapmıştır. bir çok hadis rivayet etmiştir artık hangisi doğru hangisi yanlış bilinmez. sahabelerden biri ile fuhuş yaptığı patlak vermiştir. ateş olmayan yerden duman çıkmaz. rahat durmadığı burdan belli. iftira atmak istemiyorum ama kendisini hiç haz etmem. fitne fesat bir kadındır.
sert ve inatçı bir kadındı. halife ali ve ailesine candan düşmandı.
o kadar ki ali'nin oğlu, peygamberin torunu hasan muaviye tarafından zehirletilince, cenazesi dedesinin yanına defnedilmek için medine'ye getirildiğinde, cenazeyi kente sokmamak için bir katırın üstüne binip, taraftarlarıyla birlikte dışarı çıkmıştı. ikinci bir cemel faciasının yaşanmasına ramak kalmıştı.
cenazeyi getirenler "ey annemiz, daha önce devenin (cemel) üstünde karşımıza çıktın, şimdi katırın. oğulların yine birbirini öldürsün mü istiyorsun? allah kitabında siz annelerimize evlerinizde oturmanızı buyurmadı mı?" dediler.
fakat ne dediyseler fayda etmedi. cenazeyi getirenler gördüler ki kan gövdeyi götürecek, mekke'ye gidip, orada defin yaptılar.
9 yaş iftirası kasıtlıdır. Doğrusu ise 18 yaşlarında olduğu gerçeğidir. Şu hadisi şerif kendisi hakkında varid olmuştur:"Dininizin üçte birini Humeyra'dan öğreniniz!."
--spoiler--
Peygamberliğin gelişinden on yıl sonra, elli yaşındayken eşi Hz. Hatice’yi kaybeden Peygamberimiz (asm.) kendisine hem ev işleri ve çocuklarının bakımında yardımcı olacak, hem de islâm’a davet faaliyetlerinde destek olacak eşlere ihtiyacı vardı. Bunun için bir yandan yaşlı ve dul bir kadın olan Sevde’yi, öte yandan da en yakın arkadaşı olan Hz. Ebubekir’ in kızı Hz.Ayşe’yi istetti.
Hz. Peygamberin bu isteği, vahyin başlangıcından on yıl sonradır. Hz. Ayşe vahiy başlangıcından beş altı yıl önce doğmuştur. Dolayısıyla Hz. Ayşe’nin Peygamberimizle evlendiği yaşın on yedi-on sekiz olduğu ortaya çıkar.
Bu konu, daha detaylı bir şekilde Mevlana Şibli’ nin “Asr-ı Saadet” kitabında geçer. (ist. 1928. 2/ 997)
Hz. Ayşe’nin evlendiği zaman yaşının büyük olduğunu, ablası Esma’nın biyografisinden kesin olarak anlıyoruz. Eski biyografi kitapları Esma’dan bahsederken diyorlar ki:
“Esma yüz yaşındayken, Hicretin 73. Yılında vefat etmiştir. Hicret vaktinde yirmi yedi yaşındaydı. Hz. Ayşe ablasından on yaş küçük olduğuna göre, onun da hicrette tam on yedi yaşında olması icap eder. Ayrıca Hz. Ayşe, Hz. Peygamber’den önce Cübeyr’le nişanlanmıştı. Demek evlenecek çağda bir kızdı.” (Hatemü’l-Enbiya Hz. Muhammed ve Hayatı, Ali Himmet Berki, Osman Keskioğlu, s. 210)
--spoiler--
Hazret-i Aişe müctehid idi. Bütün islâm ilimlerinde çok büyük derecesi vardı. Bilhassa kadınlara mahsus hâllere dair fıkhî hükümler kendisinden sorulurdu. Çünkü Hazret-i Aişe, hem müminlerin annesi, hem de dinlerini öğrenecekleri bir müftî müctehid idi. Ayet-i kerime ile medh ve sena olundu. Âlim, edip, çok akıllı ve üstad idi. Çok fasih ve beliğ konuşurdu.
Aişe-i Sıddıka hazretlerinin faziletleri, üstünlükleri, sayılamayacak kadar çoktur. Eshab-ı kirama fetva verirdi. Âlimlerin çoğuna göre, fıkıh bilgilerinin dörtde birini Hazret-i Aişe haber vermiştir. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
- Dininizin üçte birini Humeyra'dan öğreniniz!
Resulullah efendimiz, Hazret-i Aişe'yi çok sevdiği için, ona "Humeyra" derdi.
Kaç yaşında evlendiği konusu ciddi kabak tadı verdi.
Hz. Ebu bekir'in kızı peygamberimizin eşi.
Çok güçlü karakterli bir kadın.
Siyasi olaylara müdahele eden, ordu kuran yöneten bir kadın.
Hicretin 2. yılı Şevval ayında Hz. Peygamber'le (asm) evlendi. O sıralar 19 yaşlarındaydı.
“Esma yüz yaşındayken, Hicretin 73. Yılında vefat etmiştir. Hicret vaktinde yirmi yedi yaşındaydı. Hz. Ayşe ablasından on yaş küçük olduğuna göre, onun da hicrette tam on yedi yaşında olması icap eder. Ayrıca Hz. Ayşe, Hz. Peygamber’den önce Cübeyr’le nişanlanmıştı. Demek evlenecek çağda bir kızdı.” (Hatemü’l-Enbiya Hz. Muhammed ve Hayatı, Ali Himmet Berki, Osman Keskioğlu, s. 210)
yukarda okuduğum kadar, ve bazı akp televizyonları değişik kanallarda, aişenin yaşını 18 yapmışlar. allah'tan medeni kanunlarda 18 yaşında reşit olunuyor, 20 de olabilirdi, 25 de. ulan madem birşey uyduruyorsunuz kaynağı 1 kere batı olmasın, adam ne sıçıyorsa yüzünüze onu sıvaştırıyorsunuz. islamdan ziyade ahlaklı ve üretken olun. belki ozaman dünyanın tiksincinden kurtulabilirsiniz.
islama verebileceği kadar zarar vermiş bir çok savaş ve cinayetin sebebi olmuştur. Örnek alınabilecek hanımları varken siyasi nedenlerle Aişe öne çıkarılmıştır.