Evet allah-u teala ilmi ezelisinde hz.adem'in (aleyhisselam) elmayı yiyeceğini biliyordu tıpkı bütün insanları ne yaptıklarını ve ne yapacaklarını bildiği gibi ancak allahın bilmesi cebir olmasını gerektirmez, imtihan yurdunun dünya hayatı olması bu sebebe bağlanmıştır.
Arapça'da şecerenin soy ağacı ya da zifaf anlamına gelmesi de elma meselesine farklı yaklaşılması gerektiğini düşündürüyor. Ben hicbir yerde elma yazdığını görmedim de ondan yani varsa soyleyin de ogreneyim.
(bkz: bi bitmediniz aq)
(bkz: çünkü eşşeğin zikinden dolayı)
ilah (adı her ne olursa olsun) herseyi senin bildigin ve bilmedigin versiyonlarda bilir: yani ademin elmayı yememesi dolayısıyla neler olacagını da biliyordu, anliyonnu
şeklinde cevap verilebilecek basit bir soru ama soran kisi kendince dinlerde bug bulmus...
Kaderimizi biz çizeriz. Allah sadece iki yol sunar. Bu iyi yol, bu kötü. Yani kaderimiz belirsizdir. Onu biz şekillendiririz. Tıpkı hz. Adem'de de olduğu gibi. Allah iki yol sunmuş elmayı yersen böyle yemezsen böyle olur diye. Seçim bizim,yol bizim.