havva nın adem in kaburgasından yaratılması

    2.
  1. tevrat'ta geçer. kur'anda geçmez. hadiste geçiyor denilen rivayetler de israiliyat kaynaklıdır.
    6 ...
  2. 33.
  3. bi de lilith var. iyice aski memnu ya bagliyolar.
    5 ...
  4. 7.
  5. nisa suresi birinci ayette;

    Ey insanlar! Sizi bir tek nefisten yaratan ve ondan da eşini yaratan; ikisinden birçok erkek ve kadın (meydana getirip) yayan Rabbinize karşı gelmekten sakının. Kendisi adına birbirinizden dilekte bulunduğunuz Allah'a karşı gelmekten ve akrabalık bağlarını koparmaktan sakının. Şüphesiz Allah üzerinizde bir gözetleyicidir.

    diyanet tabi ondan da kelimesinden sonra bir açıklama yapma gereği duymuş. demiş ki. "Buradaki ondan ifadesi onun türünden şeklinde de anlaşılabilir."

    yav kardeşim lafı eveleyip gevelemenin ne anlamı var? "ondan da" dediği adem'in kendisinden yaratmış işte!

    kaburga olabilir, süt dişi olabilir ne olursa olsun...
    5 ...
  6. 35.
  7. kulaktan kulağa oyununu hatırlatır.
    Oyunu başlatan bir metin söyler, o metin kulaktan kulağa aktarıldıkça değişime uğrar. Çünkü herkes kulağının işittiği aklının erdiği kadarını bir sonraki dinleyiciye aktarabilir.
    Adem ve havva hikayesi de sümer mitolojisinin inanna ve dumuzi adlı karakterlerinden başkası değildir.
    4 ...
  8. 25.
  9. tevrat'ta geçen yaradılış hikayesidir.
    3 ...
  10. 14.
  11. islamda yeri olmayan bir şeydir. ayrıntılı bilgi almak isteyen sümerlere ait inanışlara ve sümer dinine ait kaynaklara bakabilir.

    tahminim odur ki tevrata falan sonradan ilave edilmiştir. ne akla ne bilime uygun bir durumdur.

    doğrsunu allah bilir.
    2 ...
  12. 8.
  13. yahudi torah ve hristiyan incil'inin ilk kitabında iki yaratılış efsanesi vardır;

    birinci hikayede: tanrı 6. günde gökyüzünü, toprağı, bitkileri, ayı-güneşi, hayvanları ve insanları yaratır.

    ikinci hikayede: tanrı ilk insan adem'i topraktan yaratır.

    cennete yollar.

    yasak ağaçtan yememesini söyler.

    adem yalnızdır.

    tanrı, adem'in kaburga kemiğinden havva'yı yaratır.

    konuşan bir yılan, havva'yı elmayı yemesi için ikna eder: havva da adem'i!

    tanrı da onları cennetten kovar, dünyaya indirir ve ölümlü yapar.

    bu efsanelerin ikisi de musevi, hristiyan ve islami inançlarda kabul edilir.

    talmud: ''havva, adem'in onüçüncü kaburga kemiğinden yaratıldı.''

    tevrat: ''...ve rab (allah) adem'den aldığı kaburga kemiğinden bir kadın yaratıp onu adem'e getirdi.''

    ''tanrı birdir''

    ''hepimiz aynı tanrıya inanıyoruz'' dendiğine göre,

    yahudi ve hristiyanlara insanların nasıl yaratıldıklarını açıklayan tanrı'ya da inanmak gerekir!

    ''rabbim meleklere demiş ki:

    ben balçıktan işlenebilen kara çamurdan bir insan yaratacağım.
    onu kılığına koyup, ruhumdan üflediğimde ona
    secdeye kapanın.''

    hicr suresi:(28-29)

    imam taberi havva'nın, adem'in kaburga kemiğinden yaratılma konusunda: '' bu rivayetlerin doğruluğunu allah bilir'' demiş, noktayı koymuştur!
    4 ...
  14. 9.
  15. aklıma kaburga dolması getiren uçuk kaçık fikir yumağı. kadına laf atacak ya.
    kadın ademin kaburgasından oldu diyelim. sadece bu iki cins insanın olduğu zamanda nasıl üredi bu insanoğlu?adem- havva çifti akraba olmadıkları için birleşti çocukları oldu. pekii sonraa?
    3 ...
  16. 3.
  17. acıyan kaburganda sakladığın kadınındır, adem'in sana emanet ettiği..

    (bkz: kinyas ve kayra)
    2 ...
  18. 13.
  19. hadislerde gecen kaburga kemigi meselesi, kadinlarin kirilganligini belirtmektedir. onu duzeltmeye kalkarsaniz kirarsiniz buyurur.
    kadinlara gosterilmesi gereken nezaket ve anlayisi anlatir.
    2 ...
© 2025 uludağ sözlük