halife olup hacca gitmeyen aymaz padişahlarımız

entry26 galeri0
    1.
  1. karanlıkta götünden korkanlar kosovada,macaristanda ordu önünde yalınkılıç çarpışan hünkarın nelerden korktuğunu nereden bilsin..
    atasözü: (bkz: öküzün dünyası gördüğü kadardır)
    13 ...
  2. 2.
  3. 3.
  4. uçakların, otobüslerin, trenlerin olmadığı zamanlarda hacca gidip gelme işi yaklaşık 8-9 ay hatta 1 yılı bulmaktaydı.
    bir padişahın hacca gidip 1 yıl boyunca tahtı boş bırakması demek devleti yıkıma sürüklemesi demekti.
    o cihan devletinin dünya üzerinde bir sürü düşmanı vardı, hatta kendi içinde, şimdi de olduğu gibi.
    tahtı boş bir devletin de yıkılması kaçınılmazdı.

    yani ki bu yüzden gitmemişlerdir.
    8 ...
  5. 4.
  6. osmanlı'yı şeriat üzre yönetilen bir imparatorluk zannetmenin yarattığı histeri. osmanlı'da şeriat ve padişah fermanı at başı gitmektedir. hatta çok zaman padişahın sözü şeriattan önce gelmektedir. fatih'in kellesini aldığı şeyhülislamın kellesinin gitme gerekçesi malumdur. pragmatizm tarihin her dönemine hakim bir felsefedir. en babası da cumhuriyetin kurulması esnasında yaşanmıştır. dua ile açılan mecliste allah lafı edenin kellesi gider duruma gelmiştir zaman zarfında. misaki millide türkiye cumhuriyetinin asli iki unsurundan biri olarak kabul edilen kürtler 12 eylülde kart kurta dönüşmüş daha neler neler olmuştur. tabi oluyor böyle şeyler doğrusu yanlışı tartışılır.
    3 ...
  7. 5.
  8. dönem koşullarda, aylarca süren bu yolculuk esnasında devleti sahipsiz bırakmamak amacına
    yönelik bir davranıştır.sadece ıı. osman(genç osman) gitmek istemiş ve halk arasında büyük rahatsızlık yaratığı için vazgeçmiştir.
    1 ...
  9. 6.
  10. 'senden izin mi alacaklardı?' diye soracağım başlık.
    sana mı kaldı allah ile başkalarının arasında avukat kesilmek.
    islamın şartlarını iyi bilen bir kişi, iyi müslüman olmanın gereklerinden de haberdardır sanırım.
    sorarım acaba günahsızların kalplerini hiç mi kırmadın bu yaşına kadar?
    1 ...
  11. 7.
  12. o zaman metrobus olmadıgından sevgili arkadaslarım,
    padisahlar uzun sürelerde hacca gidebiliyorlardır, bu nedenle yolda herhangi bir saldırı suikaste kurban gitmemek, koskoca cihan imparatorlugunun gelecegini sarsmamak için hacca gitmemişleridr. zamanlarının şeyhülislamlarından fetvaları da vardır.
    1 ...
  13. 8.
  14. gitmemeleri için şeyhülislam fetvası vardır.
    0 ...
  15. 9.
  16. 10.
  17. hacı olan bir genelkurmay başkanımız da yok galiba.
    zavallı köylü çocuğuna savaşta " allah allah" de "şehit olacaksın" diyen generaller neden kendi çocuklarına, akrabalarıa şehadet karizmasını layık görmezler?

    bir milleti bir kez kandırırsın, belki ikinci kez. ama sonsuza kadar kandıramazsın.
    2 ...
  18. 11.
  19. osmanlıda taht kavgalarının ta 1400'lü yıllarından itibaren ileri derecede çekişmeli ve kanlı olduğu gerçeğini unutarak ortaya atılan gereksiz hede.

    şimdi o yılları ele alalım. başkent yani istanbul'dan kalkıp hacca gidip gelmek en az 5 ay.
    bir kardeşin abisinin yerine tahta geçip ülkede karışıklık çıkarması 5 dakika.

    böyle bir ortamda padişahın kalkıp hacca gitmek gibi bir lüksü yoktur keza o dönemin alimleri (sizin gibi gören körlerden değiller) hacca gitmenin ülkeyi zora sokacağı gerekçesi ile padişahın gitmemesini öğütlemişler. çünkü zaruretler işi değiştirir. yani gittiğinde ülkede fitne ve fesat başlayacak ise padişah hacca gidemez.

    yanılıyorsam düzeltin;
    bir padişahın kellesi sırf bu inadından dolayı gitmiştir. hacca gitmek ister ve inat eder. ancak devletin hali ortada olduğundan kimse padişah'ın gitmesine razı olmaz. ya yolculuk sırasında ya da dönüşünde yolda boğularak öldürülmüştür.

    bu gibi çetrefilli bir ortamda padişahların hacca gitmemesi gayet makul bir olaydır.

    ne derler;

    ya devlet başa ya kuzgun leşe.
    1 ...
  20. 12.
  21. savaşta ölme ihtimali ibadette ölme ihtimalinden çok çok yüksektir zannımca.olayın pisliğini saklamak adına erdemli bahaneler aramaya gerek yok.süleyman viyana kapılarını açınca içindeki ganimeti biliyordu ve o yüzden çekinmeden gitti.ama hacc sadece manevi tatmindir.maddi karşılığı yoktur ve o yüzden hiçbir padişah gitmemiştir.dinsel tatmine ihtiyacı yoktur.zira adam zaten islam halifesidir.boş yere gerekçe aramak yersiz.kılık değiştirip halkın içinde gezebilen(ki halkın kendisini tanımadığı iddia edilir) herif aynı yöntemle bi güzel hacca da gidebilirdi.
    1 ...
  22. 13.
  23. bazı arkadaşlarımızın bu gibi derinlemesine bilgi sahibi olmayı gerektiren konularda son derece basit,yüzeysel yorumlar yapmaları ve padişahlarımız hakkında bu şekilde ipe sapa gelmez,aşağılayıcı ifadeler kullanmaları gerçekten üzücü.konuya şöyle bir açıklama getirmek yerinde olur kanımca;islamda farzlar,farz-ı kifaye ve farz-ı ayn olarak 2'ye ayrılır.farz-ı kifaye bir müslümanın yerine getirmesiyle diğer müslümanların üzerinden kalkan,yani onların da tekrar yerine getirmelerine gerek olmayan farzdır.farz-ı ayn ise her müslümanın kişisel olarak yapması,yerine getirmesi gereken bir farzdır.burada padişahlarımızın hacca gitmeme gerekçesi olarak görülen cihad farz-ı kifayedir,yani onların bizzat cihadda yer almalarına gerek yoktur ancak bunun tek istisnası,düşmanın bertaraf edilebilmesi için hacca gidecek müslümanlara da ihtiyaç olmasıdır.işte bu noktada halife ve padişahların hükmü,müslüman fertlerden farklıdır ve onlar için cihad yani düşmanların hücumunu bertaraf ederek müslümanların emniyetini sağlamak ve bunun için gerekirse savaşmak,farz-ı ayndır.görüldüğü üzere cihad padişahlar için hac ibadetinden önce gelmektedir ve bunun fetvası da alınmıştır,dolayısıyla derinlemesine bir araştırma yapmak yerine son derece basit,sığ sebeplerle büyük osmanlı padişahlarını eleştirmek,aşağılamaya çalışmak kanımca küçüklükten başka birşey değildir.
    1 ...
  24. 14.
  25. osmanlı padişahlarının tamamının evliya olduğunu zanneden yavruların saçma sapan bahanelerle temize çıkarmaya çalıştığı padişahlarımız.
    evet dostum, o dönemde padişahın hac için 6-7 ay başkentten uzak kalması devletin çökmesi anlamına geliyordu. o yüzden de ''günahı boynuma'' diyerek hacca gitmediler, bu kadar basit. ayrıca islam hukukunda ''devlet yöneticilerine hac farz değil'' diye bir hüküm de yok bildiğim kadarıyla.
    2 ...
  26. 15.
  27. belki bütün padişahlar için böle kötü şeyler söyleyemeyiz ama savaş yapmak için heryere gitmişlerdir bu padişahlar. osmanli tarihinde savaştan başka bişey yok amına koyim bir de bunla övünüyorlar osmanlı torunuyuz diye.
    0 ...
  28. 16.
  29. tayyi mekan ile bu görevlerini ifa etmişlerdir.
    1 ...
  30. 17.
  31. padişahların hacca gitmemesini eleştiren sayın yazarlar dindar oldugunuzdan mı eleştiriyosunuz yoksa kanınızdan şüphe ettiğiniz için mi.
    0 ...
  32. 18.
  33. allah la kul arasına kimse giremez, yol al dedirten, saçma tezdir. hendek savaşında da peygamberimiz ikindi namazını kazaya bıraktırmıştır güvenlik sebebiyle.
    2 ...
  34. 19.
  35. halifeliğin siyasal bir makam olduğunu bilmeyenlerin eleştirdiği padişahlar. halife dini lider değildir, siyasi bir liderdir. çünkü islam'da dini lider diye bir kavram olamaz. o tür kavramlar diğer dinlerden islam'a ithal edilmek istenen kavramlardır ve çok tehlikelidirler. islam'da allah'la kul doğrudan bağlıdır ve bu bağlantıda kimsenin akıl vermesine, iznine, yardımcılığına ihtiyaç yoktur.
    1 ...
  36. 20.
  37. efendim bu padişahların hepsi kefereymiş. bu gibi başlıklar sayesinde gerçekleri öğreniyoruz. başlık yazarımız sanırım 7-8 yaşındadır ve bu bilgiye yeni kavuşmuştur ve mal bulmuş mağribli gibi atlamıştır. abiii sazan oltaya geldi, çekebilirsin.
    0 ...
  38. 21.
  39. ee şeriatı kurtaracağım , padişahın esareti bitecek deyip yola çıkıp yeterli gücü eline geçirince ilk iş bu adamları ülkeden kovan adamlardan daha şereflidir.

    en azından haç , umre kulla allah arası bir olgu. ama yalan dolan her kişinin harcı değil. ha ama bu adı geçen iki grupta 15likten iyi anlar swh.
    0 ...
  40. 22.
  41. hacca gittiklerinde düşman ülkeler ülkeye saldırmasın ülkeyi ele geçirmesin diye gitmemişlerdir.bunu bize ilk okulda öğrettiler.
    0 ...
  42. 23.
  43. hac mali ve bedeni bir ibadet olup şartları oluştuğunda vekaleten de ifa edilebilir olmasındandır.

    memleket idaresini bırakıp en az 6 aylık bir yolculuğa çıkmak, o dönemde tahtı kaptırmak ile eş değerdir.

    2. murat fatih i yerine padişah atayınca haçlıların ağzı sulanmış hemen saldırıya geçmişlerdi. padişah hacca gittiğinde olabilecekler meydanda.
    1 ...
  44. 24.
  45. kıt beyinler şunu anlasın ki; bırakın haccı islamın birçok emri zerre umurlarında değildi...

    kullanmış adamlar islamiyeti, dinin kendisi bir siyaset iken siyasetlerine uydurmuşlar işte.
    0 ...
  46. 25.
  47. gitmişlerse de muhtemelen gerek güvenlik açısından, gerekse ibadetlerin milletin gözüne sokulmaması gerekliliği açısından, gerekse de memleketin boş kaldığının düşünülmemesi adına padişah olarak değilde, sessizce gideceklerinden, kimsenin emin şekilde ahkam kesmemesi gereken konudur.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük