hadisleri reddetmek

entry8 galeri0
    6.
  1. Kuranda namaz ile ilgili onlarca ayet vardır namazın farzı olan rüku, secde ve kıyam açıkça ayetlerde bildirilmiştir. Rüku eğilmek, secde yere kapanmak, kıyamda dik duruş demektir hatta rüku da söylenen söz vakia süresi 96. ayette, secde de söylenen söz ala süresi 1. ayette ifade edilir, ezan maide süresi 58. ayette ve namaz için gerekli olan abdestte maide süresi 6. ayette bildirilir, üstelik enam süresi 38. ayette allah kitapta hiçbir şeyi eksik bırakmadığını da bildiriyor, peygamber namazı da kendisine bildirilen tüm bilgiler gibi kurandan öğrenmiştir ve uygulamıştır. Ali imran süresi 43. ayette allah hz. meryeme şöyle bir emir veriyor "ey meryem, rabbin için secdeye kapan ve rüku et" şimdi namazı hz. meryeme, hz muhammed öğretti diyebilir miyiz? Kesinlikle hayır namaz iddia edildiği gibi peygamberin hadislerinden değil doğrudan kurandan öğrenilmiştir.
    ikiyüzlülük yakıştırması yapanların doğru tek bir argümanı yoktur sadece bir zanna göre hareket edenlerdir beni zerre kadar tanımadan yorum yapanlar ne derece adiller bir düşünsünler bakalım. Amaçım sadece kuranı araştırmak ve kuranın bildirdiğini söylemektir. hadisleri işime geldiği için değil kurana geldiği için kabul ederim eğer kurana aykırı ise yine işime gelmediği için değil kurana gelmediği kabul etmem. Bunu insana kuran yani allah öğretir ve öğretirken bir imtihan sebebi olan aklı kullanmanızı istiyor allah kuranda.

    "Siyah köpek seytandandır." Buharinin hadis kitabında vardır şimdi köpek rengini kendisi mi seçti hayır allah yarattı ve allah asla zalim değildir öyle ise siyah köpek neden şeytani bir varlık olsun veya şeytanı temsil etsin? Üstelik böyle bir bilgi kuranda da verilmemiş bu hadis ne kurana ne de akla uyuyor belli ki uydurma bir hadis ve peygambere de iftira ama "namaz dinin direğidir." hadisi kurana uyuyor çünkü kuranda namazın önemi defalarca anlatılıyor peygamber de bunu bu sözle ayrıca ifade etmiş olabilir hadisin kurana ve akla uygunluğu önemlidir daha önce de söylediğim gibi hadisler peygamberden yaklaşık 200 sene sonra ortaya çıkmıştır.
    Oysa ki zuhruf süresi 43.44. ayetlerde allah tüm insanlar için şunu bildiriyor "ileride kurandan sorulacaksınız" o zaman kuran iyi öğrenilmelidir çünkü imtihan kitabı kurandır.
    0 ...
  2. 5.
  3. Yani şimdi hadisi şeriflerin her ne kadar sahih olduğunu ispat etsek de, sizin akıl ve mantığınıza uymuyor diye kabul etmeyecek miyiz ?

    Benim işime gelmiyor demiyorlar da. Bunu mu söylemeye çalışıyorsunuz ? Allah ve rasulü, sizin ve bir takım kişilerin keyfine göre mi din tebliğ etti ? Cumhur islam ulemasının üzerinde ittifakla güvenilir kaydettikleri kutub u sitte içinde yer alan senetleriyle raviyleriyle bulunan kaynakları rivayet edenleri belli hadisleri, siz kalkacaksınız inkar edeceksiniz ve ondan sonra diyeceksiniz ki, bunlar benim aklıma uymuyor. Mantığıma aykırı. Görüşüme ters.

    Hadi ordan. Hadi ordan. Hadi ordan.....
    1 ...
  4. 4.
  5. Kuranda pek çok ayette allah, insanlara "akıl etmez misiniz? aklınızı kullanmaz mısınız? akıl sahipleri için ibretler vardır." şeklinde bilgi verir buradan anlıyoruz ki allah akıl sahiplerini imtihan ediyor ve akıl din için çok önemli bir yer ediniyor. Dolayısıyla ayetleri de hadisleri de çok iyi bir şekilde düşünmemiz gerekir.
    Hadisler öncelikle akla aykırı olmamalı ve daha önemlisi kuranla birebir uyum içinde olmalı, ayetin bildirmediğini hadis bildiremez çünkü bilgiyi allah verir.
    Bir arkadaş hadis için nisa 80. ayeti delil göstermiş "rasüle itaat eden, allah'a itaat etmiş olur. kim de yüz çevirirse; biz, seni onlara koruyucu göndermedik." (nisa 80)
    burada rasule itaat demek, allahın birliğine, bildirdiğine, yaratıcılığına iman etmektir, kuran pek çok ayette bunun bilgisini verir kaldı ki nisa 80. ayette de bu bildirilir peygamber koruyucu değildir, bildirilmişi bildirendir ve allahın bildirdikleri peygamberlere gelen vahiydir yani ayetlerdir, oysa ki hadisler peygamberden 200 yıl sonra yazılmış sözlerdir, hadisler eğer ki çok gerekli olsalardı peygamber hadisleri de kurana yazdırmayı uygun görürdü. Neden kurana yazdırmadı diye düşünmek gerekir.
    Hadis peygamber sözü demek ise elbetteki peygamberin din için söylemleri olmuştur ama bu sözler kesinlikle kurana uygun olmalıdır, kurana uygun değil ise o sözü peygamber söylememiştir zaten allahın vahyini söyleyen de peygamberdir hiç çelişki içinde olur mu söylemler?
    Örnek verilen hadisler kuranla taban tabana zıttır. Kurandaki müteşabihat allahın açıklamadığı konular içindir örneğin kıyametin tarihi gibi, hadisler için değil.
    Birde kalem süresi 42.43. ayetlerde bahsi edilenler insanlar için, insanlara olacaklar için yapılan ifadelerdir ancak buhari ve muslimde bildirilen hadisteki baldır ifadesi allah için yapılmıştır bu hadis kurana aykırıdır dolayısıyla uydurmadır allah herşeyden münezzehtir yani sınırlandırılamaz.
    1 ...
  6. 3.
  7. Deizme doğru giden sürecin ilk basamağıdır...
    0 ...
  8. 2.
  9. ikinci halife ömer tarafından başlatılıp günümüze kadar gelen akım.
    Komple inkar etmek pek akıllıca değildir ama akla ve kuran'a aykırı hadisleri herkesin inkar etmesi lazım.
    Ayrıca (bkz: kırtas olayı)
    0 ...
  10. 1.
  11. sünni olmadığınızı gösterir.
    0 ...
  12. 9.
  13. Bir suudi arabistanlı arkadaşla konuştum, o da ingilizce yazdı tam ceviremedim ama makyaj yapan kadının gözü ve kaşı(o zamanın makyaj malzemeleri bunun için olsa gerek sadece göze ve kaşa göre neyse) cehenneme gider, ona kalırsa diyor bazı amelleriyle doğrudan cennete gidebilir ağzı cennette gözü cehennemde mi olacak diyor.

    Biz kuran 'ın %100 doğru olduğuna inanıyoruz ancak hadislerin %20 si doğrudur diyor...

    Rejim ve deve idrarı gibi konulara da değinmek gerekir, insanın şüpheye düşmesi normaldir.
    1 ...
  14. 1.
  15. bence mantıksız, bana göre din komple mantıksız ancak yarım dindar olmak daha da mantıksız. ya köküne kadar dindar olun ya da din düşmanı.
    seküler, ılımlı, reformist falan olmayın.

    dünya böyle daha yaşanılır olur.

    benim oyum din düşmanlığından yana.
    2 ...
© 2025 uludağ sözlük