bugün
- kuresele yavsayan gotler tam liste23
- islamcıların saç ile alıp veremediği nedir8
- sözlük erkeklerinin fotoğraf atmaması18
- jose mourinho21
- meral akşener11
- küresel ısınmanın erkek kökünü kurutacak olması11
- rte türkiyenin geleceğinin garantisidir16
- galatasaray'ın ünlü bir hakemle anlaşması15
- anın görüntüsü11
- 4 israilli rehine için 274 filistinli ölmesi10
- arkadaşlar sizce bu bana yakışır mı10
- beyler moralim bozuk yardımcı olur musunuz9
- türbanlı bacımızın milletin ortasında öpüşmesi22
- bizi tanrı değil bilim kurtaracak23
- aydinoglu bombala22
- bik bik kiraz yerken siz fakirler ne yapıyorsunuz15
- erkeklerin çoğunun yalnız olması11
- kürt milliyetçiliğinin çok komik olması8
- bir kızın sizi sevip sevmediğini anlama yöntemleri9
- tebliğcilerin insanların giyimine karışması15
- üstteki yazar sevdiği ve sevmediği iki şey11
- allah'ı seven insan9
- vatanınızın kıymetini bilen diyen gurbetçi16
- ramazanda anne sütü içmeyen oruçlu bebek12
- atatürk'ün yabancılarla evliliği desteklememesi14
- tehlike içermeyen köpeği götüreni durdurmak15
- ellerim bos gonlum hos10
- ağzı göt gibi kokan erkek8
- 3 çarpı 3 çarpı 38
- gideon reid morgan jj30
- lise mezuniyet törenleri11
- hapistekiler birbirine mi basıyor sorunsalı8
- sözlük bir tımarhane olsa doktoru kim olurdu12
- sokak köpekleri11
- magnum un 2 tl olduğu yıllar10
- erkekleri aşağılayan kadın9
- ali koç12
- sözlükten hatun kaldırmak24
- amerikan film klişeleri13
- magicovento14
- kuduz karantinası olan bölgeden 35 köpek almak13
- çağırılan yere gitmemek için bulunan bahaneler17
- en sevmediğiniz sözlük yazarları16
- herkesle iyi geçinmek13
- uzay pornosunun adı ne olmalı17
- cinlerin musallat olma sebepleri21
- hangi yazar hangi burç14
- kur koruma ne demek14
- kalp krizi8
- yalnguk oglu10
ispanyol yönetmen carlos saura 99 yılında goya'yı anlatan Goya en Burdeos adlı filmi çekmişti fakat çoğu sinemasever bu filmin goya'yı yeterince anlatıp açıklayamayacağını düşünmüştü.
aldığm duyumlara göre çok güzel olan, ülkemizde goya nın hayaletleri adıyla birkaç gün önce gösterime giren film. * *
milos forman amadeus tan sonra bir kez daha otobiyografik filmlerin nasıl çekilmesi konusunda kendini kanıtlamıştır. ama yine de amadeus un yanında biraz sinik kalıyor; belki de amadeus kendi gücünü filme uyarlanmadan önce bir tiyatro oyunu oluşundan alıyordur. *
Forman'ın ikinci filmi izlediğim, ilki leziz "Amadeus" idi.
Javier Bardem, Natalie Portman ve Stellan Skarsgard baş rollerde.
Ressam Goya'yı hikayenin merkezine oturtarak devrin dinamiklerine eleştiri getiriyor. Ayrıca filmin dönemin oldukça karışık tarihini anlatıyor.
--spoiler--
Ağır bir Kilise eleştirisi var, özellikle de Engizisyon üzerinden. Filmi iki parçaya bölersek de ikinci yarıda işgalleri tasvir etmiş yönetmen, ressamın gözünden. ispanya da yolgeçen hanı gibiymiş o zamanlar, bir Fransızlar işgal etmiş bir ingilizler.
--spoiler--
Görsellik de ön planda tutulmuş, ressamın işinin ayrıntılarını da görebiliyoruz ve bu çok hoş.
Javier Bardem usta bir oyuncu, ama bence ingilizcesi yetersiz kalmış gözüküyor.
Stellan Skarsgard ressamı iyi oynamış, Natalie Portman (ki bence en zor rol onundu filmde) da her zamanki gibi mükemmel.
Film Goya'nın hayatını anlatıyor gibi gözükebilir ama Forman ın Amadeus filminde de gördüğümüz gibi, sanki filmde başrol oyuncusu yok ve çıplak bir gözle ve biraz daha ön planda olan karakterlerle dönemi bize anlatmaya çalışıyor.
düzenleme: one flew over the cuckoo's nest de forman filmi imiş, yani bu izlediğim üçüncü forman filmi. kendimi kınıyorum.
Javier Bardem, Natalie Portman ve Stellan Skarsgard baş rollerde.
Ressam Goya'yı hikayenin merkezine oturtarak devrin dinamiklerine eleştiri getiriyor. Ayrıca filmin dönemin oldukça karışık tarihini anlatıyor.
--spoiler--
Ağır bir Kilise eleştirisi var, özellikle de Engizisyon üzerinden. Filmi iki parçaya bölersek de ikinci yarıda işgalleri tasvir etmiş yönetmen, ressamın gözünden. ispanya da yolgeçen hanı gibiymiş o zamanlar, bir Fransızlar işgal etmiş bir ingilizler.
--spoiler--
Görsellik de ön planda tutulmuş, ressamın işinin ayrıntılarını da görebiliyoruz ve bu çok hoş.
Javier Bardem usta bir oyuncu, ama bence ingilizcesi yetersiz kalmış gözüküyor.
Stellan Skarsgard ressamı iyi oynamış, Natalie Portman (ki bence en zor rol onundu filmde) da her zamanki gibi mükemmel.
Film Goya'nın hayatını anlatıyor gibi gözükebilir ama Forman ın Amadeus filminde de gördüğümüz gibi, sanki filmde başrol oyuncusu yok ve çıplak bir gözle ve biraz daha ön planda olan karakterlerle dönemi bize anlatmaya çalışıyor.
düzenleme: one flew over the cuckoo's nest de forman filmi imiş, yani bu izlediğim üçüncü forman filmi. kendimi kınıyorum.
guguk kuşu ve amadeus'tan sonra bu yavan kalmış olsada, natalie portman'ın en iyi kadın oscar'ını alacağını 5 ay önceden iddia ediyorum.
javier bardem ise hep iyi;alıştım bu duruma.
film bir konu üzerinde yoğunlaşamamış bence;Goya'yı mı anlatıyor yoksa Portman'ı mı yoksa Bardem'i mi anlatıyor konunun merkezine anlayamadım.Yok üçünü de aynı anda seyirciye vermek istediyse onu hepten becerememiş. Film bir 40 dakika eksik kalmış.
javier bardem ise hep iyi;alıştım bu duruma.
film bir konu üzerinde yoğunlaşamamış bence;Goya'yı mı anlatıyor yoksa Portman'ı mı yoksa Bardem'i mi anlatıyor konunun merkezine anlayamadım.Yok üçünü de aynı anda seyirciye vermek istediyse onu hepten becerememiş. Film bir 40 dakika eksik kalmış.
natalie portman'ı ucube olarak gördüğümüz film.
temel olarak father lorenzo karakteri ile goya'nin catişmalarini anlatan filmdir. rahip lorenzo hazretleri enmgizisyon'un en sığ ve bagnaz bir piyadesiyken talihinin dönüp kaçmasi ve geri dönüşünde tam tersi dönüşünü anlatan bu filmde bence vurgulana konu bir inanc için ölmeye değer mi sorunudur.
rahip lorenzo karakterinin temelinden yükselen hikayede sonlara doğru goya ile lorenzo'nun diyaloglari filmin esas konusunu özetlemektedir.
lorenzo'Nun goya'ya terennüm ettiği 'sen bir fahişesin goya, para veren herkes için resim yapiyorsun' demesi goya'nin halet-i ruhiyesini tam yerinde betimler.
fakat bu sorunsal yani para için mi yoksa idealler için mi sanat düsüncesi hala bir çözüme kavusamamiştir. galia biz buna paradoks desek daha iyi.
lorenzo'nun sectiği yol ona tövbe hakki verilse bile hayali geniş bir ispanyol tarafindan icat edilmiş olan boğma düzeneğine götürür. goya'nin sonu ise malum.
fazla gidiklanmamiş bir dönemin izahatini veren bu film nedense bana ispanyol iç savasinin temelinde yatan esas sebeplerin o dönemlerde gizli olduguna isaret etmiştir.
ek olarak natalie portman2in bu filmde cila olsun diye oynadiğini düsünerek cilaya değil esas tahtaya dikkat edilirse daha iyi anlasilabilecek filmdir.
--spoiler--
insan haklari beyannamesi adina sizi ölüme mahkum ediyorum
--spoiler--
rahip lorenzo karakterinin temelinden yükselen hikayede sonlara doğru goya ile lorenzo'nun diyaloglari filmin esas konusunu özetlemektedir.
lorenzo'Nun goya'ya terennüm ettiği 'sen bir fahişesin goya, para veren herkes için resim yapiyorsun' demesi goya'nin halet-i ruhiyesini tam yerinde betimler.
fakat bu sorunsal yani para için mi yoksa idealler için mi sanat düsüncesi hala bir çözüme kavusamamiştir. galia biz buna paradoks desek daha iyi.
lorenzo'nun sectiği yol ona tövbe hakki verilse bile hayali geniş bir ispanyol tarafindan icat edilmiş olan boğma düzeneğine götürür. goya'nin sonu ise malum.
fazla gidiklanmamiş bir dönemin izahatini veren bu film nedense bana ispanyol iç savasinin temelinde yatan esas sebeplerin o dönemlerde gizli olduguna isaret etmiştir.
ek olarak natalie portman2in bu filmde cila olsun diye oynadiğini düsünerek cilaya değil esas tahtaya dikkat edilirse daha iyi anlasilabilecek filmdir.
--spoiler--
insan haklari beyannamesi adina sizi ölüme mahkum ediyorum
--spoiler--
Natalie Portman'ın Ines karakteri ile ve Javier Bardem'in Lorenzo karakteri ile harikalar yarattığı film...
goya'nın hayaletleri, 18.yüzyıl ispanya'sının içler acısı durumunu, din adı altında engizisyon mahkemelerinin halk üzerindeki inanılmaz baskısını ve bu kargaşa ortamında ressam goya,ines ve rahip lorenzo üçgeninde geçen, milos forman imzalı ilginç bir film.
gördüğüm en güzel final sahnesine sahip filmlerdendir.
yaşamla ölüm birbiriyle bu kadar içli dışlıdır işte der film size.
çocuklar sokakta şarkı söyler, aynı sokaktan giyotine mahkum edilmiş bir ceset sessizce geçer gider.
yaşamla ölüm birbiriyle bu kadar içli dışlıdır işte der film size.
çocuklar sokakta şarkı söyler, aynı sokaktan giyotine mahkum edilmiş bir ceset sessizce geçer gider.
Tesadüfle bulup dün gece izlemiş olduğum, ve ciddi anlamda etkilemesi sonucunda sabaha kadar uyuyamama sebep olmuş mükemmel film. 18.yyılın ispanyasında geçer.
--spoiler--
kralın goya'yı "sen gelsene bi dakka" yapıp bir odaya çekmesi ve çok gizli bir şey söyleyeceği sanılırken kemanı eline alıp pek de matah olmayan bir müzik performansı sergileyerek sonra da "nasıldı?" diye sorması ve de akabinde tam goya mırın kırın ederken odaya gelen bir habercinin fransız ihtilalinin haberini getirmesiyle bu mevzunun da gargaraya gitmesi şeklindeki sekans çoğunlukla trajik olan filmin mizahi ve yaran nadir anları arasındadır.
--spoiler--
kralın goya'yı "sen gelsene bi dakka" yapıp bir odaya çekmesi ve çok gizli bir şey söyleyeceği sanılırken kemanı eline alıp pek de matah olmayan bir müzik performansı sergileyerek sonra da "nasıldı?" diye sorması ve de akabinde tam goya mırın kırın ederken odaya gelen bir habercinin fransız ihtilalinin haberini getirmesiyle bu mevzunun da gargaraya gitmesi şeklindeki sekans çoğunlukla trajik olan filmin mizahi ve yaran nadir anları arasındadır.
--spoiler--
(bkz: goya nin hayaletleri)
güncel Önemli Başlıklar