bugün

senaryosunu ünlü yönetmen oliver stone'un yazdığı ve yönetmenliğini yine ünlü yönetmen alen parker' ın yaptığı filmdir.
film tamamen türkiye karşıtıdır. filmde konu edilen iddaalar gerçekten son derece ağır ve üzücüdür.
türkiyede tutuklanan bir yabancının hapisanede başına gelenleri konu eden film gerçeklerden son derece uzak ve tamamiyle karalama amacıyla, çamur at izi kalsın mantığı ile çekilmiştir.çekildiği dönemde dünya kamuoyunda büyük ilgi toplamış aynı şekilde türkiye kamuoyundada inanılmaz tepkilere yol açmıştır.
bir sinema filmi olarakda gayet başarısız bir filmdir.bu kadar usta iki sinemacıdan daha başarılı bir yapım beklerdim.
bu arada senarist oliver stone yıllar sonra büyük iskender filmini çektikten sonra nedendir bilinmez türkiyeyi ziyaret etmiştir ve gece yarısı ekspresi için bir nev igönül almıştır.bu arada büyük iskenderde gayet başarısız bir filmdir.*..
her boşluğun bir şekilde doldurulacağının güzel bir örneğidir.

elin oğlu 3 kuruş para harcayıp, türkiyenin imajına çok büyük zararlar vermiştir.

medyanın gücünü yeniden ispat etmiştir. ülke savunmasındaki enstrumanların çeşitliğinide ortaya cıkarmıştır.

kıssadan hisse medya ve 7.sanat desteklenmelidir.
(bkz: midnight express)
devam filmi için;
(bkz: fransa nin sozde ermeni soykirimini reddetmeyi suc sayan yasa tasarisi)
oyuncular: fransa meclisi ahalisi.
gösterim tarihi: 12. 10. 2006
yapım: fransa
dağıtım: fransa
eleştirmenin notu:
(bkz: devam filmlerinin kotu olmasi sorunu)
şu sıralar alinur veli dedeoğlunun kitabın yazarı ile yaptığı söyleşisi youtube'da dolaşmaktadır. bu söyleşi aslında filmin nasıl saptırıldığınıda açıkça göstermektedir.

http://www.youtube.com/watch?v=WMsNPCVbNhw
http://youtube.com/watch?...p;mode=related&search=

bu linki ilk sayfaya taşıyarak bütün önyargıları silemesekte belki azaltabiliriz.
tuvalletki klozetlerin ve lavabo taslarinin yaninda, ilkokul yillarimizin cumhuriyet bayrami günlerinin vazgecilmez atatürk resimli süs aksesurlarinin bulundugu film. olur da bu kadar mi olur amina koyum dedirtiyor adama. orda ne isin var lan onlarin?
turkiyede binlerce gence hapisehanede tecavuz edilip iskence edildigi dusunulunce filmde anlatilanlar gercek olabillir. filmi izlemedim ama okudugum kadariyla tek yanlis tum turklerin kotu gosterilmesi bana gore hikayeyiyse turkiyede binlerce turk yasadi ama film yapilmadi..
türkleri kötülemek için yapılmış sadece senaryo olan film.
bir taşta iki kuş vurarak türkiye'yi hem ermeni meselesi konusunda uluslararası kamoyunda ters köşeye yatırmış, hem de dünyaya türkiye antipatisi kazandırmış film.

işin acı yanı böyle uyduruk bir film ile canı yanan bir neslin çocuklarının amerikan'ın bu aralar pek sardığı 300 spartans ve the stoning of soraya m gibi anti-iran'cı filmlere inanmasıdır.

hem de bu senaryo daha önce ırak'ta defalarca oynanmasına ve ırak ile ilgili propaganda filminden sonra ırak savaşı'nın zeminin hazırlanmasını bizzat yaşamalarına rağmen.
su anda brezilya televizyonlarinda gosterilen ve tuhaf tuhaf sorulara maruz kalmama sebep film.
bunlar yalan diye anlatmaktan yoruldum sozluk.
Yakın zamanın Türkiye'sine bakıldığında senaryosunun çoğunluğu gerçekleri yansıtan film.
hacinin birini teravihten cikarken yakalayip hapse atan allah kitap düsmani bir ülkenin pisliklerini ortaya döken film.
Yıllar sonra baş rol oyuncusu türkiye için anlatilanlarin yalan oldugunu itiraf etmistir.

An itibari ile diyebiliriz.
film tekniği açısından çok kötüdür. pek çok yerinde kamera sallanmaktadır.ilber ortaylı bu film için "film o kadar kötüydü ki, seyrettiğim sinemada * insanlar filmin sonunda artık gülüyorlardı" yorumunu yapmıştır. yapımın bu denli ünlü olmasına, filme karşı gösterdiğimiz anlamsız çaptaki tepkinin oluşturduğu reklam ortamı sebep olmuştur.
ayrıca, filmin başında gösterilen istanbul sahneleri bir yerden aşırılma ya da kopyalama değil, doğrudan film ekibinin bir sigara reklamı bahanesi ile yaptığı çekimler vasıtasıyla gerçekleştirilmiştir.
Hidra ve red'in mükemmel bir düeti.
Yeni rap dinleyicilerinin pek bilmediği bir şarkıdır efenim. Alın size sözlerde boğulmak için bir sebep.