Sanatsal açıdan teknikler, metrikler, enstrümanlar bakımından Orhan Gencebay en iyisidir.
Ses ve şarkı sözleri konusunda Ferdi Tayfur bir numaradır.
Sanatçı-hayran arasındaki uyum ve duruş açısından ise Müslüm Gürses zirvededir.
ikisi arasında kaldığım doğrudur.
Biri bir akşam güneşini söyler.
Öteki bizim sokaklar der fifti fifti bence.
Müslüm bana biraz ağır geliyor ama severim tabi.
Sanırım bizim sokaklar daha ağır bastı..
Öptüm by.
Did you mean: "ferdi ve müslüm ve orhan" zira bu sanatçılarımız mahşerin üç atlısı veya Metin-Ali-Feyyaz üçlemesi gibi birbirinden değerli ama benzer işle uğraşmış çok muhteşem sanatçılardır, devler karşılaştırması olmuş resmen
Sanat, müzik vb başlıkları bir tarafa bırakıp halktaki teveccühlerini Her birinin prime döneminden baz alırsak bunun kazananı açık farkla ferdi'dir.
Albüm satışları, konserler, film gelirleri bariz ferdi üstünlüğünü gösteriyor.
C sınıfı filmlerde oynadığı için o yönü unutuldu ama 75-80 arasında ülkenin en popüler aktörü de ferdiydi, bugün yeşilçam efsanesi olarak anılanlar nal topluyordu.
Orhan ve müslüm bir şekilde gündemde kalmayı başardı hatta müslüm baya tribünlere de oynadı, prime dönem kitlesi kesinlikle öyle değildi, orhan siyasete falan bulaştı malum. Ferdi köşesine geçti, bu yüzden yeni kuşaklarda diğer ikisine göre populerliğinin az olduğu sanılıyor.
Ferdinin arada güzel şarkıları ve üretken bir yeteneği olabilir ama ağlak ve çocuksu tarzı bana çok itici geliyor. Müslüm hem arabeskin babası olarak tanınır hem de halk müziği sanatçısıdır. Orhan pek çok tarzda müzik yapmış repertuvarı geniş bir sanatçıdır. Müslümün kadın hayranları diğerlerinden daha azdır hatta yoktur denebilir. Fakat rahmetli çocukluğunda gençliğinde çektiği onca çileye karşın naifliğini korumuş, alçakgönüllü ve olgun kişiliği ile karakter olarak aralarında en öndedir.
Ümmü Gülsüm derim, bizdeki arabeskçilerin şarkılarının alayı Ümmü Gülsüm'un eserlerinden esinlenlenerek yapılmıştır. arap arabesk müziğinin çok büyük bir ismiydi kendisi.
üçünü de severim üçünü de dinlerim üçünün de yeri değeri kıymeti ayrıdır. onca müzikalitesine rağmen arabesk sadece bir müzik değildir. o müziğin üzerinde o dönemin ve hayatının ruhu var. evet..
ferdi nin şarkılarının yaklaşık üçte biri arabask ritmlere sahip daha doğrusu arap tarzıdır doğru lakin kalanlar batı ritmlerinin ve de özellikle türk sanat müziği ritmlerinin çok sık ve ustaca değiştirilerek kullanıldığı şarkılardır. mesela ferdi şarkılarında zeki müren etkisi çoktur desem çoğu kişi inanmaz ama biraz müzik bilgisi olan bunu görür.
ayrıca batı sazlarının çokça kullanılmış olması müziği arap müziğinden çok uzaklaştırır.
ve en önemlisi, ferdi şarkılarının pek çoğu müzikal anlamda disko ritmlerine sahiptir. emmeoğlu, sabahçı kahvesi falan ı kastetmiyorum. msal bir söz veriyorum artık içmek yok, parçasını dinleyin ya da aramızda engeller var ı dinleyin ya da daha bir çoğunu.
sokaktan birini çevir. bi ferdi tayfur şarkısının adını söylermisin de, emin ol adam celal şengör seviyesnde ente olsa bile, biraz düşününce sana en az 2 tane söyler.
böyle bir sanatçı dünya da yok. ferdi var sadece.
ha sorsan asla dinlemem de diyebilir ama dinlemesen ne adam ülkeye her yandan şarkı söylemiş. kulak dolgunluğunun olmamasına imkan yok.
dünya da o ana kadar en çok kişinin izlediği konser, 200 bin kişi ie gülhane konseriydi. şu an da bile bu rekor dünyada kırıldı mı bilmiyorum.
o 200 bin kişiden biri büyük ihtimalle senin tanıdıklarından biri belki de akrabandı. yani bilinirlik şu ana kadar en az 100 le çarpılmıştır, onların sayesinde.
karşılaştırmadır.
ferdi içtenliktir.
diğer sanatçıya gelirsek, ferdi doğal orkestrasyon bilginidir.
diğer sanatçıya gelirsek, ferdi hüzün içindeki hareketli ritmler ustasıdır.