bugün

osmanlı torunu sok, osmanlı torunu iptal!..
Fatih sultan Mehmet de papa ya müslüman ol demiştir

Zamanın papası da müslüman o zaman.
papa nın 14 defa suikaste kalkıştığı-kalkıştırdığı ortodoksların en önemli o zamanki en önemli mabedini cami yapmış bir gavurdur.

yersen.
Arastirmak lazim bu konuyu acanin soyu nereye dayaniyor.
Dikkat! Bu yazı Atam izindeyiz diyerek Fatih Sultan Mehmet'i kasteden çomarlara felç geçirtebilir.

Fatih Sultan Mehmet;
-islamda yasak olmasına rağmen Şarap içmiş, şarap üstüne şiirler yazmıştır.
-Hristiyan halkına ve Ortodoks kiliselerine hoşgörüyle yaklaşmıştır. (bkz: tevbe 73)
-islamda yasak olmasına rağmen portresini yaptırmıştır.
-Hristiyanlığı öven, müslümanlığı kötüleyen bir "şiiri" mevcuttur.
-Halil inalcık, Fatihin annesinin hristiyan olduğunu söylemiştir.

Edit: iftira etmek için bir sebebimiz yok, biz eecdadı dinine göre sahiplenmeyiz. Benim ecdadımda müslüman da, şaman da, tengrici de vardır.

Ayrıca "bir şarap içti diye..." diyenler Fatihin islam halifesi olduğunu unutmasın.
yaptığı hizmetleri değiştirmeyen gerçektir. (bkz: ne salak salak başlıklar bunlar ya)
He la Satuk Buğra han da esasen Budist.
Dini enterese etmez bizi ama Türkleri sevmediği aşağıladığı bir gerçek.
olabilir ne var bunda.
Fatih Sultan Mehmet gerek eski dünyanın merkez devleti roma gerekse Moğol istilaları sonucu gerileme yaşamaya başlayan islam uygarlığı ile arayı açmaya başlayan avrupanın teşkilatçı yapısına çok özenmiş ve bunun sadece siyasete değil bilim ve sanat gibi alanlardan da gelen düşünce çeşitliliğine de dayandığını vr batı uygarlığının şekil değiştirip güçlenmesi başlamasını çok doğru analiz edebilmiş çok önemli bir düşünce insanıdır aynı zamanda. Elbette ki siyasal olarak hala haçlıları önüne katıp kovalayabilecek kılıç gücüne islam dünyası sahip idi ama bu durumun yavaş yavaş değişmeye başladığını tek başına askeri kabiliyetin de yeterli olamayabileceğini ilk farkeden kişidir. .bu nedenle batıyı askeri anlamda ezme fırsatının çok uzun süre elinde durmayacağını bilerek istanbul ve romayı fethetmenin gerekliliği ve avrupaya akınlar düzenleeme konusunda tereddütü bulunmamakta idi .Tabi papa bu tehlikeli durumdan kurtulma umudunu fatihin batıya ait kavramlara yakınlık göstermesinde bularak ona Hristiyan olup avrupanın siyasi lideri olma teklifi bile yapmıştır ama fatih in aklındaki amaç Hristiyan olmak elbette ki değil Hristiyan bilim ve teşkilatlanma kapasitesini kendi hükmü altında islama adapte etmekti sadece. .Maalesef kendisinin sahip olduğu vizyonu başta oğlu dahi anlayamamış anlayan diğer oğlu cem ise tahta çıkamamıştır. Lord kinross kitaplarında o dönem çok güzel şekilde anlatılmıştır. .
Yaptığı hiçbir şeyi değiştirmeyen gerçek(tabii gerçekten öyleyse).

Adam muslera gibi her işi ülkesi için yapmış adam neyin tartışması.

Osmanlı da biziz Türkiye'de biziz yapmayın güldürmeyin başkalarını.
Fâtih'in içki içtiği ve bunu teşvik eder mahiyette şiirler yazdığı iddia edilmektedir. Bu konuda neler söylenebilir?

Bu konudaki ayrıntılı bilgiyi, Yıldırım Bâyezid ile ilgili iddialara cevap verirken ö-zetledik. Fâtih'le alakalı iddiaların ise, hiç bir güvenilir kaynakta yeri yoktur ve Hz. Peygamber'in övdüğü bir devlet adamına, bu manada iftira ve isnâdları hiç bir delile dayanmadan yapmak ise, belli çevrelerin kasıtlı yayınları olarak değerlendirilmelidir. Bu yayınlara karşı söylenmesi gerekenler şunlardır:

1) Elimizde mevcut olan Osmanlı tarihlerinin hiç birinde ve buna ilaveten Bizans tarihçilerinin hiç bir eserinde, Fâtih'in içki içtiğine dair yazılı belge sayılabilecek bir bilgi bulunmamaktadır. Sadece ve sadece, biraz sonra değerli bir divan edebiyatçımızın değerlendirmelerinden iktibasda bulunacağımız satırlarda görüleceği gibi, Fâtih'in şiirlerinde geçen bazı tabirleri, istanbul'un fethinden dolayı gururları incinen bazı Batılı tarihçilerin, kendilerine göre yorumlan vardır.

2) Elimizdeki Fâtih dönemine dair islâm Hukuku kaynakları, özellikle Fâtih'in Kazaskeri olan Molla Hüsrev'in Dürer ve Gurer adlı Osmanlı Devleti'nin yarı resmî kanun kitabı, bunların uygulama örnekleri olan şer'iye sicilleri ve en önemlisi de Fâtih'in tasdikinden geçerek yürürlüğe giren Fâtih Kanunnâmesindeki hükümler, açıkça içkiyi yasaklamakta ve bu suçu işleyene uygulanacak cezaları düzenlemektedir. Mesela, hadd cezası uygulanması için gerekli-şartları oluşmadığı zamanlarda, içki içenlere uygulanacak ta'zîr cezalarını düzenleyen Fâtih'e ait bir kanun hükmü aynen şöyledir: "ıs. Eğer biregû hamr içse, Türk veya şehirlü olsa, kadı ta'zir ura. iki ağaca bir akçe cürm alına". Yani, bir kişi içki içse, Müslüman (Türk Müslüman manasına kullanılmaktadır) ve şehirlü olsa, hadd-i şirb olarak vurulacak olan 80 sopanın yanında para cezası alınması emr olunmaktadır veya sopa cezası uygulanmadığı takdirde para cezası uygulanacaktır. Kısaca elimizdeki bütün arşiv vesikaları, Fâtih'in içki içtiğini değil, içki içenleri cezalandırdığını anlatmaktadır.

3) Fâtih'in şiirlerindeki bazı ifadelere gelince, bu konuyu, şöylece özetlemek mümkündür: Fetih kutlamalarına rastlayan günlerde, Fâtih'in şiirlerinden yola çıkarak, onu ayyaş gösterme gayretinde olanlar vardır. Ancak Fâtih'in Avnî mahlasıyla şiirler yazdığı doğrudur ve o şiirlerde kadından ve şaraptan da bahsetmiştir. Ancak bu tabirler, divan edebiyatımızdaki mecaz ve istiare gibi kurallar çerçevesinde söylenmiştir ve bunların özel manaları mevcuttur. Divan edebiyatını bilenlerin hiçbiri, 500 yıl boyunca, bu şiirlere bakarak Fâtih'e böyle bir iftirada bulunmamıştır. Divan şiirinin manzumeleri içinde özellikle gazel tarzının konulan daima bellidir: tabî'at, aşk, şarab, kadın ve benzeri tabirler. Bir Şeyhülislâm mesela Şeyhülislâm Yahya Efendi de gazel yazacaksa, gazelinde bu tabirleri kullanacaktır. Ancak bunların divan edebiyatında kendine mahsus manaları vardır. Bir divan şairinin, şiirinde şarabdan bahsetmesi san'atın ve zarafetin gereğidir ve manası da bizim bildiğimiz içki değildir. işte gazel yazacak kadar divan şiirine vâkıf olan Fâtih, elbette ki şiirini bu mazmunlar üzerinde kuracaktır. Aşk ve sevgiliden kasıt, Allah, Peygamberi ve onun dostlarıdır.
Fatih'i tarihe yazdıran güçlü yönünü, devlet adamlığını değiştirmeyecek olan kimliğini tamamlayan yanıdır.

Her özelliğiyle güçlü bir isimdir fatih, atamızdır. sonsuz Saygıyı hakeder.

Tarihi kaynaklarından öğrenen nesiller atalarını sahip olduğu özellikleriyle kabul etmelidir.

Entrysinde editiyle yazar bunu belirtmiş.
fatih döneminde içki içti demek illaki kolay değil. götü yiyen söylesin padişah ulan bu adam.bugün bile cumhurbaşkanını eleştiren yazarları föte füte içeri atıyorlar değil ki o dönemde padişah içiyordu diyceksin.adamı götünden kumburgaza gererler...
hala ciddi ciddi fsm nin 2. abdulhamit in muslumanliktan yarildigini zanneden insanlar var. onlar icin uzuluyorum.
sünnetsiz olduğunu kim görmüş ki böyle uluorta sallıyor.
güncel Önemli Başlıklar