karanlık koridorlardan geçilerek girilen bir dünyada ekmek parası kazanan bir fahişenin, siyah katrana dönmüş masumiyetini, iş dönüşü yeni uyanmış kızını okula uğurlarken, kızının önlüğündeki beyaz dantel yakada aramasını ifade eden tanımlamadır.
(bkz: biz büyüdük ve kirlendi dünya)
koca parasi yemek icin evlenen kadin zihniyetine sahip kadınlardan çok daha fazla itibar, değer hakkettiğine inandığım, biri hiç değilse yarım saat o sevmediği bedene, yüze tahammül ediyor; bir diğeriyse o sevmediği bedene, ruha, zihne, hayat tarzına yıllarca tahammül ediyor diye düşüncelere sevk eden; bu sebepten çok daha onurlu gelen o kadınların diğer yüzü. öteki kadınların insan yüzü. erkek egemen toplumun değer yargılarına göre sınıflanan toplumun diğer yüzü.
Hayatları arka sokakların kirli, paslı kaldırımlarında geçen, parasızlıktan, dertlerden, kötü şansları yüzünden mecbur oldukları bu işi hiçbirinin zevk için yapmamasıdır. Kimisi bu işe zorlanmıştır, kimisi parasızlıktan, başlamıştır. Evde çocuklarının aç, ve masum bakışlarına dayanamayan bir annenin mecburiyetidir. Duyguların bittiği, ve yaşamın gerçeklerinin ortaya çıktığı andır. Ama ne yazıkki hayatın onlara yaptığı bu kalleşlik yetmiyor gibi, bir de britney spears türündeki peynirlerle karıştırılırlar. Önyargılı olmak kolay gelir herzaman herkese...
kendini çok ağırbaşlı çok oturaklı diye tanıtmak,akabinde bu şekilde kandırarak bulduğu erkek arkadaşını 20 yerinden boynuzlamak ve bunu erkek arkadaşı hariç herkese 'ay o kadar çok kişi var ki peşimde hangisini seçeyim karar veremiyorum' diye anlatmaktır.
hiçbirşeyden haberi olmayan tamamen iyi niyetli erkek arkadaşı zavallı,acınası bir duruma düşürmektir.
kimisi üstüne serilmiş aygırdan bozma erkeğe yaşamak, bazen cocuğunu, bazen ailesini yaşatmak için katlanan aile bireyi; kimisi okuyabilmek, rezaletten sahte medeniyete geçebilmek için çabalayan öğrenci. ama hepsi bizlerin, toplumun rezaleti.
birde ortaokulda hocamın toparlayamadığı, hatta toplarlanılmamışı daha bir içler acısı olan sözün kahramanları; "orospuya orospu diyen orospudur"
hele de bu işi vesikalı olarak yapıyor ise; fahişeliğin öbür yüzünde de yaptığı işin utancını taşıyan, ailesindeki insanlara taşıtmak zorunda kalan insanın içler acısı durumudur.
ilgili tüzük gereği;
- bu mesleği icra ederken yakalanan kişi talebine bakılmaksızın vesikalı hale getirilir.
- vesikalı olması ile birlikte nüfus cüzdanı elinden alınır ve kimlik belgesi olarak kullanılmak üzere eline vesikası verilir.
o andan itibaren kadın yaşamının her anında kimlik yerine bu bekgeyi kullanmak zorundadır. çocuğunu okula kaydettirirken de, kimlik kontrolinde de, nüfus sayımında da.. kimliğin gösterilmesi gereken her yerde kadının yaptığı iş alenen ortadadır, bu mesleğe ilişkin tüm önyargılarla beraber.
- emekliklik veya kendi isteği ile işi bırakması halinde dahi bu bilgi kaydından silinmez.
sabıkalar bile, koşulları gerçekleştiği ve süresi dolduğu anda kişinin sabıka kaydından silinirken, devlet eli, izni ve denetimi ile icra edilen bu meslek, suçtan öte biçimde kişinin tüm hayatına, ölene kadar yapışmış durumdadır.
sonuç olarak fahişeliğin öteki yüzü yoktur, olamaz, oldurulamaz. fahişenin normal bir hayat sürme şansı yoktur, çocuklarını, ailesini ve kendisini, yaşadığı bu hayatın dışındaki bir hayat biçiminde varedemez. fahişe hayatının her anında, en masum kısmında dahi fahişedir.
bu işten asıl para kazananlar, bu insanların etini, emeğini, duygularını sömürenler pezevenkliklerini işadamı kimliği ile rahatlıkla örtüp hayatlarını sürdürürken, bu kadınları zevkleri için para karşılığında kullanan adamlar masum hayatlarını iyilik timsali gibi sürdürürken bu kadınlar hep fahişedir. fahişelik te bir küfürdür.
fahişeliğin öbür yüzü yoktur. sadece insan haklarının ilhal edildiği kısmı vardır. söz bile biter burada...
cinsiyeti ne olursa olsun; zihniyeti, toplumun yüklediği tüm argo anlamları ile fahişe olan birinin, bu başlıktaki tüm entryleri seri biçimde eksilediği dikkate alındığında; bu konudaki fikirlere karşı bu denli kabız olan zihniyetin görünen yüzü, fahişenin de fahişeliğin de asıl yüzüdür.
bir fahişenin, fahişe gibi davranmadığı her tablodur aslında. onlar da doğarlar, yaşarlar, büyürler, ölürler.
masumiyet aranamaz onun yaptıklarında evet, ahlak, din, kültür yasalarımıza aykırıdır. fahişelik bir meslek olarak bile kabul edilemez. çocuğunun beyaz şeysinden bahsetmek biraz da duygu sömürüsüdür, arabeskdir.
netice itibarı ile onlar da topluma kazandırılmalı, ruhlarını yerine getirmede yardımcı olunmalıdır. çünkü onlar da insandır, belki yaptıkları kör cahillk belki zorla yapıyorlar. ama insanlar
ama asıl olay şudur, ne kadar ahlaksızca da olsa bir mesleğin çalışanları toplumdan dışlanamaz, memur hiç mi rüşvet almıyor, hiç mi işten kaçmıyoruz, yalan söylemeyen var mı aramızda? genelev maceralarımızı herkeslere hede höde anlatıyoruz, biz ahlaksız değiliz de onlar mı fahişe?
durumu konumu ne olursa olsun, her suçlunun bir öteki yüzü vardır. bir masum yüzü vardır. suçlu ilan etmek yerine, onları kazanmak erdemdir.
(bkz: kim olursan ol yine gel)
vücudumu belki ama ruhumu asla diyen fahişelerin yeşilcamda sıkca betimlenen ruh halleri. kendilerini aslında hac olmuş bayanlardan bile daha temiz ve daha namuslu bilirler.
15 kadının gerçek hayat hikayesinden esinlenerek, fahi$eliğe neden ve nasıl ba$ladıklarını anlatan, toplumun diğer yüzünü açığa çıkaran, gazeteci fügen yıldırımın yazdığı kitap.
5 dakika di$ini sıkıyorsun. en ucuz aldığın para 50 "kağıt".
var mı bundan daha güzel meslek lan ?
sonra çık etrafada "kocam beni sattı, babam beni kovdu" diye salla da salla. belini büküp merdiven temizleyen kadınlardada var sende olan organdan. sen misin elalemin akıllısı. bide bu çapulcu gazeteciler duygu sömürüsü yapmak için röportaj falan yapmazlar mı daha da deliriyor insan.
senin ruhun orospu olmu$ fahişe kardeş, bedenin olsa ne yazar.
fahişelik yapan birinin isteyerek yaptığının düşünülmesi o kadar gereksiz bir şeydir ki; paraya ihtiyaç duyan her kadın o zaman bunu yapabilir.bu o kadar basit midir?
kaybolmu$lugun surukledigi koylardan kacip ter kokan kollarda bulmak kendini. oyle bir kaybolmak ki gercek adini pezenginden ba$kasinin bilmedigi bir kaybolmak.