parçalarını her dinlediğimde o melankolik hava beni, 1800'lerin londra'sında; yağmurlu ve kasvetli bir gecede, içerisi kandille aydınlanan küçük bir apartman dairesinin penceresinden ay ışığının taş sokakların zeminindeki yansımasını seyre dalan bir adam formuna sokuyor. kitabını al ve pencere kenarına geç. bu müzik eşliğinde yeni dünyalara dal.
(d. 17 Mayıs 1866 Honfleur - ö. 1 Temmuz 1925 Paris) Fransız besteci, piyanist.
Piyano eserleri, tiyatro ve bale müzikleri bestelemiştir. Besteleri orijinal, mizahi, minimalisttir. Müzikte mizahın babası olarak tanınır. Mizahçı kişiliği parçalarına verdiği adlarda ("Armut biçiminde parça" ) ve müziğe koyduğu anlatım biçimlerinde ("dişi ağrıyan bir bülbül gibi") görülür.
gnossienne no.3 bestesi alır da alır beni, piyano ile birlikte o dakikalar içerisinde dünyadan soyutlanıyorum sanki, ruhuma işleyen nadir şarkılardan birisi.
Gnossienne ve Gymnopédie serileri bestelemiş fransız piyanist.
bu iki seri kadar geceye yakışan başka bir müzik dinlemedim.
özellikle gnossienne 1. https://www.youtube.com/watch?v=oOTpQpoHHaw
fransız besteci(1866- 1925). fareler, armut ya da kuşlar için besteler yapmış ve hayatı boyunca gariplikleri ile anılmıştır. yazdığı bazı eserler ''eşya müziği'' olarak tanımlanmıştır. zamanının klasik müzik bestecileri tarafından geç yaşlarıa kadar pek kabül görmemiş, o zamanlar için fazla deneysel bulunmuştur. bir diğer önemli besteci debussy ile de arkadaşlık kurmuştur. bugün bile sahip olduğu mizah duygusu ya da yaptığı hicivlerle hatırlanan satie, benim için aslında hüznün şarkıcısıdır. gymnopedies ya da gnossiennes üçlemeleri düşünüldüğünde bu adam aslında nasıl oluyor da mizahla anılıyor diye düşünmeden edemiyorum. bu iki üçleme de insanı dünyadan koparacak kadar güçlü, hüzünlü ve yalnızdır.
müziğinde fazlasıyla anlamlı bulduğum bir boşluk olan besteci. satie, bize müziğin tümünü vermez, ipuçları bırakır çoğu zaman. çalarken, dinlerken, belki de bu kadar minimalist bir müzik yapıp, bu kadar çok şey hissettirmenin yolunu bulmuş olan tek bestecidir. aynı zamanda optimist notalarla, pesimist bir atmosfer yaratmayı nasıl başardığını ayrıca merak etmekteyim.
(bkz: gnossiennes)
(bkz: gymnopedies)