ecdada söven sahte türkçüler

entry58 galeri1
    26.
  1. 27.
  2. Kemalist gibi vahdettin'e sövenleri de mevcuttur! Asıl vatan haini Vehdettin'e sövenlerdir...

    --atsız--
    Osmanlı padişahlarının en talihsizidir. Bu yüzden kendisine hain damgası vurulmuştur. Fakat hain değil bütün Osmanlı padişahları gibi vatanperverdir.
    --atsız--
    4 ...
  3. 28.
  4. Atsızcı pisliklerin vahdettine "vatanperver" diye demeleri gibidir efenim!
    0 ...
  5. 29.
  6. Ecdadtan kastedilen osmanlıyı kutsallaştıranların gözünde osmanlıya eleştiren bakan ve sahte olduğu iddia edilen türkçülerdir.
    Bir kere türkçüler sahte milliyetçi özde dinciler gibi ecdad kelimesi kullanmaz.
    Ecdad islamcıların sadece osmanlıyı kasteden bir söylemidir çünkü osmanlı ve kısmen selçukludan öncesini tarihten saymayacak şuursuzlar bunlardan çıkar.
    Bunu bilen türkçüler insanların gözünde kutsallaşmış bir yeri olan osmanlıya eleştirel gözle bakmaya itilir.
    Kaldı ki istanbul'un siması ne kadar şatafatlı ise anadolu o kadar terkedilmiş bir resim çizer.
    Halkın bu denli cahil kalmasındaki etken osmanlının yanlış politikalarıdır.
    Yani ne olduğunu bilmeyen dinine de islam milletine de islam diyen osmanlı halkından bahsediyor ki yaban romanında bunla ilgili bir kısım bulunur.
    Geçiniz bilmem kaç yüz dünyaya hükmettik martavallarını.
    1453'de osmanlı büyük devlet oldu 1700'lü yıllardan sonra ise yavaş yavaş söndü.
    Yani 250 yıl ancak dünyayı yönetti.
    Osmanlıyı kutsallaştırmayı daha doğrusu kendi yobaz fikirlerine alet etmeyi bırakırsa birilerini "ecdad"a söven olmaz merak etmeyiniz.
    1 ...
  7. 30.
  8. ortalık böyle tiplerle doludur. kendisine sorsan türkçü- turancı. ama neticede batı özentisi bi gençtir. belkide gaydir.
    0 ...
  9. 31.
  10. internet fikriyatçısı olduklarını her defasında ortaya çıkartan ve özünde sadece "islam düşmanlığı" barındırıp bir pohtan habersiz etrafta gezinen sahte türkçülerdir.

    neymiş efendim Türkçüler sahte milliyetçi özde dinciler gibi ecdad kelimesi kullanmazmış... bak hele ya!

    meğer Hüseyin Nihal atsız sahte milliyetçi özde dinciymiş. Birçok makalesinde ecdad demiş...

    --atsız--
    Ecdadı ve kanı ile bu toprağa bağlı olan normal bir insan, şahsi düşünceleri ne olursa olsun, topluluktan ne derece ayrı düşünürse düşünsün nihayet fedakarlık edemeyeceği bazı sınırlara, mukaddes bildiği değerlere maliktir.

    Nihal ATSIZ, Orkun, 20 Nisan 1951, Sayı: 29
    --atsız--

    makalenin adı tarih şuuru.

    sıradaki gelsin...

    ek: baykuş bilezik gibi geçirince yeni gelin edasıyla nasılda kırıtıyorsunuz komünist kankalarınız gibi. *
    0 ...
  11. 32.
  12. Atsız'ın yaşadığı dönemde birçok yabancı kökenli kelime dilden çıkmamıştı ki atsız bunları kullandı. Bana martaval okunacak son kişi atsızdır ki kendisini yıllar önce okuyup tüketmiş biriyim.
    Aynı zamanda türkçenin yüzde yüz saf bir dil olma düşüncesini de desteklemiştir.

    Diğer açıklamalara gelince ; evet bugün sahte milliyetçi özde dinciler ecdad kelimesini dilinden düşürmez ve bunda osmanlıyı kasteder.
    Çünkü osmanlı kendi siyasal islamcı fikirlerini güçlendiren bir dayanaktır bu kimselerin.
    Hatta bu kimseler osmanlıdan öncesini tarihten saymayacak kadar ileri seviyede islamcıdırlar.
    Yani bunlar için Göktürkler , Hunlar yok gibidir sadece Osmanlı vardır.
    Ayrıca osmanlıya sövdüğümü zannedip ona da laf bindirmeye çalışmışsın.
    Bak bakalım yukarıda osmanlı tü kaka onun ben mi demişim yoksa objektif bakıp bazı örnekler mi vermişim ?
    Bu saatten sonra türkçülük öğrenecek durumumuz yok, yeterli kritiğini yaptık biz bunların.
    Rahat olsun içiniz.
    0 ...
  13. 33.
  14. Bunlar babadan oğula nesil. Ama kuruyacak soyları. Bakmayın siz hamamböceği gibi çoğaldıklarına.

    Atatürk e sövene de Osmanlıya sövene de haddi bildirilir!
    1 ...
  15. 34.
  16. --Nihal atsız--
    Nerde o mukaddesata saldıran Kemalist inkılâpları? Milletin dinine tahakküm artık sökmüyor, değil mi? Ecdat türbeleri artık kilitlenemiyor, Kore ye giden tugayın kumandanı Kur’anı öpmekten menedilemiyor, değil mi?
    --Nihal atsız--

    Ecdad arapça olduğu için kullananı "arapist" olarak yaftalayan dangalakların ta kendisidir bunlar!

    bilezik gibi geçirince ağlarlar. yaşları küçük normal yani.
    1 ...
  17. 35.
  18. türkçünün ecdadına söveni de ecdadını seveni de ölü sevicidir. cinsel bir sapkınlık olarak milliyetçilik insan nesli için en büyük tehditlerden biridir.
    0 ...
  19. 36.
  20. Atsız'ın Osmanlı sultanları hakkında söylediği hakaret içeren bir yorum bulamayınca sadece söylediği bir hakikati yazarak hırsından kuduran ermeni dönmelerini göstermiştir!

    Atsız'ın Vahdettin dahil tüm sultanlar hakkında söylediği sözleri yazsana ermeni dönmesi?
    0 ...
  21. 35.
  22. aha sözlüğün kadrolu kck sorumlusu da geldi kadroları tamamlandı. Ama ben bunlara geçirmekten çok büyük haz alıyorum ondan yazıyorum bu sözlükte vallahi bak. Komünistler ve kürtçüler 1. sırada onlara geçirince daha bir mutlu oluyorum siyasal islamcılar ve kemalistler aynı sırada 2. birde bunlara geçirince çok huzurlu oluyorum!

    Tarihine sahip çıkmak tarihine sövdürmemek "varoşluk" olarak adlandırılıyor ki yalan değil varoşum hatta dibiyim!

    bu dönme laleli kevaşeleri konuşadursun kimin ne olduğunu aklı selim olan herkes biliyor çok şükür.

    Türk tarihi tümüyle bizimdir sövdürmeyiz! sövene de gerekli cevabı veririz çok şükür o kapasiteye sahibiz.
    1 ...
  23. 36.
  24. konuştuğu ve tartıştığı tipleri ülkü ocaklarında tesbih sallayan kekelerden seçenleri göstermiştir.
    ecdatçı dediğin adamları önce bir tanı. ulan haklı ya da haksız, yanlış seyler yaptı diye senin soyağacından çıkıyor mu bu adamlar? maalesef insan ceddini seçemez. ha seçer diyorsan git israil dölü falan ol aq
    1 ...
  25. 35.
  26. %50 si devşirme kemalist artığı diğer %50 si ise komünistin-kürtçünün önde gidenidir.

    Bunların en önemli özelliği ona buna tepeden bakmak ve aşağılamaya çalışmaktır özellikle yarım aklıyla. Neymiş efendim lisedeki tarih hocasının gazına gelen çocukların hezeyanı falanmış. Ulan liselerde Osmanlı mı anlatılıyordu doğru düzgün? sen hangi lisede okudun? seni verdiğim vergilerin makbuzlarıyla tokatlarım sen ve senin gibi kemalist ucubelerin karnını doyururum ben o vergilerle.

    Milliyetçilik tarihini bilmek şuurlu bir biçimde geçmişine sahip çıkmaktır. kemalist gibi villalardan şirket koltuklarından ötmek değil.
    1 ...
  27. 36.
  28. ecdadı sadece osmanlı padişahından ibaret sananların anlayamayacığı durum. lütfen ecdat tanımına tdk nın sitesinden bir bakın. şoven söylemler yapayım derken cahilim ben diye haykırdığının farkında değiller.
    1 ...
  29. 37.
  30. ecdad kim acab dedirten konu.ü
    ecdad denilen osmanlı ise bir yerde ben türküm diyen osmanlı padişahı bulunsun.

    arap kıçı yalamaya devam.
    3 ...
  31. 38.
  32. Kemalistlere döküntü yazısından sonrasını okumadan vurdum eksiyi. Atatürk yahudiydi, ismet inönü'de ingiliz askeriydi edebiyatı parçalayacak bir ergen beyinle tartışmanın lüzumu yok. Hayatımda en derinden sahip olduğum değer kemalizmdir. Yaşasın Kemalizm.
    3 ...
  33. 39.
  34. Bizden değildirler. Bizler türk tarihini bir bütün olarak kabul eden türk milletine hizmet etmiş insanlara saygı gösteren insanlarız bunun içinde ismimizin önünde türkçü sıfatı yer alır. Ayrıştırmadan bölmeden türk ırkını türk tarihini bir bütün kabul ettiğimiz için türkçüyüz biz. Bizi diğerlerinden ayıran bizi diğerlerinden farklı kılan şahta bizim yavuz da bizim diye bilmemizdir. Din ayrılıklarını göz önünde bulundurmadan türk ırkının inandığı değerlere saygılı olmamızdır. Bunu yapmayan bizden değildir .44'de iskencelerden gecen türkçü fikir adamlarının yazdıklarından biz bunu öğrendik milletin değerlerine saygı türk milletine hizmet etmiş hanedanlara saygılı olmayı öğrendik.
    Sözü atsizın orhunu çıkartırken girdiği bir tartışmada söylediği sözlerle bitirelim.
    "yavuz sultan selim vari bir sözle tartışmayı bitirdim.
    Siz ayrılsanız bile ben dergiyi tek başıma çıkartırım
    ruhuna rahmet büyük yavuz insan seni taklit etmekle bile karşısındakileri susturuyor."
    1 ...
  35. 40.
  36. Üçüncü sınıf yeni yetme türkçülerdir.
    1 ...
  37. 41.
  38. '' tarih, yalnız mili ve şeref bakımından ele alınır. geçmişe sövülmez.'' milli şuur uyanıklığı

    '' hun, göktürk ve osmanlı imparatorlukları bu büyük ülkünün sonucu olup cihan tarihinde bunlarla kıyaslanabilecek devletler olarak yalnız roma ve abbasiler gösterile bilir.'' türk milletine çağrı

    **'' geçmişini hor gören bir millet, ancak şerefsiz insanlardan kurulu bir topluluk olabilir.'' türk milletine çağrı

    **'' osmanlı devletini ve meşrutiyet türkiye'sini lekeyen çirkefleri cumhuriyet tarihine bulaştırmamak en büyük mefkureniz olsun'' milli ahlak

    ''Kızılelma ülküsü, osmanlıların parlak çağlarında iyice belirip şekillenmiş ve konak konak, türk büyüklüğünün, yükseklik fikrinin, ilahi bir gayenin timsali haline gelmiştir.'' Kızılelma

    (bkz: hüseyin nihal atsız)
    0 ...
  39. 42.
  40. Ecdadın yaptığı doğruların yanında, yaptığı yanlışlarınsa karşısında olan türkçülerdir.
    1 ...
  41. 43.
  42. arap ve slav artıklarına küfreden gerçek türkçülerdir. haklıdır da.

    senin ecdadın buysa senin de ecdadını sikeyim.

    https://galeri.uludagsozluk.com/r/760517/+
    3 ...
  43. 44.
  44. --spoiler--

    --spoiler--

    Son dönemde Türkçü olduğu iddiâsında bulunan oldukça fazla grup ve dergi ortaya çıktı. Bu durum, elbette bir fikir hareketi açısından oldukça güzel bir durumdur. Bununla birlikte bu yeni yayın ve grupların bâzılarında söylem ve fikir noktasında farklılıklar göze çarpıyor.

    Elbette bir fikrin içerisinde farklılıkların olması doğal, güzel ve gereklidir. Ancak burada ciddî bir sıkıntı bulunmaktadır. Farklı oldukları iddiâsında bulunan bu yapılar, farklılıklarını Atsız Hoca üzerinden nitelendirmektedirler.

    Kendilerini Atsız Hoca üzerinden nitelendiren bu gruplar da, içlerinde farklı görüşlere sâhipler. Kimisi Atsız Hoca’yı bir değer olarak görmekle berâber tek Türkçü yol olarak, onu görmediğini söylüyor; kimisi yine Atsız Hoca’yı bir değer olarak görüyor, ancak onun görüşlerinin çağa uymadığını, onu aşmak gerektiğini söylüyor; kimisi ise tamâmen Atsız Hoca’yı yok sayıyor ya da ona karşı cephe alıyor.

    Bu noktada Atsız Hoca’nın fikirleri içerisinde en fazla eleştirdikleri, Hoca’nın târihe dâir fikirleridir. Özellikle Atsız Hoca’nın Osmanlı’ya dâir fikir ve tesbitlerini eleştirmektedirler. Bundan birkaç yıl evvel, Türkçü olduğu iddiasındaki bir kişi ile internet üzerinden yazışırken, aramızda şöyle bir diyalog geçmişti.

    - Türkçü, Osmanlı’yı savunamaz.
    - iyi de, Atsız Hoca savunuyor.
    - Atsız’ın her dediğini doğru kabûl etmemek gerekir.
    - Ama sen, Türkçü, Osmanlı’yı savunamaz, dedin. Atsız Hoca savunduğuna göre demek ki, Türkçüler de, Osmanlı’yı savunabilir.

    Bu kişiler, tuhaf bir şekilde Atsız Hoca’nın târih ile ilgili görüşlerinin bilimsel değil, duygusal olduğunu savunmaktadırlar. Buna kanıt olarak ise Atsız Hoca’nın Osmanoğlu âilesi ile ilgili yazdıklarını öne sürmektedirler. Oysa Atsız Hoca’nın eserlerini okuyan herkes bilir ki, kendisi, târih konusunda tam bir bilimsel disipline sâhiptir. Atsız Hoca’nın bunlar tarafından en çok eleştirilen yönü ise Osmanlı sultânı Vâhdeddîn tarafından Mustafâ Kemâl Paşa’ya Samsun’a çıkmadan evvel para verdiğini söylemiş olmasıdır. Ünlü sosyal medya sitesi olan facebook üzerinden açtığım bir sayfa olan “Türk Târîhi, Kültürü, Edebiyatı ve Coğrafyası”nda buna dâir arşiv belgelerinin katalog kaydını yayınlamıştım. Buradan da görüldüğü gibi Atsız Hoca’nın bu iddiâsı da, belge ve kanıtlara dayalıdır. Zâten kendisi, kanıt ve belge olmadan hiçbir konuda görüş bildirmemiştir. 1930’lu yılların ünlü târih tezine de, bu yüzden karşı çıkmıştır. Türklüğü her şeyin üzerinde gören ve tam anlamı ile bir Türkçü olan Atsız Hoca’nın bu alandaki görüşü bile onun duygusal bakmadığının kanıtıdır. Sinan Meydân gibi târih tahrîfatçılarının sözleri ile Atsız Hoca’yı karalamak, sâdece aptallıktır yâhût kötü niyetliliktir.

    Atsız Hoca’ya saldıran diğer Türkçülük iddiâsında olan yapılarda ise “ön Türk, proto Türk” diyerek, neredeyse bütün dünyâyı Türk yapanların olduğunu görüyoruz. Atsız Hoca’nın bu konudaki duruşu net olduğu için bu kişiler, Atsız Hoca’ya saldırmakta ya da saldırmasalar bile önemsizleştirmeye, sıradanlaştırmaya çalışmaktadırlar. Kâzım Mîrşân, Halûk Tarcan başta olmak üzere herkesi Türk göstermeyi seven bu kişiler, kendilerini büyük Türkçü olarak nitelemekte, ama Atsız Hoca ve Zekî Velidî Togan Hoca gibi kişileri eleştirmektedirler. Bunu da Atsız Hoca’nın Atatürk düşmânı olduğu palavrasını söyleyerek yapmaktadırlar. Onlara göre 1. Türk Târih Kongresi’nde ortaya atılan ve kısaca dünyâ medeniyetini Türklerin yarattığı şeklinde özetlenebilecek teze karşı çıkmalarının altında bilimsel düşünmeleri değil, Atatürk düşmânı olmaları yatıyormuş.

    Bu iki grubun yanında bir de Atsız Hoca’ya doğrudan cephe alan alan bâzı yapılar var ki, bunların durumu ise hayli ilginçtir. Atsız Hoca’yı Türkçülüğü sabote etmekle suçlayan ve ırkçılığı Türkçülüğe sokan kişi olarak nitelemektedirler. Bununla berâber bu kişilerin, büyük bir çelişkisi bulunmaktadır. Atsız Hoca’yı ırkçılığı Türkçülüğe sokan kişi olmakla eleştirirken, kendileri Atsız Hoca’dan çok daha ırkçı olan ve “Türkiye’de Türk olmayan tek bir hakkı vardır: Köle olma hakkı” diyebilen Mahmut Esat Bozkurt’u yüceltmekte ve onun izinden gittiklerini söylemektedirler.

    Hayâtta insanı doğruya götüren, tek yol vardır. Sorgulamak… Biz, her şeyi, herkesi sorgulamak ve düşünmek zorundayız. Atsız Hoca’ya saldıran ve Türkçü olduğunu söyleyenleri baktığımızda, ne yazık ki, “hepsinin” kötü niyetli olduğu görülmektedir. Hepsi kendi amaçlarını, Türkçülüğe mâl etmeye çalışmakta ve bunda en büyük engel olarak Atsız Hoca’yı görmektedirler. Bu ise onları, Atsız Hoca’ya saldırmaya itiyor. Bunların amaçlarını maddeleştirirsek, şöyle diyebiliriz:

    1. Ön Türk, proto Türk gibi uydurma târih anlayışlarını, Türkçülere yaymak ve Türkçüler üzerinden genel kabûl görmek.
    2. Kendi siyâsî ve fikrî liderlerini, Türkçülere yaymak ve Türkçüler üzerinden genel kabûl görmek.
    3. Kendi siyâsî ve kültürel fikirlerini, Türkçülere yaymak ve Türkçüler üzerinden genel kabûl görmek. Ardından Türkçüleri, kendi yolları üzerinden şekillendirmek ve yönlendirmek.

    Düşünen insanlar, bu yollara dikkat ederler. Düşünen insanlar, insanların sözlerine değil, kafalarına bakarlar. Düşünen insanlar, atılan her adımı düşünürler. Ancak yine de durum, üzücü değildir. Türkçülerin çoğunlu, bu konuda çok dikkatlidir ve Atsız Hoca’yı aşacağını ya da alt edeceğini sananlara inanmamaktadır. Zîrâ Atsız Hoca, dev bir kayadır. Rüzgârın kayadan götüreceği ise ancak toz olabilir.
    --spoiler--

    --spoiler--
    0 ...
  45. 45.
  46. Atsız'ın tabiriyle piçlerdir.

    '' Fertler için olsun, milletler için olsun ''mazi'' dayanılacak en büyük kuvvetir ve maziyi ancak mazisi lekeli ve karanlık olanlar inkar ederken son inkılabın zayıf idareler ve zayıf seciyeler üzerinde sarsıntı ile ''maziye sövmek'' moda haline gelmiştir.

    Ve maziye sövmek daha müfrit bir şekle girerek milliyet düşmanlığı halini de almıştır. aramızda öyle '' piçlere'' rast geliyorduk ki yalnız maviye sövmekle, milleti inkar etmekle kalmıyor, bu fikirlerini matbuatla yayarak sarsılmaya meyyal olanları da sarısıyorlardı.

    Mazi inkar edenler '' istikbal, istikbal'' diye haykırıyorlardı. maziye dayanmayan istikbal olmayacağını düşünmüyorlardı. Onalara göre mazi sevmek irtica idi. Asri olmak için maziye atmak ve yalnız ilerisini düşünmek lazım. ''halbuki bu fikri ileri sürenler hep imanları ve iradeleri zayıf biçare insanlardı''

    Maziyi inkar edenler, dafürlfünun ve milli tarih kongresi, Atsız mecmua,1932,sayı 16.
    5 ...
  47. 46.
  48. "Türkiye Cumhuriyeti gökten zembille inmemiştir. Osmanlı imparatorluğu'nun devamıdır. Osmanlı imparatorluğu, ilhanlı Devleti'nin uç beyliğinden doğmuştur; demek ki onun devamıdır, ilhanlı Devleti, Anadolu'daki Selçuklu devletinin devamıdır. Anadolu'daki Selçuklu Devleti ile Batı Türkistan ve iran’daki Harzemşahlar Devleti Büyük Selçuklu Devleti’nin devamıdır. Büyük Selçuklu Devleti; Karahanlılar'ın, Karahanlılar Uygurlar'ın, Uygurlar Gök Türkler'in, Gök Türkler Aparlar, Aparlar’ın Siyenpeler'in, Siyenpiler Kunlar'ın devamıdır.
    Bu devamlar kesintisiz, aralıksız bir tarihin kadrosudur. Yani biz, biri yıkılıp biri kurulan ayrı ayrı devletlerin değil, bir bütün halinde sürüp gelen bir devletin milletiyiz."
    Hüseyin Nihal Atsız.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük