bugün

türkan şorayla kadir inanırın başrollerini paylaştıkları eski bi türk köy filmi.
kadir inanırın evlendikten sonra para kazanmak için almanyaya gidişinin ardından o ailede yaşananları anlatır..kadir inanır öyle maçoluk falan taslamaz taş gibi oyunculuk yapar türkan şoray da zaten olayı bitirir. senaryo bildik falan ama bu filmde oyunculuklar ve müzik o kadar sağlamdır ki klişe falan diyemezsiniz oturur ağlarsınız
ya da ağlamazsınız ama nebliim ben ağlamıştım yani
(bkz: volver)
hayatın sınırlılığıyla barışmaktır!
hasretinle yandı gönlüm türküsü film müziği olarak kullanılmış, cok da güzel uymuştur filme..cok vurucu bir sonla biten film, insanın moralini bozar, gercek sevgiyi sorgulamaya iter insanı.beklemenin, gidişin ve dönüşünün nasıl etkileyici olabileceğini gösterir seyirciye..
(bkz: the return)
aglatan filmler sıralamasında ilk uce kesinlikle girmesi gereken film.
bir ezginin günlüğü şarkısı.

Pencereden kar geliyor
Aç gözünü dünya
Uzaklarda bir kör iskele
Eski bir mavna

Garip ömrüm düş görüyor
Yaz yazabilirsen
Avucumda bir kurşun kalem
Bir beyaz sayfa

Ansızın içimden bir gökyüzü
Kanatlanıp uçuyor
Ağacında bir küçük kuş
Dünyamız yıkanmış durmuş
Birader şırnak tan dönmüş
Vay geliyor

Bir sebebi yokken
Durup durup durup durup gülüyor

Boğazımda kör düğüm var
Çöz çözebilirsen
Kapılarda sır fısıltılar
ismini söyler

Geceler dostun mu oldu
Yum gözünü dünya
Gözlerinden uyku kuşları
Uçtu mu birader

Kar beyazı aklı gidip gidip gidip gidip geliyor
Adımı sordum unutmuş
Türküsünü dağlar yutmuş
Düşünde gerçek tutuşmuş
Vay yanıyor

Hiç sebebi yokken durup durup durup durup gülüyor.
1972 yılında çekilmiş ve türkan şoray'ın ilk yönetmenlik denemesi olan filmdir.
müzikleri çok güzel olan film. hasretinle yandı gönlüm parçasının birçok enstrümanla çalınmış versiyonları vardır. * filmin genelinde insanın içi burkuluyor.
an itibariyle kanaltürk'te yayınlanmakta olduğunu görüp dumur olduğum, ve buraya yazamadan edemediğim filmötesi.. evet.

(bkz: vozvrashcheniye)
nedendir bilmem, çoğu cümlesi _mekte ekiyle biten cümlelerden oluşan sahnelerle dolu, özellikle sonu çok etkileyici olan türk filmi. her izlenişinde insanın içini burkar.
Filme diyecek başka bir şeyim varsa taş olayım, sanırım 13-14 yaşında ilk kez izlediğimde hüngür hüngür ağlamıştım, türkan sultan'ın oyunculuğu ve yönetmenliği, bilal inci, müzikleri, senaryosu, her şeyiyle bir başyapıttır gözümde ama türk sinema tarihinin en berbat kaza sahnesine sahip filmdir.

--spoiler--
Filmde almanya'dan dönen ibrahim köy yakınlarında kullandığı vosvos model arabasıyla kaza yapar, bu kazanın çekimi için oyuncak vosvos otomobile zoom yapılarak devrilmesi gösterilir, üstelik jant kapaklarına kadar ben oyuncağım diyen bir maket kullanılmıştır ve çok hızlı takla atıyormuş gibi gösterilmiştir, sanırım sahnenin uyduruk olduğu analaşılmasın diyedir.
--spoiler--

bonus

--spoiler--
ibrahim, dönüşün böyle mi olacaktı ?!
--spoiler--
yalcin turanin turkan soray ve kadir inanir`in oynadigi film icin yaptigi bestenin tarafimdan kesilip bicildiyi yeri asagidaki linktedir..

http://rapidshare.com/......donus-yalcin_tura.wav.htm

Uyari:yukarida ki parca,koye yerlesme istegi uyandirmaktadir..
gulcanla(turkan soray) ibrahim(kadir inanir) evlendikten sonra aganin gulcana siteminden sonra, yalcin turanin film icin yaptigi beste girer,dagitir parcalar,oyle bir mutluluk verir ki,kendini eskisehir`in coraginda harman zamani dusunur, hayalinde buyuk somunun ustune kese yogurtlu kekikli ekmegini yedigini dusunursun, oyle guzeldir..

yalcin turanin muzikleriyle,oyle sicak gelir ki bu diyalog..

--spoiler--
ibrahim:gulcan,hiss!gulcan,kalk hele
gulcan: ne varki?
ibrahim:giyin durma!
(tarlaya dogru kostururlar..)
ibrahim:giyin durma,buralardan bile secilmekte, boy vermeye basladilar iki gundur, once ilk bi` yeserecekler, topragi bitis bitis ortecekler, boyumuza gelene dek bekleyecegiz!
gulcan:goge dogru asip gittilermi! sapsari olurlar!
ibrahim:sarinin sarisi!
gulcan:ruzgar bir ese gordumu, bir o yana bir bu yana yavasca yatarlar
ibrahim:ilk mahsulumuz olacak!
gulcan: sonra tekrar ekecegiz,tekrar harman,hadi bi` daha!
ibrahim:tipki sen gibi,sende bu bebeden sonra,bi daha sonra bi daha..
--spoiler--
bazı filmler var ki her izlendiğinde tüylerle dalga geçer, yaşları düğümletir ve salıverir. yeni nesilde çağan ırmak bunu en başarılı yapandır; babam ve oğlum tartışılmaz bu hisleri en iyi verendir.
peki ya eskilerden?
dönüş! düğüm düğüm bir film. her izlendiğinde yaşlı gözler...
- ayrılamam senden, hasretine yokluğuna dayanamam
+ ilk giden ben miyim? ilk ayrılan biz miyiz? öyle düşünmeli. hepsi hepsi 3 ay bilemedin 4 bilemedin 5.
- bunun bir günü de bir, bir yılı da! ayrılmak var mı? gurbete çıkmak var mı? acısı lafla bile köz gibi yakmakta mı? gerisini konuşmak ne fayda!

-bu gidişin ilk gidişin gibi değil! ibrahim... gitme!

sözün, yeminin böyle miydi? artık ibrahim değil misin yoksa? oda içindeki suya, düğme ucundaki ışığa o medeniyet dediğin bir şeylere değiştin mi, satın mı bizleri?

üç ay daha geçiverdi ölmüş olsan haberin gelirdi!...

- yeter artık yazdırdıklarıma cevabın olsun. ibrahim duyuver, yazıver, gönderiver.
(bkz: seha okuş)
1972 yapımı türkan şoray'ın yönettiği başrollerini, türkan şoray, kadir inanır ve bilal inci'nin paylaştığı bence muhteşem film. hasretinle yandı gönlüm parçasını bu filmde seha okuş'un sesinden dinlerken tüyleriniz diken diken olur. selvi boylum al yazmalım'dan beş yıl önce çekilmiştir ve en az onun kadar başarılıdır ama geri planda kalmıştır. selvi boylum'da ahmet mekin ne kadar iyiyse bu filmde bilal inci o denli kötüdür, ama türkan şoray'ın onu derede öldürdüğü sahnede içiniz burkulur ister istemez. o da sevmektedir sonuçta. diyaloglar selvi boylum al yazmalım gibi vurucudur bu filmde de.

şahsen beni türk sinemasında ağlatabilmiş tek filmdir, harikadır. ilk izlediğimde şok geçirmiştim, ağlamaktan helak etmiştim kendimi. türk sinemasında en muhteşem ilk üçtedir benim için.

benim için en muhteşem oyuncusu ise yine üçüncü adam'dır, yani bilal inci.
mehmet zeren'in yazdığı güzel bir romandır.
Türkan Şoray ve Kadir inanır'ın başrollerini paylaştığı unutulmaz müziği olan bir sinema başyapıtıdır. Kadir inanır'ın çıktığı kabuğu beğenmeyen civciv misali köyde tüylü şapka ve pilli radyo ile dolaşması trajikomik bir Alamancı portresidir.
2 Kasım 676 - 11 Nisan 678 tarihleri arasında papalık yapmış olan din adamı.
türk sinema tarihinin en muhteşem filmlerinden.
AĞLAYA AĞLAYA iZLEDiĞiM TEK FiLMDiR. O iBRAHiMiMSiN NE DiYiM DiYEN TÜRKAN ŞORAY BENi HER SEFERiNDE MAHVEDER. ALAMANYALARDAN DÖNEN iBRAHiMiNE BAKAN GÜLCANIN ONU BAŞTAN BAŞA iNCELEMESi, ETRAFINDA TUR ATMASI, HEYECANLA BiR ŞEYLER ANLATMASI TÜYLERiMi DiKEN DiKEN EDER.

YAMULMUYORSAM 1979 YILINDA TÜRKAN SULTAN ÇEKMiŞ BU FiLMi. HARiKA BiR OYUNCULUK SERGiLEMiŞ. YOK BÖYLE BiR FiLM.
filmin yönetmenligini de türkan şoray yapmi$tir.
ezginin günlüğü'ne ait, en can yakan şarkılardan biridir. çok sevdiğinizin, sağ salim dündüğüne neden sevinemeyeceğinizi anımsatır. hele asker yolu gözlerken, ağlatır...

pencereden kar geliyor,
aç gözünü dünya!
uzaklarda bir kör iskele,
eski bir mavna...

garip ömrüm düş görüyor,
yaz yazabilirsen;
avucumda bir kurşun kalem,
bir beyaz sayfa...

ansızın içimden bir gökyüzü kanatlanıp uçuyor
ağacında bir küçük kuş,
dünyamız yıkanmış, yunmuş...
birader şırnak'tan dönmüş, vay geliyor!

hiç sebebi yokken
durup durup, durup durup gülüyor!

boğazımda kördüğüm var
çöz çözebilirsen!
kapılarda sır fısıltılar
ismini söyler...

geceler dostun mu oldu?
yum gözünü dinle...
gözlerinden uyku kuşları
uçtu mu birader?

kar beyazı aklı gidip gidip, gidip gidip geliyor
adımı sordum unutmuş!
türküsünü dağlar yutmuş,
düşünde gerçek tutuşmuş, vay yanıyor!
yeni keşfettiğim ezginin günlüğü şarkısı. çok güzel bir müziği var, bir de hüsnü arkan ın sesi eklenince insan dinlemekten bıkmıyor.