bugün

sevgiliye yaklaşılır. gözler kapanır. dudaklarınız dudaklarına değmeden, kalbinizin atışını hissedersiniz. dudağınız dudağına değdiğinde ise onun da kalp atışlarını hissedersiniz. işte böyle bir şeydir dudaktan kalbe olayı.
(bkz: iliskiyi yiyismek sanan genc)
mecazi anlamda kulaga hoş gelen fakat ciddi anlamda birkaç kişi dışında hiçkimsenin başaramayacağı bir eylem. * *
bir yol var ki sevi ve şevkattendir şeklinde devam eden orhan babanın dil yarası parçasından bir kuble
seviyorum seni ayseeeeellllllll
reşat nuri güntekin in türk klasiklerinden bir eseri. edebiyat ödevi olarak okumak zorunda bırakıldığım, klasik olduğu için önyargıyla yaklaşıp sıkılırım ben bu kitaptan dediğim, okumaya başlayınca dediklerime pişman olduğum roman.
reşat nuri güntekin'in diziye uyarlanan bir başka romanı yaprak dökümü'nün başarısı üzerine çekilmeye karar verilen dizi olsa gerek.
ay yapım ın, yaprak dökümü nde yakaladığı başarıdan sonra yeni sezona hazırladığı 2. reşat nuri güntekin romanı uyarlaması.
andac haznedaroglu nun yonettigi dizi. haziran gecesi ni yonettigi gibi yonetirse dizi erken sutlanir.
romanda dizi uyarlama furyasının yeni bir örneği. Ah bide başrole daha karizma bir adam olaydı diye hayıflandığım dizi..
ilk bölümüyle bizi hayal kırıklığına uğratan dizi. Yenge hanım çok açıksözlü bu arada. Bir de burak Hakkı çok bayık nedense.
çiğ bir edebiyat uyarlaması, oyunculuklar da öyle.
Yiğit Özşener'in balkondan düşüş sahnesi felakettir adam sanki cüneyt arkın düşmüyor adeta düşmanın üzerine atlıyor ulan insan bir arkası dönük düşer be balkonun sonuna kadar arkan dönük gel en sonunda dön yüzünü öyle atla valla bravo kim düşündüyse iyi düşünmüş. Dizi için aslında daha kötü yorumlar da yapılır ama ilk hafta ilerleyen bölümlerde bakalım ne olacak yine de başarılı bir eseri dizi yapmaları bile takdiri hakeden bir davranış.
yaprak dökümü çakması dizi. yaprak dökümü çok tuttu hemen biz de bi tane yapalım bundan zihniyetinin ürünü.
yapımı berbat, yaprak dökümü' ne öykünen dizimsi felaket.
devamı kalpten mideye olan yoldur.
Başroldeki Hüseyin kenan 10 dakikada bir 'aşk artık dudaklarda benim için dudaktan kalbe asla inmeyecek' diyor. yakında şöyle bir diyalog geçecek.
-abi ya şu kızdan hoşlanıyor musun
-aşk artık dudaklarda benim için dudaktan kalbe asla inmeyecek
-abi yemek yer misin
-aşk artık dudaklarda benim için dudaktan kalbe asla inmeyecek
-abi tamam olmadı üzüm ya
-aşk artık dudaklarda benim için dudaktan kalbe asla inmeyecek
-hay s.kecem seni de dudağını da kalbini de yeter lan yeter uğahhhhhhh*
-aşk artıkkk vurmasana lan dudaklarda benim için lan dudağımı patlatma lazım o bana dudaktan kalbe...
-söyletmeyeceğim lan beni yaktın seyirciyi yakma
konunun yavaş ilerlemesi dışında kast, mekan ve pek çok özelliği ile 10 numara yapım. aslı tandoğan harika ötesi. prenses cavidan için; özge özder çok güzel düşünülmüş. show tv sahip çıkar sonuna kadar yayınlar mı bilinmez ama burak hakkı dublaj dışında çok iyi iş çıkarmış.
Reşat Nuri Güntekin romanıdır. Bende osmanlıca 1923 baskısı mevcuttur bu kitabın gözüm gibi saklarım. Osmanlıcayı öğrenme konusunda sade dili yardımcı olmuştur.
Yaprak dökümünü yapan şirket yapmış bu diziyi.
kabız dizi sektörünün duvara toplayıp 'kara göründü' demesiyle geçmişin tozlu raflarından bulunup çıkartılan bir hikaye daha. yapımcılar sonra da eski yeşilçam'a küfretmezler mi tam tilt ederler insanı.
gecenin hüznü denen besteyle, dizi metrajının her bölümde en az 10 dakkası yenen dizi.
ya arkdaşa o değilde gelin şu mendebur ve de gudubet dizi kakakterlerini tahlil edelim

hüseyin kenan:

ulan herif aşk maduru yapmış gencecik bir kızı. kim bilir ne bunlaımlara sokmuş yıllar sonra birgün kalkıp geldiğinde de eski aşkını ve "terkettiği" kadını hiç sevmediği kuzeninin karısı ve nefret ettiği dayısının gelini görünce kıza tavır yapıyor. yakışır mı delikanlıya herife bak ya. yok arkadaş ben kız tarafındanyım. beş para etmez uzun ayı.

lamia mı desem lamiya mı desem kestiremedim, neyse :

kızcağız iyi rol yapıyor. hani böyle bariz bir saflık akıyor, çıtı pıtı da bir hanım, iyi olmuş... ama bilmiyor ki gariban ne kadar kirlenecek hayatı, evinde kaldığı şirret karıya gelicem az sonra hele bir de onun kardeşi var nimet.. ooff offf

lamiya nın yengesi ve amcası:

adını bile bilmesek iyi olur netekim karının karaktesi adıyla birlikte gözümünönüne gelipte daha fazla yer kaplamasın. ulan, kadın bozması; o garip, hamarat kız olmasa senin elinden ne gelir be.. çocuğuna bakmazsın, kocana karılık yapmazsın, evine hanımlık yapmazsın, yetim kızı hizmetçi gibi kullanır üstüne üstelik teşekkür bilemez de kölen sanırısın. tam sonradan görme konak karısı. ama suç o koca da ulan vericen iki ayar bak bir daha yapıyor mu çirkeflik ama nerdeee...

nimet(hani böyle sarı bir kadın irice sesi de orjinal sanırım hiç dublaj durmuyor) :

abiler ablalar dizideki en karaktersiz karıdır zannımca. utanmadan evli olduğuna bakmadan kocasına boynuz takma potansiyellidir. hüseyin kenan gün'ü dert arkadaşı seçecek kadar ve buna bizi yutturacak kadar da akıllıdır! bildiğin boynuzlu zilli.yok o değil konsept itibariyle temiz bir aşkın arefesinde duran hüseyin kenan'ı da şaranpole yuvarlayacak.. hasılı yosmanın tekidir, afedersiniz.

dayı bey:

paşa bozması, dizinin en hödüğü. bazen diziye bakarken vericekler şu moruğu elime diyorum "sırtına sırtına verincen kamçıyı, şaplatıcan bak bakayım bir daha yapıyor mu?!" hüseyin kenan a da kızıyorum abicim o kadar kötülük yapmış sana versene ayarı şu dalkavuğa. ulan bütün millet herifin soytarı olduğunun farkında kendisi sırça köşklerde yaşadığını sanıyor, dallama.

hüseyin kenan'ın manejeri:

arkadaş olcan bir de... en yakın arkadaşın yanlış yanlış üstüne yaparken sen tut onun huyuna suyuna git. doğru yola çevirme. ulan arkadaşın evli karılarla yatıp kalkıcak nerdeyse, onu da geçtim yalancıktan evcilik oynuyor şeref mahrumu, sen anca "bak kenan dikkat" diyorsun. sanki gizlice bir şeyler olsa da bize malzeme çıksa gibi duruyorsun beş para etmezsin...
bugün yayınlanan 5. bölümünde jenerikte faytoncuya carlos santana yazarak bizi dumur eden dizi.*
-çelik prensesi cavidan- gibi komik unvanların geçtiği, dizi müziği, yaprak dökümündeki gibi toygar ışıklı tarafından yapılan dizi.
kimseye iyilik etme mesajı veren dizi.

--spoiler--
lamia kızım sen ne alırsın elin yani kahya kızın orospuluğunu üzerine sana ne bırak kocası öldürsün kızı, ne adını çıkartırsın. sonra kahya hanım sana düşman oldu. kızı bile korumadı seni.
hz ali'nin dediği gibi ben ona iyilik yapmadım ki kötülük yapsın. aynen öyle lamia iyilik yaptı kötülük buldu.
--spoiler--

ah bu dizi yok mu, sanki mazoşistim mübarek lamia ağlar, hüseyin kenan içten içe ağlar. saib paşa ibnesi ayrı bir manyak.

yiğit özşener harika oynuyor, piskopat manyak seni.