vesile kılmak diyor. bir çok duada peygamberler, evliya ve enbiyalar zaten vesile edilir, bu yeni bir şey değil ki.
--spoiler--
" Ey iman edenler! Allah’a karşı gelmekten sakının, O’na yaklaşmaya vesile arayın ve O’nun yolunda cihad edin ki kurtuluşa eresiniz..". maide suresi 35.
--spoiler--
islam´dan çıkmak anlamına gelen bir söylemdir. allah insana şah damarından daha yakındır, evliya mevliya diye bi şarlatan yoktur. allah vardır, insan vardır, icabında camii bile yoktur, ibadethane bile yoktur- ibadethane bile bütün dünyadır.
bunlar islam ya da müslüman olmayan gerizekalılardır, allah bunlara ve bunların peşinden koşanlara akıl fikir versin, kalp gözlerini açsın.
islam, Tanrı ile kul arasına aracı sokulmus bir paganik inancın üzerine geldi. Yahudilik ve özellikle Hıristiyanlık, Tanrı ile kul arasına başka nesneler girdiği için bozuldu.
Hâl böyle iken, tanrı ve kulu arasına aracı sokmayan islam dinine inanıp da ayette geçen "vesile"yi işinize geldiği gibi alıyorsanız, bilemiyorum kim yanılıyor...
duada tevessül etmek, vesile kılmak caizdir kardeşim.
yusuf suresi 97.ayet: (oğulları) dediler ki: ey babamız! (allah´tan) bizim günahlarımızın affını dile! çünkü biz gerçekten günahkârlar idik.
yusuf suresi 98.ayet: (ya´kub:) sizin için rabbimden af dileyeceğim. çünkü o çok bağışlayan, pek esirgeyendir, dedi.
yakup (as)’ın evlatları babalarına gelerek: “ey babacığımız, bizim günahlarımız için af dile.” demiştir. bu bir tevessül değil midir?.. bu, bal gibi tevessüldür… zira tevessül, kişinin, allah’ın affına ya da farklı bir arzusuna ulaşabilmesi için, Allah katında daha makbul kimseleri vesile kılmaktır. yakup (as)’ın evlatları da allah’ın affına mazhar olabilmek için babalarına tevessül etmişler ve allahın kendilerini affetmeleri için hz.yakub’u vesile kılmışlardır. bu apaçık bir tevessüldür…
size göre yakup peygamberin oğulları şirke giriyor ve peygamber de kabul ediyor öyle mi?
bir başka örnek;
nisa suresi 64.ayet: biz her peygamberi -allah´ın izniyle- ancak kendisine itaat edilmesi için gönderdik. eğer onlar kendilerine zulmettikleri zaman sana gelseler de allah´tan bağışlanmayı dileseler, resûl de onlar için istiğfar etseydi allah´ı ziyadesiyle affedici, esirgeyici bulurlardı.
bundan açık ayet var mı??
eğer tevessül caiz değildir. derseniz, allah'ın, peygamberimize şirke rıza göstermesini, hatta ona ortak olmasını emrettiğini kabul etmek zorunda kalırsınız. eğer bunu kabul edebiliyorsanız, biz sizinle daha ne konuşalım.